4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال"


  • 22:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین توزیع توکن چیست؟ توزیع توکن در بازار کریپتوکارنسی ها چجوری انجام میشه؟ هدف از توزیع توکن چی می تونه؟ آیا شما در توزیع توکن ارزهای دیجیتال مشارکت داشتین؟ چجوری میشه از انواع مختلف روش های توزیع توکن سود به دست آورد؟ کدوم پروژه ها از مدل توزیع توکن استفاده کردن؟

وقتی شما می خواهین یه پروژه ارز دیجیتال رو راه اندازی کنین، سوال این هست که چقدر موفق میشه؟ جواب اینه که آینده پروژه شما تا حد زیادی به این بستگی داره که چجوری توکنومیک رو توسعه بدین و کدوم روش توزیع توکن رو برای پروژه خودتون انتخاب کنین. کاربران فعال هستن که باعث میشن یه سیستم مبتنی بر بلاک چین کار کنه. دارنده های توکن راه حل هایی رو درباره بهبود پلتفرم، پرداخت ها، سرمایه گذاری و کسب پاداش پیشنهاد می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد توزیع توکن به شما ارائه کنیم و به معرفی مدل های توزیع توکن در بازار کریپتو بپردازیم.

منظور از توزیع توکن چیست؟

منظور از توزیع توکن چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توزیع توکن رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از توزیع توکن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ادامه زندگی پروژه های رمزنگاری ارتباط مستقیمی با کاربران فعال و جامعه اون ها داره. کاربران پروژه های ارز دیجیتال، با خرید توکن پروژه ها راه هایی درباره بهبود و پیشرفت پروژه پیشنهاد میدن و با شرکت در رای گیری و نظرسنجی ها درباره پیشنهادات و ایده ها رای میدن. همچنین کاربران پرداخت ها رو انجام میدن، سرمایه گذاری می کنند و سود به دست میارن.

جالب اینجاست که بدونین همه این فعالیت ها در پروتکل های رمزنگاری به وسیله دارنده های توکن های بومی پروژه انجام می گیره. به این ترتیب، اگه کاربران علاقه خودشون رو به مشارکت در پروژه های رمزنگاری از دست بدن یا فکر کنند خرید، حفظ یا سپرده گذاری توکن ها فکر خوبی نیست، پروژه شکست می خوره. به همین دلیل هست که یه روش دقیق از توزیع توکن برای همه پروژه های کریپتویی از اهمیت زیادی برخوردار هست.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درامد از ارزهای دیجیتال

4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال

4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، سازنده های پروژه ارز دیجیتال نباید اهمیت یه مدل توزیع توکن به خوبی طراحی شده رو دست کم بگیرن. در زمان ایجاد یه مدل، عوامل زیادی باید در نظر گرفته بشن از جمله صنعت پروژه، اهداف تجاری و مخاطبان هدف. علاوه بر این، باید یه برنامه بلند مدت برای نحوه صدور توکن های جدید، دریافت اون ها، نحوه توزیع دقیق اون ها و چیزی که به شما کمک می کنه تا کاربران فعال رو حفظ کنین و پلتفرم خودتون رو فعال نگه دارین، به وجود بیارین. در ادامه به معرفی بهترین مدل های توزیع توکن در بازار کریپتو می پردازیم.

  • ایردراپ(Airdrop)

یکی از بهترین مدل های توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال، ایردراپ یا Airdrop هست. ایردراپ یعنی قسمت کوچیکی از توکن ها به صورت رایگان یا در ازای انجام بعضی از اقدامات کوچیک مثل بازتوییت یا اشتراک در یه کانال رسانه اجتماعی به آدرس کیف پول کاربران فعال فرستاده میشن. سازنده های پروژه انتخاب می کنند که توکن های خودشون رو به منظور جلب توجه عمومی به پلتفرم های تازه راه اندازی شده خودشون از طریق ایردراپ انجام بدن.

  • فروش عمومی

فروش عمومی هم یکی دیگه از روش های توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال هست. عرضه اولیه کوین(ICO)، پیشنهاد مبادله اولیه(IEO) و پیشنهاد اولیه(IDODEX سه نوع رایج فروش توکن هستن. در حالی که محبوبیت ICO ها به دلیل افزایش کلاهبرداری کاهش پیدا کرده. IEO ها و IDOها هنوز هم در حال افزایش هستن که به بودجه پروژه های کریپتویی و رمزنگاری میرسه.

  • پاداش

یکی دیگه از مدل های توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال، ارائه پاداش هست. توسعه دهنده های پلتفرم بخش بزرگی از توکن های بومی خودشون رو برای رشد و توسعه پروژه رزرو می کنند. پاداش رمزی هم در اون بخش جای داده شده. برای تعهد بلند مدت خود به این پروژه، کاربران می تونن پاداش های سهام و نقدینگی و همچنین برخی جوایز پلتفرم رو دریافت کنند، به خصوص اگه این پروژه یه بازی کریپتویی باشه.

  • لاک دراپ(Lockdrop)

یکی دیگه از بهترین روش های توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال، لاک دراپ یا Lockdrop هست. یه لاک دراپ متفاوت از ایردراپ فعالیت می کنه. قبل از انتشار توکن های جدید، کاربران شبکه دیگه ای مثل اتریوم، توکن های ETH خودشون رو برای مدت زمان مشخصی استیک یا سپرده گذاری می کنند. بعد از پایان این دوره، کاربران توکن هایی رو از شبکه جدید دریافت می کنند و همچنین توکن های قفل شده قبلی خودشون رو پس می گیرن. هرچقدر توکن های خودشون رو به مدت زمان بیشتر استیک کنند، توکن های جدید بیشتری به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: سیو سود در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد توزیع توکن به شما ارائه کنیم و به معرفی مدل های توزیع توکن در بازار کریپتو بپردازیم. همونطور که گفتیم، روندهای توزیع توکن همواره در حال تغییر هست. رقابت در صنعت بلاک چین در حال رشد هست و پروژه های جدید باید تلاش خودشون رو به کار بگیرن تا توجه عموم مردم رو به سمت خودشون جلب کنند. به همین دلیل هست که پروژ های کریپتو که تازه به وجود اومدن، در حال توزیع 12 الی 40 درصد از موجودی اولیه توکن های خود از طریق ایردراپ و پاداش های مختلف هستن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال

در مورد 4 روش توزیع توکن در بازار ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :1+35 = ?