3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید"


  • 09:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله 3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید، اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای کسب درامد از ارزهای دیجیتال بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهوری هست که همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود رو برای معامله گران و کاربران فعال بازار کریپتوکارنسی فراهم کرده. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و از این فرصت ها استفاده کنین و سود به دست بیارین.
بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر رشدهای قیمتی زیادی رو تجربه کرده و همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران و معامله گران سایر بازارهای مالی نیز به سمت این بازار بیان و اقدام به سرمایه گذاری کنند. به همین دلیل بازار ارزهای دیجیتال تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار بشین و با معامله گری در این بازار کسب درآمد داشته باشین، البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین و یا اگه هم حوصله تجزیه و تحلیل ندارین، می تونین سیگنال خرید ارز دیجیتال دریافت کنین.
با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم کاربردها و ویژگی های خاص خودشون رو دارن که باید قبل از خرید به این ویژگی ها و کاربردها توجه داشته باشیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید، اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال:

نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال و بررسی ویژگی های کریپتوکارنسی ها دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید رمز ارزها کنین. بنابراین باید برخی نکات رو مورد توجه قرار بدین تا مشکلی برای شما پیش نیاد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله راه های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید، به بررسی نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال می پردازیم.

ریسک پذیری

•    یکی از نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال این هست که باید ریسک پذیر باشیم. بازار ارزهای دیجیتال از اونجایی که نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی باعث میشه تا ریسک در بین معامله گران به وجود بیاد. بنابراین برای اینکه بتونین بهترین عملکرد رو در بازار داشته باشین، باید ریسک پذیر باشین و ترس از دادن پول رو از خودتون دور کنین.

تنوع سرمایه گذاری

•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال این هست که باید در سبد سرمایه خودتون تنوع به وجود بیارین. به عبارت دیگه همه تخم مرغ ها رو در یه سبد قرار ندین. بهتره بدونین بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست و شما می تونین روی رمز ارزهای زیادی سرمایه گذاری کنین. این کار باعث میشه تا شانس خودتون رو برای کسب سود بالا ببرین. همچنین می تونین از روش های متنوع در بازار ارزهای دیجیتال مثل استیک یا ماینینگ ارزهای دیجیتال یا خرید زمین در متاورس یا ساخت nft و غیره کسب درامد داشته باشین.

گرفتن تصمیمات منطقی

•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال این هست که باید تحت تاثیر احساسات قرار نگیرین. برای مثال ترس نداشته باشین که سود کمی به دست میارین و یا از سود جا موندین. به عبارت دیگه همه تمرکز خودتون رو بر روی معامله های خودتون بذارین.

داشتن کیف پول شخصی ارزهای دیجیتال

•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال این هست که برای خودتون ولت دیجیتالی تهیه کنین تا بتونین دارایی های دیجیتالی خودتون رو ذخیره و نگهداری کنین.

سایت های بررسی ارزهای دیجیتال کدامند؟

سایت های بررسی ارز دیجیتال

سایت ها و پلتفرم های زیادی برای بررسی ارزهای دیجیتال وجود دارن که شما می تونین با استفاده از اون ها، وضعیت رمز ارزها رو بررسی کنین و بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد اون ها، بهترین تصمیم رو برای خرید ارزهای دیجیتال به بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از راه های بررسی ارزهای دیجیتال، برخی از سایت های بررسی ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم.

•    سایت کوین مارکت کپ

یکی از سایت های بررسی ارزهای دیجیتال، سایت کوین مارکت کپ هست. CoinMarketCap یکی از پلتفرم های برتر در زمینه کریپتوکارنسی هست. در این سایت می تونین همه اطلاعات مربوط به تغییرات قیمت، میزان حجم بازار، رتبه بندی، تاریخچه معاملات ارزهای دیجیتال و توضیحات کامل در مورد ارزهای دیجیتال رو مشاهده کرد. همچنین این سایت امکان داشتن پرتفوی رایگان با قاابلیت شخصی سازی رو برای کاربران فراهم می کنه.

•    سایت کوین 360

یکی دیگه از سایت های بررسی ارزهای دیجیتال، سایت کوین 360 هست. سایت Coin360 از جمله از ابزارهای بسیار مهم و ساده برای کسب اطلاعات لحظه ای از ارزهای دیجیتال، صرافی ها برای مقایسه اون ها با هم هست. همچنین این سایت در سال 2017 کار خودش رو شروع کرده.

