​​​​​​​هش مسک Hashmask چیست؟ (موج جدید درآمد نجومی در قالب توکن های NFT)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "​​​​​​​هش مسک Hashmask چیست؟ (موج جدید درآمد نجومی در قالب توکن های NFT)"


  • 06:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله هش مسک Hashmask چیست؟ اطلاعاتی در مورد اثر هنری هش مسک برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Hashmask ها بپردازیم و قیمت هش مسک ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین در کنار این بازار، بازار توکن های غیر مثلی نیز پیشرفت های چشمگیری داشته و مورد استقبال افراد مشهور زیادی قرار گرفته. شما نیز می تونین وارد بازار توکن های NFT بشین و با ساخت، خرید و فروش توکن های NFT سود به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین روش های مختلفی برای کسب درآمد از NFT ها وجود داره و شما می تونین با استفاده از این روش ها درآمد به دست بیارین. از جمله از این روش ها می تونیم به ساخت توکن NFT، خرید و فروش توکن های غیر مثلی اشاره کنیم. به عبارت دیگه شما می تونین وارد بازار NFT بشین و با انجام یکی از این روش ها سود به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که امروزه افراد مشهور و سلبریتی های زیادی در سراسر جهان NFT خریدن و اون ها رو در تصویر پروفایل خودشون در صفحات مجازی قرار دادن. همین موضوع نیز باعث شده تا محبوبیت NFT ها بیشتر بشه و افراد زیادی به سمت این بازار بیان. برای کسب اطلاعات در مورد اینکه NFT چیست؟ مقاله ما رو مطالعه نمایید.

با گسترش بازار NFT، مجموعه ها و آثار هنری دیجیتالی زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هش مسک چیست؟ اطلاعاتی در مورد اثر هنری هش مسک برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Hashmask بپردازیم و قیمت هش مسک ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

اثر هنری هش مسک چیست؟

هش مسک چیست؟

اگه در بازار توکن های غیر مثلی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مجموعه هش مسک رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مجموعه به دست بیارین و شاید برای شما نیز سوال شده باشه که اثر هنری هش مسک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که Hashmask یکی از پروژه های مورد بحث در بازار توکن های غیر مثلی هست و نوعی مجموعه هنری دیجیتالی هست که توسط بیش از 70 هنرمند در سراسر جهان راه اندازی و معرفی شده هست. این مجموعه که شامل 16 هزار و 384 اثر دیجیتال بدون نسخه هست، توسط آزمایشگاه کویکو مستقر در سوئیس تهیه شده. همچنین این مجموعه دارای ویژگی ها و خصوصیات زیادی هست که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاران قبل از خرید کالایی از مجموعه، نمی دونن که کدوم اثر رو واقعا خریدن. اگرچه 16 هزار و 384 قطعه از مجموعه هش مسک از قبل مشخص شده، ولی خریداران فقط بعد از خرید می تونن هش مسک رو مشاهده کنند. مسک ها به گونه ای طراحی شده که کمیاب بودن اون رو از عوامل مختلفی مثل رنگ چشم و پوست می گیرن. همچنین Hashmask که جان تازه ای به حوزه هنری رمزنگاری می بخشه و به طور فزاینده ای محبوب هست، دارای سلسله مراتب ارزشی هست که توسط خالق و خریدار آثار هنری تعیین میشه. بزرگترین تفاوت هش مسک ها با سایر NFT ها نیز این هست که سرمایه گذار آزاد هست که اثر خریداری شده رو نامگذاری کنه. برای کسب اطلاعات در مورد سایر مجموعه های ان اف تی مقاله مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ رو هم میتونین مطالعه کنین.

یکی از سازنده های توکن Hashmask که در حال حاضر دوست داره ناشناس بمونه، در مصاحبه ای با کوین دسک اعلام کرده که مسک ها از کار هنرمندی به اسم ژاپن باسکیا در دهه 1980 الهام گرفته شدن و این موضوع برای افرادی که با نقاشی های دیواری باسکیا اشنا هستن، کاملا واضح هست.

