8 روش کسب درامد از متاورس (صفر تا صد)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "8 روش کسب درامد از متاورس (صفر تا صد)"


  • 08:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 19 دقیقه

در این مقاله آموزش کسب درامد از متاورس رو به صورت صفر تا صد به شما یاد خواهیم داد. امروزه مفهوم دنیای مجازی همه گیر شده و محبوبیت زیادی در بین تمامی افراد پیدا کرده. به خصوص با اومدن بیماری سخت کرونا و محدودیت هایی که به خاطرش ایجاد، و باعث شده افراد برای انجام امور کاری و مالی خود بیشتر از فضای مجازی استفاده کنن، چون کسب و کارها در دنیای واقعی تقریبا به تعطیلی کشیده شده یا رونق خودشنو از دست داده یا کمتر شده. در این میان توسعه دهندگان این محیط مجازی، هر روز در تلاش هستن که ویژگی ها و مزایای این دنیا رو افزایش بدن.
شاید اسم متاورس رو شنیده باشین این پدیده نوظهور و جذاب کاربرد های زیادی داره، و به شما کمک میکنه کسب و کار راه اندازی کنین بدون اینکه لازم باشه برای کار به محیط فیزیکی خاصی برین، چون محل کار شما در همان Metaverse هستش. در این بخش از آموزش ارز دیجیتال ما سعی می کنیم به صورت کامل روش های کسب درآمد از متاورس، رو براتون توضیح بدیم.

متاورس Metaverse چیست؟

متاورس چیست؟

در مقاله روش های کسب درآمد از متاورس چیست؟ ابتدا شما رو با این مفهوم جدید اشنا می کنیم. متاورس از دو واژه مِتا Meta به معنی فراتر و یونیورس Universe به معنی جهان تشکیل شده. در کل، معنی واژه متاورس، فرا جهان هستش. پس متوجه شدیم که این اصطلاح، ریشه در رمان علمی تخیلی استفنسون داره و به معنای دنیایست که در آن افراد با استفاده از ابزارهایی نظیر عینک ‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، کاملاً به‌صورت مجازی با هم در تعامل هستن. 
متاورس Metaverse مفهوم جدیدی بوده که به یکی از پر هیجان ترین موضوعات روز دنیا تبدیل شده، در حال حاضر در مراحل اولیه ی خودش قرار داره و کاربرد آن اغلب در زمینه‌ های بازسازی واقعیت و اهداف اجتماعی هستش، اما مهمتر از همه، هدف از ان بیشتر در زمینه امور مالی و تجاری هستش، افراد در ان به صورت آنلاین و مجازی به نقش‌آفرینی می‌پردازن. در دنیای تکنولوژی با افزایش دامنه ی بلاکچین ها، پای این پروژه نوظهور هم به بازی های بلاک چینی باز شده به این شکل که شما می تونین مراحل مختلف بازی را در قالب توکن خرید و فروش کنین و نوع عملکرد بازی های متاورس در بلاک ‌چین، تفاوتی با بازی ‌های غیر بلاک ‌چینی نداره و فقط دارایی ‌های بازیکن در بازی به توکن تبدیل میشه.
متاورس، یک پارچه هستش و به همه ی کاربران این امکان رو میده که با داشتن یک آواتار به همه جای این دنیای مجازی سفر کنن و از امکانات ان برخوردار باشن و با یکدیگر همکاری بکنن. این دنیای مجازی سرعت بالایی داره به این شکل که همه ‌چیز حتی هرگونه اطلاعات به ‌صورت آنی در متاورس، قابل دسترس کاربران هستش و نسبت به دنیای واقعی مفهوم وسیع تری داره چون محدود به اعضای فیزیکی نیست در واقع حدّ و مرزی برای ان وجود نداره و امکان گسترش ان تا بی نهایت ها وجود داره. البته ما مقاله ای در مورد اینکه متاورس چیست؟ رو در سایت داریم که توصیه می کنیم حتما مطالعه کنین.

روش های کسب درآمد از متاورس چیست؟

کریپتوکارنسی در حال تغییر روش تولید ثروت مردم در سراسر جهان هستش، کسب و کارهای نوپا به عنوان پیشروان نسل مدرن شناخته می شن. متاورس به طور غیرمنتظره ای به یکی از محبوب ترین اصطلاحات در نوآوری تبدیل شده، در سال‌ های آینده، متاورس روش کسب درآمد رو تغییر میده، روش‌های مختلفی از طریق متاورس امکان‌پذیرِ، برخی از این روش ‌ها برای عده ‌ای مناسب و با سلیقه ی عده دیگر، مناسب نیست. در زیر شما رو با برخی از روش های کسب درآمد از Metaverse اشنا خواهیم کرد.

