فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

  • 15:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این موارد آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ معیارهای مهم در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال کدامند؟ چرا باید از کیف پول های رمزنگاری شده استفاده کنیم؟ در کیف پول ارز دیجیتال چه چیزی ذخیره میشه؟ آیا در همه کیف پول ها میشه رمزارزها رو ذخیره کرد؟

اگه به قصد معامله گری یا سرمایه گذاری یا حتی کنجکاوی می خواهین وارد فضای رمزارزها بشین، احتمالا می دونین که اولین قدم انتخاب و راه اندازی کیف پول ارز دیجیتال هست. کیف پول ها انواع مختلفی دارن و هر کدوم برای برطرف کردن نیازهای کاربران خاصی عرضه میشن. برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال اول باید شناختی نسبی از این ولت ها به دست بیارین و ببینین کدوم ویژگی واستون اولویت داره. ما سعی می کنیم در مقاله فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره کیف پول ارز دیجیتال یا Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال

شاید این سوال واستون سوال پیش اومده باشه که کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول ارز دیجیتال نوعی نرم افزار هست که کلیدهای خصوصی و عمومی رو در خودش ذخیره کرده و با اتصال به بلاک چین های مختلف، امکان ارسال یا دریافت رمزارز رو واسه شما فراهم می کنه. اگه ولت ارز دیجیتال رو شبیه به یه حساب بانکی در نظر بگیریم، کلید خصوصی همون رمز عبور یا پسورد حساب و کلید عمومی همون شماره حساب شما محسوب میشه.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزار یا سخت افزار به کاربران و معامله گران این امکان رو میده تا رمزارزهای خودشون رو مدیریت کنند. عملکردهای مختلف از جمله دریافت، ارسال، ذخیره، نگهداری و سهام گذاری برخی از کارکردهای کیف پول های دیجیتالی هستن. برخی از این کیف پول ها رو می تونین به رایگان در قالب نرم افزار یا افزونه مرورگر روی موبایل یا کامپیوتر خودتون نصب کنین. ولت های ارز دیجیتال واسطه شما و شبکه های بلاک چینی هستن و تراکنش ها رو در قالب کدهای رمزنگاری شده به شبکه ارسال می کنند.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم ساخت کیف پول ارز دیجیتال

معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، کیف پول های ارز دیجیتال رو میشه در گروه کیف پول های سخت افزاری، موبایلی، دسکتاپ و تحت وب دسته بندی کرد. انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال با توجه به فاکتورهای خیلی مهمی مثل امنیت، پشتیبانی از دارایی های مورد نظر ما و غیرحضانتی بودن انجام میشه. شما در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

•    متن باز بودن

یکی از معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، متن باز بودن اوپن سورس بودن ولت های دیجیتالی هست. بهتره بدونین کیف پول هایی که متن باز هستن، سطح امنیت بالایی دارن. به کیف پول هایی متن باز گفته میشه که کد برنامه نویسی اون ها در اختیار عموم مردم قرار داره. کدهای برنامه نویسی بیت کوین هم متن باز هست و هر کسی می تونه در گیت هاب به این کدها دسترسی داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟

•    احراز هویت دو عاملی

یکی دیگه از معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، بررسی احراز هویت دو عاملی ولت هست. ولت هایی که از 2FA پشتیبانی می کنند، یه لایه امنیتی اضافی رو در زمان تراکنش ها پیاده می کنند. این امر باعث میشه تا در زمان انجام تراکنش ها از طریق سرویس هایی مثل Google Authenticator یه رمز اضافه دریافت کنین که بدون داشتن اون امکان انجام تراکنش ها امکان پذیر نیست.

•    پشتیبانی از HD Wallet

پشتیبانی از HD Wallet هم یکی دیگه از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال هست. این اصطلاح برای ولت هایی بکار گرفته میشه که از یه عبارت بازیابی استفاده می کنند تا بی نهایت کلید خصوصی و آدرس متناظر با اون تولید کنند. برای بازیابی این کلیدها هم فقط به همون عبارت بازیابی ابتدایی نیاز هست. ولت هایی که از این قابلیت پشتیبامی می کنند، می تونن برای هر تراکنش جدید یه کلید خصوصی و آدرس عمومی جدید تولید کنند.

•    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از فاکتورهای مهمی که باید در زمان انتخاب کیف پول بهش توجه کنین، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد نظر هست. اگه قصد دارین ارز دیجیتال یا دارایی خاصی رو ذخیره، نگهداری یا خرید و فروش کنین، در زمان انتخاب کیف پول باید ببینین که آیا اون ولت از ارز دیجیتال مورد نظر شما پشتیبانی می کنه یا نه. چون باید ولت از رمزارز شما پشتیبانی کنه تا بتونین اون رو در ولت ذخیره کنین.

•    پشتیبانی از تراکنش های Segwit

پشتیبانی از تراکنش های Segwit هم یکی دیگه از فاکتورهای مهمی هست که باید در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بهش توجه کنیم. تراکنش های سگویت نسبت به تراکنش های سنتی حجم کمتری از بلاک رو اشغال می کنند و از این رو کارمزدشون هم کمتر هست. کیف پول هایی مثل الکتروم از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره کیف پول ارز دیجیتال یا Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، کیف پول ارز دیجیتال نوعی نرم افزار هست که کلیدهای خصوصی و عمومی رو در خودش ذخیره کرده و با اتصال به بلاک چین های مختلف، امکان ارسال یا دریافت رمزارز رو واسه شما فراهم می کنه. شما در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

در مورد فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+66 = ?