ویژگی های Hashmask چیست؟

ویژگی های Hashmask

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار توکن های غیر مثلی مجموعه های NFT زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله اثر هنری هش مسک چیست؟ به بررسی ویژگی های Hashmask بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    کمیاب بودن صریح

یکی از ویژگی های Hashmask که باعث میشه تا مورد استقبال افراد و سرمایه گذاران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که کمیاب هستن. این نوع از کمیابی نمای کلی از سلسله مراتب کمیاب بودن یه اثر هنری رو ارائه می کنه. چیز پیچیده ای نیست، به همون سادگی هست که خالق اثر هنری انتخاب می کنه ویژگی های اثر هنریش چجوری باشه و این ویژگی ها دارای سطوح کمیابی هستن.

•    کمیاب بودن ضمنی

یکی دیگه از ویژگی های Hashmask، کمیاب بودن ضمنی اون هاست. بهتره بدونین این نوع کمیابی راهی رو به مصرف کننده نشون میده که قوه خلاقیت خودش رو تقویت کنه تا ارزش هش مسک رو دستکاری کنه. مدل مو، پس زمینه و پیرهن مثال هایی از ویژگی های هش مسک ها هستن.

•    آزاد بودن مالک هش مسک

یکی دیگه از ویژگی های Hashmask ها که باعث میشه تا سرمایه گذاران زیادی به سمت این پروژه بیان این هست که اثر هنری هش مسک به دارندگان این امکان رو میده تا آزاد باشن و اسم توکن های خودشون رو انتخاب کنند و برخی ویژگی های این NFT ها رو تعیین کنند.

عملکرد هش مسک چگونه است؟

عملکرد هش مسک چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله اثر هنری هش مسک چیست؟ عملکرد هش مسک رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با عملکرد هش مسک ها آشنا بشین. بهتره بدونین هر ماسک یه ویژگی منحصر به فردی داره که بارزترین اون ها رنگ پوست، شخصیت، ماسک و رنگ چشم هست. ولی یه هش مسک با هر اثر هنری NFT دیگه ای متفاوت هست، چون هر هش مسک بدون اسم هست و هر صاحب NFT مسئولیت اسم گذاری هش مسک های خودش رو داره. بنابراین به گونه ای خلاقانه به اثر هنری کمک می کنه که خریدار یه نقاشی معمولی به دست نرسه، بلکه هنری خاص با ویژگی های منحصر به فرد در اختیار بگیره.

جالب اینجاست که بدونین Hashmask هنر دیجیتالی رو با آثار هنری قابل جمع آوری و کلکسیونی ترکیب می کنه و همین موضوع باعث میشه تا اثر منحصر به فردی به وجود بیاد. همچنین در اصل این آثار هنری، ماسک های دیجیتال هش شده ای هستن که بر روی شبکه اتریوم قرار دارن و به صورت موثری به توکن های غیر قابل تعویض یا همون NFT تبدیل شدن. به عبارت دیگه، توکن هش مسک نوعی توکن مبتنی بر شبکه اتریوم و استاندارد ERC721 هست و شما می تونین این توکن ها رو در هر کیف پول ارز دیجیتالی که از شبکه ERC721 پشتیبانی می کنه، نگهداری و ذخیره کنین. نکته قابل توجه این هست که از اونجایی که توکن هش مسک مبتنی بر شبکه ERC721 هست، در صرافی هایی مثل بایننس و یونی سواپ قابل معامله نیست.

برای پروژه Hashmask هر اسم ثبت شده در بلاک چین فقط می تونه به یه NFT متعلق باشه. به عبارت دیگه از هش مسک برای خودش اسم اختصاصی داره و شما نمی تونین اسم های تکراری برای هش مسک های خودتون تعیین کنین. همین موضوع نیز باعث میشه تا هش مسک ها با اسم های تعیین شده شما شناخته بشن. به این ترتیب شما می تونین با سرچ کردن اسم هش مسک، به توکن های مورد نظر خودتون دسترسی پیدا کنین.

