مقایسه کیف پول لجر و ترزور

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مقایسه کیف پول لجر و ترزور"


  • 21:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه کیف پول لجر و ترزور، اطلاعاتی در مورد کیف پول لجر و کیف پول ترزور برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول لجر و ترزور بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای انتخاب کیف پول بگیرین. کیف پول های سخت افزاری رو میشه مطمئن ترین راه برای ذخیره و نگهداری انواع ارز دیجیتال مثل بیت کوین دونست. این کیف پول ها انواع مختلفی دارن که از معروف ترین اون ها میشه به کیف پول سخت افزاری لجر و کیف پول سخت افزار ترزور اشاره کرد. افرادی در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها فعالیت دارن، با این اسم ها آشنا هستن. ولی بین این دو کیف پول کدوم یک گزینه مناسبی برای استفاده هست؟ در صورتی که در انتخاب برای خرید لجر یا خرید ترزور دچار تردید هستین، در ادامه مقاله از سری آموزش ارز دیجیتال ارزسنج با ما همراه باشین.

کیف پول لجر چیست؟

کیف پول لجر چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کیف پول لجر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول لجر که بهش Ledger Nano S نیز گفته میشه، نوعی کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری هست که به شما این امکان رو میده تا ارزهای دیجیتال خودتون رو با خیال راحت ذخیره و نگهداری کنین. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال مختلفی رو نیز ارسال و دریافت کنین. شرکت پشت لجر یه شرکت نوپای فرانسوی هست که اولین کیف پول خودش رو در سال 2014 منتشر کرد. از اون زمان، اون ها به یه رهبر بازار در صنعت کیف پول سخت افزاری تبدیل شدن. در واقع کیف پول لجر اونقدر موفق هست که بیش از 1 میلیون دستگاه فروخته.

شاید برای شما مفید باشد: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین استفاده از کیف پول Ledger مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا سرمایه گذاران و معامله گران بازار اقدام به تهیه و خرید کیف پول لجر کنند. مزیت اصلی کیف پول لجر این هست که امن ترین روش برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال شماست. در واقع داشتن کیف پول سخت افزاری به ذخیره ارزهای دیجیتال شما در یه گاو صندوق دنیای واقعی شبیه هست. همچنین با استفاده از کیف پول Ledger کلیدهای خصوصی شما در دستگاه واقعی ذخیره میشن.

کیف پول ترزور چیست؟

کیف پول ترزور چیست؟

کیف پول ترزور نوعی دستگاه سخت افزاری هست که به عنوان یکی از انواع ولت های رمزنگاری شده شناخته میشه و اولین بار در سال 2014 توسط SatoshiLabs راه اندازی شد. در دنیای ارزهای دیجیتال به اون کیف پول سخت افزاری یا ولت سرد نیز گفته میشه. مهم ترین شاخصه ای که برای این کیف پول می شناسن، نگهداری ارزهای دیجیتال در فضایی امن و مطمئن و آفلاین هست. نکته قابل توجه این هست که کیف پول ترزور بیشترین سطح امنیت رو برای کنترل و جلوگیری از دسترسی هکرها فراهم می کنه و این امنیت مهم ترین دلیلی هست که باعث میشه تا کاربران و سرمایه گذاران بازار ترزور رو نسبت به سایر ولت های نرم افزاری ترجیح بدن.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم ساخت کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری ترزور ویژگی های زیادی رو برای کاربران ارائه می کنه. بهتره بدونین کیف پول سخت افزاری ترزور رابط کاربری ساده ای داره. برخلاف سایر کیف پول ها، ترزور می تونه برای مبتدیانی که به تازگی وارد بازار شدن، بسیار ساده و کاربردی باشه. همچنین صفحه نمایش دیجیتال کیف پول Trezor برای دسترسی بهتر به دستگاه ها و دارایی های دیجیتال بسیار مناسب هست. این کیف پول با صرافی های ارز دیجیتال زیادی نیز ارتباط داره که از جمله از این صرافی ها می تونیم به صرافی بایننس و کوین بیس اشاره کنیم.

مقایسه کیف پول لجر و ترزور از نظر قیمت:

مقایسه کیف پول لجر و ترزور از نظر قیمت:

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله به مقایسه کیف پول لجر و ترزور از نظر قیمت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. احتمالا قیمت کیف پول های سخت افزاری برای کاربرهای کشورهای دیگه مسئله زیاد مهمی نباشه، ولی در ایران این موضوع یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید افراد محسوب میشه. چون قیمت یه کیف پول سخت افزاری می تونه به اندازه حقوق 1 یا 2 ماه کارمند باشه.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول های لجر نسخه نانو اس و نانو ایکس با قیمت های 59 یورو و 119 یورو در وبسایت رسمی این شرکت به فروش می رسن. ولی اگه انتخاب شما کیف پول سخت افزاری ترزور باشه، برای خرید ترزور وان دقیقا باید به اندازه لجر نانو اس یعنی 59 یورو هزینه کنین. ولی اگه تصمیم به استفاده از مدل ترزور T داشته باشین، باید حتما طرفدار این محصول باشین، چون قیمت اون در حال حاضر 192.39 یورو هست. البته این قیمت برای مدل تی بیشتر به دلیل استفاده از صفحه نمایش بزرگ تر رنگی و لمسی و همچنین استفاده از جایگاه حافظه میکرو SD و سایر ویژگی های سخت افزاری اضافی شده هست.

مقایسه کیف پول لجر و ترزور از نظر امنیت

مقایسه کیف پول لجر و ترزور از نظر امنیت

همیشه باید به این نکته توجه داشته باشین که هیچ وقت دستگاهی نمی تونه امنیت 100% برای ما ایجاد کنه. این فضا همواره در حال توسعه هست و کاربران مثبت و منفی هر دو در حال تلاش برای پیشی گرفتن از همدیگه هستن. با این وجود میشه گفت که محصولات لجر و ترزور تا اینجای کار تونستن عملکرد رضایت بخشی از خود نشون بدن و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیرن. بنابراین، اگه به دنبال جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودتون هستین، ترزور و لجر بهترین گزینه برای این کار محسوب میشن.

کیف پول های لجر از سیستم عامل مخصوص متن باز خود به اسم BOLOS استفاده می کنند. البته فریم وری که این سیستم عامل رو اجرا می کنه، متن باز نیست، ولی لجر ادعا می کنه همه جزئیات عملیات و فرایند رمزنگاری به صورت شفاف انجام میشه. ولی کیف پول های ترزور از فریم ور و نرم افزار کاملا متن باز برای عملیات رمزنگاری استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشین که استفاده از سیستم های متن باز در کنار مزایایی که دارن، همیشه خطر پیدا شدن یه باگ امنیتی و سوء استفاده از اون ها نیز وجود داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه کیف پول لجر و ترزور، اطلاعاتی در مورد کیف پول لجر و کیف پول ترزور برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول لجر و ترزور بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای انتخاب کیف پول بگیرین. همونطور که گفتیم، فضا کریپتوکارنسی ها همواره در حال توسعه هست و کاربران مثبت و منفی هر دو در حال تلاش برای پیشی گرفتن از همدیگه هستن. با این وجود میشه گفت که محصولات لجر و ترزور تا اینجای کار تونستن عملکرد رضایت بخشی از خود نشون بدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مقایسه کیف پول لجر و ترزور

در مورد مقایسه کیف پول لجر و ترزور نظر دهید
سوال امنیتی :6+46 = ?