5 مورد از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم

  • 18:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

5 مورد از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم؛ آیا دوست دارین با این پروژه ها آشنا بشین؟ تا الان چیزی درباره لایه دوم اتریوم به گوشتون خورده؟ اصلا می دونین راه حل لایه دوم اتریوم چیست؟ استفاده از راه حل لایه دوم اتریوم چیست؟ بهترین پروژه های لایه 2 اتریوم کدامند؟ به نظر شما چرا باید از پروژه های لایه دوم اتریوم استفاده کنیم؟ ویژگی های لایه دوم اتریوم چیست؟ این پروژه ها چه تاثیری بر قیمت اتریوم میگذارند؟ چه رابطه ای با قیمت بیت کوین دارد؟

تعداد برنامه ها و کاربران در اتریوم رو به افزایش هست و ظرفیت شبکه اتریوم محدود هست. بنابراین، با رقابت بیشتر کاربران برای افزودن تراکنش ها به شبکه اتریوم، هزینه استفاده از شبکه به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کنه. در نتیجه راه حل های مقیاس بندی لایه 2 اتریوم ابزاری حیاتی برای رفع مشکلات عملکرد شبکه در نظر گرفته میشه. ما قصد داری در مقاله 5 مورد از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم، اطلاعاتی درباره راه حل های لایه دوم Ethereum به شما ارائه کنیم و به معرفی محبوب ترین و بهترین پروژه های لایه 2 اتریوم بپردازیم و دلیل استفاده از پروژه های لایه 2 اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم تا این پروژه ها رو بشناسین.

لایه دوم اتریوم چیست؟

لایه دوم اتریوم چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که لایه دوم اتریوم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پروتکل های لایه دوم اتریوم راه حل هایی هستن که برای حل مشکلات مقیاس پذیری مرتبط با زنجیره اصلی اتریوم طراحی شدن. لایه دوم بلاک چین با لایه اول تعامل داره. به این صورت که ضمن کمک به مقیاس پذیری، اعتبارسنجی تراکنش ها توسط لایه اول انجام شده و امنیت تراکنش هم وابسته به لایه اول شبکه میشه. پروژه های لایه دو اتریوم رو میشه جاده هایی دونست که به زنجیره اصلی اتریوم ختم میشن.

جالب اینجاست که بدونین بلاک چین لایه دوم با کمتر کردن بار کاری بر روی بلاک چین لایه 1 باعث سرعت بخشیدن به تایید تراکنش ها میشه. در نتیجه باعث پذیرش تعداد زیادی از کاربران در شبکه بلاک چین میشه. در سال های اخیر که شبکه های بلاک چینی بیشتر با ارزهای رمزنگاری شده سروکار داشتن و قابلیت کافی برای مدیریت ترافیکی که از تراکنش کاربران در شبکه به وجود میومدن رو داشت، وجود بلاک چین لایه 2 غیرضروری به نظر میرسید. امروزه dAPPها یا برنامه های غیرمتمرکز با استفاده از اسمارت کانترکت ها در شبکه تریوم خدماتی مثل وام دهی و وام گیری رو ارائه میدن.

ویدیوی تکمیلی: لایه دوم اتریوم چیست؟

چرا باید از پروژه های لایه 2 اتریوم استفاده کنیم؟

چرا باید از پروژه های لایه 2 اتریوم استفاده کنیم؟

توجه داشته باشین که بلاک چین اصلی اتریوم 1.0 در حال حاضر تراکنش ها رو با سرعت خیلی پایین تقریبا 15-7 تراکنش در ثانیه اجرا می کنه. در حالی که راه حل های لایه 2 می تونن با استفاده از پردازش های سخت خارج از زنجیره روی زنجیره های جانبی خود کارایی رو افزایش بدن و امکان اجرای تراکنش ها با سرعت بالا تا 9 هزار تراکنش در ثانیه رو فراهم کنند. بیشتر استارتاپ ها و راهکارهای لایه دوم با هدف پیشرفت و توسعه تجربه کاربر در معاملات ارزهای رمزنگاری شده، مینت کردن NFT، کاهش هزینه های کارمزد تراکنش ها و همچنین سرعت بخشیدن به تراکنش ها و مبادلات رمزارزها در حال استفاده هستن.

