معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین"


  • 03:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین، قبلا در مورد این که متاورس چیست و چگونه کار میکند؟ مطالبی رو منتشر کرده بودیم؛ امروز قصد داریم که در مورد 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین صحبت کنیم. با توجه به این موضوع که امکان کسب درآمد از متاورس وجود داره، این حوزه میتونه یک منبع درآمدی جانبی و کم ریسک برای فعالان این حوزه بوجود بیاره. به همین دلیل آشنایی با پروژه های متاورسی مختلف و بررسی لیست ارزهای متاورسی، برای افرادی که تریدر حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال هستن، ضرورت داره. 

در حال حاضر شبکه های بلاک چینی مختلفی از قراردادهای هوشمند و دنیای متاورس پشتیبانی میکنن و به دنبال توسعه پروژه های Metaverse در پلتفرم خودشون هستن. بلاک چین بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) که به اختصار BSC نامیده میشه، از مهمترین شبکه های فعال در این حوزه است. با توجه به این که شبکه زنجیره هوشمند بایننس در سال های گذشته به بستری مناسب برای فعالیت توسعه دهنده ها برای ساخت برنامه های غیر متمرکز تبدیل شده، قصد داریم که تو این مطلب تعدادی از پروژه های متاورسی این شبکه رو بهتون معرفی کنیم.

کاربرد بایننس اسمارت چین در متاورس

کاربرد بایننس اسمارت چین در متاورس

در حال حاضر زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) رو میتونیم یکی از محبوب ترین شبکه های بلاک چینی دنیای ارزهای دیجیتال بدونیم که در حوزه های مختلفی از اون استفاده میشه. این شبکه ویژگی ها و قابلیت های خاصی رو داره که باعث منحصر به فرد بودن اون شدن. همین موضوع هم شرایط پیشی گرفتن این شبکه از سایر رقبای خودش رو فراهم کرده و هم اکنون این شبکه یکی از برترین بلاک چین های دنیای دیجیتال به حساب میاد.

از زنجیره هوشمند بایننس میشه برای موارد مختلفی استفاده کرد اما یکی از محبوب ترین کاربرد های این شبکه توسعه اپلیکیشن های غیر متمرکز می باشد. توسعه دهنده ها و برنامه نویسان میتونن با کمک این بلاک چین به شکلی راحت و سریع برنامه های غیر متمرکز خودشون رو بوجود بیارن و اون رو به بازار عرضه کنن. البته تا قبل از اینکه بایننس اسمارت چین تا این حد محبوب بشه، از شبکه اتریوم (Ethereum) برای توسعه برنامه های غیر متمرکز استفاده میشد.

شبکه اتریوم به دلیل مشکلاتی که داشت، در مورد مقیاس پذیری و سرعت توانایی پاسخ دادن به نیاز های تمامی کاربرهای خودش رو نداشت. به همین دلیل بیشتر توسعه دهنده ها تصمیم گرفتن که برای توسعه برنامه ها و بازی های غیر متمرکز خودشون، از شبکه ی جدیدی استفاده کنن. به همین دلیل میزان مهاجرت ها از اتریوم به بایننس اسمارت چین افزایش پیدا کرد.

شبکه BSC به توسعه دهنده ها و تولید کننده اپلیکیشن های غیر متمرکز این اجازه رو میداد که سرعت برنامه های خودشون رو بالا ببرن و در عین حال کارمزد کمتر رو برای راه اندازی و انجام تراکنش های مختلف در برنامه و بازی های خودشون پرداخت کنن. به عبارت دیگه زنجیره هوشمند بایننس امکان توسعه برنامه هایی مقیاس پذیر تر و ارزان تر رو برای توسعه دهنده ها فراهم کرده است.

با توجه به ویژگی های برتری که شبکه بایننس اسمارت چین داره، در حال حاضر بیشتر توسعه دهنده ها برای ساخت پروژه های متاورسی و برنامه های غیر متمرکز، از این شبکه به عنوان اولین گزینه استفاده میکنن. این شبکه به توسعه دهنده ها اجازه میده که ارز دیجیتال متاورسی و پروژه های خودشون رو با ویژگی های فوق العاده ای بوجود بیارن؛ این مزیت میتونه رقابت رو برای این پروژه ها راحت تر کنه. 

