5 نکته مهم درباره توکن های NFT که باید بدانید!

  • 21:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 NFTها توکن هایی هستن که به دلیل منحصر به فرد بودنشون محبوبیت زیادی در دنیای بلاک چین دارن! چیزی در مورد توکن های غیر مثلی(NFT) شنیدین؟ می دونین چرا NFT ها منحصر به فرد هستن؟ نکات مهم درباره NFT ها رو می دونین؟ بهتره بدونین فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال هر روز ما رو با مفهوم جدیدی روبرو می کنه. اخباری مثل فروش توییت امضا شده توسط سازنده توییتر و فروش میلیونی اون به عنوان NFT، فروش عکس دیجیتالی یه میمون کارتونی به رقمی نجومی با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم، همه ما رو با دنیایی عجیب و تازه آشنا می کنه. آشنا شدن با حوزه توکن های غیرمثلی یا NFT باعث میشه تا با فعالیت در این بازار سودهای زیادی به دست بیارین.

خیلی از افراد هنوز تصورات اشتباهی در مورد NFTها و همچنین به طور کلی ارزهای دیجیتال دارن. توکن های غیر قابل تعویض با قانونی کردن مالکیت و همچنین فروش اون ها طرز فکر مردم رو در مورد دارایی های مجازی تغییر دادن. برای چندین هنرمند و همچنین کلکسیونرها NFT ها راه آینده هستن و آزادی مالی و فرصت های سرمایه گذاری رو فراهم می کنند. NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض اقلام جمع آوری با پشتوانه بلاک چین هستن. نکات مهمی درباره این دارایی ها وجود داره که باید اون ها رو بدونین. به همین منظور در سری مباحث آموزش ارز دیجیتال در مقاله 5 نکته مهم درباره توکن های NFT که باید بدانید! اطلاعاتی در مورد توکن NFT یا غیرقابل تعویض به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره توکن های NFT بپردازیم تا بهترین عملکرد رو داشته باشین.

توکن NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن های غیر مثلی یا NFT رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این دارایی ها به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که توکن NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن NFT نوعی دارایی رمزنگاری شده هست که منحصر به فرد بوده و مجموعه ای از ابر داده های غیرقابل تعویض رو نشون میدن که در یه بلاک چین ذخیره میشن. از طرف دیگه توکن های غیر قابل تعویض این قابلیت رو دارن که میشه اون ها رو با سایر توکن ها تعویض کرد. توکن هایی مثل بیت کوین و اتریوم نمونه هایی از توکن های قابل تعویض هستن.

جالب اینجاست که بدونین NFT ها دارایی های دیجیتالی بی نظیر هستن. برخلاف ارزهای دیجیتال نمیشه اون ها رو فقط با یه توکن دیگه با همون ارزش مبادله کرد. NFT ها برای نشون دادن مالکیت آثار هنری دیجیتال یا اشیاء با ارزش مورد استفاده قرار می گیرن و با استفاده از بلاک چین احراز هویت میشن. مالک ممکنه اون ها رو همونطور که کالا رو دوست داره بخره، معتقد باشه که این یه سرمایه گذاری هوشمندانه هست یا می خواد به موقعیت اجتماعی اون ها اضافی بشه. توکن های NFT از اونجایی که بخش بزرگی از مردم اعتقاد دارن با ارزش هستن، درست مثل آثار هنری در دنیای واقعی یا مجموعه هایی مثل کارت های بیسبال یا کتاب های مصور منحصر به فرد هستن.

مقاله پیشنهادی: آموزش شناسایی NFT های جعلی

نکات مهم درباره توکن های NFT

نکات مهم درباره توکن های NFT

همونطور که گفتیم، توکن NFT نوعی دارایی رمزنگاری شده هست که با استفاده از فناوری بلاک چین چیزی منحصر به فرد و قابل جمع آوری رو نشون میده. توکن های غیر قابل تعویض ممکنه مورد تقاضا باشن، چون توسط یه هنرمند مشهور به وجود اومدن و یا توسط یه نوازنده درجه یک ساخته شدن. این دارایی همچنین می تونه در یه بازی مفید باشه یا می تونه مجموعه ای رو کامل کنه. نکات مهمی درباره توکن های NFT وجود داره که باید اون ها رو بدونین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم درباره توکن های NFT بپردازیم.

