الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 17:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعات در مورد الگوی مستطیل یا Rectangle Pattern به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوهای مستطیل روی نمودار بپردازیم و کاربرد الگوی مستطیل در معاملات رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این الگوی قیمتی، وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و روند بازار رو مشخص کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو پیدا کنین.

برای اینکه بتونین قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کرده و بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. همچنین الگوهای قیمتی زیادی وجود دارن که برای انجام تحلیل باید این الگوهای قیمتی رو بشناسین. الگوی مستطیل هم یکی از این الگوهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعات در مورد الگوی مستطیل یا Rectangle Pattern به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوهای مستطیل روی نمودار بپردازیم و کاربرد الگوی مستطیل در معاملات رو مورد بررسی قرار بدیم.

دوره آموزش تحلیل پرایش اکشن شما را به یک تحلیل گر حرفه ای در این بازار تبدیل خواهد کرد و پیشنهاد می کنیم حتما آن را مشاهده نمایید.

الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی مستطیل یا Rectangle Pattern رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی مستطیل یکی از محبوب ترین الگوهای ادامه دهنده روند هست که در معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. همچنین شکل مستطیل یه الگوهای معاملاتی هست که می تونه هم در روندهای صعودی و هم در روندهای نزولی به وجود بیاد. این الگوی قیمتی شامل کف ها و قله های متوالی هست که به موازات هم به وجود میان. نکته قابل توجه این هست که همه کف هی قیمت و قله ها به صورت افقی قرار می گیرن.

مقاله پیشنهادی: انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال نوعی الگوی قیمتی هست که در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال ظاهر میشه که با خطوط افقی که پشتیبانی و مقاومت قابل توجهی رو نشون میدن، توصیف میشه. همچنین میشه این الگو رو با خرید در حمایت و فروش در مقاومت یا با انتظار برای شکست از شکل گیری و با استفاده از اصل اندازه گیری معامله کرد. توجه داشته باشین که الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال زمانی به وجود میاد که قیمت بین سطوح حمایت و مقاومت در حال رنج زدن باشه. این الگوی قیمتی نشون میده که هیچ روندی در بازار ارزهای دیجیتال وجود نداره، چون قیمت بین حمایت و مقاومت بالا پایین میشه.

انواع الگوهای مستطیل روی نمودار قیمتی

انواع الگوهای مستطیل روی نمودار قیمتی

همونطور که گفتیم، الگوی مستطیل که در بیشتر نمودارهای قیمتی ارز دیجیتال دیده میشه، یکی از الگوهای بسیار پرکاربرد و مهم در تحلیل تکنیکال هست. این الگو معمولا بعد از یه روند صعودی یا نزولی و زمانی شکل می گیره که بازار روند مشخصی نداشته باشه و رنج بزنه. در این شرایط کندل های قیمتی درجا می زنن و در حال نوسان هستن. الگوی مستطیل روی نمودار قیمتی انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع الگوهای مستطیل روی نمودار قیمتی بپردازیم.

•    الگوی مستطیل صعودی

یکی از انواع الگوهای مستطیل روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، الگوی مستطیل صعودی هست که در دسته بندی الگوهای ادامه دهنده قرار می گیره که طی روند صعودی شکل می گیره. وقتی که در یه روند صعودی شاهد رنج و نوسان بازار در یه محدوده حمایتی و مقاومتی باشیم، گفته میشه که بازار در حال استراحت هست. در این مرحله فقط باید منتظر شکل گیری الگوی مستطیل و شکسته شدن یکی از خطوط حمایت و مقاومت بود. بعد از شکست یکی از خطوط نمودار قیمتی در همون جهت به حرکت خودش ادامه میده. میزان حرکت قیمت بعد از شکست الگوی مستطیل به اندازه عمق الگوی تشکیل شده هست.

مقاله پیشنهادی: الگوی سقف و کف دوقلو در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    الگوی مستطیل نزولی

یکی دیگه از انواع الگوهای مستطیل روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، الگوی مستطیل نزولی هست که در روندهای نزولی بازار به وجود میاد. وقتی در یه روند نزولی شاهد رنج بازار در بین سطوح حمایتی و مقاومت هستیم، باید منتظر شکل گیری الگو و شکسته شدن یکی از خطوط باشیم. توجه داشته باشین که این خطوط از هر جهت که شکسته بشه، روند بازار نیز در اون جهت میشه. در این الگو میزان حرکت قیمت بعد از شکسته شدن یکی از خطوط الگوی مستطیل به اندازه همق الگوی تشکیل شده هست.

کاربرد الگوی مستطیل در معاملات

کاربرد الگوی مستطیل در معاملات

مستطیل نوعی الگوی قیمتی در تحلیل تکنیکال هست که وقتی قیمت در سطح حمایت و مقاومت قرار میگیره، به وجود میاد. بهتره بدونین الگوی مستطیل نوعی الگوی نشون دهنده یه دوره تثبیت بلاتکلیفی بین فروشنده و خریدار هست. هر کدوم به نوبه خودشون در این راند مسابقه یه مشت می زنن، ولی هیچ کدوم از اون ها نمی تونن به همدیگه تسلط پیدا کنند. قیمت قبل از شکست سطوح مقاومت و حمایت رو چندبار لمس می کنه. همچنین قیمت ارز دیجیتال می تونه در جهت ایجاد شکست روند بگیره.

همونطور که از شکل ظاهری این الگوی قیمتی مشخص هست، عرضه و تقاضا در اون نسبتا برابر هستن. به طور کلی بعضی از معامله گران و تریدرها دوست دارن تا در محدوده مستطیل معامله انجام بدن. یبعنی در قسمت پایینی خرید می کنند و در نزدیکی بالا می فروشن، ولی بعضی از معامله گران دوست دارن تا یکی از خطوط این الگو شکسته بشه و قیمت ارز دیجیتال وارد روند نزولی یا صعودی بشه.

جمع بندی و نتیجه:

همونطور که گفتیم، که الگوی مستطیل یکی از محبوب ترین الگوهای ادامه دهنده روند هست که در معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. همچنین شکل مستطیل یه الگوهای معاملاتی هست که می تونه هم در روندهای صعودی و هم در روندهای نزولی به وجود بیاد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+91 = ?