چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟"


  • 19:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل بنیادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سری مباحث آموزش ارز دیجیتال داشته باشین و بتونین با استفاده از این اطلاعات و داده ها تحلیل های خودتون رو انجام بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی در ترید کردن نداشته باشین.

روش های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال:

استفاده از انواع روش های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال به معامله گران برای گرفتن تصمیم های منطقی برای انجام معاملات کمک می کنه. هر سرمایه گذار یا تریدری که بخواد در بازار ارزهای دیجیتال موفق عمل کنه، لازمه با ویژگی های اون کاملا آشنا بشه. تریدرها برای اینکه بتونن در بازار ارزهای دیجیتال مشابه هر بازار مالی دیگه به صورت منطقی و حساب شده رفتار کنند، باید آموزش کار با روش های آنالیز اون رو در اولویت فعالیت های خودشون قرار بدن.

شاید این دوره برای تان مفید باشد: دوره آموزش تحلیل فاندامنتال

رفتارها و نمودارهای بازارهای مالی در انواع بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، بسیار شبیه به هم بوده و به همین دلیل پدیده های مشابهی در اون ها رخ میده. این شباهت ها باعث شده تا اساس شیوه های آنالیز و تجزیه و تحلیلی که برای این بازارها به کار میرن، مشابه باشن. معمولی ترین انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال هست.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم تحلیل فاندامنتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این تحلیل به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تحلیل فاندامنتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل فاندامنتال روش تجزیه و تحلیل از بالا به پایین هست که سعی می کنه از طریق ارزیابی ارزش یه ارز دیجیتال با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر این دارایی ارزش اون رو محاسبه کنه و قیمت اون رو برای آینده پیش بینی کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از تحلیل بنیادی قیمت ارزهای دیجیتال رو برای آینده پیش بینی کنین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری روی اون بگیرین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر اقتصاد غرب بر قیمت ارز های دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال انواع پارامترهای مالی و اقتصادی مربوط به یه دارایی رو با هدف تعیین ارزش حقیقی اون ارزیابی می کنه. در رابطه با ارزهای دیجیتال، تحلیل بنیادین در واقه همون بررسی پروژه مورد نظر از نظر اهداف، تیم، نقشه راه و رویدادهای پیش رو هست. همچنین عوامل دیگه مثل صرافی هایی که امکان معامله یه ارز دیجیتال در اون وجود داره، مشارکت ها و رقبای یه پروژه نیز می تونن بر روی ارزش اون تاثیرگذار باشن. تحلیل فاندامنتال در ارزهای دیجیتال و بورس تفاوت های زیادی داره.

اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال

اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال

معامله گران ارزهای دیجیتال با استفاده از تجزیه و تحلیل بنیادی، می تونن دید بهترین نسبت به ارزش واقعی ارز دیجیتال داشته و تصمیم گیری بهتری نسبت به زمان مناسب خرید یا فروش داشته باشن. با این حال برخی از تحلیلگران به تحلیل فاندامنتال انتقاد می کنند که با تکیه بیش از حد به تجزیه و تحلیل بنیادی، بدون استفاده از تحلیل تکنیکال میشه، می تونه باعث بشه که یه معامله گر در زمانی کمتر از زمان ایده ال خریداری یا فروش انجام بده. همچنین برای تحلیل بنیادی به برخی داده ها و اطلاعات نیاز داریم. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال بپردازیم.

•    یکی از اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال، آگاهی از ارزش کل بازار یا حجم کل سرمایه در حال گردش ارز دیجیتال برای بررسی های اولیه هست.
•    یکی دیگه از اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال، درک فعالیت های بازار مالی و حجم معاملات ارزهای دیجیتال هست.
•    مطالعه گزارش ها و رویدادهای مالی بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی نیز یکی دیگه از اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال محسوب میشه.
•    بررسی ارزش کل شبکه نسبت به فعالیت های معامله گران بازار.
•    یکی دیگه از اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال، بررسی میزان به صرفه بودن ماینینگ ارز دیجیتال هست که از اهمیت زیادی برخوردار هست.
•    توجه به فعالیت های کاربران در شبکه های اجتماعی و تحلیل نقشه راه و چشم انداز آینده نیز از سایر اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بنیادی هستن.

جمع بندی و نتیجه:
ما سعی کردیم در مقاله چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل بنیادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این اطلاعات و داده ها تحلیل های خودتون رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، تحلیل فاندامنتال روش تجزیه و تحلیل از بالا به پایین هست که سعی می کنه از طریق ارزیابی ارزش یه ارز دیجیتال با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر این دارایی ارزش اون رو محاسبه کنه و قیمت اون رو برای آینده پیش بینی کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟

در مورد چه اطلاعاتی برای تحلیل فاندامنتال لازم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+66 = ?