شاخص پوئل چیست؟ (بررسی شاخص Puell Multiple)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "شاخص پوئل چیست؟ (بررسی شاخص Puell Multiple)"


  • 23:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله شاخص پوئل چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص Puell Multiple برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد شاخص پوئل بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص Puell Multiple رو برای شما یاد بدیم تا بتونین از این شاخص استفاده کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با مهارت در زمینه آموزش ارز دیجیتال وارد این بازار شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی، فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین و در این نقاط معامله انجام بین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. با این کار می تونین قیمت رمز ارزها رو نیز پیش بینی کرده و معامله های خودتون رو بر اساس این پیش بینی ها جلو ببرین.

بازار ارزهای دیجیتال شاخص ها و اندیکاتورهای زیادی هست که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن. یکی از این شاخص ها نیز شاخص پوئل هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شاخص پوئل چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص Puell Multiple برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد شاخص پوئل بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص Puell Multiple رو برای شما یاد بدیم تا بتونین از این شاخص استفاده کنین.

مفهوم شاخص پوئل چیست؟

شاخص پوئل چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داته باین، احتمال اسم شاخص پوئل رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این شاخص به دست بیارین و شای این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شاخص پوئل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شاخص پوئل(Puell Multiple) یکی از شاخص های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی هاست که توسط شخصی به اسم دیوید پوئل راه اندازی شد. این شاخص نشون دهنده این هست ه چه زمانی ماینرها به صورت دسته جمعی برای کسب سود به دست اومده از همکاری شبکه بیت کوین، اقدام به فروش دارایی های خود می کنند. از اونجایی که ماینرهای بیت کوین، مدتی بعد از انباشت دارایی های خود اقدام به فروش همه کوین های خود می کنند، این موضوع نیز باعث کاه قیمت ارزهای دیجیتال میشه.

مقاله پیشنهادی: فناوری ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین از بهترین شاخص های فاندامنتال برای خریدهای بلند مدت میشه به شاخص پوئل یا همون PM اشاره کرد. این شاخص که از تقسیم ارزش صدور روزانه بیت کوین تولید شده، برحسب دلار بر میانگین متحرک ارزش ضدور روزانه در 365 روز به دست میاد و بهترین زمان برای خرید بیت کوین رو برای ما نشون میده. به گفته لکس موسکوفسکی یکی از تحلیلگران برتر حوزه ارزهای دیجیتال، این شاخص بار دیگه به منطقه سبز وارد شده. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از این شاخص، تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

کاربردهای شاخص پوئل چیست؟

کاربردهای شاخص پوئل چیست؟

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال شامل شاخص ها و معیارهای زیادی هست که هر کدوم از اون ها به دلیل کاربردهای خاصی که دارن، مورد استقبال افراد و تحلیلگران زیادی قرار می گیرن. شاخص پوئل نیز کاربردهای زیادی داره. بهتره بدونین معیار پوئل که قارد به شناسایی پایین ترین نوسانات موجود در بازار بر اساس اوج های قبلی هست، به تازگی مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته. 

مقاله پیشنهادی: فناوری ماینینگ چیست

منظور از این نوسانات، نوسانات مربوط به دو روند اصلی بازار یعنی همون بازار خرسی و بازار گاوی هست که برای چند دوره کوتاه برقرار بوده. ولی کاربردهای شاخص پوئل چیه؟ این شاخص ساده و خلاقانه که دیوید پوئل به منظور تنظیم میانگین متحرک سالانه ایجاد کرد، ابزاری قدرتمند، جدید و ایده آل برای سنجش بازه های سودآوری یا فروش اجباری هست. مکانیسم اصلی این همبستگی به واسطه سودآوری استخراج بیت کوین مشخص میشه. تاکنون نیز انتشار روزانه بیت کوین به صورت پاداش های بلوک که معادل ضدور روزانه سکه با توجه به میانگین نظری 1800 بیت کوین هست، کافی بوده و در اواسط 2020 به پایان رسیده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شاخص پوئل چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص Puell Multiple برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد شاخص پوئل بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص Puell Multiple رو برای شما یاد بدیم تا بتونین از این شاخص استفاده کنین. همونطور که گفتیم، شاخص پوئل(Puell Multiple) یکی از شاخص های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی هاست که توسط شخصی به اسم دیوید پوئل راه اندازی شد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شاخص پوئل چیست؟ (بررسی شاخص Puell Multiple)

در مورد شاخص پوئل چیست؟ (بررسی شاخص Puell Multiple) نظر دهید
سوال امنیتی :7+31 = ?