درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

  • 08:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

درگاه پرداخت ارز دیجیتال؛ فناوری جدید در سیستم تبادلات مالی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این سیستم به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ درگاه پرداخت کریپتویی چجوری کار می کنه؟ مزایا و معایب استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ بهترین درگاه های پرداخت در زمان کسب درآمد ار ارز دیجیتال کدامند؟ به نظر شما آیا درگاه های پرداخت ارز دیجیتال امن هستن؟

با بزرگ شدن دنیای اینترنت و گسترش خرید آنلاین احتمالا برای همه ما حداقل یبار پیش اومده که به درگاه پرداخت آنلاین وارد بشیم و خرید رو انجام بدیم. به همین دلیل میشه گفت واژه درگاه پرداخت برای هیچ کدوم از ما کلمه نا آشنایی نیست. درگاه پرداخت ارز دیجیتال هم نمونه ای از این درگاه های پرداختی هست که شما می تونین از این درگاه ها برای پرداخت و تراکنش های خودتون استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره درگاه پرداخت ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد درگاه پرداخت کریپتویی بپردازیم و بهترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال رو واسه شما معرفی کنیم.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که درگاه پرداخت ارز دیجیتال در واقع پردازشگرهای پرداخت نوینی هستن که به دارنده های ارزهای دیجیتال و بازرگانان کمک می کنند تا به مبادله کالا و خدمات در ازای رمزارزها اقدام کنند. شما هم می تونین از درگاه پرداخت ارز دیجیتال استفاده کنین و پرداخت های خوتون رو با استفاده از رمزارزها انجام بدین. 

به طور کلی استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال به دلیل تسویه زودهنگام با کمترین کارمزد ممکن و همچنین هزینه پایین شبکه و خدمات مورد توجه قرار گرفته هست و علت این مقرون به صرفه بودن استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال رو باید در نقش کلیدی و منحصر به فرد این روش پرداخت پیدا کرد.

جالب اینجاست که بدونین در این روش حتی در صورتی که مشتری به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کرده باشه هم می تونه پرداخت خودش رو با کمک این رمزارزها انجام بده. این درگاه پرداخت تفاوت زیادی در برابر نسخه های قبلی نداره و در زمان پرداخت هزینه، پنجره تراکنش باز شده و به صورت اتوماتیک نرخ تبدیل ارز دیجیتال مورد نظر مشتری که می خواد پرداخت هزینه رو با اون انجام بده، نسبت به ارز فیات ترجیحی کالا و خدمات مثل دلار، پوند، یورو و... محاسبه شده و در آخر با تایید مشتری ارز دیجیتال مورد نظر رو به میزان محاسبه شده به حساب مشتری واریز می کنه.

مقاله پیشنهادی: دبیت کارت ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

عملکرد درگاه پرداخت کریپتویی چگونه است؟

عملکرد درگاه پرداخت کریپتویی چگونه است؟

همونطور که گفتیم، کسب و کارها می تونن از درگاه پرداخت ارز دیجیتال در کنار سایر درگاه های پرداختی کسب و کار خودشون استفاده کنند. همچنین اگه قصد ارائه روش پرداخت نوین رو داشته باشن، در ازای اون می تونن هزینه خدماتی رو از مشتریان دریافت کنند تا در دراز مدت ورودی قطعی خودشون به این بازار رو تسهیل بدن. به صورت کلی روند درگاه های پرداخت ارز دیجیتال به شرح زیر هست:

•    زمانی که مشتری محصول یا کالایی رو از سایت، برنامه یا فروشگاه آنلاین انتخاب می کنه، روش پرداخت مورد نظر خودش رو از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال انتخاب و نهایی می کنه.
•    مشتری بعد از این کار در صفحه تراکنش منتظر می مونه تا به دنبال اون نرخ تبدیل بازار ارز دیجیتالی که قصد داره پرداخت خودش رو از طریق اون نهایی کنه، در ازای ارز فیات ترجیحی مثل پوند یا دلار هم قفل میشه.
•    بعد از اون پرداخت به صورت آنی و لحظه ای توسط درگاه پرداخت ارز دیجیتال به ارز فیات مورد نظر مشتری تبدیل میشه.
•    در آخر مبلغ برای برداشت و یا اهداف دیگه به حساب اون کسب و کار واریز میشه.

آیا درگاه های پرداخت ارز دیجیتال امن هستند؟

قبل از انتخاب هر درگاه پرداخت کریپتویی، صاحبان کسب و کارها یا شرکت های ارائه دهنده این درگاه ها باید درباره نحوه ذخیره سازی رمزارزها و پرداخت های فیات بعدی توسط ارائه دهنده های خدمات، توجه لازم رو به خرج بدن. سایر عواملی که شرکت ها و کسب و کارها می تونن در نظر بگیرن، شامل کارمزد تراکنش ها، ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط درگاه مورد نظر و سابقه هک ها و کلاهبرداری های محتمل شده توسط پلتفرم پرداختی هست.

بررسی اینکه آیا یه درگاه پرداخت ارز دیجیتال پشتیبانی از مشتری و حل مشکلات اون رو ارائه می کنه یا خیر، برای دستیابی به یه راه حل به موقع در صورت اختلال در تراکنش ها مهم هست. همچنین تایید اعتبار هر کدوم از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال قدم مهم دیگه ای هست که میشه در زمان جستجوی درگاه های پرداخت ارز دیجیتال برداشت. برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می کنیم به سایت های تخصصی نقد و بررسی درگاه های ارزهای دیجیتال سر بزنین و نظرات افراد درباره درگاه های پرداخت رو مطالعه کنین

مقاله پیشنهادی: معرفی کسب و کارهایی که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی میکنند

بهترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال

بهترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال

در زمان انتخاب درگاه های پرداخت کریپتویی به عنوان روشی برای پرداخت هزینه در برابر ارائه خدمات و کالا، باید به عواملی مثل میزان کارمزد، تعداد ارز دیجیتال که پشتیبانی میشه و همچنین سطح امنیت اون توجه کرد. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال بپردازیم تا با این درگاه های پرداخت ارز رمزنگاری آشنا بشین و ازشون استفاده کنین.

•    درگاه پرداخت کوین بیس(Coinbase)
•    درگاه پرداخت بیت کوین پی(BitcoinPay)
•    درگاه پرداخت کوین گیت(Coingate)

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره درگاه پرداخت ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد درگاه پرداخت کریپتویی بپردازیم و بهترین درگاه های پرداخت ارز دیجیتال رو واسه شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، درگاه پرداخت ارز دیجیتال در واقع پردازشگرهای پرداخت نوینی هستن که به دارنده های ارزهای دیجیتال و بازرگانان کمک می کنند تا به مبادله کالا و خدمات در ازای رمزارزها اقدام کنند. استفاده از درگاه های پرداخت کریپتویی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

در مورد درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+96 = ?