آیا هش مسک ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

هش مسک

امروزه بازار توکن های غیر مثلی تبدیل به یکی از روش های کسب درآمد تبدیل شده و سرمایه گذاران و افراد زیادی در این بازار فعالیت می کنند و با انجام کارهای مختلف درآمد به دست میارن. شما نیز می تونین وارد این بازار بشین و با ساخت، خرید و فروش NFT ها سود به دست بیارین. البته برای این کار نیز باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و بهترین پروژه رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین. در حال حاضر پروژه های زیادی در بازار NFT مینت شدن که هر کدوم ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون رو دارن و با توجه به این موارد مورد استقبال قرار می گیرن و با توسعه مجموعه خودشون، قیمت توکن هاشون افزایش پیدا می کنه. بنابراین باید در انتخاب پروژه برای سرمایه گذاری، توجه لازم رو داشته باشین تا بهترین پروژه رو انتخاب کنین.

پروژه Hashmask نیز یکی از مجموعه های مینت شده در بازار توکن های غیر مثلی یا NFT هست که امروزه به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودش مورد استقبال قرار گرفته و رشد قیمتی زیادی تجربه کرده. شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاد که ایا هش مسک ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟ بهتره بدونین نمیشه حدس زد که سرمایه گذاری در هش مسک ها چجوریه؟ بهترین جوابی که می تونیم به شما بدیم این هست که توضیحاتی از پیشرفت قیمت تاکنون ارائه کنیم، ولی به یاد داشته باشین که تحت هیچ شرایطی نباید بازگشت تاریخی سرمایه رو به عنوان تضمینی برای بازگشت سرمایه در اینده مد نظر بگیرین. اگه علاقمند به ساخت ان اف تی هستین مقاله 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT می تونه برای شما مفید باشه.

برای اینکه بتونین رشد قیمتی NFT های موجود در مجموعه هش مسک رو مشاهده کنین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین، باید به پلتفرم OpenSea مراجعه کنین و نمودار رشد قیمتی NFT های مورد نظر خودتون رو بررسی کنین. اگه به این سایت مراجعه کنین و نمودار رو مورد بررسی قرار بدین، متوجه میشین که تا 9 آگوست 2021 میانگین قیمت همه دوران اتریوم 2.21 اتریوم و حجم کل بازار در هش مسک حدود 32337 اتریوم هست.

چند عدد هش مسک در گردش است؟

پروژه Hashmask

در این قسمت از مقاله معرفی مجموعه NFT هش مسک، اطلاعاتی در مورد تعداد واحد در گردش هش مسک برای شما ارائه کنیم. در حال حاضر و در زمان نوشتن این مقاله حدود 16384 هش مسک با ویژگی های متمایز مثل رنگ چشم، ماسک، پس زمینه و موارد دیگه وجود داره. با این حال مشتریان و خریداران نمی دونستن کدوم هش مسک ها رو در اولین دوره فروش خریداری کردن، چون تصاویر این NFT ها بعد از فروش مرحله اول فاش شد و لایه ای از رمز و راز رو به بازار توکن های غیر مثلی اضافی کرد. همچنین بعد از اینکه تصاویر این NFT ها رونمایی شد، مورد توجه خیلی از افراد و سرمایه گذاران قرار گرفت و با رشد چشمگیری روبرو شد.

جالب اینجاست که بدونین خریداران NFT های موجود در مجموعه هش مسک در 14 روز اول خرید خودشون نمادهای تغییر اسم رو دریافت کردن و بعد از دوره فروش اولیه نیز خریداران می تونستن هش مسک های خودشون رو انتخاب کرده و اون ها رو نامگذاری کنند. نکته قابل توجه این هست که بعد از رونمایی تصاویر این توکن ها، حتی NFT های فروخته نشده نیز رونمایی شدن، ولی توکن های اون ها در مجموعه باقی مونده و بعد از رونمایی که مورد توجه افراد زیاد قرار گرفتن، فروخته شدن و هیچ توکنی باقی نموند. همچنین در شش روز اول توزیع، مصرف کننده ها 13.4 میلیون دلار هش مسک خریداری کردن که همین موضوع نیز باعث شد تا مجموعه هش مسک سرمایه لازم برای توسعه کامل خودش رو به دست بیاره و گسترش پیدا کنه.