•    سایت کوین دسک

یکی از سایت های بررسی ارزهای دیجیتال، سایت کوین دسک هست. وبسایت Coindesk پلتفرمی هست که اخرین اخبار مربوط به پروژه های ارزهای دیجیتال رو برای شما ارائه می کنه و در این وبسایت علاوه بر اینکه می تونین مقاله های مختلف رمز ارزها رو مطالعه کنین، می تونین خبرهای مهم هر پروژه رو هم مشاهده کنین.

•    سایت لونار کراش(LunarCrush)

یکی دیگه از سایت های بررسی ارزهای دیجیتال، سایت لونار کراش هست. این سایت از هوش مصنوعی استفاده می کنه و اطلاعات و داده های زیادی در مورد ارزهای دیجیتال و میزان ورودی و خروجی برای کاربران ارائه می کنه. همچنین شما می تونین با استفاده از این سایت، بدونین که کدوم استیبل کوین بیشتر مورد استفاده معامله گران قرار می گیره و میزان ورودی و خروجی کدوم ارزهای دیجیتال بیشتر هست.

•    سایت مساری(Messari)

یکی دیگه از سایت های بررسی ارزهای دیجیتال، سایت مساری هست. Messari یکی از سایت های مهم در حوزه ارزهای دیجیتال هست که می تونین در این سایت اطلاعات مهمی در مورد اخبار، تحلیل ها و البته تحقیقات به دست بیارین. همچنین این سایت خدماتش رو رایگان ارائه میده.

بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید چگونه است؟

بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید

هونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاصی که دارن مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت و جایگاه خوبی به دست میارن. برخی از ارزهای دیجیتال نیز به دلیل عدم کارایی و مزایا، محبوبیت چندانی به دست نمیارن و بعد از گذشت زمانی از بین میرن. بنابراین برای اینکه بتونین سرمایه گذاری خوبی داشته باشین و سرمایتون از دست نره، باید قبل از خرید برخی از معیارها و فاکتورهای لازم رو مورد بررسی قرار بدین تا از معتبر بودن و کاربردی بودن پروژه مطمئن بشین. توصیه می کنیم تا بر روی ارزی سرمایه گذاری کنین که هدف مشخصی داره.
جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی وجود دارن که هر کدوم هدف ها و ایده های خاصی دارن. برای مثال ارز دیجیتال سولانا به این هدف راه اندازی شده تا برخی از مشکلات شبکه بلاک چین اتریوم رو برطرف بکنه و باهاش رقابت بکنه. بنابراین سولانا به دلیل داشتن چنین هدفی، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره و در بلند مدت با توسعه پلتفرم خودش محبوبیت زیادی به دست میاره. در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال هیچ هدفی ندارن و نقدینگی کافی برای ادامه حیات نیز ندارن. حال از شما سوال می پرسیم که دوست دارین روی کدوم ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین؟ بی هدف یا با هدف؟

تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال:

شما برای اینکه بتونین سرمایه گذاری خوبی داشته باشین، باید چارت قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو هم مورد بررسی قرار بدین و اون رو تحلیل کنین. به عبارت دیگه باید با تحلیل نمودار قیمتی، سطوح حمایتی و مقاومتی ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین و بتونین در بهترین نقاط خرید و فروش، سفارش های خودتون رو قرار بدین و بتونین بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین.

3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید:

راهکارهای بررسی ارزهای دیجیتال

برای اینکه بتونین ارزهای دیجیتال رو قبل از خرید بررسی کنین، می تونین از راه ها و روش های مختلفی استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله برخی از روش های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین سرمایه گذاری خوبی داشته باشین و سرمایتون از دست نره.

•    استفاده از سایت های مربوطه

یکی از روش های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید این هست که از وبسایت های مربوط به ارزهای دیجیتال و بلاک چین استفاده کنین. از جمله از این وبسایت ها می تونیم به سایت کوین مارکت کپ(CoinMarketCap)، کوین 360(Coin360) و کوین دسک اشاره کنیم. بنابراین شما می تونین با استفاده از این وبسایت ها و پلتفرم های دیجیتالی، اطلاعاتی زیادی در مورد ارزهای دیجیتال، قیمت رمز ارزها، حجم بازار اون ها و میزان معاملات روزانه اون ها به دست بیارین و بتونین با استفاده از داده های به دست اومده، بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین.
جالب اینجاست که بدونین شما با مراجعه به سایت ها مربوط به ارزهای دیجیتال که در بالا معرفی کردیم، می تونین از رتبه و جایگاه ارزهای دیجیتال نیز باخبر بشین و بدونین که ارز مورد نظر شما در رتبه چندم بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین در سایت کوین مارکت کپ و سایر سایت ها گزینه ای وجود داره که شما می تونین با مراجعه به این قسمت، ارزهای دیجیتال در حال رشد و در حال ریزش رو پیدا کنین. شما می تونین علاوه بر توضیحاتی که دادیم، اطلاعات و داده های زیادی نیز از این سایت ها به دست بیارین.