پروژه های متاورسی در زنجیره هوشمند بایننس

هم اکنون تعداد زیادی از پروژه های متاورسی وجود دارن که بر روی بستر بلاک چین اسمارت چین بوجود اومدن؛ همچنین تعداد این پروژه ها هر روز بیشتر از قبل میشه. تمامی این ها در حالی هستن که تعداد زیادی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال همچنان با این پروژه ها آشنا نیستن. به همین منظور تصمیم گرفتیم که به معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین بپردازیم. در صورتی که علاقه مند به آشنایی با این پروژه ها هستین، پیشنهاد میدیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: برترین شرکت های حوزه Metavers

پروژه های متاورسی در زنجیره هوشمند بایننس

حتمالا میدونین که متاورس چیست و چگونه کار میکند؟، اما در صورتی که اطلاعاتی رو در این زمینه ندارین، پیشنهاد میدیم که قبل از مطالعه این مقاله، به سایر مطالبی که در مورد متاورس در سایت ارزسنج وجود داره مراجعه کنین تا اطلاعاتتون در این زمینه بیشتر بشه. همچنین برای درک بهتر مطالبی که در این بخش ارائه شدن، بهتره تعریف از بازی متاورس چیست؟ در ذهنتون وجود داشته باشه.

در صورتی که اطلاعات کافی رو در مورد Metaverse و انواع ارز دیجیتال متاورسی داشته باشین، این مقاله میتونه براتون سودمند تر باشه. در ادامه به معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین میپردازیم.

پروژه دسنترال گیمز (Decentral Games)

همونطور که میدونین متاورس و دنیاهای مجازی به یکی از محبوبترین بخش های دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شدن و در مدت زمان کوتاهی به اوج خودشون رسیدن. در حالی حاضر پروژه ها و استارت آپ های مختلفی وجود دارن که فعالیت خودشون رو در این حوزه متمرکز کردن. یکی از برترین پروژه هایمتاورسی که در سال های اخیر رشد خوبی رو هم تجربه کرده و مورد توجه سرمایه گذاران بوده، دسنترال گیمز نام داره.

پروژه دسنترال گیمز

این پروژه رو یکی از هزاران پروژه متاورسی است که برای برطرف کردن مشکلات مربوط به مقیاس پذیری پلتفرم خودش از زنجیره هوشمند بایننس استفاده میکنه. BSC به این پروژه کمک کرده که در کنار افزایش میزان مقیاس پذیری خودش، کارمزد های فعالیت کاربرها رو هم به حداقل مقدار ممکن کاهش بده. جالبه بدونین که این پروژه به عنوان یکی از جدیدترین پروژه های اسمارت چینی متاورس است که امکان کسب درآمد از متاورس رو برای کاربرهای خودش فراهم کرده.

مدیریت و کنترل این پروژه به شکل کاملا غیر متمرکز انجام میشه و به همین دلیل کاربرها میتونن با استفاده از امتیاز های خاصی که بهشون داده میشه، با استفاده از رای های خودشون به مدیریت این پلتفرم کمک کنن. همچنین در این پلتفرم رویدادهای مجازی مختلفی توسط کاربرها برگزار میشه. نکته جالبی که در این مورد وجود داره اینه که تمامی داده های مربوط به این رویداد ها به وسیله توکن های NFT ذخیره و نگهداری میشن تا از اون ها برای پیشبرد اهداف متاورسی این پلتفرم استفاده بشه. 

پلتفرم دیستنرال گیمز روش های مختلفی رو برای کسب درامد برای کاربرهای خودش توسعه داده است؛ که یکی از رایج ترین روش های درآمد زایی در این پلتفرم انجام دادن بازی ها و ماموریت های مختلف اون هستش. هر کاربر میتونه با انجام دادن بازی های این پلتفرم درآمد قابل توجه و بدون ریسکی رو ارز دیجیتالی این پلتفرم بدست بیاره. یکی از نکات مثبت دیگه دیسنترال گیمز اینه که این پلتفرم امنیت بالایی رو داره و از شبکه بلاک چین برای کنترل اون استفاده میشه و به همین دلیل امکان تقلب در سیستم های اون فراهم نیست.

همچنین کاربرهای این پلتفرم میتونن برای اطمینان از صحت فعالیت کاربرهای دیگه و عدم کلاهبرداری این پلتفرم، کد های این پروژه رو آزادانه مورد بررسی قرار بدن؛ چرا که این بازی متاورسی به شکل کاملا متن باز توسعه داده شده و دسترسی به کد های برنامه نویسی اون برای همه ی افراد فراهم است. در واقع امنیت این پروژه با توجه به مواردی که گفتیم، کاملا تضمین شده است.

نکته قابل توجهی که در مورد دسنترال گیمز وجود داره، این هستش که امکان کسب درآمد برای افرادی که علاقه مند به بازی کردن تو این پلتفرم نیستن هم فراهم شده. یکی از روش های رایجی که مورد توجه بسیاری از کاربرهای این پلتفرم قرار گرفته، استفاده از استخر های نقدینگی است. برای این کار باید مقدار نقدینگی که دردسترس دارین رو، در اختیار استخر های نقدینگی قرار بدین. درآمد حاصل از کارمزد بازی ها، به سرمایه گذاارن این استخر ها تعلق میگیره.

