عرضه اولیه صرافی یا IEO چیست؟

  • 02:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

عرضه اولیه صرافی یا IEO؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا میدونین عرضه اولیه صرافی یا IEO چیست؟ عرضه اولیه صرافی چه تفاوتی با عرضه اولیه کوین داره؟ IEO یا عرضه اولیه ارز دیجیتال از طریق صرافی های ارز دیجیتال چه مزایا و معایبی دارن؟ چجوری در یه عرضه اولیه صرافی شرکت کنیم؟ ایا این روش یکی از راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در کنار کسب درآمد از نوسان قیمت بیت کوین و سایر ارزها به حساب میاد؟

این روزها پیش فروش های توکن از سمت صرافی های بزرگی مثل بایننس دیده میشه. پیش فروشی توکن ها و برگزاری IEO روی صرافی های بزرگ مزایای زیادی برای سرمایه گذاران داره که البته از معایب اون هم نمیشه چشم پوشی کرد. روز به روز به تعداد انواع صرافی ارز دیجیتال اضافی میشه و در مقابل صرافی های بیشتری مایل به استفاده از عرضه اولیه صرافی میشن. ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه صرافی چیست؟ اطلاعاتی درباره عرضه اولیه صرافی یا IEO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه صرافی بپردازیم و نحوه شرکت در IEO رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این اصطلاح آشنا بشین.

عرضه اولیه صرافی چیست؟

عرضه اولیه صرافی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که عرضه اولیه صرافی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه صرافی یا IEO به جمع آوری سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی و توسعه یه پروژه جدید اشاره داره. در حقیقت عرضه اولیه صرافی رو میشه روشی برای جمع آوری سرمایه به کمک یه صرافی ارز دیجیتال معتبر محسوب کرد. در چنین پلتفرمی ترید انواع سرمایه های دیجیتال کار رایجی هست، ولی باید توجه داشت که پروژه مربوط به رمزارزها خرید و فروش شده در اون ها از قبل راه اندازی شده و الان قابل اجرا هست.

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه صرافی به معنی عرضه اولیه توکن ها بر بستر یه صرافی ارز دیجیتال هست. نکته قابل توجه این هست که برخلاف عرضه اولیه کوین که به صورت مستقیم توسط تیم توسعه دهنده یه پروژه برگزار میشه، عرضه اولیه صرافی(IEO) توسط یه صرافی به نمایندگی از یه استارتاپ و با هدف جمع آوری سرمایه در ازای فروش توکن مدیریت میشه. از اونجایی که فرایند فروش توکن ها بر روی یه صرافی انجام میشه، صادرکننده های توکن باید کارمزد مربوط به لیست شدن به اضافه درصدی از فروش توکن های خودشون رو به این صرافی بپردازن.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه کوین یا ICO چیست؟

عرضه اولیه صرافی چه مزایایی دارد؟

عرضه اولیه صرافی چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه صرافی راهی برای شرکت های نوظهور برای افزایش سرمایه از طریق فروش توکن ها در بستر یه صرافی ارز دیجیتال هست.  IEOها به دلیل راحتی و آسون بودن مشارکت، محبوبیت زیادی دارن. همچنین عرضه اولیه صرافی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای عرضه اولیه صرافی بپردازیم.

•    یکی از مزایای سرمایه گذاری روی عرضه اولیه صرافی یا IEO این هست که به راحتی میشه بهش اعتماد کرد، چون صرافی اون پروژه رو قبل از قرار دادن در پلتفرم خودش به دقت اعتبارسنجی می کنه تا اعتبار خودش خدشه دار نشه.
•    بهتره بدونین در خرید IEO از صرافی شما قرارداد هوشمند خودتون رو از طریق صرافی می بندین و صرافی مدیریت کامل بر روی کیف پول ها، قراردادها و فروش توکن داره.
•    یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه صرافی، سهولت اون هست. قرار گرفتن یه IEO در صرافی به نفع صرافی هم هست، چون از این طریق خیلی راحت برای اون ها بازاریابی میشه و مشتریان اون صرافی در جریان وجود اون توکن قرار می گیرن.
•    یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه صرافی، لیست شدن توکن هست. موفق شدن یه IEO بستگی به لیست شدن اون در صرافی داره. معمولا بعد از جمع آوری سرمایه توکن پروژه های استارت آپ در صرافی ها لیست میشن. این لیست شدن هزینه بالایی داره.

مقاله پیشنهادی: تفاوت ایردراپ با عرضه اولیه چیست؟

نحوه شرکت در IEO چگونه است؟

نحوه شرکت در IEO چگونه است؟

نحوه شرکت در IEO چگونه است؟ بهتره بدونین در حال حاضر تعداد عرضه های اولیه صرافی در حال افزایش هست. به این ترتیب، می تونین خیلی از اون ها رو در صرافی های مختلف پیدا کنین. وقتی که IEO مورد نظر خودتون رو پیدا کردین، باید بررسی کنین که کدوم صرافی ها میزبان فروش اون هستن. در مرحله بعد شما باید یه حساب در اون صرافی ثبت کنین. معمولا باید مراحل تایید KYC و AML رو انجام بدین. بعد از تکمیل اون ها وقتش رسیده تا ارزهای رمزپایه ای رو که می تونین برای کمک به IEO استفاده کنین، بررسی کنین.

سپس می تونین حساب خودتون رو با کوینی که در فروش عرضه اولیه صرافی(IEO) پذیرفته شده، شراژ کنین و منتظر بمونین تا IEO شروع بعه خرید توکن های شما کنه. به نوعی IEO مشارکت برای یه کاربر رو آسون تر می کنه. برخلاف ICO شما نیازی به ارسال ارزهای دیجیتال به اسمارت کانترکت، بررسی آدرس تراکنش ها یا اطمینان از اینکه گس تراکنش های شما به اندازه کافی هستن رو ندارین.

کدام صرافی ها پلتفرم IEO دارند؟

 بیشتر صرافی های بزرگ و مشهور ارزهای دیجیتال شروع به پذیرش ICO کردن که جلودار همه اون ها صرافی بایننس هست. بایننس پلتفرم عرضه اولیه صرافی اختصاصی خودش رو به اسم  بایننس لانچ پد راه اندازی کرده. بعد از درخشش عملکرد صرافی بایننس، صرافی های بزرگ دیگه هم پلتفرم های مخصوص خودشون رو ایجاد کردن و عرضه توکن ها رو به صرافی خودشون اضافی کردن. برای مثال، صرافی بیتمکس(Bitmax) پلتفرم بیتمکس لانچ پد، صرافی اوکی اکسچنج پلتفرم OKEx، صرافی کوکوین پلتفرم Kucoin Spotlight و صرافی هابی پلتفرم Huobi Prime رو توسعه و راه اندازی کردن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه صرافی چیست؟ اطلاعاتی درباره عرضه اولیه صرافی یا IEO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه صرافی بپردازیم و نحوه شرکت در IEO رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این اصطلاح آشنا بشین. همونطور که گفتیم، عرضه اولیه صرافی یا IEO به جمع آوری سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی و توسعه یه پروژه جدید اشاره داره. در حقیقت عرضه اولیه صرافی رو میشه روشی برای جمع آوری سرمایه به کمک یه صرافی ارز دیجیتال معتبر محسوب کرد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه صرافی یا IEO چیست؟

در مورد عرضه اولیه صرافی یا IEO چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+85 = ?