کیف پول سخت افزاری ترزور(Trezor) چیست؟

  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 کیف پول ترزور یا Trezor؛ یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این ولت به دست بیارین؟ اصلا می دونین کیف پول ترزور چیست؟ چرا از کیف پول ترزور استفاده کنیم؟ انواع مدل های کیف پول ترزور کدامند؟ امنیت کیف پول Trezor چگونه است؟ ترزور از چه رمزارزهایی پشتیبانی می کنه؟ چجوری میشه با این ولت کار کرد؟

امروزه افراد زیادی تمایل دارن تا در بازار کریپتو سرمایه گذاری کنند و رمزارزهای مختلفی رو بخرن. برای این کار ابتدا باید ابزارهای لازم رو تهیه کنند تا با مشکلی مواجه نشن. از جمله از این ابزارها می تونیم به کیف پول رمزنگاری شده اشاره کنیم. کیف پول ها در دو نسخه سخت افزاری و نرم افزاری ارائه میشن که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. ترزور نمونه ای از ولت های سخت افزاری هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از سری اطلاعات آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره کیف پول ترزور یا Trezor به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول ترزور بپردازیم و سطح امنیت ترزور رو مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول ترزور چیست؟

کیف پول ترزور چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول ترزور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول ترزور یا Trezor نوعی ابزار سخت افزاری هست که به عنوان یکی از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال محسوب میشه و اولین بار در سال 2014 توسط ساتوشی لبز به وجود اوند. ترزور بیشترین سطخ امنیت رو برای کنترل و جلوگیری از دسترسی هکرها و کلاهبرداران فراهم می کنه و این امنیت مهم ترین دلیلی هست که باعث شده کاربران ترزور رو نسبت به ولت های نرم افزاری مثل کیف پول تراست ولت ترجیح بدن.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ترزور یا Trezor نوعی ولت سخت افزاری هست که در ابتدا برای نگهداری بیت کوین عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد، ولی در حال حاضر به کمک نسخه وب کیف پول مای اتر ولت برای ذخیره اتریوم هم به کار برده میشه. ضمن اینکه وزن خیلی سبکی داره و همه ارزهای اتریوم رو بر روی یه چیپ الکترونیکی ذخیره می کنه. این ولت به اتصال به یه کامپیوتر یا گوشی هوشمند نیاز داره و می تونه با Tzor Suite مثل کیف پول سخت افزاری لجر که با برنامه کار می کنه.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟

ویژگی های کیف پول ترزور

ویژگی های کیف پول ترزور

همونطور که گفتیم، کیف پول Trezor یکی از بهترین محصولات Satoshilab هست که جزو یکی از بهترین ولت های سخت افزاری محسوب میشه. در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران و معامله گران برای ذخیره رمزارزهای خودشون از این ولت استفاده می کنند. این کیف پول ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا مورد منحصر به فرد بشه و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مشخصات و ویژگی های کیف پول ترزور بپردازیم.

•    یکی از ویژگی های کیف پول ترزور این هست که رمزارزها رو به شکل سرد یا آفلاین ذخیره می کنه که هدفش ایجاد حداکثر امنیت هست. از اونجایی که کیف پول ترزور به اینترنت متصل نمیشه و به صورت آفلاین فعالیت می کنه، سطح امنیت بالایی داره.
•    کیف پول ترزور رابط کاربری آسونی داره. برخلاف هر کیف پول سخت افزاری دیگه، ترزور مدل T می تونه برای افراد تازه کار خیلی راحت و کاربردی باشه.
•    یکی دیگه از ویژگی های کیف پول ترزور این هست که دارای صفحه نمایش دیجیتال هست. صفحه نمایش دیجیتال این کیف پول برای دسترسی بهتر به دستگاه ها و دارایی های دیجیتال خیلی مناسب هست.
•    با وجود اینکه ترزور از رمزارزهای مختلفی پشتیبانی می کنه، رابط کاربری اون ماهیت پویا داره. مثلا کاربران می تونن با داشتن این ولت فقط روی رابط میان افزاری که از بیت کوین پشتیبانی می کنه، سوئیچ کنند و همزمان هم می تونن به رابط های میان افزاری که قابلیت پشتیبانی از رمزارزهای مختلف رو دارن متصل بشن.
•    یکی دیگه از ویژگی های کیف پول ترزور این هست که می تونه با صرافی های ارز دیجیتال مختلفی ارتباط برقرار کنه. با کمک این ولت کاربران نه تنها می تونن رمزارزهای خودشون رو ذخیره کنند، بلکه می تونن اون ها رو بدون هیچ مشکلی به چندین صرافی هم بفرستن.

مقاله پیشنهادی: 4 کیف پول سخت افزاری معتبر ارزهای دیجیتال

چرا از کیف پول ترزور استفاده کنیم؟

چرا از کیف پول ترزور استفاده کنیم؟

حائز اهمیت هست که بدونین کیف پول ترزور برای اولین بار این قابلیت رو فراهم کرد تا بشه با استفاده از اون حتی در دستگاه هایی که دارای بدافزارها هستن هم به انجام تراکنش های دیجیتال پرداخت. در حقیقت کسانی که به استفاده از این ولت مشغول میشن، می تونن در همه دستگاه ها به امضای تراکنش ها بپردازن و بدون نگرانی از هک شدن حساب خودشون به انتقال دارایی ها به سایر حساب ها بپردازن. 

کیف پول ترزور دارای مدل های مختلفی هست که ترزور وان و تی جزو رایج ترین مدل هایی هستن که در حال حاضر به بازار عرضه شدن. هر کدوم از این ولت ها از توانایی های خاصی برخوردار هستن که باعث میشه تا تریدرها بتونن با استفاده از اون ها تجربه ای بهتر از تبادل رمزارزها رو داشته باشن. هر دوی این ولت ها از امنیت بالایی برخوردار هستن و میشه با خیال راحت رمزارزها رو در این ولت ذخیره کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول ترزور چیست؟ اطلاعاتی درباره کیف پول ترزور یا Trezor به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول ترزور بپردازیم و سطح امنیت ترزور رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول ترزور یا Trezor نوعی ابزار سخت افزاری هست که به عنوان یکی از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال محسوب میشه. راه اندازی و استفاده از ترزور تقریبا آسونه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول سخت افزاری ترزور(Trezor) چیست؟

در مورد کیف پول سخت افزاری ترزور(Trezor) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+67 = ?