نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM"


  • 15:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM، اطلاعاتی در مورد پرایس اکشن RTM برای شما ارائه کنیم و به بررسی خط روند در پرایس اکشن RTM بپردازیم و حمایت و مقاومت در RTM رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سری مباحث رآموزش ارز دیجیتال داشته باشین. قیمت اصلی ترین فاکتور در بازار ارزهای دیجیتال هست و شناخت قدرت قیمت در RTM می تونه سیگنال های مناسبی رو برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد شما بده، حرکت های شارپ قیمت باید یه هشدار برای معامله گران حوزه ارزهای دیجیتال باشه، چون اگه نتونن این روند رو تشخیص بدن، ممکنه سرمایه خودشون رو از دست بدن.

پرایس اکشن RTM چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پرایس اکشن RTM رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این سبک از پرایس اکشن به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که پرایس اکشن RTM چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پرایس اکشن RTM سبکی از معامله گری هست که توسط شخصی به اسم ایف میانته و همکارانش به وجود اومده. اون ها ابتدا در فروم های معاملاتی ایده های معامله گری خودشون رو منتشر کردن، ولی سپس از طریق سایتی به اسم ReadTheMarket کار آموزش سبک خود به سایر معامله گران رو شروع کردن. در این سبک از معامله گری الگوهای مختلف وجود داره که از بین اون ها میشه به الگوی کازیمودو پیشرفته، الماس، الگوی Flag، MPL، BSZ، FTR و Limit اشاره کرد.

دوره پیشنهادی مرتبط: آموزش صفر تا صد تحلیل پرایس اکشن

حمایت و مقاومت در RTM چگونه است؟

پرایس اکشن RTM

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM، حمایت و مقاومت در RTM رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین هر زمان قیمت از روندی که طی می کنه متوقف بشه و در خلاف جهت اون حرکت کنه، یه SnR به وجود میاد. SnR در اصل همون محدوده حمایتی و مقاومتی در تحلیل تکنیکال هست. به عبارت ساده تر، SnR یعنی قله ها و دره ها. اگه قیمت فقط یبار در قله یا دره تغییر جهت بده، SnR ایجاد شده مینور میشه، ولی اگه قیمت چند بار تغییر کنه، SnR تشکیل شده ماژور میشه.

جالب اینجاست که بدونین برخلاف تحلیل تکنیکال که گفته میشه هر چقدر قیمت به یه حمایت یا مقاومت واکنش نشون بده، اون حمایت یا مقاومت قوی تر میشه، در RTM باور به این هست که هرچقدر قیمت ارز دیجیتال به نواحی SnR بیشتر بشه، متناسب با اون احتمال شکسته شدن اون نواحی در دفعه بعدی بیشتر میشه. چون معتقد هستن در هر سطح تعدادی سفارش وجود داره که قیمت با هر بار برخورد به اون سفارش ها رو کاهش میده.

شاید دوست داشته باشید مطالعه کنید: حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست

خط روند در پرایس اکشن RTM

برای ترسیم خط روند در چارت قیمت ارزهای دیجیتال، نیاز به دو کف هست. البته توجه داشته باشین قیمت باید سقف خودش رو بشکونه. چون قیمت در زمان رسیدن به سقف ممکنه تغییر جهت بده و برگرده و الگوی سقف دو قلو رو تشکیل بده. بنابراین، باید از تصمیم گیری عجولانه جلوگیری کنین. بنابراین، باید صبر کنین قیمت سقف اول رو بشکونه و با شکسته شدن سقف اول، اولین خط روند بین کف اول و دوم رو رسم کنین. سپس قیمت به سقفی که شکسته پولبک می زنه و دوباره به صعود خودش ادامه میده. در این لحظه باید صبر کرد تا قیمت سقف دوم رو بشکنه و با شکست سقف دوم می تونه بین دره دوم و سوم یه خط روند دیگه رسم کرد.

کاربرد پرایس اکشن سبک RTM در بازارهای مالی چیست؟

کاربرد پرایس اکشن سبک RTM

جالب اینجاست که بدونین پرایس اکشن سبک RTM رو میشه در همه بازارهای مالی مثل فارکس، بورس، کامودیتی ها، ارزهای دیجیتال و.... استفاده کرد. پرایس اکشن سبک RTm مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استفاده اکثر تحلیلگران و معامله گران بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از پرایس اکشن سبک RTM قیمت دارایی های مالی رو پیش بینی کرده و بهترین قیمت رو برای ورود و خروج به معامله شناسایی کنین.

از اونجایی که مدرسان پرایس اکشن سبک RTM باور دارن که می تونن نقاط چرخشی بازار رو شناسایی کنند، از این روش اکثرا در بازه های زمانی کوتاه مدت استفاده میشه، چون خیلی از تحلیلگران و تریدرهای حرفه ای اعتقاد دارن که رفتار بازارهای مالی در تایم فریم یا بازه زمانی بلند مدت تحت تاثیر فاکتورهای زیادی قرار می گیره و اگه قصد ترید کردن به صورت بلند مدت و کسب سودهای زیادی رو دارین، توصیه می کنیم از سایر روش ها و سبک های پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM، اطلاعاتی در مورد پرایس اکشن RTM برای شما ارائه کنیم و به بررسی خط روند در پرایس اکشن RTM بپردازیم و حمایت و مقاومت در RTM رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، پرایس اکشن RTM سبکی از معامله گری هست که توسط شخصی به اسم ایف میانته و همکارانش به وجود اومده. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از پرایس اکشن سبک RTM، تحلیل های خودتون رو انجام داده و معامله های کوتاه مدتی انجام بدین. چون پرایس اکشن سبک RTM برای معاملات بازه های زمانی کوتاه مدت مناسب هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM

در مورد نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM نظر دهید
سوال امنیتی :4+60 = ?