لازم به ذکره که کسب درآمد از متاورس دیسنترال گیمز به شکل توکن های DG است. این توکن ها در واقع رمز ارز بومی این پلتفرم هستن که برای خرید آیتم ها، انجام بازی، پرداخت کارمزد ها و. . . مورد استفاده قرار میگیرین. شما میتونین با فروش توکن های DG خودتون درآمدی رو از این پلتفرم متاورسی بدست بیارین.

پلتفرم تاپ گل (Top Goal)

یکی از پروژه های نوآورانه در حوزه متاورس، که ایده بسیار خلاقانه و منحصر به فردی رو داره، پروژه تاپ گل است. این پروژه باعث شگفتی بسیاری از کاربرهای متاورس شده و قابلیت های جذابی رو داره. با معرفی فناوری Metaverse در ابتدا تصور میشد که پروژه های این حوزه در قالب دنیا های مجازی هستن، در حالی که تاپ گل تونستن ابعاد جدیدی از این تکنولوژی منحصر به فرد رو تحت پوشش خودش قرار بده. به همین دلیل از این پروژه به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین پروژه های متاورسی یاد شده.

تاپ گل رو میتونیم به عنوان یک پلتفرم متاورسی برای طرفدار های پر و پا قرص فوتبال بدونیم. هدف اصلی از ایجاد این پروژه، این بوده که تمامی وقایع و اتفاقات مهم، رویدادها و بازی ها در دنیای فوتبال رو به شکلیک توکن NFT یا غیر قابل تعویض در بیاره. به عبارت دیگه در این پلتفرم بهترین لحظه ها، گل ها و اتفاقات مهم دنیای فوتبال، گلچین شدن و به شکل یک توکن NFT روی بلاک چین ذخیره شدن.

این پلتفرم از بدو ورود به دنیای متاورس از زنجیره هوشمند بایننس برای ساخت و اجرای پروژه خودش استفاده کرده بود تا بتونه یک پلتفرم بدون نقص رو از همون ابتدا، به طرفداران فوتبال عرضه کنه. توجه توسعه دهنده های تاپ گل به این موضوع، یکی از مهمترین دلایل رشد و مورد توجه قرار گرفتن این پروژه متاورسی بوده. این پروژه برای کاربرهای خودش مکان کسب درآمد از متاورس رو فراهم کرده است.

یکی از راه های کسب درآمد از پلتفرم تاپ گل، خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض یا NFT ها است. بیشتر کاربرهای این پلتفرم تا به الان تونستن از ترید ان اف تی ها در این پلتفرم به درآمد قابل توجهی برسن. شما هم میتونین با خرید و فروش توکن های NFT فوتبالی تو این پروژه، درآمد داشته باشین؛ اما قبل از اینکار باید حتما در مورد ماهیت این توکن ها و نحوه معامله ی اون ها مطالعه کنین. همچنین آشنایی با ارزش گذاری توکن های غیر مثلی هم برای آغاز فعالیت در چنین پلتفرمی بسیار مهم و ضروری می باشد.

بازی سایبر دراگون (Cyber Dragon)

بازی سایبر دراگون

سایبر دراگون رو متیونیم به عنوان یک پروزه های محبوب در مقاله معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین بدونیم. در این بازی متاورسی کاربرها باید با ارتقا کاراکتر های خودشون، بتونن اژدها رو شکست بدن. سازنده این بازی شرکت باینری ایکس بوده که برای ساخت این بازی، قابلیت کسب درامد از متاورس سایبر دراگون رو هم فراهم کرده. یکی از راه هایی که میتونین در این بازی به درامد برسین، اینه که تجهیزات نایاب رو تو این بازی پیدا کنین و اون ها رو به فروش برسونید.

همچنین با شرکت در چالش هایی که در بازی وجود دارن و انجام دادن ماموریت های مختلف هم امکان کسب درامد از این بازی برای گیمر ها فراهم شده. این بازی توکن های مختلفی رو در لیست ارزهای متاورسی داره که مهمترین اون ها توکن حاکمیتی BNX و توکن Gold است. کاربرد هر کدوم از این توکن ها با یکدیگر متفاوت می باشد؛ که در ادامه در مورد هر کدوم از اون ها بهتون توضیحاتی رو میدیم.

کاربرد اصلی توکن حاکمیتی BNX، شرکت بازیکن ها و کاربر های بازی در تصمیم گیری ها  و رای گیری های مختلف است. در واقع با کمک این رمز ارز تمامی کاربر ها میتونن بخشی از سیستم مدیریتی این شبکه باشن. توکن دوم این بازی، توکن Gold نام داره که از اون برای خرید های درون برنامه ای استفاده میشه. برای مثال با کمک این رمز ارز میتونین آیتم ها و ابزارهایی که برای توسعه کاراکتر ها کاربرد دارن، استفاده کینن.

