مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال"


  • 18:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال، موضوع بحث این مقاله هست. تریدرها در بازارهای مالی بر اساس اهداف مالی و زمانی که دارن به چند دسته تقسیم میشن. از معامله‌ گرانی که خرید و فروششونو به صورت فوری و در عرض چند دقیقه انجام میدن گرفته تا اون هایی که هفته  ها و ماهها رو برای یک معامله اختصاص میدن. برای معامله‌گرانی که در بازه ‌های زمانی کوتاه ‌مدت‌ خرید و فروش می‌کنن، نوسانات بازار اهمیت بیشتری داره.

این معامله گران سعی می‌کنن نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنن و از نوسان‌ ها نهایت استفاده رو ببرن. بنابراین داشتن مهارت لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال برای تریدری که با اهداف کوتاه مدت به دنبال نوسان گیری از ارزهای دیجیتال هستش بسیار لازم و حیاتی هستش. 

اگه شمام میخواین جزء اون دسته از تریدرهایی باشین که اهداف کوتاه مدت دارن و به اصطلاح معامله گری نوسانی میخوان انجام بدن، باید آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال رو ببینید. اما چه مهارت هایی برای نوسان گیری لازمه؟ در ادامه ی این مطلب پاسخ این سوال رو خواهید یافت با ارزسنج همراه باشید.

نوسان گیری در ارزهای دیجیتال چیست؟

نوسان گیری در ارزهای دیجیتال چیست؟

معاملات نوسان گیری ارز دیجیتال در واقع استراتژی معاملاتی هستن که در اون، تغییرات قیمت در یک بازه ی زمانی کوتاه تا متوسط مورد توجه قرار می گیره. هدف معامله گران نوسان گیر، کسب سود از نوسانات قیمتی هستش که طی چند روز تا چند هفته رخ داده.

معامله‌ گر نوسان‌ گیر در زمان ‌هایی که روندی قوی در بازار وجود داره، بهترین عملکرد رو از خودش نشون میده. اگه روند قوی در یک بازه زمانی بلند مدت وجود داشته باشه، فرصت ‌های معاملات نوسان گیری هم به مراتب زیاد میشه. به زبان ساده تر فرصت های کسب سود دو برابر میشه.

در این شرایط معامله گران نوسان گیر می‌ تونن از نوسانات بیشتر قیمت به نفع خودشون استفاده کنن چرا که اونها زمان بیشتری برای بهره بردن از این نوسانات دارن. در مقابل، این نوع معامله ‌گری در بازارهای در حال تثبیت و بازارهای پرنوسان دشوار هستش و سختی های خودشو داره. واضحه که در بازاری که در یک جهت مشخص حرکت نمی‌کنه و مدام در حال نوسانه، پیش‌ بینی تغییرات قیمت و کسب سود از اون کار راحتی نیستش و به تبحر و مهارت های ویژه ای نیاز داره.

قطعا یادگیری نوسان گیری ارزهای دیجیتال میتونه سود زیادی نصیب معامله گران کنه چرا که نوسانات ارزهای دیجیتال بسیار زیاده و در صورت داشتن مهارت میشه در یک روز حتی تا سود چندین هزار دلاری بدست آورد. در ادامه مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال رو بررسی خواهیم کرد اما قبلش لازمه با اصول نوسان گیری در ارزهای دیجیتال آشنا بشیم، این مطلب رو از دست ندین و تا آخر ما رو همراهی کنین.

اصول نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

اصول نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

در این قسمت از مقاله، اصول نوسان گیری در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار میدیم. نکته مهم اینه که معامله گر بتونه اختلاف قیمتی رو در یک دوره ی متوسط پیدا کنه تا از اون کسب سود کنه. ولی وقتی پای بازار ارز دیجیتال وسط میاد و این استراتژی می خواد در این بازار پیاده بشه، مشکلاتی ایجاد میشه که دلیلش هم ماهیت ناپایدار این بازار هستش. در مقاله نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ کامل نوسانات ارزهای دیجیتال رو توضیح دادیم برای شما.

