سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال (چه کسانی ارز دیجیتال میخرند؟)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال (چه کسانی ارز دیجیتال میخرند؟)"


  • 16:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

در این مقاله به معرفی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و چشم انداز آن ها خواهیم پرداخت. بدون شک هر کسی که برای اولین بار با ارزهای دیجیتال آشنا میشه و از نحوه کارکرد و عملکرد اون اطلاع پیدا میکنه، مجذوب دنیای کریپتوکارنسی ها خواهد شد. این روز ها که قدرت و برتری های دارایی های دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگه ای خودشون رو ثابت کردن، تعداد سرمایه گذاران و خریداران رمز ارزها هم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده.
در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال ارزسنج قصد داریم که به طور کامل در مورد انواع سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و دلایل آن ها برای انتخاب این حوزه صحبت کنیم. توجه داشته بشین که آگاهی از دیدگاه و چشم انداز سرمایه گذاران مختلف این حوزه به افراد تازه نفس این بازار افق های دید بلند تری رو ارائه میده. از طرفی افراد ثروتمند و پر نفوذ بازار ارزهای دیجیتال به تحلیلگران بهتری دسترسی دارن که در مورد بهترین سرمایه گذاری در رمز ارزها به این افراد مشاوره میدن. 
شما هم میتونین با دنبال کردن رفتار های این افراد، از سود های کلان این حوزه در بلند مدت بهره مند بشید. برای همین هم پیشنهاد میدیم که حتما این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

انواع سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و چشم انداز آن ها

بازار ارزهای دیجیتال با مارکت کپ 1.8 تریلیون دلاری، یکی از بزرگترین بازار های مالی جهان است. در حال حاضر نیز با افزایش محبوبیت و مقبولیت ارزهای دیجیتال در بین افراد مختلف، عده زیادی وارد این حوزه شدن. شاید در نگاه اول به نظر برسه که فقط مردم عادی در رمز ارزها سرمایه گذاری میکنن، اما اینطور نیست.
هم اکنون موسسات دولتی، خصوصی، بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر و. . . نیز به این بازار شگفت انگیز قدم گذاشتن. به مرور زمان رویکرد و نحوه فعالیت این افراد در بازار رمز ارزها تغییر کرده. به عبارت دیگه هر کدام از این سازمان ها و موسسات با سرمایه گذاری در رمز ارزها دیدگاه و عقاید خودشون رو هم وارد این مارکت کردن. به همین دلیل میتونن جهت بازار و روند های حرکتی آن را تحت تاثیر قرار دهند.
در این مقاله افرادی که بازار کریپتوکارنسی ها رو برای سرمایه گذاری انتخاب کردن، به 5 دسته مختلف تقسیم کردیم. آشنایی با این گروه بندی ها به شما اجازه میده که درک بهتری را از بازار ارزهای دیجیتال و دیدگاه سرمایه گذاران بزرگ و نهنگ های این مارکت داشته باشید. در ادامه مقاله معرفی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و چشم انداز آن ها با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری رو در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.

هولدر یا هودلرهای ارز دیجیتال (Hodler)

هولدر ها رو میتونیم به عنوان پروپا قرص ترین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بدونیم. این دسته از خریداران رمز ارزها از واژه HODL برای معرفی استراتژی های معاملاتی خود استفاده میکنن.
به عقیده بیشتر سرمایه گذاران و فعالان بازار رمز ارزها عبارت هودل از واژه انگلیسی Hold منشا گرفته شده که به معنی نگه داشتن است. واژه هودلر (Hodler) هم از واژه هولدر گرفته شده که استراتژی این افراد به نحوی طراحی شده که ارزهای دیجیتالشون رو به مدت طولانی تری نگه میدارن و بر خلاف تریدر های کوتاه مدت به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال در تایم فریم های کوچک نیستن. توصیه می کنیم مقاله هولدر ارز دیجیتال کیست؟ ما رو هم مطالعه کنین.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