خرید و فروش NFT 

روش های کسب درآمد از متاورس

شاید تا به حال به گوشتون خورده باشه که یک اثر NFT با قیمت فوق‌العاده بالایی فروخته شد. درحال حاضر بازار NFTها درحال رشد هستن و قصد پایان یافتن ندارن، بی شک یکی از روش های کسب درآمد از Metaverse تولید NFT هستش. برای این کار کافیِه که به هنر علاقه داشته باشین و سپس اثر هنری خودتون را هم چون طراحی گرافیکی و یا موسیقی، تولید کنین و به NFT تبدیل کنین و با NFT های خودتون یک کلکسیون و یا نمایشگاه ایجاد کنین و سپس اون ها رو به فروش بزارین که قطعا خریدار برای یک اثر خوب پیدا خواهد شد. و همچنین شما میتونین، آثار هنری را که به صورت NFT بوده خریدکنین و در مکان ‌های مختلف متاورسی که در دسترستون هستش، قرار بدین تا به فروش برسه. توصیه می کنیم ویدیوی آموزش ساخت NFT رو برای آشنایی با نحوه ساخت ان اف تی مشاهده کنین.

کسب درامد از طریق مد و فشن

روش های کسب درآمد از متاورس

برای ورود به محیط مجازی شما به یک اواتار نیاز دارین، در واقع شما باید یک اواتار طراحی کنین. در حقیقت ابتدایی ترین کار شما در این جهان مجازی طراحی اواتار هستش. باید این رو هم بدونین که در طراحی اواتار اختیار کامل دارین و هر جور که دوست داشتین میتونین اون رو بسازین. پس طراحی آواتار، می‌تونه شغلی جدید در متاورس باشه؛ چون افرادی هستن که حاضرن تا برای جدیدترین و بهترین آواتارهای روز جهان پول پرداخت کنن. پس شما میتونین از این راه کسب دارمد کنین، به شکل خلاقانه و هوشمندانه یک اواتار طراحی کنین و سپس اون رو به صورت NFT به فروش بگزارین.

معماری و طراحی در متاورس

روش های کسب درآمد از متاورس

در این بخش مقاله آموزش کسب درآمد از Metaverse قصد داریم شما رو با روش دیگه کسب و کار یعنی معماری اشنا کنیم، در این روش فرقی نمی کنه ملک خصوصی یا تجاری باشه، شما می تونین با طراحی خوب کسب درامد کنین که تقریبا این شغل در متاورس به یک شغل دائمی و واقعی تبدیل شده. در این زمینه باید گفت که با توجه به اینکه قطعات زیادی در دنیای مجازی وجود داره، بسیاری از سرمایه گذاران زمین خریداری میکنن و نمیدونن با زمینی که خریدن چیکار کنن در اینجا یک طراح یا یک معمار، می تونه به اون سرمایه گذار کمک کنه. نوع کمک به این شکل هستش که طراح کمک میکنه تا سرمایه گذار سازه های مختلفی بر روی زمین متاورس طراحی کنه و همچنین طرح و ایده هایی بکر پیشنهاد میده، تا از این طریق سود کسب کنه. این نوع کسب دارمد در دنیای مجازی هنوز به بلوغ نرسیده، اما انتظار میره با توجه به طرفدارهای زیادی که این دنیای مجازی پیدا کرده، در مدت نه چندان دوری شاهد این باشیم که معماری و طراحی به یکی از پر رونق ترین کسب و کار ها در Metaverse تبدیل بشه 

کسب درامد با برپایی نمایشگاه های مجازی 

روش دیگه تاسیس نمایشگاه مجازی هستش، کافیه که یک کلکسیون بزرگ حاوی آثار هنری در قالب NFT ایجاد کنین و اون ‌ها رو در یک مکان جمع کرده و یک نمایشگاه ایجاد کنین با دریافت هزینه ورود برای مشاهده این اثار، از این طریق کسب درامد کنین. تاسیس این نمایشگاه در محیط مجازی بی شباهت با نمایشگاه های محیط حقیقی نیست. به این شکل که همونطور که در دنیای واقعی بسیاری از نمایشگاه های عمومی رو می بینیم که اشیاء یا ماشین های عتیقه، یا لباسهای سنتی و محلی رو به نمایش میزارن و در ازای اون حق ورود از مردم میگیرن. در محیط مجازی هم به همین شکل هست. کاربران برای مشاهده باید پولی رو پرداخت کنن، پس یکی از روش های کسب و درآمد از Metaverse در نظر گرفته میشه. 