پلتفرم OpenSea در ضرف مدت یه هفته حدود 2724 معامله هش مسک ها رو ثبت کرد که 8.9 میلیون دلار سود برای صاحبان اون ها به همراه داشت و پلتفرم معاملاتی NFT نیز بش از 220 هزار دلار کارمزد از معامله گران دریافت کرد. نکته قابل توجه این هست که مجموعه هش مسک تنها پروژه ای هست که فقط در پلتفرم OpenSea مورد معامله قرار می گیره.

توکن NCT چیست؟

توکن NCT

توکن NCT ارز دیجیتال بومی مجموعه هش مسک هست که به دارندگان NFT این امکان رو میده تا اسم مجموعه های دیجیتالی خودشون رو تغییر بدن. بهتره بدونین اسم مجموعه هش مسک بخشی از ویژگی کمیاب اون هست که در بلاک چین اتریوم زندگی می کنه و تغییر اون مستلزم سوزوندن 1830 توکن NCT هست. توجه داشته باشین که تقریبا 3660 توکن NCT با نگه داشتن هر هش مسک به مدت 12 ماه جمع میشه. به این ترتیب انباشت پس از ده سال متوقف میشه و سکه های منتشر شده به وضعیت سوزوندن تبدیل میشه. همین موضوع باعث میشه تا قیمت این توکن در بلند مدت رشد داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین اگه هش مسک و NCT های کافی برای انتخاب دارین، قوانین نام گذاری هش مسک ها حکم می کنه که یه اسم منحصر به فرد باشه و حداکثر شامل 25 کاراکتر باشه. به این ترتیب اگه شما نیز اقدام به خرید NFT های موجود در مجموعه هش مسک کردین، باید برای NFT خودتون اسم تعیین کنین. برای این کار نیز باید مقداری توکن NCT رو در اختیار داشته باشین و برای پرداخت هزینه های مربوط به تغییر اسم پرداخت کنین. البته تغییر اسم هزینه زیادی به دنبال نداره و شما می تونین با پرداخت میزان کمی توکن NCT اسم NFT مورد نظر خودتون رو تغییر بدین و برای اون اسم منحصر به فردی تعیین کنین.

علاوه بر این توضیحات، این اسم ها به حروف بزرگ و کوچیک حساس نیستن، از فضاهای پیشرو پشتیبانی نمی کنند و فقط باید دارای نمادهای الفبایی عددی باشن و بعد از تغییر اسم، نام قبلی برای استفاده خارج از دسترس سایر افراد قرار می گیره. همچنین توجه داشته باشین که مالکان می تونن اسم هش مسک های خودشون رو در هر زمانی تغییر بدن. پلتفرم OpenSea نیز در مورد هر اقدام هش مسک هشداری داره مبنی بر اینکه خریداران باید از سایتی مثل اتر اسکن استفاده کنند تا بررسی بشه که شناسه رمز هش مسک با اسمی که انتظار خرید دارین، مطابقت داره یا نه.

از کجا می توانم هش مسک بخرم؟

خرید هش مسک

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد هش مسک ها و بررسی ویژگی های Hashmask ها، شما نیز دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید هش مسک کنین. بنابراین برای این کار باید ابتدا اموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی در زمان خرید برای شما پیش نیاد. همچنین بهتره بدونین بازارهای متعدد NFT وجود داره که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استفاده قرار می گیرن. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد این پلتفرم ها بشین و اقدام به خرید و فروش NFT ها کنین. نکته قابل توجه این هست که پلتفرم ها از برخی از مجموعه های NFT پشتیبانی می کنند و شما نمی تونین در همه پلتفرم ها مجموعه مورد نظر خودتون رو پیدا کنین. برای مثال مجموعه NFT هش مسک در پلتفرم اوپن سی قرار داره.