شاید برای شما هم سوال باشه که منشا واژه هودل چیست؟ و برای اولین بار چه کسی از این واژه استفاده کرده است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید نگاهی رو به سال 2013 بازار ارزهای دیجیتال بندازیم.
در ژانویه سال 2013، بیت کوین 15 دلار قیمت داشت؛ ولی این رمز ارز در کمتر از یک سال و در سپتامبر 2013 به 1100 دلار رسید. همین اتفاق باعث شد که توجه عده زیادی به این رمز ارز جلب بشه. اما این رشد 52000 درصدی، یک ریزش 80 درصدی رو هم به دنبال داشت.
در آن سایت ها وب سایتی به نام بیت کوین تالک، بزرگترین بستر گفتوگو و تبادل نظر سرمایه گذاران رمز ارزها بود. به دنبال ریزش بیت کوین یکی از کاربران این پلتفرم پستی را با عنوان " I AM HODLING " را در این سایت قرار داد و شرح داد که تحت هر شرایطی رمز ارزهای خود را نگه میداره. البته این فرد بعدا در توضیحات نوشت که اشتباه تایپی انجام داده و منظورش هولد بوده؛ اما همین اشتباه به یکی از اصطلاحات ارزهای دیجیتال تبدیل شده و کاربرد بسیاری رو در این مارکت داره. مقاله بیت کوین چیست و چگونه استخراج می شود؟ در این زمنیه می تونه برای شما مفید باشه.
در حال حاضر نیز از هولدر ها به عنوان انقلابیون بازار کریپتوکارنسی ها یاد میشه؛ چرا که این افراد تحت هر شرایطی و با رویکردی بسیار خوشبینانه در این مارکت سرمایه گذاری کردن و تحت هیچ شرایطی حاضر به فروش رمز ارزهای خود نمیشن. بیشتر این افراد دلیل اینکار خود را ارزش ذاتی رمز ارزها و آینده بسیار درخشانی که دارن، عنوان کردن.
جالبه بدونین که حتی اخبار ضد و نقیض بازار رمز ارزها هم نمیتونه این افراد رو مجبور به فروش دارایی های دیجیتالشون کنه. همچنین این بیشتر این افراد از سال های ابتدایی در این بازار سرمایه گذاری کردن و با نوسانات شدید اون آشنایی دارن. به همین دلیل این نوع سرمایه گذاران ارز دیجیتال در هر شرایطی به هودل ادامه میدن.
طبق مطالعاتی که شرکت تحلیلی Coin Metrics انجام داده، این نوع سرمایه گذاران کریپتوکارنسی ها نوسانات بیشتر و شدیدتری رو تحمل میکنن. همین موضوع بزرگترین تفاوت بین این دسته از سرمایه گذاران این بازار با تریدر های تازه کار است.

نسل زد یا نسل هزاره سوم

قرن بیست و یکم بسیار متفاوت تر از سایر دوران بوده و انسان ها بیشتر از هر زمان دیگه ای با تکنولوژی سروکار داشتن. به همین دلیل طبیعیه که نسل جدیدی که با این نوع فناوری ها سروکار داشتن، عقید متفاوتی رو نسبت به پدران و نسل قبلی خودشون داشته باشن. در حال حاضر نیز بیشتر سرمایه گذاری در رمز ارزها توسط همین نسل انجام میشه.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

