انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟"


  • 04:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تریدر یا معامله گر ارز دیجیتال بپردازیم و انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این افراد آشنا بشین. تریدر یا معامله گر شغلی هست که برای کسب سود زیادی معرفی شده. امروزه سرمایه گذاری یکی از مهم ترین دلایل برای کسب درآمد شده. تریدر شخصی هست که با تحلیل بر نمودارهای شاخص های یه ارز دیجیتال یا دارایی در بازارهای مالی به خرید و فروش می پردازه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

به چه کسی تریدر یا معامله گر گفته می شود؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که به چه کسی تریدر یا معامله گر گفته می شود؟ بهتره بدونین تریدر یا معامله گر شخصی هست که تلاش می کنه با شناسایی خود از بازار و با کمک نوسانات خرید و فروش در بازارهای مالی مثل بورس، فارکس، بازار ارزهای دیجیتال و.... سود به دست بیاره. معامله گر یا تریدر در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها به فردی که به طور روزانه فعالیت می کنه و تلاش می کنه تا با توجه به تغییرات و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست بیاره، گفته میشه. بنابراین، اگه شما نیز با وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی ها اقدام به خرید و فروش روزانه رمز ارزها کنین، تریدر نامیده میشین.

شاید دوست داشته باشید مطالعه کنید: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، تریدر یا معامله گر می تونه از ریزش قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خودش نیز سود به دست بیاره. این عامل یکی از هیجان انگیز ترین و جالب ترین اتفاقاتی هست که می تونه برای یه تریدر یا معامله گر رخ بده. شناسایی زمان صعود و نزول بازار ارزهای دیجیتال به مهارت و شناخت بازار شخص معامله گر یا تریدر بستگی داره. نکته قابل توجه این هست که نحوه عملکرد تریدر یا معامله گر ارزهای دیجیتال حرفه ای با تریدر تازه کار کاملا متفاوت هست.

انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، تریدر به شخصی گفته میشه که در تایم فریم کوتاه مدت یا روزانه مشغول خرید و فروش دارایی های مالی مثل ارزهای دیجیتال باشه و تلاش کنه تا از نوسانات قیمت سودهای زیادی به دست بیاره. تریدرها انواع مختلفی دارن که عوامل مختلفی در طبقه بندی اون ها تاثیر داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

تریدر روندی

یکی از انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال، تریدر روندی هست که بهش تریدر موقعیتی نیز گفته میشه که موقعیت های معاملاتی باز خودش رو به صورت میان مدت، مثلا چند ماه باز نگه می داره. همچنین تریدر روندی سعی می کنه تا از تغییر روند بازار سود به دست بیاره. به عبارت دیگه، یه تریدر روندی ممکنه در یه بازار صعودی موقعیت خرید یا لانگ باز کنه و در یه بازار نزولی به سراعت موقعیت فروش یا شورت بره. تریدر روندی بیشتر از تحلیل فاندامنتال استفاده می کنه تا اتفاقات و رویدادهای آینده بازار رو بررسی کنه.

  • تریدر نوسان گیر

یکی دیگه از انواع معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال، تریدر نوسان گیر هست که معمولا بازه زمانی بین خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود از یه روز بیشتر و از یه ماه کمتر هست. در اصل تریدر نوسان گیر ممکنه ارز دیجیتال رو خریداری کنه و بعد از یکی دو هفته که قیمت اون افزایش پیدا کرد اون رو بفروشه و دوباره بعد از چند روز یا هفته در موقعیت خرید خوب دیگه وارد پوزیشن بشه. این نوع تریدر معمولا با هدف کسب سود از موج های مختلف نوسانی که چند روز یا چند هفته ادامه پیدا می کنند، وارد معامله میشن.

مقاله مرتبط: تریدر نوسانی کیست؟ و چگونه عمل می کند؟

  • تریدر روزانه

یکی دیگه از انواع معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال، تریدر روزانه هست که در عرض یه روز وارد معامله میشه و در زمان مناسب از اون خارج میشه. به عبارت دیگه، تریدر روزانه تلاش می کنه تا از تغییرات قیمتی یه ارز دیجیتال در همون روز سود به دست بیاره. برای مثال قیمت یه ارز دیجیتال در صبح می تونه یه قیمت و بعد از ظهر یه قیمت دیگه باشه. البته توجه داشته باشین که در بازار ارزهای دیجیتال خبری از تعطیلی نیست و صرافی ها 24 ساعتی باز هستن که این موضوع باعث میشه تا مفهوم تریدر روزانه کمی تغییر کنه.

  • تریدر اسکالپر

یکی دیگه از انواع معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال، تریدر اسکالپر هست که ممکنه در طول روز چندین بار وارد یه معامله بشه و از اون خارج بشه. این تریدرها با تغییرات قیمتی بزرگ یا روندها کاری ندارن و تلاش می کنند از تغییرات قیمتی کوچیک ولی با دفعات زیاد سود به دست بیارن. تریدر اسکالپر تمایلی به نگهداری موقعیت های معاملاتی خود برای طولانی مدت نداره و حتی ممکنه در عرض چند ثانیه ارز دیجیتال رو خریداری و سپس بفروشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تریدر یا معامله گر ارز دیجیتال بپردازیم و انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این افراد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، تریدر یا معامله گر شخصی هست که تلاش می کنه با شناسایی خود از بازار و با کمک نوسانات خرید و فروش در بازارهای مالی مثل بورس، فارکس، بازار ارزهای دیجیتال و.... سود به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

در مورد انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+52 = ?