تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال"


  • 15:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اختلال اینترنت می تواند تاثیر زیادی در مبادلات ارزهای دیجیتال بگذارد. به همین دلیل ما سعی می کنیم در ادامه این تاثیر را برای شما مورد بررسی قرار بدهیم. بهتره است بدانید بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور است که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته است، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته است و توانسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل شود. همچنین شما نیز می توانید وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید ارز دیجیتال و فروش آن سود زیادی کسب کنید. البته ابتدا باید اینترنت خودتان رو چک کرده تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

اختلال و قطعی اینترنت چه بر سر ما می آورد؟

اتفاق ناگوار که بارها در کشورمان شاهدش بودیم، اختلالات و قطعی های مکرر اینترنت و قطع دسترسی به اینترنت بین الملل بوده. به همین دلیل می خواهیم بررسی کنیم تاثیر قطعی اینترنت بر ارزهای دیجیتال چقدر است و در صورت قطعی اینترنت باید چه کنیم؟ ایا می توان در صورت قطعی اینترنت بین المللی همچنان ترید کرد و یا به موجودی کیف پول خودمان دسترسی داشته باشیم؟ این ها سوالاتی است که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد. 

بهتر است بدانید در روزهای اخیر اینترنت بین المللی برای کاربران ایرانی قطع شده بود. چند اپلیکیشن از جمله اینستاگرام، واتساپ، لینکدین، اپ استور، گوگل پلی، اسکایپ و همچنین سایت های مایکروسافت و استارلینک از دسترس کاربران داخل ایران خارج شده بود. دنیای اقتصاد، خسارت ناشی از قطعی اینترنت در ایران را چیزی در حدود 1.5 میلیون دلار برای هر ساعت برآورد می کند. همچنین اکثر سایت هایی که در خارج کشور بودن با کندی شدید برای کاربران داخل ایران همراه بودند.

تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال

تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال

در دنیای امروز، اینترنت به یکی از بخش های اصلی زندگی همه مردم تبدیل شده است. قطعی گسترده اینترنت شاید کابوسی برای دنیای پیشرفته امروز باشد. در کنار اینترنت، بیت کوین و به طور کلی حوزه ارزهای دیجیتال نیز روز به روز در حال پیشرفت و جذب کاربران بیشتری از سراسر جهان هستند. با توجه به اینکه اینترنت بستر اصلی توسعه ارزهای دیجیتال است، بنابراین قطع شدن آن و وجود اختلال در اینترنت می تواند تاثیر بدی بر بازار کریپتوکارنسی ها و مبادلات ارزهای دیجیتال بگذارد. تراکنش های بیت کوین برای انتقال داده ها به ماینرها، به شدت به اینترنت متکی است و اگر اینترنت دچار اختلال شود، هیچ تراکنشی انجام نمی گیرد. در واقع معامله یا مبادلات ارزهای دیجیتال مستلزم وجود اینترنت جهانی است.

با این حال اگر اینترنت قطع شود، استفاده مردم از ارزهای دیجیتال و بیت کوین کاملا متوقف نخواهد شد، چون جایگزین های دیگری البته در ابعاد بسیار محدودتر در برخی از کشورها وجود دارد که کاربران همچنان می توانند برای انجام معاملات بیت کوین و ارزهای دیجیتال در صورت نبود اینترنت از آن ها استفاده کنند. این تمهیدات برای قطعی های کوتاه مدت در برخی کشورها برنامه ریزی شده اند و موضوع واضح این است که فعالیت گسترده کاربران ارزهای دیجیتال همیشه مستلزم وجود اینترنت جهانی و بین المللی خواهد بود.

اقدامات لازم قبل از اختلالات اینترنت کدامند؟

اقدامات لازم قبل از اختلالات اینترنت کدامند؟

متاسفانه سیاست گذاری های اشتباه مشکلات زیادی را در زمینه اینترنت به وجود می آورد که دسترسی ما را به کلیه سایت های لازم برای ارز دیجیتال از بین می برد. اما باید با یک سری اقدامات قبل از اختلالات انجام دهیم تا خسارت های ناشی از قطعی و نبود اینترنت را کمتر و جبران کنیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال، به بررسی اقدامات لازم قبل از اختلالات اینترنت بپردازیم.