روی آوردن به دنیای بازی برای کسب درآمد

روش های کسب درآمد از متاورس

اصل این بازی‌ها در Metaverse به این شکل هست که با استفاده از توکن‌ها یا NFT می‌تونین به تولید بازی یا آیتم‌ های مختلف گیمینگ بپردازین و با فروش اون ها از این طریق کسب درآمد کنین. گیمرها مالکیت و کنترل دارایی‌ های درون بازی خود را برعهده دارن به عبارتی، تولید کنندگان و سازندگان بازی ‌های ویدئویی و آنلاین، حق مالکیت مطلقی نسبت به تولیدات خود دارن که بر این اساس تولیدکنندگان، تنها کسانی هستن که بر خدمات خود کنترل داشته و از فروش اقلام خود سود می‌برن. و می تونن آن ‌ها را با پول واقعی مبادله کنن. امروزه بازی ‌های مبتنی بر بلاک چین یکی از روش های خوب و پر رونق کسب درامد در دنیای مجازی متاورس هستش و بسیار مورد استقبال قرار گرفته. تا حدی که بازیکنان در آسیای جنوب شرقی با انجام بازی ‌های مبتنی بر بلاک چین «play to earn» امرار معاش می کنن، بازی‌ هایی مانند Axie infinity ماهیانه ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار به بازیکنان پرداخت میکنه. بازی های دیگری نیز در Metaverse وجود دارن که در حال جمع آوری سرمایه برای عرضه در آینده هستن. Gods Unchained ،Splinterlands ،The Sandbox 3D و Spaceport چهار بازی محبوب دیگه هست که می تونین در متاورس بازی کرده و درآمد کسب کنین.

مهمانی آنلاین و کنسرت در متاورس 

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از متاورس، همین مهمانی های انلاین و کنسرت در محیط مجازی هستش که را اندازی این مهمانی ها و ایجاد کنسرت ها راحت تر و ساده تر از دنیای واقعی هستش. اما با این وجود، فاقد ظاهر و احساس یک مهمانی مناسب هست. در بلاک چین اتریوم، ابتکاراتی مانند بازی The Sandbox در حال حاضر کاربران را قادر می‌سازه تا زمین بخرن، ملک بسازن و هر فعالیتی را که می‌خوان رو میزبانی کنن. اسنوپ داگ رپر معروف آمریکایی قبلاً عمارت خود را در Sandbox Metaverse بازسازی کرده و بلیط های VIP نمایش زنده خود را به شرکت کنندگان ارائه می ده.

آموزش کسب درآمد از متاورس با تبلیغات

روش های کسب درآمد از متاورس

با توجه به اینکه فضای مجازی مخاطب زیادی داره، وسیله ای هستش برای تبلیغات و بازاریابی، به این شکل که شما می تونین در دنیای مجازی مثلا اگر زمینی داشته باشین یا مغازه ای، می تونین در آنجا یک برندی رو تبلیغ کنین. به عبارتی کار های تبلیغات اون شرکت یا برند رو بر عهده بگیرین و از این طریق کسب درامد کنین. در حال حاضر بسیاری از برند ها شرکت های بزرگ و کوچک، دوست دارن به متاورس ورود کنن و جذب مشتری بیشتری نمایند. چون میدونن که فضای مجازی مخاطب زیادی داره و تبلیغات، اون ها رو به هدفشون میرسونه. شما هم میتونین برای درخواست کنندگان، زمینی بخرین و مکان شرکت رو در انجا طراحی کنین و اون شرکت رو تبلیغ نمایین.

آموزش کسب درامد از طریق سفر و گردشگری (Travel and Tourism)

