حجم معاملات چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • 07:02 1403-02-17
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

حجم معاملات(Trade Volume)؛ شاخص آماری برای تشخیص قدرت خریداران و فروشنده هاست که تاثیر زیادی بر افزایش سود و کاهش ریسک معاملاتی داره! آیا می دونین حجم معاملات چیست و چجوری میشه ازش استفاده کرد؟ آیا می دونین چجوری میشه با استفاده از حجم معاملات سود خودتون رو افزایش بدین؟! بهتره بدونین یکی از موضوعات اصلی برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، بحث تجزیه و تحلیل قیمت هاست که از اون به عنوان تحلیل تکنیکال یاد میشه. برای اینکه بتونین تحلیل تکنیکال انجام بدین، باید چارت ها و نمودارهای مختلف رو بررسی کنین. اندیکاتور حجم معاملات هم یکی از این اندیکاتورهاست که می تونین با استفاده از این اندیکاتور قیمت ارز دیجیتال رو پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام بدین.

حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهم ترین موضوعات تحلیل تکنیکال هست و معمولا افراد تازه کار اون رو نادیده می گیرن. در حالی که به عنوان یه شاخص در تحلیل های فنی اهمیت زیادی داره. مهم هست بدونیم سایر سرمایه گذاران چه ارز دیجیتالی رو معامله می کنند و در آینده نزدیک حرکت های بزرگ از طرف کدوم ارزهای دیجیتال اتفاق می افته و کدوم صرافی ارز دیجیتال اون رو داره. در اصل حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال ابزار ساده برای تشخیص این حرکات بزرگ در بازار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حجم معاملات چیست؟ اطلاعاتی در مورد حجم معاملات یا Trade Volume به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات بپردازیم و کسب سود از حجم معاملات رو به شما یاد بدیم تا بتونین سودهای زیادی به دست بیارین.

حجم معاملات چیست؟

حجم معاملات چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم حجم معاملات یا Trade Volume رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که حجم معاملات چیست؟

حجم معاملات معیاری در بازار ارزهای دیجیتال هست که در یه بازه زمانی مشخص می تونه وضعیت ارز دیجیتال یا کل بازار رو تجزیه و تحلیل کنه. افزایش حجم معاملات در جهت مثبت می تونه به دلیل انتشار خبر مثبت درباره ارز دیجیتال و شروع روند صعودی هست و افزایش حجم معاملات در حرکت نزولی هم می تونه نشون دهنده انتشار اخبار منفی در ارز دیجیتال باشه.

جالب اینجاست که بدونین حجم معاملات یا Trade Volume مجموعه تعداد قراردادها یا سهام های معامله شده در یه نماد معاملاتی هست که شما می تونین با استفاده از اون روند بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و معامله های خودتون رو در راستای این روند انجام بدین. زمانی که مبادلات به صورت فعالانه تر انجام میشن، حجم معاملات بالاست و زمانی که مبادلات کمتری بین خریدار و فروشنده انجام میشه، حجم معاملات هم پایین هست. هر صرافی بازار حجم معاملات خاص خودش رو دنبال می کنه و اطلاعات مختص به خودش رو منتشر می کنه. اطلاعات مربوط به حجم معاملاتی در هر روز معمولا هر یک ساعت یبار تخمین زده میشن.

مقاله پیشنهادی: نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال چیست؟

نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات

نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات

همونطور که گفتیم، به تعداد معاملات خرید و فروشی که در یه بازه زمانی بر روی یه ارز دیجیتال انجام می گیره، حجم معاملات اون ارز دیجیتال و به تعداد معاملات خرید و فروش کل ارز دیجیتال موجود در بازار در یه بازه زمانی، حجم معاملات بازار گفته میشه. بازه زمانی رو میشه روزانه، هفتگی و یا ماهانه در نظر گرفت. شما می تونین با استفاده از تحلیل حجم بازار معامله های پرسودی انجام بدین. البته باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات بپردازیم.

•    یکی از نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات این هست که حجم معاملات می تونه یه شاخص خوب برای تشخیص قدرت بازار باشه. معمولا بازارهایی که دارای حجم معاملات بالایی هستن، روند قوی تر و سالم تری دارن.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات این هست که وقتی در حجم معاملات بالا، بازار ریزش کنه قدرت بازار در روند نزولی بیشتر میشه.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات این هست که وقتی قیمت در روند نزولی کف قیمتی جدیدی ثبت می کنه، باید خیلی مراقب باشین! چون احتمال داره روند صعودی به وجود بیاد.
•    اندیکاتورهای حجم موجود و Klinger ابزارهایی هستن که بر مبنای حجم بازار کار می کنند.

نحوه کسب سود از حجم معاملات چگونه است؟

نحوه کسب سود از حجم معاملات چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، نحوه کسب سود از ارزهای دیجیتال با استفاده از حجم معاملات رو واسه شما یاد بدیم. حجم معاملات شاخصی از میزان معامله یه ارز دیجیتال مشخص در یه بازه زمانی هست. در بازار ارزهای دیجیتال حجم عبارت هست از تعداد ارزهای دیجیتال معامله شده. برای قراردادهای آتی و اختیار معامله، حجم بر اساس تعداد قراردادهایی هست که دست به دست شدن. تریدرها برای مشخص کردن نقدینگی به حجم نگاه می کنند و تغییرات حجم رو با سایر شاخص های تکنیکالی ترکیب می کنند تا بتونن تصمیمات معاملاتی مناسب رو بگیرن.

بهتره بدونین با بررسی الگوهای حجم معاملات در طول زمان های مختلف میشه چگونگی شکل گیری رشد و افت قیمت در بازار ارزهای دیجیتال رو درک کرد. همین مورد برای معامله گران و تریدرهای بازار قراردادهای اختیار معامله هم صادق هست. چون حجم معاملات نشون دهنده تمایل فعالین بازار ارزهای دیجیتال برای حرکت قیمتی هست. در اصل در بین اندیکاتورهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال، حجم معاملات نقش خیلی مهمی رو ایفا می کنه. بنابراین، شما می تونین با تحلیل حجم معاملات در بازار سود زیادی به دست میارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حجم معاملات چیست؟ اطلاعاتی در مورد حجم معاملات یا Trade Volume به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات بپردازیم و کسب سود از حجم معاملات رو به شما یاد بدیم تا بتونین سودهای زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، حجم معاملات معیاری در بازار ارزهای دیجیتال هست که در یه بازه زمانی مشخص می تونه وضعیت ارز دیجیتال یا کل بازار رو تجزیه و تحلیل کنه. افزایش حجم معاملات در جهت مثبت می تونه به دلیل انتشار خبر مثبت درباره ارز دیجیتال و شروع روند صعودی هست.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد حجم معاملات چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

در مورد حجم معاملات چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+61 = ?