•    ارزش NFT چگونه مشخص می شود؟

یکی از نکات مهم درباره توکن های NFT این هست که ارزش NFT چگونه مشخص می شود؟ تعیین میزان ارزش یه توکن غیرقابل تعویض به چیزی که نشون میده بستگی داره. زمانی که صحبت از هنر رمزنگاری میشه، کاملا شبیه هر نوع هنر دیگه ای هست. باید به این فکر کنیم که چه کسی اون رو خلق کرده، ارزش هنری قطعه و میزان درخواست اون از سایر مجموعه ها چیه. اگه توکن NFT بخشی از یه اجرا یا سریال محدود باشه، اعداد خاص اغلب ارزش بیشتری نسبت به سایر اعداد پیدا می کنند. 

مقاله پیشنهادی: آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید

•    با NFT ها چه کاری می توان انجام داد؟

یکی دیگه از نکات مهم درباره توکن های NFT این هست که با توکن های غیر مثلی چه کاری میشه انجام داد؟! توکن های NFT به هر شکل، اندازه و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرن. برای توکن های غیر مثلی  کاملا دیجیتالی قابل جمع آوری مثل یه اثر هنری دیجیتال، در کارهایی که میشه با اون انجام داد، محدودیت وجود داره. البته می تونین با اون ها معامله انجام بدین. ولی توکن های غیر قابل معاوضه یه عکس از نظر کارایی تفاوت چندانی با چاپ عادی نداره و همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشه.

•    کجا می توان NFT ها را پیدا کرد؟

یکی دیگه از نکات مهم درباره توکن های NFT این هست که کجا میشه توکن های غیر قابل تعویض رو پیدا کرد؟ اگه می خواهین توکن های NFT رو پیدا کنین، چند مکان مختلف برای شروع جستجو وجود داره. بازارهای توکن غیر مثلی انواع مختلفی از این توکن رو برای فروش دارن، هم از هنرمندان مشهور و هم از آماتورها. مکان های زیادی برای انتخاب وجود داره، ولی بعضی از بزرگ ترین اون ها پلتفرم OpenSea هست که می تونین در این پلتفرم به مجموعه های بزرگ NFT دسترسی داشته باشین و اقدام به خرید و فروش اون ها کنین.

•    آیا این توکن ها ICO جدید هستند؟

نکات مهم درباره توکن های NFT

یکی دیگه از 5 نکته مهم درباره توکن های NFT که باید بدانید این هست که آیا این توکن ها ICO جدید هستن؟ درسته که میزان پولی که توکن های غیر قابل معاوضه جمع می کنند و تبلیغات اخیر و محبوبیت اون ها شباهت های جزئی به عرضه اولیه کوین داره، ولی این تنها شباهت این دو هست. عرضه اولیه یا ICO روشی هست که برای جمع آوری کمک مالی پروژه با فروش توکن های پروژه استفاده میشه. به راحتی می تونین درک کنین که چرا بعضی افراد ممکنه این نظر رو داشته باشن که توکن های غیر قابل معاوضه شبیه ICO هستن. به تازگی این مجموعه های دیجیتال به قیمت میلیون دلار فروخته شدن.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه NFT چیست؟

•    چگونه صحت توکن NFT را تایید می کنید؟

مهم ترین نکته ای که درباره توکن های غیر مثلی باید بدونین این هست که چجوری صحت توکن NFT رو تایید می کنین؟ اثبات قانونی و درست بودن توکن NFT شما بستگی به چیزی که دنبال می کنین داره. بدون شک مردم در حال بارگذاری کارهای دیگه هنرمندان هستن و وانمود می کنند که خودشون هنرمند هستن. در این صورت شما باید با هنرمند در تماس باشین تا متوجه بشین که اون ها توکن های غیر قابل معاوضه کار خودشون رو می فروشن. سازنده توکن غیر مثلی باید نوعی شناسه برای تایید شما فراهم کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 نکته مهم درباره توکن های NFT که باید بدانید! اطلاعاتی در مورد توکن NFT یا غیرقابل تعویض به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره توکن های NFT بپردازیم تا بهترین عملکرد رو داشته باشین. همونطور که گفتیم، توکن NFT نوعی دارایی رمزنگاری شده هست که منحصر به فرد بوده و مجموعه ای از ابر داده های غیرقابل تعویض رو نشون میدن که در یه بلاک چین ذخیره میشن. از طرف دیگه توکن های غیر قابل تعویض این قابلیت رو دارن که میشه اون ها رو با سایر توکن ها تعویض کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 نکته مهم درباره توکن های NFT که باید بدانید!

در مورد 5 نکته مهم درباره توکن های NFT که باید بدانید! نظر دهید
سوال امنیتی :1+36 = ?