برای اینکه بدونین در کدوم پلتفرم ها یا بازارهای NFT می تونین اقدام به خرید هش مسک کنین، باید برای پیدا کردن این بازارها، از فهرست NFT Marketplace که بزرگترین، به روزترین و جامع ترین لیست بازارهای NFT هست دیدن کنین. همونطور که گفتیم، مجموعه NFT هش مسک تنها مجموعه ای هست که فقط در پلتفرم اوپن سی قابل خرید و فروش هست و شما نمی تونین در سایر پلتفرم ها اقدام به خرید هش مسک کنین. بنابراین برای خرید هش مسک ها وارد پلتفرم اوپن سی بشین و خرید و فروش خودتون رو انجام بدین. نکته قابل توجه این هست که باید برای خودتون کیف پول ارز دیجیتال نیز تهیه کنین تا NFT های خریداری شده خودتون رو ذخیره و نگهداری کنین.

بعد از اینکه وارد پلتفرم اوپن سی شدین و کیف پول ارز دیجیتال مبتنی بر ERC721 رو به این سایت متصل کردین، باید در بخش جستجو مجموعه Hashmask رو سرچ کنین و NFT مورد نظر خودتون رو پیدا کنین و اقدام به خرید اون کنین. توجه داشته باشین که NFT های موجود در مجموعه هش مسک به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون دارای قیمت های مختلفی هستن.

گران ترین هش مسک کدام است؟

گران ترین هش مسک

در این قسمت از مقاله معرفی مجموعه NFT هش مسک، گرون ترین هش مسک رو برای شما معرفی می کنیم تا با این توکن NFT اشنایی داشته باشین. هش مسک ها به دلیل کمیاب و منحصر به فرد بودن بسیار محبوب هستن. به این ترتیب در طول راه اندازی، مجموعه NFT هش مسک به خوبی توسط جامعه پذیرفته شد. به طوری که همه NFT های موجود در مجموعه هش مسک در مجموع به قیمت بیش از 16 میلیون دلار فروخته شدن. از بین این هش مسک ها گرون ترین اون ها رو شخصی به اسم دنی به قیمت 650 هزار دلار خریداری کرد. در این زمینه می تونین با مجموعه کریپتوپانک چیست؟ هم بعنوان گرون ترین دارایی های ان اف تی در مقاله ما آشنایی پیدا کنین.

مجموعه هش مسک دارای تنوع در رنگ ها، چشم ها، ماسک ها برای هر اثر بوده و بهترین بخش این هنر حتی بعد از تمام نکات قبلی این هست که میشه اون رو تغییر نام داد. همچنین وقتی اسمش تغییر پیدا می کنه، مصرف کننده به جز مالکیت اون، سهمی در هنر داره و همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت اون ها بیشتر بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی مجموعه NFT هش مسک، اطلاعاتی در مورد مجموعه Hashmask برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Hashmask بپردازیم و نحوه عملکرد هش مسک ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، که Hashmask یکی از پروژه های مورد بحث در بازار توکن های غیر مثلی هست و نوعی مجموعه هنری دیجیتالی هست که توسط بیش از 70 هنرمند در سراسر جهان راه اندازی و معرفی شده هست. همچنین در این مقاله گرون ترین NFT موجود در مجموعه هش مسک رو برای شما معرفی کردیم تا با این NFT نیز اشنایی داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ​​​​​​​هش مسک Hashmask چیست؟ (موج جدید درآمد نجومی در قالب توکن های NFT)

در مورد ​​​​​​​هش مسک Hashmask چیست؟ (موج جدید درآمد نجومی در قالب توکن های NFT) نظر دهید
سوال امنیتی :3+74 = ?