کیف پول نامی(Nami Wallet) چیست؟

  • 18:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 آیا به دنبال یه کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای بلاک چین کاردانو هستین؟ باید بگیم که کیف پول نامی(Nami Wallet) یه گزینه مناسب برای همه تراکنش های کاردانو هست! آیا چیزی در مورد این کیف پول شنیدین؟ اصلا می دونین کیف پول نامی چیست و چه اهمیتی داره؟ با ویژگی های کیف پول ارز دیجیتال نامی چطور؟! باهاشون آشنا هستین؟ بهتره بدونین کیف پول نامی یه برنامه افزودنی مبتنی بر مرورگر برای تعامل هرچه بهتر با بلاک چین کاردانو هست که علاوه بر سهولت استفاده از امنیت بالایی هم برخوردار هست. شما می تونین با استفاده از این ولت رمز ارزهای خودتون رو ذخیره و نگهداری کنین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که شما برای فعالیت در این بازار باید با انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری آشنایی داشته باشین. کیف پول های مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها مزایای خاص خودش مورد استقبال قرار می گیره و محبوبیت زیادی به دست میاره. یکی از این ولت ها هم کیف پول نامی هست که شما می تونین رمز ارزها و دارایی های خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال در مقاله کیف پول نامی چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول نامی یا Nami Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول نامی بپردازیم و کاربردهای کیف پول Nami رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین.

کیف پول نامی چیست؟

کیف پول نامی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دشاته باشین، احتمالا اسم کیف پول نامی یا Nami Wallet رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ولت به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کیف پول ارز دیجیتال نامی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که:

کیف پول نامی یا Nami Wallet نوعی افزونه کیف پول مبتنی بر مرورگر، غیرحضانتی و متن باز برای بلاک چین کاردانو هست که توسط پلتفرم بری پول توسعه پیدا کرده و کاربران به راحتی می تونن اون رو در مرورگر خودشون نصب و بهش دسترسی داشته باشن. نکته مهمی که در مورد کیف پول نامی وجود داره، غیرحضانتی بودن اون هست. یعنی کاربران مثل سایر ولت های غیرمتمرکز مثل کیف پول اتمیک، کنترل عبارات بازیابی خودشون رو در اختیار دارن.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ارز دیجیتال نامی توسط یه تیم دو نفره به اسم های الساندرو کنراد در آلمان و پاسکال لاپونت در کانادا راه اندازی و نگهداری میشه. هر دو یه استخر سهام کاردانو به اسم Berry Pool رو اداره می کنند و یکی از اولین پروژه های NFT کاردانو به اسم SpaceBudz رو به وجود اوردن که مورد استقبال دارنده های ارز دیجیتال کاردانو قرار گرفته. همچنین کد منبع کیف پول نامی رو میشه در Github پیدا کرد، جایی که میشه تغییرات ایجاد شده در اون رو مشاهده کرد. جدا از ذخیره و ارسال توکن ها و NFT ها همچنین می تونه توکن های ارز دیجیتال کارانو رو به استخرهای سهام، برش NFT و ارتباط با قراردادهای هوشمند واگذار کنه.

ویژگی های کیف پول نامی

ویژگی های کیف پول نامی

مقاله پیشنهادی: ممو Memo کیف پول چیست؟

همونطور که گفتیم، کیف پول نامی نوعی افزونه کیف پول مبتنی بر مرورگر برای ارتباط با بلاک چین کاردانو هست که میشه از اون برای ارسال و ذخیهر ارزهای دیجیتال استفاده کرد. کیف پول نامی به دلیل سازگاری با بلاک چین کاردانو می تونه همه ارزهای دیجیتال رو که به بستر کاردانو مبتنی هستن رو پشتیبانی کنه. کیف پول ارز دیجیتال نامی ویژگی های زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های کیف پول نامی بپردازیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین.

•    رابط کاربری ساده

یکی از ویژگی های کیف پول نامی که باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی از این ولت استفاده کرده و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. همچنین طراحی کیف پول نامی یجوری هست که افراد مبتدی هم می تونن به راحتی ارزهای دیجیتال و دارایی های خودشون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنند و از سایر امکانات این ولت بهره ببرن.

•    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال زیاد

یکی دیگه از ویژگی های کیف پول نامی، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال زیاد هست، از اونجایی که کیف پول ارز دیجیتال نامی یا Nami Wallet مبتنی بر بلاک چین کاردانو هست، از همه ارزهای دیجیتالی که مبتنی بر بلاک چین کاردانو هستن، پشتیبانی می کنه. به این ترتیب، شما می تونن تعداد زیادی از رمز ارزها رو در داخل این کیف پول ذخیره و نگهداری کنین و به ولت های دیگه نیاز نداشته باشین.

•    سطح امنیت بالا

یکی دیگه از ویژگی های کیف پول نامی این هست که سطح امنیت بالایی داره و شما می تونین با خیال راحت رمز ارزهای خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. در زمان نصب و راه اندازی کیف پول نامی برای شما کلمات بازیابی داده میشه که باید این کلمات رو در جایی امن یادداشت و ذخیره کنین. شما می تونین با استفاده از این کلمات کیف پول و ارزهای دیجیتال خودتون رو بازیابی کنین.

کاربردهای کیف پول Nami

کاربردهای کیف پول Nami

کیف پول نامی یکی از ولت های سازگار با شبکه کاردانو هست که در قالب افزونه ای برای مرورگرهای کروم، Edge و بریو طراحی و راه اندازی شده. کیف پول نامی نوعی کیف پول غیرحضانتی هست که کاربران مسئولیت نگهداری از عبارت بازیابی رو بر عهده دارن. این کیف پول کاربردهای زیادی داره که شما می تونین از اون ها بهره ببرین. در ادامه برخی از کاربردهای کیف پول Nami رو مورد بررسی قرار می دیم.

•    یکی از کاربردهای کیف پول Nami، ذخیره، دریافت و ارسال توکن های بلاک چین کاردانو هست.
•    یکی دیگه از کاربردهای کیف پول Nami این هست که این ولت می تونه ارسال چند امضایی تراکنش ها و همچنین استیکینگ کوین ADA رو ارائه بده.
•    جالب اینجاست که بدونین در سال 2021 و بعد از اجرای هاردفورک این کیف پول از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کرد که می تونه نقطه مثبتی در مورد این کیف پول باشه.
•    یکی دیگه از کاربردهای کیف پول Nami این هست که نوعی کیف پول با حجم کم هست که نیازی به دانلود کل بلاک چین کاردانو و همگام سازی کلی نداره. به همن دلیل سرعت عملکرد این ولت خیلی بالاست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول نامی چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول نامی یا Nami Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول نامی بپردازیم و کاربردهای کیف پول Nami رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین. همونطور که گفتیم، کیف پول نامی نوعی افزونه کیف پول مبتنی بر مرورگر، غیرحضانتی و متن باز برای بلاک چین کاردانو هست که توسط پلتفرم بری پول توسعه پیدا کرده و کاربران به راحتی می تونن اون رو در مرورگر خودشون نصب و بهش دسترسی داشته باشن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول نامی(Nami Wallet) چیست؟

در مورد کیف پول نامی(Nami Wallet) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+51 = ?