روش های کسب درآمد از متاورس

در مقاله آموزش کسب درآمد از متاورس چیست؟ شمارو با کسب درامد از طریق سفر و گردشگری (Travel and Tourism) اشنا خواهیم کرد. به علت همه گیری ویروس کرونا (ویروس کووید ۱۹) و محدودیت هایی که نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام دنیا شاهد اون بودیم تقریبا میشه گفت که، سفر کردن و گردشگری به خصوص در مکان های عمومی محدود شده. بنابراین به نظر میرسه که، سفر و گردشگری در محیط مجازی یکی از راه های کسب سود باشه. سفر در محیط مجازی هر چند مزیت های خاص خودش رو داره از جمله هزینه سفر و سوخت و خستگی و از همه مهمتر، مصون ماندن از بیماری، معایب های خودش رو هم داره مثلا؛ لذت مسیر سفر.
 جا داره که در این قسمت شمارو با برخی معایب این محیط مجازی اشنا کنیم. در واقع هدف از این مقاله بالا بردن سطح دانش شما عزیزان در زمینه متاورس هستش تا با اشنایی با مزیت ها و معایب با اگاهی بیشتر در این عرصه قدم بزارین. درسته که عصر حاضر عصر تکنولوژی هستش، اما بسیاری از مردم هستن که زندگی سنتی رو دوست دارن و علاقه ای به زندگی مدرنیته ندارن و تجربه و لذت در دنیای فیزیکی رو به لذت دنیای مجازی نمیدن. برای مثال؛ شاید برخی از شما هم دوست داشته باشین به جای مطالعه کتاب های الکترونیکی، کتاب های کاغذی رو مطالعه کنین. بسیاری از افراد دوست دارن به‌جای استفاده از همراه بانک، از پول نقد استفاده کنن. به جای خرید آنلاین ترجیح می‌دن به داخل فروشگاه رفته و خودشان از نزدیک خریدشان را انجام بدن. در واقع علاقه ای به اینترنت و دنیای مجازی ندارن. به طور خلاصه میتونیم بگیم که عدم انطباق و سازگاری برخی افراد با دنیای مجازی ان هارو طرفدار دنیای فیزیکی کرده. 
شاید این محدودیت ها برای افرادی که دوست دار تکنولوژی هستن زیاد به چشم نیاد، اما برای برخی از افراد می تونه مسئله ای مهم باشه. برخی افراد معتقد هستن که لذت بردن مقوله ای هستش که باعث شده ما سراغ دنیای مجازی نریم. لذت بردن از زمان، در کنار هم بودن. یکی از این لذت های فیزیکی لذت بردن در مسافرت هستش، در دنیای مجازی اون هایی که علاقه مند به تکنولوژی و معتقد به مدرنیته هستن سفر کردن در یک لحظه رو یه مزیت و ویژگی به حساب میارن و دوست دارن به هر جا که فکر میکنن و مقصد رو معین میکنن سفر کنن. در مقابل گروهی از افراد معتقدند که لذت بردن از مسیر سفر و استراحت در طول سفر و تماشای مسیر سفر، لذت زندگی هستش و این دسته از افراد معتقد هست که تمایل به دنیای مدرن و سایبری باعث میشه که لذت هایی نظیر، تمیز کردن محل زندگی، لذت تعمیر یک وسیله قدیمی، بازی کردن با کودکان و ... در واقع همه ی لذت های فیزیکی از بین خواهد رفت. شرکت های توسعه دهنده Metaverse قصد دارن رویدادهای تاریخی مانند؛ جنگ داخلی آمریکا را بازسازی کنن. و محیط های گردشگری از این قبیل تا بازدیدکننده جذب کنن در عین حال تور های گردشگری درست میکنن تا بدون خروج از خانه از مرزها عبور کرده در زمان سفر کنن و محیط های گردشگری رو مشاهده کنن به نظر میرسه بهترین ایده و فکر کسب درآمد از متاورس هستش.

کسب درامد از تحصیلات

روش های کسب درامد از متاورس

البته یکی از پیامد های این ویروس کرونا (ویروس کووید ۱۹) تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بوده در حقیقت دانش و تحصیلات حیقیقی به تحصیلات مجازی تبدیل شد. ما شاهد این پیامد در کل دنیا بودیم، کلاس ها به صورت غیر حضوری برگزار شد و بسیاری از دانش اموخته گان اسیب دیدن. البته تاثیرات خوبی هم داشته نمونه آن نعمت تکنولوژیی بوده که تاثیر شگفت‌انگیز تحصیلات مجازی برای عموم آشکار شد. به نظر میرسه، متاورس می‌تونه یکی از بهترین پلتفرم ‌ها برای پرداخت به تحصیلات باشه. برای این کار شما میتونین یک زمینی خریداری کنین و کلاس های اموزش رو در ان معماری کنین و سپس به کار تبلیغاتی بپردازین یعنی کلاس اموزشیتونو تبلیغ (بازاریابی) کنین، بعد اغاز به کار نمایین. متاورس می‌تونه آینده بزرگی در زمینه تحصیلات و آموزش داشته باشه.

معامله رمزارزهای متاورس و کسب درآمد زیاد

برای کسب درآمد از متاورس لزوما لازم نیستش که زمین یا ملکی در متاورس خریداری کنین، در واقع اگر سرمایه یا پولتون برای خرید زمین نمیرسه می تونین توکن های مخصوص متاورس مورد نظر خود را خریده و سپس با قیمت بیشتری به فروش برسانید. برای مثال؛ ارز حاکمیتی متاورس دیسنترالند، ماناست و شما با استفاده از مانا می‌تونین خرید و فروش‌ های خود را داخل این متاورس انجام بدین. خرید و فروش ارزهای متاورسی یکی از مطمئن ترین روش ‌ها برای کسب درآمد از Metaverse است. اگر نمی‌خواین مبلغ زیادی را برای خرید زمین مجازی هزینه کنین این روش کسب و کار رو براتون پیشنهاد میدیم تا زمانی که متاورس شما پر مخاطب بوده و از رونق خوبی برخوردار باشه، ارزش و بهای رمز ارزهای متاورسی شما نیز افزایش می‌یابد.

