بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟"


  • 19:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این ابزارها آشنا شده و بتونین ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو تحلیل کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که فرصت های کسب سود زیادی رو فراهم می کنه. به این ترتیب، شما می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو پیدا کنین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و با انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال آشنا بشین تا بتونین وضعیت کلی بازار و ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارز رو پیش بینی کنین.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

با افزایش محبوبیت ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمز ارزها، تعداد تریدرها در بازار کریپتوکارنسی ها نیز زیاد شده و نوسانات زیادی ارزهای دیجیتال به معامله گران این امکان رو میده تا از نوسانات قیمت پول خوبی به دست بیارن، ولی تمرکز بر شانس در معاملات ایده خوبی نیست. یه معامله گر باید به صورت مداوم بازار رو تحلیل کنه. بهتره بدونین امروزه چندین روش تجزیه و تحلیل بازار وجود داره که یکی از این روش ها نیز تحلیل تکنیکال هست. شاید از خودتون پرسیده باشین که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال وسیله ای برای بررسی و پیش بینی حرکت قیمت ها در بازارهای مالی با استفاده از نمودارهای قیمت تاریخی و آمار بازار هست.

شاید برای تان مفید باشد: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال بر این پایه استوار هست که اگه یه معامله گر می تونه الگوهای قبلی بازار رو شناسایی کنه، می تونه یه پیش بینی نسبتا دقیقی از مسیرهای آینده قیمت داشته باشه. همچنین تجزیه و تحلیل تکنیکال در ارزهای دیجیتال روشی هست که برای تعیین چگونگی و زمان معامله دارایی و پیش بینی حرکت احتمالی قیمت از طریق مطالعه داده های گذشته بازار امکان پذیر هست. برخلاف تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال سعی در مشخص کردن قیمت واقعی نداره، ولی در عوض به سابقه حرکت قیمت ارز دیجیتال متکی هست.

بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟

بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال

بهتره بدونین قبل از رایانه و اینترنت، تجزیه و تحلیل تکنیکال به صورت دستی بر روی کاغذ انجام میشد. در حال حاضر تقریبا غیر ممکنه که بتونین اون رو بدون ابزارهای مناسب کامپیوتری انجام بدین. اگرچه صرافی های ارز دیجیتال معمولا مجموعه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال رو در اختیار کاربران خود قرار میدن، ولی از نظر راحتی، تنوع و قدرت نمی تونن با سیستم عامل های تخصصی رقابت داشته باشن. برای تحلیل تکنیکال به ابزارهای مختلفی نیاز دارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به معرفی بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این ابزارها آشنا بشین.

·        تریدینگ ویو(TradingView)

مقاله پیشنهادی: تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال

یکی از انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال که بهش نیاز دارین، تریدینگ ویو هست. بهتره بدونین بهترین پلتفرم برای تحلیل ارزهای دیجیتال، سایت TradingView هست که می تونه به عنوان یه نرم افزار قدرتمند تحلیل تکنیکال محسوب بشه که مورد استفاده تریدرها و تحلیلگران قرار می گیره. تنوع و لیست گسترده ای از ویژگی ها، تریدینگ ویو رو به یکی از بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال تبدیل کرده که یه معامله گر می تونه از اون استفاده کنه. مزیت بزرگی که این سایت داره، رایگان بودن اون هست که تریدرهای مبتدی می تونن به راحتی ازش استفاده کرده و رمز ارزهای مورد نظر خودشون رو تجزیه و تحلیل کنند.

·        نمودار Coinigy

یکی دیگه از انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال، نمودار Coinigy هست که نه تنها به شما امکان میده به نمودارهای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال بپردازین، بلکه این توانایی رو خواهین داشت که سایر ابزارها رو بررسی کرده و این اجازه رو به شما میده تا ارزهای دیجیتال رمزپایه رو در چندین بستر مبادله کنین. البته توجه داشته باشین که این ابزار رایگان نیست و فقط ایجاد حساب کاربری در اون به صورت رایگان انجام میشه.

·        CryptoWatch

یکی دیگه از انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال، پلتفرم CryptoWatch هست که نوع پلتفرم نمودار و معاملات ارزهای دیجیتال هست که متعلق به صرافی کراکن هست. در صورتی که فقط از نمودارهای این ابزار استفاده میشه، جزو ابزارهای رایگان محسوب میشه. اطلاعاتی که در این پلتفرم وجود داره، فقط برای اصول اولیه تحلیل تکنیکال هست و می تونه برای معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار بگیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این ابزارها آشنا شده و بتونین ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو تحلیل کنین. همونطور که گفتیم، اگرچه صرافی های ارز دیجیتال معمولا مجموعه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال رو در اختیار کاربران خود قرار میدن، ولی از نظر راحتی، تنوع و قدرت نمی تونن با سیستم عامل های تخصصی رقابت داشته باشن. برای تحلیل تکنیکال به ابزارهای مختلفی نیاز دارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟

در مورد بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+66 = ?