ردیاب های نهنگ کریپتو چیست و چگونه کار می کنند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ردیاب های نهنگ کریپتو چیست و چگونه کار می کنند؟"


  • 08:01 1403-01-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ردیاب نهنگ کریپتو؛ ابزاری خوب برای معامله گران و تریدرها! بیشتر ارزهای دیجیتال حجم زیادی از دارایی های دیجیتالی هستن که می تونن بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بذارن. برای سرمایه گذاران فعال و معامله گران کریپتو، درک رفتارهای بازار این نهنگ ها کمک می کنه. نهنگ های کریپتو به دارنده های بزرگ ارزهای دیجیتال اشاره داره. اون ها می تونن افراد یا سازمان هایی باشن که مالک بیش از 10 درصد ارزهای دیجیتال هستن!

با توجه به اینکه حجم بازار ارز دیجیتال هنوز به بلوغ کافی نرسیده، رفتار نهنگ های ارز دیجیتال بر وضعیت کلی بازار رمزارزها و قیمت اون ها تاثیر زیادی می ذاره. بنابراین، شما به عنوان یه تریدر ارز دیجیتال باید نسبت به رفتار نهنگ ها و نحوه تاثیر اون ها بر بازار آگاهی و تسلط لازم رو داشته باشین. اگه بتونین فعالیت های معاملاتی نهنگ های کریپتو رو به درستی ردیابی و تحلیل کنین، می تونین تا حد زیادی از ترس و سردرگمی در این بازار آماده بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ردیاب های نهنگ کریپتو چیست؟ اطلاعاتی در مورد ردیاب های نهنگ ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای رایج ردیابی نهنگ های کریپتو بپردازیم و کاربرد ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتویی رو مورد بررسی قرار بدیم.

ردیاب های نهنگ کریپتو چیست؟

ردیاب های نهنگ کریپتو

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ردیاب های نهنگ کریپتو رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که نهنگ های کریپتو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که راه حل های اختصاصی برای ردیاب نهنگ کریپتو وجود داره. این راه حل ها می تونن تجزیه و تحلیل هایی رو در مورد اقدامات نهنگ ارائه بدن و در برخی موارد، همچنین می تونن تصمیمات سرمایه گذاری رو برای کاربر به وجود بیارن. معامله گران و سرمایه گذاران کریپتو به طور مداوم میزان ارزهای دیجیتال رو که وارد و خارج از مبادلات میشن، ردیابی می کنند.

وقتی که یه ارز دیجیتال مثل بیت کوین یا اتر در مقادیر زیادی به یه صرافی منتقل میشه، انتظار میره که شاهد برخی اقدامات فروش باشیم که باعث کاهش قیمت میشه. برعکس، اگه ارزهای دیجیتال از مبادلات به کیف پول ها سرازیر بشن، پیش درآمدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته میشه. به این دلیل که وقتی صرافی ها دارای خروجی خالص بالای ارزهای دیجیتال هستن، عرضه رو کاهش داده و در نتیجه قیمت رو افزایش میدن. بیشتر اوقات، یه نهنگ می تونه ارزهای دیجیتال رو در یه صرافی بخره و اون ها رو در حجم زیادی به کیف پول خودش منتقل کنه.

مقاله پیشنهادی: تاثیرات رفتار نهنگ ها بر بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

معرفی ابزارهای رایج ردیابی نهنگ های کریپتو

معرفی ابزارهای رایج ردیابی نهنگ های کریپتو

ابزارهای ردیابی نهنگ مثل Whale Bot Alerts، Whale Watchers و بقیه می تونن به معامله گران و سرمایه گذاران کمک کنند تا اقدامات نهنگ رو شناسایی کرده و تصمیمات سریع و به موقع بگیرن. ابزارهای ردیاب های نهنگ کریپتو باقابلیت های مختلفی ارائه میشن، برخی می تونن فقط یه پنجره ساده در بالای یه بلاک چین باشن، در حالی که برخی دیگه دارای قابلیت های تجزیه و تحلیل و نمودارگیری در چندین بلاک چین هستن.

بعضی ها هم فقط ردیاب نهنگ های کریپتو رو پوشش میدن، در حالی که برخی دیگه ابزارهای ردیاب های نهنگ کریپتو، NFT رو هم ارائه میدن. ابزارهای تحلیل مختلف فقط تجزیه و تحلیل ساده و اعلام های مربوط به فعالیت های نهنگ رو ارائه میدن، در حالی که بقیه فرصت های یادگیری جامع تری رو در نمودارها و تجزیه و تحلیل ها به کاربران ارائه میدن. برخی فقط یه فیلد ساده انجام میدن، در حالی که برخی دیگه به کانال هایی مثل توییتر و تلگرام نوتیف می فرستن تا کاربران رو مطلع کنند.

ویدیوی پیشنهادی: تشخیص حرکات نهنگ ها در بازار

کاربرد ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتویی

کاربرد ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتویی

با وجود ابزارهای ردیابی نهنگ ها و به لطف ماهیت شفافیت بلاک چین، امکان شناسایی کیف پول نهنگ ها و ردیابی تراکنش خرید یا فروش اون ها وجود داره. در واقع استفاده از ابزارها به خودکارسازی فرایند ردیابی اطلاعات کمک می کنه. بیشتر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بیش از یه رمزارز در سبد دارایی خودشون دارن. بنابراین، اگه بخوان از حرکت بازار در مورد دارایی های مورد علاقه خودشون متوجه بشن، باید چندین کیف پول رو ردیابی کنند که هر کدوم شامل مقادیر زیادی ارز دیجیتال هست. قطعا انجام چنین کاری به صورت دستی خیلی سخته و میشه از ابزارهای تحلیل آنچین دارای این قابلیت استفاده کرد.

جالب اینجاست که بدونین ابزارهای ردیابی، یه بلاک چین رو به طور کامل بررسی و آنالیز می کنند. سپس زمانی که تراکنش از سمت کیف پول نهنگ انجام میشه، اطلاعات تراکنش رو در زمان واقعی شناسایی می کنند و به کاربر اطلاع میدن. همچنین از اونجایی که این ابزارها قادر به شناسایی تراکنش هایی بیشتر از یه مقدار مشخص هستن، به کاربر در کشف نهنگ های اکوسیستم کریپتویی کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش پیگیری نهنگ ها با آدرس های فعال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ردیاب های نهنگ کریپتو چیست؟ اطلاعاتی در مورد ردیاب های نهنگ ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای رایج ردیابی نهنگ های کریپتو بپردازیم و کاربرد ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتویی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، نهنگ های ارز دیجیتال هولدرهای بزرگی هستن که مبالغ زیادی از یه دارایی رو در اختیار دارن. این افراد یا سازمان های بزرگ می تونن با یه حرکت خرید یا فروش تاثیرات زیادی در بازار بذارن. به همین دلیل رصد رفتار نهنگ های بازار برای سرمایه گذاران اهمیت زیادی داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ردیاب های نهنگ کریپتو چیست و چگونه کار می کنند؟

در مورد ردیاب های نهنگ کریپتو چیست و چگونه کار می کنند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+66 = ?