پس لازمه قبل از نوسان گیری در ارزهای دیجیتال به چند اصول کلی و بسیار مهم توجه بشه که این نکات از مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال هم محسوب میشن و برای تصمیم گیری در زمینه ی معاملات و ایمن ماندن در بازار باید رعایت بشن:

1.    داشتن برنامه واضح

داشتن درک روشنی از اهداف یک مرحله ی حیاتی در بسیاری از اقدامات هستش و معاملات نوسان گیری هم از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی، داشتن یک برنامه مشخص به معامله گر کمک می کنه تا به اهداف خودش پایبند باشه و معاملات موثرتری داشته باشه. این برنامه ممکنه شامل قیمت های ورود و خروج یا حد سود و ضرر و ... باشه.

2.    سرمایه گذاری عاقلانه

قانون طلایی در معاملاتی همچون معاملات کریپتوکارنسی این هستش که فقط سرمایه ای رو وارد بازار کنین کهوقتی از دست دادین هیچ آسیبی مالی بهتون وارد نشه. چون هیچ راهی برای حذف خطرات از دست دادن سرمایه در معاملات نوسان گیری وجود نداره و در مقابل ریسک کردن برای سودآوری لازمه. 

3.    از Stop-Loss استفاده شود

احتمال ضرر و زیان همیشه وجود داره. هدف یک معامله گر موفق کمتر نگه داشتن ضرر و زیان هستش. امروزه ابزارهایی وجود داره که میشه برای رسیدن به این هدف ازشون استفاده کرد. یک ابزار توقف ضرر به کاربر کمک می کنه تا ضررها رو تحت کنترل داشته باشه.

4.    عدم تمرکز بر روی یک ارز خاص

دنیای کریپتوکارنسی روز به روز در حال رشد هستش و هر روز بر این خانواده ی پر جمعیت افزوده میشه. بنابراین تمرکز روی یک دارایی عاقلانه به نظر نمیرسه. هر معامله گر برای رسیدن به اهداف خودش و سود بیشتر باید درک جامعی از بازار در هر زمان داشته باشه. فقط در این صورت هستش که خواهد فهمید که دارایی که در اون سرمایه گذاری کرده چطور با سایر دارایی ها رقابت و یا تعامل داره.

5.    تهیه فهرست نظارت بر معاملات

قبل از اینکه معامله گر بتونه استراتژی های معاملات نوسان گیری رو مشخص کنه، مهمه که یک لیست تماشای جامع ایجاد کنه که بتونه روزانه اون رو رصد کنه تا بتونه موقعیت های تجاری رو پیدا کنه. همونطور که گفتیم صدها ارز دیجیتال در بازار وجود داره، اما فقط تعدادی از اونها به طور فعال معامله و توسط میلیون ها معامله گر شناخته میشن. این گزینه ها نام هایی هستش که معامله گر باید در لیست نظارتی خودش نگهداری کنه.

مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

نوسانگیری معاملاتی در واقع نوعی خرید و فروش (که معمولا به صورت مرحله ای انجام میشه)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها هستش. در تعریف سنتی، معاملات نوسان گیری نوعی استراتژی سوداگرانه برای انجام معاملات هستش که این استراتژی توسط معامله گران در بازارهای مختلف و دارایی های مختلف مورد استفاده قرار می گیره.

معامله گر نیز دارایی قابل معامله رو بین چند روز تا چند هفته نگه میداره. این نوع معامله با معاملات روزانه که در آن دارایی بیش از یک روز نگهداری نمیشه و همچنین معاملات ترند که یک معامله گر میتونه دارایی ها رو برای هفته ها ، ماه ها یا سالها بر اساس روند بازار نگهداری کنه، متفاوت هستش. استراتژی نوسان گیری برای کسانی مناسبه که نمیتونن ساعاتی رو برای انجام و مرور معاملاتشونو جلوی کامپیوترها سپری کنن. البته که در این نوع معامله به داشتن مهارت هایی برای رسیدن به اهداف مالی مورد نظر نیازمنده که در ادامه مفصل بیان شده:

•    برای شروع معاملات نوسان گیری، معامله گر باید بتونه بر حرکات کوتاه مدت قیمت متمرکز بشه. به این صورت که هم نمای گسترده ای از قیمت ها و هم دیدگاه محدودی رو بتونه مشاهده کنه. به عبارت دیگه باید علاوه بر اینکه قیمت کوتاه مدت یه ارز دیجیتال رو در نظر داره، بتونه وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال رو هم مورد بررسی قرار بده.