خرید و فروش زمین

روش های کسب درامد از متاورس

کامل ترین سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در محیط مجازی خرید و فروش زمین هستش. برای همین ما سعی کردیم به صورت جامع و کامل نحوه خرید زمین در متاورس رو براتون توضیح بدیم. اگر شما می خواین خرید زمین رو در متاورس تجربه کنین، پیش زمینه خرید در این دنیای مجازی اشنایی با نحوه خرید و فروش در این دنیای تازه تاسیس هستش. بازار کسب کار در Metaverse به قدری گرم شده که امروزه بیشتر مردم این بازار رو دنبال می کنن.

با یاد گرفتن نحوه خرید و فروش زمین، دیگر شما نیازی به پرداخت هزینه به واسطه ها نخواهین داشت البته شغل واسطه گری در دنیای مجازی همانند دنیای واقعی خود حرفه محسوب میشه، که در مباحث اتی به توضیحش خواهیم پرداخت. برای این کار باید شما یک دانش حداقلی در مورد ارز های دیجیتال داشته باشین به این شکل که، خرید زمین در این پلتفرم ‌ها مستلزم استفاده از ارزهای دیجیتالی هستش، ما برای شما در این قسمت تمام مراحلی که لازم هست طی کنین براتون ارائه خواهیم داد. 
در ادامه باید بگیم که زمین متاورس یک محیط مجازی قابل خرید بوده که خریداران با پرداخت ارز های دیجیتالی مالک اون ها میشن. نحوه ی استفاده یا شیوه ی سرمایه گذاری روی این زمین ها بسته به اهداف مالکان ان ها هستش، اهدافی مثل؛ برگزاری رویدادها یا کنفرانس ‌های مجازی یا حتی ارائه تبلیغات می تونه روی قیمت زمین شما تاثیر داشته باشه و حتی درصورتی‌که زمین خود را در یک بازی Metaverse بخرید، می‌تونین در آن بازی از یک سری امتیازات بهره ‌مند بشین. یا ممکنه تنها برای هدف کسب سود در کوتاه ‌مدت یا میان ‌مدت یا بلند مدت خریده باشین، در کل بسته به هدف خرید شما از زمین در محیط مجازی داره. جالبه این رو هم بدونین که برخی از مالکان زمین های خوئشون رو با ارزهای فیات هم میفروشن.

مبحث بعدی که باید بهش توجه داشته باشین این هستش که اثبات ادعای مالکیت روی اون زمین ها اسونه، مالکان این زمین‌ ها می‌تونن اون هارو در یک بازار ثانویه از طریق صرافی‌ های شخصی بفروشن به این دلیل که، زمین‌ های متاورس با رمزارزها قابل معامله هستن و برای خرید و فروش آن ‌ها باید به سراغ ارزهای دیجیتال برین. حالا وقت این رسیده به مراحلی که لازمه شما طی کنین بپردازیم. سپس به صورت مفصل، روش های کسب درآمد از Metaverse از طریق سرمایه گذاری روی زمین رو براتون ارائه خواهیم داد.

اولین مرحله: ایجاد کیف پول هستش

همانطوری که در دنیای واقعی به تعاملاتمان می پردازیم، بدون داشتن پول یا سرمایه ای نمی تونیم معامله ای کنیم، دنیای مجازی هم همینطور بوده. در این دنیا هم تعاملات معمولا با پول یا سرمایه انجام می گیره، و هر پلتفرم به توکن خاصی احتیاج داره، به این شکل که مثلا برای خرید دارایی‌ها در پلتفرم دیسنترالند باید از ارز بومی این پلتفرم یعنی توکن مانا استفاده کنین. البته به یاد داشته باشین که هنگام ایجاد کیف پول حتما کلید‌های خصوصیتون رو به خاطر داشته باشین یا در جایی یادداشت کرده و نگه داری نمایین. چون تمام دارایی‌ هایی که در متاورس می‌خرین وارد این کیف پول می‌شه، گم کردن این عبارات به معنی از دست دادن تمامی دارایی هاتون هستش. برای کسب اطلاعات در این زمینه مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ می تونه برای شما مفید باشه.