در دوره فعلی با توجه به پیشرفت امکانات و ارتباطات، جوانان و نوجوانان در کمترین زمان ممکن میتونن در هر زمینه ای که میخوان اطلاعات کسب کنن. به همین دلیله که حوزه هایی مثل کریپتوکارنسی ها، برنامه نویسی و. . . مورد توجه این افراد قرار گرفته. سرمایه گذاران قدیمی مثل وارن بافت همچنان بر عقاید و اعتقادات سنتی خودشون اصرار دارن و ارزهای دیجیتال رو ارزشمند نمیدونن. این در حالیه که نسل جدید معتقد به انقلابی بودن رمز ارزها داره.
این افراد ارزهای محبوب دیجیتال رو به عنوان آینده نظام های مالی و بانکی جهان میدونن. از طرفی ایده این رمز ارزها به قدری برای این نسل جذابه که حتی بدون شناخت کامل رمز ارزها و کارکردی که دارن، مجذوب این حوزه میشن. طبق نظرسنجی هایی که در سال 2019 انجام شده، حدودا 43 درصد از جوانان اعتقاد داشتن که ارزهای دیجیتال جایگزینی برای سیستم های مالی ایالات متحده آمریکا هستن.
از طرفی این افراد آینده سازان جهان هستن و در دهه های آینده روی سیاست های کشور خود تاثیر میذارن. به همین دلیل احتمال به وقوع پیوستن این چشم انداز برای ارزهای دیجیتال توسط این نسل وجود داره. مثال بارز آن نیز رییس جمهور نسبتا جوان السالوادرو هستش که ارز دیجیتال بیت کوین را به رسمیت شناخته و به عنوان ارز رسمی کشورش معرفی کرده است.

موسسات مالی و سرمایه گذاری

یکی دیگر از سرمایه گذاران مهم در بازار ارزهای دیجیتال موسسات مالی، بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر میباشد. البته نباید این موضوع رو فراموش کنیم که در ابتدا بیشتر بانک ها و موسسات مالی در برابر بازار کریپتوکارنسی ها گارد گرفته بودن و آن ها رو معتبر نمیدونستن.
در حال حاضر و با گذشت بیش از 13 سال از ارائه اولین ارز دیجیتال، نوع نگرش این سازمان ها هم نسبت به این دارایی ها تغییر پیدا کرده. همچنین طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط CNBC انجام شده، این سازمان ها و موسسات هم چشم انداز مثبتی را به رمز ارزها پیدا کردن. حتی برخی از کشور ها به دنبال ارز دیجیتال ملی خودشون هستن و با کمک بانک مرکزی خود قصد ارائه این نوع دارایی ها رو دارن.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

از طرف دیگه در بازار ارزهای دیجیتال دردسر هایی مثل نقدینگی و بدهکاری وجود نداره. همچنین رمز ارزها از نظر انتقال سرعت بسیار بیشتر و کارمزد کمتری داره. همین مسئله هم به یکی از مهمترین دلایل محبوبیت رمز ارزها بین بانک ها و موسسات مالی تبدیل شده. فراموش نکنید که آینده ارزهای دیجیتال به مقبولیت آن ها بستگی داره. هم اکنون نیز به نظر میرسه که رمز ارزها موفق به ایجاد یک انقلاب عظیم در سیستم های مالی جهان کرده.

تاجران حرفه ای 

گروه بعدی که بسیار به سرمایه گذاری در رمز ارزها علاقه مند هستن، تاجران و بازرگان های بین المللی می باشند. این افراد به دلیل نوسانات ارزی و غیر قابل نظارت و پیگیری بودن رمز ارزها، جزو طرفداران پروپا قرص کریپتوکارنسی ها بودن. از این افراد به عنوان جادوگرهای الگوریتم های تجاری هم یاد میشه و با توجه به حجم پولی که در اختیار این تاجران قرار داره، جزو تاثیر گذارترین افراد بازار محسوب میشن.
البته این افراد با بررسی و تحقیقات کامل وارد این حوزه میشن و بی حساب و کتاب رمز ارزی رو خریداری نمیکنن. همچنین این سرمایه گذاران از برترین تحلیلگران بازار های مالی و وال استریت مشاوره میگیرن که این موضوع شانس موفقیت اون ها رو به میزان قابل توجهی افزایش میده. نکته مهم دیگری که در مورد این دسته وجود داره هوش ذاتی و تجربه آن ها در بازار های مالی است که آن ها رو به تاجران حرفه ای تبدیل کرده.
بیشتر این افراد در کنار معاملات کوتاه مدت و استفاده از نوسانات روزانه، یک سبد بلند مدت با دید سرمایه گذاری چند ساله، در این بازار دارن. به این ترتیب علاوه بر بهره مندی از نوسانات کوچک و درشت روزانه، روی آینده ارزهای دیجیتال هم سرمایه گذاری میکنن. در واقع این افراد نیز نگرش مثبتی نسبت به رمز ارزها در آینده دارن.
از طرف دیگه افراد قدرتمند و ثروتمند جهان که حامیان ارزهای دیجیتال هستن نیز در این دسته از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قرار میگیرن. این افراد علاوه بر سرمایه گذاری در این حوزه، تلاش های بسیاری را هم برای موفقیت، ارتقا و پیشرفت رمز ارزها انجام دادن که نمونه هایی از ان ها رو میتونیم در سال های اخیر مشاهده کنیم. توصیه می کنیم مقاله چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟ رو هم مطالعه کنین.

سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاران عادی بازار ارزهای دیجیتال

آخرین دسته از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و چشم انداز های آن ها، افراد عادی و سرمایه گذار های خرد در این مارکت هستن. این سرمایه گذار ها تاثیر بسیار زیادی را در روند های کوتاه مدت بازار ارزهای دیجیتال و نوسانات تایم فریم های کوچکتر دارن.
یکی از نمونه های بسیار بارز از تاثیر این سرمایه گذاران بر رمز ارزها رو میتونیم در پاییز سال 2017 میلادی ببینیم. در این دوران بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار زیادی رو تجربه کرد. در کل سرمایه گذاران این گروه رو میتونیم افرادی عادی بدونیم که برای تنوع بخشیدن به سبد دارایی ها، کاهش ریسک سرمایه گذاری و در امان ماندن دارایی هاشون از تورم، این حوزه رو انتخاب کردن.
تاثیر این سرمایه گذارهای کوچک را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت. درسته که هر کدام از این افراد به تنهایی سرمایه قابل توجهی رو ندارن، اما با انباشت این سرمایه ها میتونن تاثیر قابل توجهی رو در مسیر بازار ارزهای دیجیتال بگذارند. به همین دلیل در روش های تحلیلی جدید بازار های مالی بیش از دانش تکنیکال و فاندامنتال، روانشناسی بازار مورد توجه قرار میگیره.
اقتصاد دانان معتقدند که اگر این افراد به سرمایه گذاران دائمی این بازار تبدیل بشن، احتمال ایجاد تحولات بنیادی و اساسی در این بازار وجود داره. مخصوصا در سال های گذشته که به دلیل پیشرفت پلتفرم های معاملاتی و آسانی استفاده از آن ها هر فردی با کمترین میزان دانش و سرمایه میتونه وارد این حوزه بشه و در آن سرمایه گذاری کنه.
بدون شک با توجه به محبوبیتی و کاربرد های گسترده رمز ارزها و تکنولوژی بلاک چین، شاهد افزایش روز به روز تعداد اعضای این گروه خواهیم بود. بدون شک با افزایش حجم بازار و سرمایه در کریپتوکارنسی ها، تاثیر این گروه هم بیشتر از قبل مشخص میشه. همچنین این مسئله میتونه چشم انداز های بی نظیر و بلند مدت تری رو در بازار ارزهای دیجیتال به ما ارائه بده.

سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال

چالش هایی که در برابر بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد!

