بروکر(Broker) ارز دیجیتال چیست؟

  • 23:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروکر(Broker) ارز دیجیتال؛ راهی برای بررسی قیمت بیت کوین و سایر ارزها و خرید ارز دیجیتال و فروش آنها! آیا تا الان چیزی درباره این پلتفرم شنیدین؟ اصلا می دونین بروکر یا کارگزار چیست؟ بروکرهای ارز دیجیتال چه نقشی دارن؟ آیا بروکر از صرافی ارز دیجیتال بهتر هست؟ مزایا و معایب بروکر ارز دیجیتال چیست؟ بهترین بروکر ارز دیجیتال کدامند؟ تفاوت بروکر و صرافی ارز دیجیتال در چیست؟ چجوری میشه از بروکرها استفاده کرد؟

امروزه معاملات یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگه ای رشد کرده و شما می تونین در این زمینه اقدامات لازم رو انجام بدین. بروکر ارزهای دیجیتال بستری عالی برای خرید و فروش رمزارزاست که باید دقت و توجه کافی رو به اون داشته باشین. البته نباید فراموش کرد که نحوه کار با بروکر ارز دیجیتال خیلی آسونه و شما می تونین این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بروکر ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره بروکر یا Broker به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب بروکر ارز دیجیتال بپردازیم و نقش بروکرهای ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

بروکر ارز دیجیتال چیست؟

بروکر ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بروکر ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بروکر یا Broker یه شخص حقیقی یا حقوقی هست که واسطه خرید و فروش محسوب میشه. بروکرها در سیستم های تجاری مختلف مثل بورس اوراق بهادار، خرید و فروش نفت و فلزات گران بها، املاک و مستغلات و خیلی از بازارهای دیگه مثل ارز دیجیتال فعالیت دارن. مشتری های کارگزاری یا همون بروکر مبلغی در حساب مجموعه ذخیره یا قفل می کنند. سپس با توجه به نرخی که بروکر روزانه اعلام می کنه، سفارشات خرید و فروش خودشون رو اعلام می کنند.

جالب اینجاست که بدونین بروکر ارز دیجیتال که با اسم OTC هم شناخته میشه، نوعی شبکه معاملاتی هست که به کاربران خودش به وسیله سایت یا برنامه امکان دسترسی میده. به این سیستم ها بازار فرابورس هم گفته میشه. در این مجموعه ها قیمت لحظه ای و قیمت های پیشنهادی ارزهای دیجیتال مشخص میشه و معاملات بر اساس این قیمت ها انجام می گیره. نکته قابل توجه این هست که نحوه کار با بروکر ارز دیجیتال خیلی آسونه و شما می تونین این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: تفاوت های صرافی و بروکر در چیست؟

نحوه انجام معاملات در بروکرها چگونه است؟

نحوه انجام معاملات در بروکرها چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین در بروکرها هم مثل صرافی ارز دیجیتال، حساب کاربران از طریق ارزهای فیات شارژ میشه. در زمان برداشت هم به همین صورت هست، یعنی شما می تونین دارایی های خودتون رو به صورت ارز فیات برداشت کنین. کاربران ایرانی به دلیل تحریم بودن، نمی تونن در بروکرها با استفاده از حساب های بانکی خودشون خرید کنند. به همین دلیل ایرانیان برای سپرده گذاری در بروکرها می تونن از طریق کارت های اعتباری و کیف پول دیجیتال دارایی خریداری کنند.

توجه داشته باشین که بروکرها برای سپرده گذاری و برداشت گول از کاربران و معامله گران خودشون کارمزدی نمی گیرن، از این رو بروکرها یا Brokerها برای افرادی که از پرداخت کارمزدهای زیاد خوششون نمیاد، خیلی گزینه خوب و مطرحی هست. نحوه معاملات در صرافی های ارز دیجیتال به این صورت هست که شما دارایی خودتون رو به صرافی تزریق می کنین و شروع به خرید و فروش رمزارزها می کنین.

مزایا و معایب بروکر ارز دیجیتال

مزایا و معایب بروکر ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، بروکر یا کارگزاری ارز دیجیتال به بروکرهایی در بازارهای مالی بزرگ دنیا گفته میشه که قابلیت خرید و فروش رمزارزها در اون ها وجود داره. البته در خیلی از مواقع به دلیل قابلیت های مشابهی که بعضی از صرافی های ارزهای دیجیتال و کارگزاری ها دارن، حتی متخصصات صنعت بلاک چین هم قادر به کشف تفاوت های اصلی این دو بستر نیستن. استفاده از بروکر ارز دیجیتال مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب بروکر ارز دیجیتال بپردازیم.

مزایای بروکر ارز دیجیتال

•    یکی از مزایای بروکر ارز دیجیتال که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که رابط کاربری آسونی داره و شما به راحتی می تونین از بروکرها استفاده کنین.
•    خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق کارت اعتباری و ارز فیات هم یکی دیگه از مزایای بروکر ارز دیجیتال هست.
•    قانونی بودن معاملات
•    سطح امنیت بالا
•    یکی دیگه از مزایای بروکر ارز دیجیتال، کارمزد کمتر نسبت به صرافی هاست که باعث میشه تا بیشتر مورد استقبال تریدرها و معامله گران بازار قرار بگیره.
•    استفاده از اهرم ها

معایب بروکر ارز دیجیتال

•    ارزهای دیجیتال که در بروکرها وجود دارن، تعدادشون محدود هست.
•    مشخص بودن خریدار و فروشنده و عدم ناشناس بودن افراد یکی از معایب بروکر ارز دیجیتال هست.
•    احراز هویت اجباری
•    دارایی های افراد از سمت کیف پول ارز دیجیتال قبال پیگیری هست.

کارمزد بروکر ارز دیجیتال چقدر است؟

کارمزد بروکر ارز دیجیتال چقدر است؟

توجه داشته باشین که هزینه های معاملاتی ارز دیجیتال به بروکر یا کارگزاری مورد نظر تریدرها بستگی داره. بنابراین، قبل از باز کردن یه حساب بهتره که هزینه ها اون رو بدونین و با سایر رقیبان مقایسه کنین. در خیلی از موارد دو نوع بروکر وجود داره. اول بروکرهایی که از شما اسپرد دریافت می کنند و گروه دوم بروکرهایی هستن که از شما اسپرد دریافت نمی کنند و در ازای اون از شما کمیسیون می گیرن. علاوه بر این هزینه ها ممکنه شما ملزم به پرداخت سواپ هم بشین. سواپ در واقع همون نرخی هست که اگه معامله شما قرار باشه یه شبانه روز باز باشه، شما باید به بروکر پرداخت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بروکر ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره بروکر یا Broker به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب بروکر ارز دیجیتال بپردازیم و نقش بروکرهای ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بروکر ارز دیجیتال که با اسم OTC هم شناخته میشه، نوعی شبکه معاملاتی هست که به کاربران خودش به وسیله سایت یا برنامه امکان دسترسی میده. به این سیستم ها بازار فرابورس هم گفته میشه. استفاده کردن از بروکر ارز دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بروکر(Broker) ارز دیجیتال چیست؟

در مورد بروکر(Broker) ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+37 = ?