•    استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی

یکی از اقدامات لازم قبل از اختلالات اینترنت این هست که برای مبادلات ارزهای دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید. بسیاری از صرافی ارز دیجیتال ایرانی این روزها رقیب خوبی برای صرافی ارز دیجیتال خارجی شده اند. به جز امکان وام دهی و فیوچرز و مارجین کلیه امکانات شامل خرید و فروش ساده، خرید و فروش حرفه ای، سیستم مدیریت پرتفو، داستینگ، استیکنیگ و سفارشات شرطی و حد ضرر و حد سود را می توانید در صرافی های ایرانی ببینید. همچنین تعداد ارزهای دیجیتالی که در صرافی های ایرانی قابل خرید و فروش می شوند، روز به روز در حال افزایش است. صرافی اینانس نمونه ای صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که شما می توانید با استفاده از این صرافی اقدام به خرید بیت کوین، خرید تتر و خرید ارز دیجیتال با وجود اختلالات اینترنت کنید.

•    استفاده از کیف پول های مجاز ارز دیجیتال

یکی دیگه از اقدامات لازم قبل از اختلالات اینترنت این است که از کیف پول های مجاز ارز دیجیتال استفاده کنید. برخی کیف پول های ارز دیجیتال آنلاین و برخی آفلاین هستند. همچنین برخی از آن ها حضانتی و برخی غیر حضانتی هستند. در زمان های بحران سایت های سازنده نیز می توانند به کیف پول های آنلاین حضانتی دسترسی داشته باشند. اما کیف پول های غیرحضانتی که به صورت آفلاین در دسترس شما هستند. مانند تراست ولت، متامسک، ترون لینک و....

چه اقداماتی می توانیم در زمان اختلالات ارز دیجیتال انجام دهیم؟

چه اقداماتی می توانیم در زمان اختلالات ارز دیجیتال انجام دهیم؟

همونطور که گفتیم، بخش عمده ای از فناوری های جدیدی مثلا بلاک چین و ارزهای دیجیتال با وجود استفاده از فناوری های غیر متمرکز وابستگی زیادی به اینترنت دارد. کاربران که ارز دیجیتال دارند و یا معامله گر روزانه هستند، در انتخاب، خرید ارز دیجیتال، خرید بیت کوین، خرید تتر و کلیه کارهای روزانه دچار آسیب های زیادی شده اند. حالا به نظر می رسد ادامه قطعی اینترنت و ادامه محدودیت های اینترنتی علاوه بر ایجاد اختلالات در ارتباطات مجازی، ضرر چشمگیری به کسب و کارهای نوپا، صرافی های ارز دیجیتال و استارتاپ های مختلف اینترنتی وارد می کند که ممکن است بعضی از آن ها جبران ناپذیر باشند. برخی از اقدامات لازم در زمان قطعی اینترنت عبارتند از:

•    یکی از اقدامات لازم در زمان قطعی اینترنت این است که اگر صرافی مورد نظر شما خارجی است، با استفاده از VPS خارجی تلاش کنید تمامی پوزیشن های باز خودتان را ببندید. استفاده از مارجین و فیوچرز در این زمان حساس بسیار خطرناک و منجر به نابودی دارایی ها و ارزهای دیجیتال شما خواهد شد. بنابراین، سعی کنید به دلیل تغییر IP در صورت امکان وارد حساب خود نشوید، وگرنه امکان مسدودی حساب شما بالا می رود.

•    یکی دیگه از اقدامات لازم در زمان قطعی اینترنت این است که اگر کیف پول مورد نظر شما آنلاین است، با استفاده از VPS خارجی تلاش کنید تمامی دارایی های خودتان را به یک کیف پول ارز دیجیتال غیرحضانتی مثل تراست ولت، لجر یا ترزور منتقل کنید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال

در مورد تاثیر اختلال اینترنت در مبادلات ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :8+76 = ?