حالا که با انواع سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدین و در مورد چشم انداز های سرمایه گذاری این گروه ها صحبت کردیم، بهتره کمی هم در مورد عوامل بازدارنده ای که در مسیر آینده رمز ارزها قرار دارن صحبت کنیم.
همونطور که میدونین بیت کوین به عنوان برترین ارز دیجیتال جهان حدود 40 درصد از کل ارزش بازار کریپتوکارنسی ها رو به خودش اختصاص داده. به همین دلیل این رمز ارز و روند های حرکتی آن، تاثیر بسزایی را در کلیت بازار میذاره. به همین دلیل تمام عوامل بازدارنده ای که سد راه بیت کوین میشود، روی کل بازار ارزهای دیجیتال تاثیر خوهد گذاشت. پس ما علاوه بر چالش هایی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، موانع موجود در برابر بیت کوین را هم باید مورد بررسی قرار بدیم.
عده ی بسیار زیادی معتقدند که ارزهای دیجیتال میتونن به اندازه ی ارزهای فیات بین المللی از جمله دلار و یورو کاربرد داشته باشن. به عبار دیگه یکی از مهمترین چالش هایی که در برابر ارزهای دیجیتال وجود داره، هدف گذاری آن ها است. در این مسیر دو چالش و مشکل اساسی وجود داره که در ادامه به آن ها میپردازیم:
1.    اولین چالش رمز ارزها، مخالفت دولت ها و حکومت های مختلف است. دولت ها به خوبی میدونن که اگر ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای فیات بشن، اهرم فشار دولت ها به اقتصاد و مردم، از بین میره. همچنین قدرت حکومت ها در مدیریت عرضه و تقاضا هم به طور کامل از دست میره.
البته دولت ها و حکومت ها همواره با چنین تحولاتی که قدرت اون ها رو کاهش میده یا زیر سوال میبره، مخالفت کردن. اما تاریخ ثابت کرده که این مقاومت و مخالفت همیشگی نیست و در نهایت اراده ملت ها قوی تر از زور دولت ها بوده.
2.    مشکل دوم در مسیر توسعه ارزهای دیجیتال، تناقض بین کاربرد و قیمت این دارایی ها است. ارزش یک ارز دیجیتال بر اساس تعداد معاملات و قیمت  ارز دیجیتال مشخص میشه. در حال حاضر بیت کوین ارزشی نزدیک به فرانک سوییس داره. این در حالیه که قیمت یک بیت کوین بیش از 40 هزار بار بیشتر از یک فرانک است. به همین دلیل نمیتوان کاربردی که از یک فرانک سوییس انتظار داریم رو از بیت کوین هم داشته باشیم.

کلام پایانی 

در این مقاله انواع سرمایه گذار های رمز ارزهای دیجیتالی رو بهتون معرفی کردیم و در مورد دیدگاه و چشم انداز هایی که هر دسته در این مارکت دارن، اطلاعات جامعی رو در اختیار شما قرار دادیم. ارزهای دیجیتال یک بازار تازه تاسیس و نابالغ است که همچنان فرصت های کسب سود چند صد درصدی در آن وجود دارد. از طرف دیگر بیشتر سرمایه گذاران این حوزه، نسبت به آینده آن امیدوار هستن.
با مطالعه و بررسی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و چشم انداز آن ها، میتوانید فرصت های موجود در این بازار رو بهتر شناسایی کنید. همچنین اطلاعاتی رو در مورد روند و کلیت بازار ارزهای دیجیتال کسب کنید. البته این مسئله به تنهایی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت در آن کافی نیست و شما به دانش و مهارت های بیشتری نیاز دارین. شرکت در انواع دوره ارز دیجیتال آکادمی ارزسنج میتونه این دانش و مهارت رو به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار بده.همچنین کاربران عزیز در استان آذربایجان غربی و سراسر ایران می تونن در دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه شرکت کنن و از مزایای آموزش های حضوری ارز دیجیتال بهره مند بشن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال (چه کسانی ارز دیجیتال میخرند؟)

  1. مسعود عدالت (1401/01/01)

    به نظرم حتی تریدر ها هم باید به صورت بلند مدت سرمایه گذاری بکنن تو بازار

در مورد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال (چه کسانی ارز دیجیتال میخرند؟) نظر دهید
سوال امنیتی :4+89 = ?