تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟"


  • 16:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات اسپات و معاملات فیوچرز برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت فیوچرز و اسپات بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای انتخاب یکی از اون ها بگیرین و با استفاده از این روش ها سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارز دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و با انجام معاملات اسپات و فیوچرز سود کسب کنین.

معاملات اسپات چیست؟

معاملات اسپات چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم معاملات اسپات یا Spot Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این معاملات به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که معاملات اسپات چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات اسپات یا Spot Trading از جمله ساده ترین معاملات هستن، به این معنی که شما ارز دیجیتال رو خریداری می کنین و اونچه که خریداری کردین برای شما ثبت میشه و می تونین بعد از رسیدن به هدف مورد نظر، ارز خودتون رو بفروشین و سود به دست بیارین. در معاملات اسپات فقط زمانی سود می کنین که قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا کنه.

دوره پیشنهادی: آموزش تحلیل تکنیکال

زمانی که در بازارهای مختلف از کلمه اسپات استفاده میشه، یعنی بلافاصله بعد از انجام معامله، دارایی باید به خریدار تحویل داده بشه. برای مثال اگه مقداری بیت کوین رو در چنین معامله ای از نفر دیگه بخرین، باید در لحظه انجام معامله اون رو به کیف پول شما انتقال بده. به این ترتیب، زمانی که صحبت از معاملات اسپات در بازار ارزهای دیجیتال میشه، یعنی جایی که معاملات لحظه ای در اون انجام میشن و معاملات کاملا واقعی هستن. اینکه چجوری می تونیم چنین معاملات رو انجام بدین، به صرافی انتخاب شده ما بر می گرده.

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز چیست؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟ معاملات فیوچرز رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات اسپات دقیقا نقطه مقابل بازارهای اسپات هستن، چون در بازارهای اسپات شما هر چیزی که خریداری کردین رو تحویل می گیرین، ولی در معاملات فیوچرز شما در قرارداد زمانی رو در آینده برای تحویل چیزی که خریداری کردین، تعیین می کنین و مبلغی رو به عنوان ضمانت نامه پرداخت می کنین. به عبارت دیگه، می تونین از نوسانات بازار درآمد داشته باشین، به سرطی که به انداز کافی آموزش دیده باشین و بتونین به بهترین صورت ممکن آینده قیمت بازار رو پیش بینی کنین.

مقاله پیشنهادی: روند نمودار قیمت چیست

در معاملات فیوچرز یا آتی مفهومی به اسم اهرم یا لوریج وجود داره که به این معنی هست که در صرافی به شما مقدار مشخصی پول قرض داده میشه. به عنوان مقال 20.000 دلار از صرافی می گیرین و با اون یه بیت کوین می خرین و زمانی که قیمت بیت کوین به 30.000 دلار رسید، می فروشین و 10.000 دلار سود به دست میارین. البته همه چیز به این سادگی که گفته شد نیست و قوانین و شرایط خاص خودش رو داره. بهتره بدونین اگه پیش بینی شما درست از آب در نیاد ممکنه لیکوئید شده و ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین. در معاملات فیوچرز از ریزش بازار نیز می تونین سود زیادی به دست بیارین.

تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟

تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز

همونطور که گفتیم، شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. برای این کار باید یه روش معامله رو انتخاب کنین. از جمله از این روش ها می تونیم به معاملات اسپات و فیوچرز اشاره کنیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    یکی از تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز، امکان کسب سود از ریزش و رشد قیمت هاست. بهتره بدونین در معاملات اسپات فقط از رشد قیمت سود می کنین. به عبارت دیگه، با پیش بینی قیمت رو به بالا سود به دست میارین و با ریزش قیمت ضرر می کنین، ولی در معاملات فیوچرز با توجه به پوزیشن های لانگ و شورت می تونیم از رشد و ریزش قیمت ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

•    یکی دیگه از تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز، ریسک معاملات هست. بعضی از افراد اعتقاد دارن ریسک معاملات اسپات کمتر از فیوچرز هست و برای بلند مدت انتخاب مناسبی هست. ولی اگه دانش کافی داشته باشین، می تونین با مدیریت سرمایه و تهیه یه استراتژی معاملاتی درست، با خیال راحت معاملات فیوچرز انجام داده و سودهای زیادی در بازه زمانی کوتاه به دست بیارین.

•    یکی دیگه از تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز، وجود اهرم یا لوریج در معاملات هست. بهتره بدونین شما می تونین در معاملات فیوچرز برای خودتون اهرم یا لوریج انتخاب کنین و سودتون رو چند برابر کنین، ولی در معاملات اسپات این امکان وجود نداره و شما نمی تونین برای معاملات خود لوریج تهیه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات اسپات و معاملات فیوچرز برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت فیوچرز و اسپات بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای انتخاب یکی از اون ها بگیرین و با استفاده از این روش ها سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین. همونطور که گفتیم، شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. برای این کار باید یه روش معامله رو انتخاب کنین. از جمله از این روش ها می تونیم به معاملات اسپات و فیوچرز اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟

در مورد تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+90 = ?