برای دریافت توکن گلد روش های مختلفی وجود داره و شما میتونین با گشت و گذار در بازی، شکست دادن اژدها و پیروزی بر حریف ها، استخراج منابع و قطع کردن درخت ها مقداری از این رمز ارز رو بدست بیارین. همچنین با استفاده از استخراج منابع و قطع کردن درخت ها امکان ارتقا کاراکتر شما هم وجود داره.

بازی سکند لایو (Second Live)

بازی سکند لایو

یکی دیگه از بازی های جذابی که بر روی شبکه بلاک چینی بایننس اسمارت چین راه اندازی شده، سکند لایو نام داره. در طراحی این پروژه، توسعه دهنده های بازی به ایجاد یک جهان کاملا واقعی برای ایجاد بیشتری حس ارتباط و تعامل بین محیط و کاربرها توجه ویژه ای رو داشتن. در این بازی هر کاربر یک آواتار داره که در واقع ماهیت مجازی اون فرد محجسوب میشه. این اواتار ها در بازی سکند لایو میتونن با استفاده فعالیت در حوزه های مختلف، درآمد داشته باشن.

همچنین خرید و فروش آیتم ها و فعالیت در مشاغل داخل بازی هم با استفاده از این آواتار ها امکان پذیر است. این پروژه رو میتونی به عنوان یکی از آینده دارترین بازی ها در حوزه متاورس و جهان های مجازی بدونیم. در این بازی از 4 ماژول مختلف استفاده شده که کاربرها با استفاده از اون ها اجازه فعالیت دارن. این ماژول ها آواتار ادیتور، مارکت پلیس سکندلایو، ویرایشگر سناریو و فضاهای مجازی چندگانه هستن. یکی از ویژگی های جالب این بازی، اعطای جوایز به کاربرها و شرکت کننده هاست که این جوایز معمولا به صورت توکن NFT هستن.

بازی دنیاهای بیگانه (Alien Worlds)

الین وردز یا دنیاهای بیگانه یکی دیگه از بازی های محبوب متاورسی فعال بر روی شبکه بایننس اسمارت چین می باشد. البته این بازی در مقایسه با پلتفرم های متاورسی دیگه فاصله زیادی رو داره ولی با توجه به پتانسیل های بالای اون میتونین انتظار رشد چشم گیر این بازی رو داشته باشین. این بازی استراتژیک به لطف استفاده از فناوری بلاک چین، به کاربرهای خودش اجازه میده که مالکیت دیجیتالی دارایی های خودشون رو به عهده بگیرن و با خرید و فروش توکن های ان اف تی کسب درآمد کنن.

در این بازی هر بازیکن با استفاده از تجهیزاتی و لوازمی که داره، به استخراج منابع مختلف میپردازه و از این نظر با بقیه ی کاربرها رقابت میکنه. توکن رسمی این بازی TLM هستش و با همین نماد در لیست ارزهای متاورسی قرار گرفته. از این ارز برای خرید آیتم های مختلف بازی باید از این رمز ارز استفاده کنین. همچنین خرید و فروش توکن های NFT مربوط به این بازی هم در مارکت پلیس اختصاصی الین وردز با استفاده از همین ارز دیجیتال انجام میشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 ارز متاورس برای سرمایه گذاری

جمع بندی و نتیجه

در این مقاله به معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین پرداختیم و شما رو با تعدادی از آینده دارترین ارزهای متاورسی و بازی ها و پلتفرم های این حوزه آشنا کردیم. توجه داشته باشین که بلاک چین زنجیره هوشمند بایننس یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شبکه های رمزنگاری در بازار رمز ارزها محسوب میشه. با توجه به افزایش روز افزون محبوبیت و کاربرد این شبکه، شاید روزی شاهد جایگزینی اون با شبکه اتریوم باشیم. در حال حاضر هم قدم های مهمی در این راستا برداشته شدن که مهاجرت برنامه های غیر متمرکز و پلتفرم های متاورسی به بایننس اسمارت چین، مهمترین اون هاست.

در انتها لازم میدونیم این نکته رو گوشرد کنیم که، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت در متاورس نیاز به دانش و اطلاعات کافی در مورد اینکه، متاورس چیست و چگونه کار میکند؟ خواهید داشت. به همین دلیل قبل از اینکه هر اقدامی رو برای ورود به این حوزه انجام بدین، پیشنهاد میکنیم که حتما در دوره های آموزشی مختلف شرکت کنین و تا حد ممکن دانش خودتون رو ارتقا بدین. توجه داشته باشین که سرمایه گذاری روی خودتون میتونه از ضررهای هنگفت در این بازار جلوگیری کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین

در مورد معرفی 5 پروژه متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین نظر دهید
سوال امنیتی :8+88 = ?