مرحله دوم : انتخاب پلتفرم هستش

یافتن یک پلتفرم مناسب و قابل اعتماد به نظر میرسه که کار سختی باشه، نه تنها برای خرید زمین، بلکه شما می تونین برای خرید سایر آیتم ‌های دیجیتالی نظیر آواتارها، لباس آواتارها و پویانمایی اون‌ها از این پلتفرم ها استفاده کنین. حتی شما می تونین برای خرید دکوراسیون دیجیتالی مثل آثار هنری دیجیتالی و هرگونه دارایی دیجیتالی دیگر و حتی حیوانات دیجیتالی نیز از ارزهای دیجیتال این پلتفرم ها استفاده کنین. برای استفاده از رمز ارزهای Metaverse نیاز به کسب مجوز از بانک نیستین و این ارزها تحت سلطه و کنترل هیچ دولتی نیستش چون این ارز های دیجیتالی، ارز های غیر متمرکزی هستن. 
وقتی شما ایتمی رو با ارز دیجیتال خرید و فروش می کنین انتقال مالکیت، در شبکه بلاکچین صورت می گیره در حقیقت میشه گفت که، بلاکچین پل ارتباطی برای انتقال مالکیت آیتم‌ های دیجیتالی، در داخل یک دنیای مجازی یا بین دو دنیای مجازی هستش. خالی از لطف نیستش که در این قسمت به جایگاه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در متاورس بیشتر بپردازیم. چون همانطور که قبلا هم گفتیم، هدف از این مقاله اشنایی هر چه بیشتر شما در این زمینه هست تا با دیدگاه عمیق تر به موضوع نگاه کنین. بلاک چین یک سیستم ثبت همگانی، ثبت اطلاعات به صورت اشتراکی هستش. در واقع تمامی اطلاعات و گزارشات ثبت شده در این سیستم در اختیار کاربران و اعضای این شبکه قرار می گیره. به عبارتی گفته می شه سیستمی برای ثبت اطلاعات و گزارش کاربران طراحی شده که به دلیل توزیع داده ها و رمزگذاری های صورت گرفته امکان هک کردن یا دستکاری اطلاعاتی در اون ممکن نیست. فناوری بلاکچین اولین بار با پیدایش ارزهای دیجیتال و بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت.
توکن‌های NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض، در اثبات حق مالکیت افراد، بسیار کارایی داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرن مثلا در حوزه بازی، دو پلتفرم به اسم های سندباکس (Sandbox) و دیسنترالند (Decentraland)، در حین استفاده از آن‌ها، افراد حق مالکیت خود را بر روی نتایج و دستاوردهای مختلف بازی از طریق توکن ‌های NFT حفظ و ثبت می‌کنن. همین امر در مورد استفاده از متاورس و کسب درآمد از ان حاکمه، به این شکل که از طریق توکن ها می تونین حق مالکیت خودتون رو بر روی داریی هاتون اثبات کنین. به عبارتی همانطور که قبلا هم گفته شد. نقشی که NFT در دنیای مجازی ایفا می کنه، بسیار پر رنگ هستش زیرا به کاربران امکان مالکیت رسمی و کامل کاراکترها، دارایی های دیجیتال و آیتم های کسب شده در داخل بازی و حتی زمین های مجازی را می ده. در ادامه بعضی از پلتفرم های ارائه شده را توضیح خواهیم داد و بقیه اون ها رو در مقاله متاورس چیست؟ ارائه کردیم.

ناکاورس (Nakaverse)

نحوه خرید زمین در متاورس

Nakaverse محصول شرکت بازی‌ سازی Nakamoto Games هستش و به عنوان اولین متاورس شناخه شده بوده که از تفکرات زمین‌ های مجازیِ دارای مواد خام حمایت کرده. شاید برای شما این سوال پیش بیاد که این مواد به چه دردی میخورن، در جواب باید بگیم که این مواد خام قابلیت این رو دارن که برای ایجاد کالا های بومی بازی استفاده بشن. در اصل هدفی که این پلتفرم دنبال میکنه، ایجاد دنیای بازی های مجازی و نظام مالی وسیع شامل فروشگاه‌ های مجازی، موزه‌ ها، مراکز بزرگ خرید و رستوران‌ها، برای ادغام یکپارچه‌ی سایر محصولات این شرکت هستش. جذابیت این پروژه به‌حدی زیاده، که حتی اطلاعات اندکی که از آن منتشر شده باعث شده طرفداران زیادی به خودش جذب کنه.

