5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ"


  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ؛ آیا دوست دارین با این نکات آشنا بشین؟ اصلا می دونین استیکینگ چیست و چجوری انجام میشه؟ بهترین پلتفرم های استیکینگ ارز دیجیتال کدامند؟ چجوری میشه بهترین و معتبرترین پلتفرم رو برای این کار پیدا کرد؟ مزایای پلتفرم های استیکینک چیست؟ آیا این پلتفرم ها معایبی هم دارن؟ آیا میشه به همه پلتفرم های استیکینگ اعتماد کرد؟

از زمانی که بلاک چین های مبتنی بر گواه اثبات سهام با استقبال روبرو شدن، محبوبیت پلتفرم های استیکینگ هم افزایش پیدا کرد. استیک یکی از ویژگی های منحصر به فرد صنعت کریپتو هست. در واقع سرمایه گذاران در ازای حمایت از عملکرد شبکه بلاک چین کسب درآمد غیرفعال دارن. در این حوزه هم مثل سایر بخش های مالی رایج مفاهیمی مثل پارامترهای نقدینگی، ریسک نوسانات ارز و نرخ بهره باعث سردرگمی سرمایه گذاران میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ، اطلاعاتی در مورد استیکینگ ارز دیجیتال یا Staking به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ بپردازیم.

استیکینگ چیست؟

استیکینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استیکینگ یا Staking رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استیکینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیکینگ ارز دیجیتال رو باید راهکار جایگزین فرایند استخراج، با مصرف منابع پردازشی و برق خیلی کمتر دونست. یکی از مهم ترین مزیت های استیک کردن در مقایسه با ماینینگ امکان ورود با سرمایه های به مراتب کمتر هست. بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی راه اندازی یه ریگ ماینینگ و همچنین مصرف برق زیاد، می تونین ارز دیجیتال به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین استیک ارز دیجیتال به فرایندی گفته میشه که در اون کاربرانی میزانی از دارایی مشخص رو برای پشتیبانی از بلاک چین و تایید تراکنش ها در شبکه قفل می کنند. فقط این نکته نباید فراموش بشه که ارزهای دیجیتالی که از سازوکار اجماع اثبات سهام برای پردازش تراکنش ها استفاده می کنند، قابیت استیک کردن دارن، ولی روش هایی مثل پس انداز منعطف هم توسط صرافی هایی مثل بایننس به مفهوم استیکینگ اضافی شده. با ایجاد چنین مفهومی میشه دارایی هایی رو که از سازوکار اثبات سهام استفاده نمی کنند هم استیک کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

انتحاب پلتفرم مناسب برای استیکینگ

زمانی که صحبت از استیکینگ ارزهای دیجیتال یا Staking میشه، انتخاب پلتفرم مناسب برای این کار مهم هست و انتخاب پلتفرم اشتباه می تونه مشکلات زیادی رو به همراه داشته باشه. اگه قصد انجام استیکینگ رو دارین، می تونین با بررسی عواملی مثل تجربه کاربران، امنیت، نرخ بهره، ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، پشتیبانی از لیکویید استیکینگ و.... پلتفرم مناسب و مطابق با اهداف خودتون رو انتخاب کنین.

5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ

5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ

همونطور که گفتیم استیکینگ روش جدیدی برای کسب درآمد غیرفعال هست. خیلی از کاربران برای رهایی از نظارت مداوم روی دارایی های ارز دیجیتال و نگرانی های مرتبط با نوسان بازار، استیک سرمایه رو ترجیح میدن. به هر حال اگه قصد استیک ارز دیجیتال رو دارین، پلتفرم های مختلفی برای این کار وجود دارن که از دارایی های مختلف پشتیبانی می کنند و سودهای متفاوتی رو ارائه میدن. باید در زمان انتخاب پلتفرم های استیکینگ به موارد مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

  • بررسی حضاتی یا غیرحضانتی بودن

یکی از نکات مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ، بررسی حضانتی یا غیرحضانتی بودن هست. برخی از کاربران فکر می کنند که با استیک ارز دیجیتال در پلتفرم ها، از سوء استفاده و هک ایمن می مونن. قبل از انتخاب پلتفرم استیکینگ باید از حضانتی یا غیرحضانتی بودن اون اطلاع پیدا کنین و ریسک های احتمالی هر گزینه رو بدونین. شرکت های مالی حضانتی به شکل فیزیکی مالکیت دارایی کاربران رو در اختیار دارن.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش استیک کردن Staking در تراست ولت

  • درصد سود سالانه غیرواقعی

یکی دیگه از نکات مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ، درصد سود سالانه غیرواقعی هست. درصد سود سالانه یا APY یکی از معیارهای تخمین بازده سرمایه هست. معمولا پلتفرم های استیکینک درصد سولانه استیک متفاوتی رو دارن و شما می تونین در این پلتفرم ها سود مختلفی به دست بیارین. بنابراین، سعی کنین تا پلتفرمی رو انتخاب کنین که درصد سالانه بالایی رو ارائه میده.

  • قفل کردن توکن ها برای مدت زمان طولانی

یکی دیگه از نکات مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ، بررسی قفل کردن توکن ها برای مدت زمان طولانی هست. بهتره بدونین برخی از پلتفرم ها بازه های زمانی مختلفی رو برای استیک و قفل کردن توکن ها در نظر می گیرن. توجه داشته باشین که شبکه های گواه اثبات سهام بازه های زمانی چند روز تا یک ماه رو تعیین کردن، ولی شما می تونین در پلتفرم های استیکینگ ارز دیجیتال در بازه های زمانی طولانی تر هم استیک انجام بدین.

  • فریب شعارهای تبلیغاتی را نخورید

یکی دیگه از نکات مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ این هست که فریب شعارهای تبلیغاتی پلتفرم های استیکینگ رو نخورین. برخی از پلتفرم های استیک حضانتی ادعا می کنند که سرمایه گذار با استیک مقدار مشخصی سرمایه می تونه بیش از X% سود به دست بیاره. این تبلیغ معمولا در زمان لاگین کاربر یا ورود به صفحه اصلی سایت مشاهده میشه. شاید درصد سود بالای پیشنهادی جذاب به نظر برسه، ولی در بیشتر موارد با سود واقعی متفاوت هست.

مقاله پیشنهادی: آموزش استیک کردن اتریوم

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ، اطلاعاتی در مورد استیکینگ ارز دیجیتال یا Staking به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ بپردازیم. با توجه به اینکه کسب درآمد غیرفعال از پلتفرم های استیکینگ حوزه جدیدی هست و قوانین مدونی نداره، در انتخاب پلتفرم های استیکینگ باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. بیشتر سرمایه گذاران جدید آگاهی و دانش دقیقی در این حوزه ندارن و بدون اطلاع از نحوه تولید سود، جذب پلتفرم هایی میشن که ادعای سوددهی بالا دارن.

 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ

در مورد 5 نکته مهم برای انتخاب پلتفرم های استیکینگ نظر دهید
سوال امنیتی :9+56 = ?