•    مهارت مدیریت ریسک از مهمترین پارامترهای مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال محسوب میشه. برای موفقیت هر استراتژی نوسان گیری، معامله گر به یک برنامه ی مدیریت ریسک نیاز داره که ضررها رو کاهش و سود رو افزایش بده.

•    از دیگر مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال، داشتن مهارت مدیریت معاملات و مقیاس دهی هستش. مقیاس دهی هنر فروش دارایی در چندین سفارش هستش که به کاربر کمک میکنه تا در دراز مدت برای معاملات نوسان گیری خودش میانگین قیمت خروج بهتری داشته باشه.

مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

•    تحلیل قیمت و دریافت سیگنال از دیگر مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال هستش که بسیار مهم و کاربردیه. معامله گر با تحلیل قیمت بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا میکنه و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست میاره. از تحلیل های مهم که یادگیری اون ضرورت موفقیت در بازار کریپتوکارنسی هستش، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتاله که در نوسانگیری تحلیل تکنیکال اولویت بیشتری داره. با یادگیری این تحلیل ها کاربر میتونه مهارت دریافت سیگنال رو افزایش بده.

•    از دیگر مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال، کنترل احساسات هستش. معامله گر باید بتونه در هر شرایطی خونسرد و آرام باشه و از تحت تأثیر احساسات قرار گرفتن خودداری کنه. معاملات نوسان گیری با استفاده از تجزیه و تحلیل فنی و بر اساس ابزار خاصی انجام میشه. معامله گر باید از جلو رفتن بر اساس احساسات خودداری کنه. معامله گران اغلب به جای اینکه به برنامه و استراتژی خودشون پایبند باشن، اشتباه می کنن و هنگام تصمیم گیری در معاملات خود بر اساس احساسات تصمیمات اشتباه می گیرن.

برای داشتن معاملات نوسان گیری موفق لازمه که کاربر مهارت های خودشو در ایجاد یک لیست نظارت، انجام تجزیه و تحلیل فنی، اجرای معاملات و موارد دیگه ترکیب کنه. همونطورکه گفته شد، مدیریت احساسات برای موفقیت یک معامله گر بسیار مهمه. احساسات معمولا دلیل اصلی شکست معامله گران در اجرای معاملات هستش. ایجاد یک استراتژی مناسب و رعایت قوانین راهی عالی برای از بین بردن احساسات در معاملات هست.

نتیجه گیری

برای موفقیت در معاملات نوسان گیری داشتن مهارت هایی لازم وضروریه. ما در این مطلب مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال رو مورد بحث و بررسی قرار دادیم. البته علاوه بر نکات گفته شده، موارد زیادی در این امر دخیله. معامله گر باید یادگیری مداوم رو بخشی از استراتژی معاملات نوسان گیری خودش قرار بده و اطلاعاتشو در هر مبحث جدید مرتبط با ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی بروز نگه داره. همچنین معامله گر باید شخصا به فناوری و اخبار به روز دسترسی داشته باشه.

یادگیری نوسان گیری در معاملات به زمان و حوصله زیادی نیاز داره. معامله گر باید استراتژی هایی رو تهیه کنه که برای او مفید باشه و همچنین بتونه از تکنیک های مدیریت خطر استفاده کنه و همزمان مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال رو کسب و تقویت کنه. نوسان گیری معاملات در صورت اجرای یک استراتژی و قوانین مناسب میتونه بسیار سودآور و سرگرم کننده باشه. موفق و پرسود باشید
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

در مورد مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+37 = ?