بازی Illuvium

نحوه خرید زمین در متاورس

Illuvium یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز یا open-world هستش، در متاورس Illuvium، بازیکنان با سفر و گشت‌ و گذار در سرزمینی وسیع و تکمیل ماموریت ‌ها و به‌ دام انداختن هیولا هایی غول‌ پیکر به ‌نام Illuvials، پاداش ‌های اتریومی دریافت میکنن. این بازی در بستر بلاک ‌چین اتریوم توسعه یافته. براساس وایت‌ پیپر منتشر شده از این پلتفرم، ایلوویوم در سه‌ ماهه‌ ی نخست سال 2022 به صورت رایگان برای عموم عرضه میشه و هم چنین به نظر میرسه که، هزار قطعه زمین برای سکونت، مالکیت و یا فروش آن ‌ها به ‌شکل NFT برای بازیکنان درنظر گرفته شده. به همین خاطر احتمال می‌ره کم‌کم عضوی از آینده متاورس باشه.

مرحله سوم: خرید کنین

نحوه خرید زمین در متاورس

امروزه NFTها به جزء جدایی‌ناپذیری از متاورس تبدیل شدن، اکثر پلتفرم ‌هایی که در این حوزه فعالیت میکنن یک فروشگاه درون شبکه دارن که کاربران میتونن از اونجا کارهای خودشون رو انجام بدن. در این مرحله برای پولی که میخواین به زمین پرداخت کنین اول باید، شرایط و موقعیت زمین رو بسنجید. دوم قیمت اون رو بررسی کنین، چه در فروشگاه ‌های درون شبکه پلتفرم ‌های متاورسی، چه در مارکت‌ های ثالث شما می‌تونین با توجه به قیمتی که فروشنده در نظر داره، قیمت پیشنهادی خودتونو مطرح کنین. چون تصمیم گیری نهایی با فروشنده هستش، لازم به ذکر هستش که تا این قسمت ما شاهد این بودیم که دنیای مجازی بی شباهت با دنیا فیزیکی نیست، در واقع ما در دنیای واقعی هم برای خرید زمین ابتدا موقعیت زمین رو بررسی میکنیم و بعد سراغ قیمت زمین میریم و قیمت در نظر گرفته خودمونو به فروشنده پیشنهاد میدیم.

به این نکته توجه کنین که بسته به شبکه‌ای که بر روی اون تراکنش انجام می‌شه، شما باید مقداری از ارز بومی اون شبکه رو علاوه بر قیمت زمین در کیف پول خود داشته باشین تا کارمزد انجام این معامله نیز پرداخت بشه. وقتی خرید کامل شد، این دارایی بر روی کیف پول شما ثبت می‌شه و شما تا زمانی که این کیف پول را در اختیار دارین، مالک کامل این قطعه زمین ان اف تی هستین.
به طور مثال؛ در دیسترالند شما زمین مورد پسندتون رو با توجه به معیارهاتون همانگونه که در بالا گفتیم، یعنی موقعیت و قیمت، انتخاب میکنین و سپس روی زمین مورد نظر کلیک میکنین صفحه ای که باز میشه دو گزینه Buy و Bid داره چنانچه با قیمتی که فروشنده گذاشته مشکلی نداشته باشین گزینه Buy را انتخاب میکنین تا پس از تایید تراکنش در کیف پولتون خرید انجام بشه. اما در صورتی که قیمت کمتر از فروشنده رو میخواین پیشنهاد بدین، باید روی گزینه Bid کلیک کنین و در صفحه باز شده قیمت و تاریخ انقضا پیشنهادتون را وارد کنین. اگر فروشنده با قیمت پیشنهادی شما موافقت کنه زمین به کیف پول شما منتقل میشه. در مبحث بعدی نوبت به این رسیده که شما رو با روش های مختلف کسب دارمد از زمین، اشنا کنیم.

روش های مختلف کسب درامد از زمین های متاورسی

در ادامه مقاله آموزش کسب درآمد از متاورس Metaverse نوبت به این رسیده تا شمارو با روش های مختلف کسب درامد از زمین اشنا کنیم. یکی از بهترین گزینه ها یا فکر های بلند مدت یا کوتاه مدت سرمایه گذاری، انتخاب خرید زمین هستش. با توجه به محدودیت زمین، باید زمان مناسبی را انتخاب کنین و گرنه ناچار هستین که، زمین دیگران را با قیمت بالاتر و به مزایده گذاشته شده؛ خریداری کنین. روش های مختلفی برای کسب سود از طریق زمین وجود داره که در زیر به همه ی این روش ها خواهیم پرداخت.

سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از زمین های متاورسی، سرمایه گذاری روی زمین هستش. به طوری که ما می تونیم زمینی بخریم و نگه داریم و بعد از افزایش قیمت، اون رو با قیمت بالایی بفروشیم و سود قابل توجهی کنیم. این روش کسب درامد در دنیای واقعی هم مرسوم هستش. از قدیم گفتن زمین طلاست، یعنی هر کی روی زمین سرمایه گذاشته، برده. در چند ساله اخیر، در کشورمون شاهد رشد بسیار بالای قیمت زمین بوده ایم. بنابراین در دنیای مجازی هم با توجه به رشد قیمت زمین ها متوجه میشیم که نگه داشتن پول از طریق خرید زمین بسیار منطقی به نظر می رسه.

دلالان زمین در متاورس

نحوه خرید زمین در متاورس

روش دیگه دلالی هست. دلالی املاک در دنیای مجازی به این شکلِ که، شما می تونین واسطه انجام معامله بشین، یا برای دیگری خریدار پیدا کنین و از این طریق کسب درامد کنین. با توجه به اینکه در این دوره افراد زیادی علاقمند به خرید زمین های متاورسی هستن، این روش هم میتونه یکی از بهترین موقعیت ها برای کسب درامد باشه. این روش کسب دارمد هم بی شباهت با دنیای واقعی نیستش، شما می تونین با دریافت کمسیون به خاطر کاری که انجام میدین؛ هم جیب خودتون رو پر کنین و هم با این کار به خریدار و فروشنده کمک کنین که به راحتی معاملشونو انجام بدن و راهنمای های لازمه رو در اختیارشون قرار بدین.

اجاره زمین در متاورس

روش دیگر اجاره املاک هستش، به این صورت که شما می تونین همانند دنیای واقعی زمین هایی که خودتون خریداری کردین یا دیگری خریداری کرده، به اجاره واگذار کنین و از این راه کسب درامد کنین. به خصوص اجاره زمین در مکان های شلوغ که میتونه در تبلیغات هم موثر باشه، بسیار سودمند تر خواهد بود. اگر میخواین ماهانه درامد داشته باشین این نوع روش درامد برای شما توصیه میشه. افرادی هستن که توانایی خرید زمین های متاورسی رو ندارن به شما مراجعه میکنن تا شما زمین هایی که در دستتون هست رو بهشون اجاره بدین. این روش هم می تونه یکی از بهترین راه های کسب درامد در این زمینه باشه.

مدیریت املاک

نحوه خرید زمین در متاورس

روش دیگه کسب درامد از زمین های متاورسی، مدیریت املاک هستش، کسانی هستن که در دنیای مجازی متاورس دائما در حال خرید و فروش املاک هستن. این افراد برای مدیریت خرید و فروش املاک خود نیاز به مدیریت دارن، که شما میتونین با مدیریت املاک اون اشخاص، از این طریق کسب درامد کنین. این یک حرفه ی بسیار جالب در عین حال مشکلی هستش که نیازمند دانش و تمرکز و نظم مدیریتی هستش، چون اون سرمایه گذاری که دائم در حال خرید و فروش هستش و مدیریت این کارشو به شما واگذار میکنه هر گونه خلل در کار، باعث میشه که هم سرمایه گذار لطمه ببینه و هم شما که کسب و کار اون رو مدیریت میکنین.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله روش های آموزش درآمد از متاورس Metaverse  ما شما رو با انواع روش های کسب و کار اشنا کردیم و توضیحات لازمه رو ارائه دادیم. نهایتا باید گفت که؛ در دنیای مجازی متاورس شما می تونین شغل داشته باشین، خرید و فروش کنین، با دوستان خود ملاقات کنین و همچنین در کسری از ثانیه مسافرت کنین. به عبارت دیگه، متاورس می تونه پیامدهای گسترده ای برای جامعه در حوزه های مختلف داشته باشه و افق های فناوری در زندگی روزمره ما را گسترش بده. امیدواریم که مطالب این مقاله براتون مفید واقع بشه.در پایان یاداوری میشه که دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه راه اندازی شده و علاقه مندان می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 8 روش کسب درامد از متاورس (صفر تا صد)

  1. امین عبادی (1400/12/17)

    سلام خیلی ممنون از مقاله آموزشیتون... به نظر شما برای خرید زمین مجازی پلتفرم اکسی اینفینیتی بهتره یا پلتفرم دسنترالند؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. پیمان راستگو (1400/12/17)

      هر دو تاشون هم پلتفرم های خوبی هستن. در مورد هر دو ویدیو و مقاله آموزشی داریم اونها رو ببینید. هر دو تا کاربرهای زیادی در سطح جهانی دارن

  1. امید رستمی (1400/12/18)

    در مورد پروژه های متاورس مقاله های بیشتری بذارین

در مورد 8 روش کسب درامد از متاورس (صفر تا صد) نظر دهید
سوال امنیتی :4+89 = ?