•    تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال

یکی دیگه از روش های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید این هست که از تحلیل تکنیکال استفاده کنین. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و شما می تونین از همین نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین، البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین. تحلیل تکنیکال نیز دانش تخصصی بررسی قیمت ارزهای دیجیتال و پیش بینی قیمت اون هاست. به این ترتیب شما می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال، نمودار یا چارت قیمتی ارزهای دیجیتال رو تحلیل کنین و بتونین قیمت اون هارو پیش بینی کنین. اگر هولدر ارزهای دیجیتال نیستین این روش می تونه برای شما کاربردی باشه.
تحلیل تکنیکال اهمیت زیادی برای معامله گران و سرمایه گذارن محسوب میشه و به عنوان روش اصلی برای شناسایی بهترین نقاط خرید و فروش مورد استفاده قرار می گیره. همچنین برای تحلیل تکنیکال باید ابزارهای مورد نیاز رو در اختیار داشته باشین. از جمله از این ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال می تونیم به اندیکاتورها و نمودار قیمتی اشاره کنیم. بنابراین شما می تونین با داشتن چارت قیمتی و اندیکاتورهای مورد نیاز، تحلیل های خودتون رو انجام بدین. همچنین برای اینکه بتونین تحلیلی درست انجام بدین و پیش بینی هاتون درست از آب در بیاد، باید به تایم فریم ها نیز دقت داشته باشین. تایم فریم نیز بازه زمانی هست که در چارت قیمتی مشاهده می کنین.

•    خواندن وایت پیپر

خواندن وایت پیپر

یکی دیگه از روش های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید، مطالعه وایت پیپر یا نقشه راه پروژه های مورد نظر هست. بهتره بدونین وایت پیپر یا Whitepaper در حوزه کریپتوکارنسی ها مقاله چند صفحه ای هست که در اون توضیح کاملی از یه پروژه ارز دیجیتال برای شما ارائه شده. همچنین وایت پیپر که در حوزه ارزهای دیجیتال یا بلاک چین وجود داره، همانند معرفی نامه ای هست که به طرح مشکل یه پروژه می پردازه و برای خواننده توضیح میده که از چه روش ها و راه هایی قراره این مشکل رو برطرف کنه. به عبارت دیگه پروژه ارزهای دیجیتال با ارائه وایت پیپر خواننده ها رو تشویق می کنند تا بر روی این پروژه سرمایه گذاری کنند.
با توجه به توضیحاتی که در مورد وایت پیپر برای شما ارائه کردیم، می تونیم این نتیجه رو بگیریم که وایت پیپر یکی از مهم ترین فاکتورهایی هست که باید تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال مورد نظر شما اون رو منتشر کنند. بنابراین اگه پروژه وایت پیپری منتشر نکنه، یعنی بدون هدف کار می کنه و ارزش ذاتی نداره. همچنین اگرچه قبل از سرمایه گذاری در یه ارز دیجیتال مطالعه وایت پیپر لازم هست، ولی نباید تنها به این معیار اتکا بشه. چون وایت پیپر از طرف تیم توسعه دهنده منتشر میشه و به همین دلیل نمیشه دید کاملی از مشکلات و چالش های احتمالی پروژه به دست آورد.

معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال:

معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین عوامل و فاکتورهای زیادی وجود دارن که باید قبل از خرید ارزهای دیجیتال بهش توجه کنیم. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله بررسی راه های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید، برخی از معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و سرمایه گذاری بگیرین.

•    حجم معاملات

یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال، حجم یا حجم معاملات ارز دیجیتال مورد نظر شما هست. بهتره بدونین حجم معاملات تعداد واحدهای معامله شده یه ارز دیجیتال در بازار و در یه بازه زمانی مشخص شده هست. همچنین حجم معاملات یکی از مهم ترین معیارها برای معامله گران محسوب میشه، چون نشون دهنده قدرت حرکت در بازار و احتمال تغییر روند هست.

