نحوه انتخاب سبک های معامله گری چگونه است؟

  • 18:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

انتخاب سبک های معامله گری؛ نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید کدامند؟ شما چه نوع تریدری هستین؟ آیا استراتژی خاصی واسه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و تحلیل بیت کوین دارین؟ انواع سبک های ترید و معامله گری ارز دیجیتال کدامند؟ نحوه انتخاب استراتژی های معاملاتی چجوریه؟ چرا باید از سبک معاملاتی خوبی استفاده کنیم؟ کدوم سبک معامله گری مناسب تیپ شخصیتی شما هست؟

اگه تصمیم به معامله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال گرفتین، باید از قبل سبک معاملاتی خودتون رو انتخاب کرده باشین. در زمان انتخاب روش معاملاتی باید عوامل مهم رو زیر نظر بگیرین. به عبارت دیگه، بهتره به جای اینکه از سر هوا و هوس و بدون استراتژی و برنامه خرید و فروش انجام بدین، درباره سبک معامله مطالعه کنین تا معاملات پرسودی انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نحوه انتخابل سبک های معامله گری چگونه است؟ اطلاعاتی درباره سبک ترید ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید بپردازیم.

سبک معامله گری چیست و انواع آن کدامند؟

سبک معامله گری چیست و انواع آن کدامند؟

احتمالا این سوال رو از خودتون بپرسین که سبک معامله گری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سبک معاملاتی به مجموعه برنامه و اقدامات بلندمدت و کوتاه مدت واسه رسیدن به اهداف مشخص در وضعیت عدم قطعیت هست. شما می تونین با تهیه استراتژی معاملاتی، بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با انجام معامله در این نقاط سود زیادی کسب کنین. داشتن سبک معامله گری این امکان رو به تریدرها میده تا با دید بهترین بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی کنین و بهترین نقاط معاملاتی رو پیدا کنند.

جالب اینجاست که بدونین یه تریدر حرفه ای و موفق واسه نوسانات قیمت و تغییرات حرکات بازار ارزهای دیجیتال، برنامه تعیین شده و از قبل مشخصی داره و هر حرکت غیرقابل پیش بینی اون رو کنترل می کنه. سبک های معاملاتی مجموعه قوانینی هستن که بر روش کلی تریدر در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال نظارت داره و تریدر از طریق اون به معامله رمزارزها می پردازه. توجه داشته باشین که یه تریدر فقط با داشتن سبک معامله گری مناسب می تونه سرمایه خودش رو حفظ کنه و سود به دست بیاره.

مقاله پیشنهادی: راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

انواع سبک های معامله گری عبارت هستن از:

•    سبک معامله گری اسکالپر
•    ترید روزانه(Day Trader)
•    تریدر میان مدت(Swing Trader)
•    تریدر بلند مدت(Position Traser)

انتخاب سبک معامله گری چگونه است؟

انتخاب سبک معامله گری چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین بیشتر از 9 میلیارد نفر در دنیا وجود دارن که هیچ کدوم از اون ها شبیه همدیگه نیستن، حتی دوقلوها هم اثرانگشت متفاوتی دارن. در دنیای معامله گری ارزهای دیجیتال هم روال اینجوریه. شخصیت منحصر به فرد ما در بازارهای مالی باعث میشه تا روش ما در معامله گری متفاوت از بقیه باشه. بعضی از تریدرها ممکنه پرخاشگر باشن، در حالی که بعضی از اون ها هم ممکنه آروم تر باشن. بعضی از تریدرها ممکنه دوست داشته باشن همیشه موفقیت های کوچیک داشته باشن، در حالی که بعضی از اون ها واسه کسب سودهای زیاد تلاش می کنند و حاضرن واسه به دست آوردن اون کمی هم از دست بدن.

نکته قابل توجه این هست که واسه هر تریدر سبک های متفاوت زیادی به منظور تحلیل تغییرات قیمت و کسب سود از اون ها وجود داره. بعضی از تریدرها ممکنه تقریبا همیشه از یه سبک معامله گری برای خرید و فروش استفاده کنند. هیچ وقت دو تریدر شبیه همدیگه معامله نمی کنند. حتی اگه گروهعی از افراد، مقررات یکسانی واسه ترید یا معامله گری داشته باشن. به احتمال زیاد نتیجه نهایی هر شخص با افراد دیگه متفاوت میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید

نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی فعالیت می کنین، می تونین سیستمی رو به وجود بیارین که به شما کمک کنه تا تریدرهای بیشتری نسبت به باخث برنده بشین. واسه پیدا کردن بهترین سبک های معامله گری باید عوامل مهمی رو زیر نظر بگیرین. برخی از نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید عبارت هستن از:
•    یکی از نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید این هست که ببینین چقدر زمان دارین؟! اگه شما روزانه از ساعت 9 تا 5 کار می کنین، احتمالا این زمان رو ندارین که تمام طول روز بازار رمزارزها رو زیر نظر بگیرین. بنابراین، یه استراتژی که نیاز به زمان زیاد و توجه شما داره، نمی تونه واستون مفید باشه.
•    یکی دیگه از مهم ترین نکات واسه پیدا کردن بهترین سبک ترید این هست که به سرمایه ای که دارین توجه داشته باشین. میزان سرمایه تاثیر قابل توجهی بر روش معامله شما داره. قبل از ورود به بازار به مقدار پولی که مایل به ریسک اون هستینف فکر کنین.
•    برای انتخاب بهترین روش معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال، باید سبک های موجود در دنیای معامله گری رو آزمایش و تست کنین. برای این کار باید به حساب دمو در یکی از پلتفرم های معاملاتی باز کنین و سبک های معامله گری مختلف رو ارزیابی کنین.
•    اگه می خواهین یه سبک معامله گری مناسبی رو پیدا کنین، باید تعیین کنین چه اندازه می خواهین ریسک کنین.
•    به روز موندن واسه همه روش های معاملاتی و سرمایه گذاران یه اصل مهم هست. شما باید سعی کنین تا اطلاعات خودتون رو از بازار آپدیت کنین و سبک های معامله گری جدید و مناسبی رو انتخاب کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه انتخابل سبک های معامله گری چگونه است؟ اطلاعاتی درباره سبک ترید ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای پیدا کردن بهترین سبک ترید بپردازیم. همونطور که گفتیم، سبک معاملاتی به مجموعه برنامه و اقدامات بلندمدت و کوتاه مدت واسه رسیدن به اهداف مشخص در وضعیت عدم قطعیت هست. شما می تونین با تهیه استراتژی معاملاتی، بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با انجام معاملات در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نحوه انتخاب سبک های معامله گری چگونه است؟

در مورد نحوه انتخاب سبک های معامله گری چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+41 = ?