ویژگی های لایه دوم اتریوم

در تعامل بین بلاک چین، زنجیره ها معمولا می تونن به دو مورد از 3 ویژگی مقیاس پذیری، عدم تمرکز و امنیت دست پیدا کنند. در بلاک چین اتریوم کارمزد تراکنش های بالا و زمان انتظار طولانی بر کاربران تاثیر منفی می ذاره. با پردازش تراکنش ها در لایه دوم برخی از راه حل ها سعی در برطرف کردن این مشکل ذاتی دارن. همچنین راه حل های لایه دوم اتریوم در قالب قراردادهاش هوشمند در شبکه اتریوم باقی می مونن و برای تعامل با شبکه اصلی نیازی به تغییر در پروتکل سطح پایه ندارن.

ویدیوی پیشنهادی: کاربردهای لایه دوم اتریوم

معرفی بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم

معرفی بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم

همونطور که گفتیم، راه حل های لایه دوم اتریوم همشون ماموریت مشترک دارن. این راهکارها تراکنش ها یا مبادلات انجام شده رو به خارج از بلاک چین اصلی Ethereum ارسال می کنند. از زمان راه اندازی لایه 2 اتریوم، پروژه های لایه دوم اتریوم هم زیاد شد. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم بپردازیم تا با این پروژه ها آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

•    پالیگان(Polygon)

یکی از بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم، بلاک چین پالیگان یا Polygon هست که بر پایه شبکه بلاک چینی اتریوم ساخته شده. مثل سایر پروژه ها برای رفع مشکل مقیاس پذیری و راه اندازی برنامه های غیرمتمرکز با کارمزد کم و امنیت بالای اتریوم روی کار اومده. امکان اجرای تراکنش های مقیاس پذیر و آنی با کمک پالیگان فراهم میشه. از نظر تئوری در هر کدوم از بلوک های زنجیره پالیگان امکان پردازش 256 تراکنش وجود داره.

ویدیوی تکمیلی: شبکه پالیگان چیست؟

•    آربیتروم(Arbitrum)

یکی از بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم، آربیتروم یا Arbitrum هست.آزمایشگاه های خارج از شبکه، پروژه آربیتروم رو با خصوصیاتی برای تعامل نزدیک با اتریوم توسعه دادن. در نهایت این امکان رو به توسعه دهنده ها میده تا قراردادهای هوشمند خودشون رو آسون تر جمع آوری کنند. در حال حاضر این پروژه توکن بومی نداره و به نظر هم نمیرسه که قصد انجام همچین کاری رو داشته باشه.

ویدیوی تکمیلی: آموزش پلتفرم آربیتروم

•    آپتیمیسم(Optimism)

یکی دیگه از بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم، آپتیمیسم یا Optimism هست. هدف این پروژه ایجاد کانالی هست که در اون تراکنش ها می تونن با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام و پردازش بشن. در حال حاضر هر روز اتریوم حدود 1.2 میلیون تراکنش داره و هزینه انجام معامله در اون به طور پیوسته متوسط 15 دلار هست. توسعه دهنده ها با استفاده از این پروژه می تونن قراردادهای هوشمند سالیدیتی رو با برخی از محدودیت های موجود به وجود بیارن.

•    ایکس دای چین(xDai Chain)

یکی دیگه از بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم، ایکس دای چین یا xDai Chain هست. این پروژه نوعی از زنجیره های جانبی مبتنی بر اتریوم هست که از کاربران در پردازش و تایید تراکنش ها با سرعت خیلی زیاد و هزینه پایین پشتیبانی می کنه. xDai Chain از مکانیسم اجماع اثبات سهام استفاده می کنه تا به کاربران کمک کنه تا بتونن توکن های xDai رو به عنوان سهام در شبکه قرار بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی می کنیم در مقاله 5 مورد از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم، اطلاعاتی درباره لایه 2 اتریوم به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم بپردازیم و دلیل استفاده از پروژه های لایه 2 اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پروتکل های لایه دوم اتریوم راه حل هایی هستن که برای حل مشکلات مقیاس پذیری مرتبط با زنجیره اصلی اتریوم طراحی شدن. لایه دوم بلاک چین با لایه اول تعامل داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 مورد از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم

در مورد 5 مورد از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم نظر دهید
سوال امنیتی :8+80 = ?