•    مارکت کپ

یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال، مارکت کپ هست. جالب اینجاست که بدونین مارکت کپ یه روش ساده و راحت برای مشخص کردن میزان ارزشمند بودن یه ارز دیجیتال هست که می تونه به شما کمک کنه تا بهترین تصمیم رو در زمان سرمایه گذاری بگیرین.

•    سکه در گردش

یکی دیگه از معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال، سکه در گردش ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین به تعداد توکن های موجود که در بازار مورد معامله قرار می گیرن، سکه در گردش گفته میشه. بنابراین توصیه می کنیم تا این معیار رو مورد توجه قرار بدین.

•    میزان نقدینگی

یکی دیگه از معیارهای اصلی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال، میزان نقدینگی ارزهای دیجیتال هست. به عبارت دیگه یکی از مهم ترین مواردی که باید تیم توسه دهنده بهش توجه کنه، میزان نقدینگی ارزهای دیجیتال هست. بنابراین هرچقدر میزان نقدینگی ارز دیجیتالی بیشتر باشه، معتبر تر هست.

ابزارهای مورد نیاز برای خرید ارزهای دیجیتال:

ابزارهای مورد نیاز برای خرید ارزهای دیجیتال

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها و بررسی ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا وارد این بازار بشین و اقدام به سرمایه گذاری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله راه های بررسی ارزهای دیجیتال، برخی از ابزارهای مورد برای خرید ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    کیف پول ارز دیجیتال

یکی از ابزارهای مورد نیاز برای خرید ارزهای دیجیتال، کیف پول دیجیتالی هست. چون شما بعد از اینکه اقدام به خرید ارزهای دیجیتال یا دارایی های رمزنگاری شده کردین، نیاز دارین تا اون ها رو در جای امنی نگهداری و ذخیره کنین. بنابراین کیف پول های دیجیتالی یکی از جاهای امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب میشه. همچنین کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی وجود دارن که هر کدوم ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن و با توجه به این ویژگی ها مورد استقبال معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیرن و شما نیز می تونین یکی از اون ها رو انتخاب کنین و خرید خودتون رو انجام بدین.
از جمله از کیف پول های ارز دیجیتال می تونیم به ولت های سخت افزاری و ولت های نرم افزاری اشاره کنیم. ولت های سخت افزاری سطح امنیت بالایی دارن، اما به دلیل هزینه های زیادی که دارن، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن، ولی اگه ارزهای دیجیتال زیادی در اختیار دارین از ولت های سخت افزاری استفاده کنین. همچنین ولت های نرم افزاری نیز نوع رایگان کیف پول های ارز دیجیتال هستن که رابط کاربری ساده ای دارن و سطح امنیت مناسبی دارن و شما می تونین به راحتی ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ها ذخیره کنین.

•    صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگه از ابزارهای مورد نیاز برای خرید ارزهای دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال در واقع پلتفرم هایی هستن که به کاربران این امکان رو میدن تا ارزهای دیجیتال مورد نظر خودشون رو بخرن. همچنین صرافی های زیادی وجود دارن که هر کدوم ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن و با توجه به این موارد مورد استقبال کاربران قرار می گیرن. از جمله از صرافی های ارز دیجیتال می تونیم به صرافی های متمرکز و غیر متمرکز اشاره کنیم. برای فعالیت در صرافی های متمرکز احراز هویت اجباری هست، ولی برای فعالیت در صرافی های غیر متمرکز نیازی به احراز هویت نیست.
صرافی های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارن که شما می تونین از این صرافی ها استفاده کنین، ولی توصیه می کنیم تا در صورت امکان از صرافی های انلاین ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین. صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که 5 سال سابقه فعالیت در این حوزه رو داره و از بیش از 600 نوع رمز ارز پیشتیبانی می کنه و شما می تونین با ثبت نام در این سایت و احراز هویت، فعالیت خودتون رو شروع کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله راه های بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید، اطلاعاتی در مورد رمز ارزها برای شما ارائه کنیم و به معرفی سایت های بررسی ارزهای دیجیتال بپردازیم و بهتون یاد دادیم که چجوری رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو قبل از خرید بررسی کنین. همونطور که گفتیم، بازار کریپتوکارنسی ها شامل رمز ارزهای زیادی هست و باید قبل از خرید اون ها رو تجزیه تحلیل کنین تا سرمایه گذاری خوبی داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید

در مورد 3 راهکار ویژه بررسی ارزهای دیجیتال قبل از خرید نظر دهید
سوال امنیتی :8+47 = ?