مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال"


  • 10:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

در مقاله مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال توضیحاتی در رابطه با سیگنال ارزهای دیجیتال و مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال ارائه می کنیم.
بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای مالی دارای نوسانات صعودی و نزولی بسیاری هست که از این نوسانات ناشی از عوامل متفاوتی مانند میزان تقاضا و خرید مردم، اختلالات بین المللی، مشکلات اقتصادی و سیاسی بین کشورها، جنگ های اقتصادی و نظامی، شایعات و... هستن. ازآنجاییکه بازار کریپتو نوعی بازار نوپا هست که مانند سایر بازارهای اقتصادی نوسانات قیمتی زیادی رو تجربه می کنه. اگه آموزش ها و مهارت های کافی در مورد کریپتوکارنسی ها داشته باشین و نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال معتبر رو بدونین، می تونین سود عالی کسب کنین که برای پیدا کردن نقاط نقاط خرید و فروش می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین، در غیر این صورت از سیگنال ها استفاده کنین که در پارت بعد از مقاله به بررسی و معرفی سیگنال های ارزهای دیجتال می پردازیم.

سیگنال های ارزهای دیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال در بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال به معنی هشدار یا علامتی سیگنال های معاملاتی کریپتو به دو صورت خودکار و دستی ایجاد میشن. سیگنال‌های معاملاتی رمزنگاری خودکار توسط نرم‌افزار معاملاتی که توسط کارشناسان آموزش دیده و توسعه‌دهندگان کد تکامل یافته، صادر میشن. اونها برای تجزیه و تحلیل داده های گذشته در مورد حرکت قیمت جفت ارز از شاخص های مختلف کمک می گیرن تا روندهایی رو که سپس به عنوان مشاوره تجاری ارسال می کنن، شناسایی کنن. سیگنال‌های معاملاتی دستی کریپتو از طریق بررسی‌های انجام شده توسط معامله‌گران صادر میشن. 
سیگنال‌های دستی از سیگنال‌های خودکار متفاوت هستن، زیرا معمولا از معاملات بزرگ‌تر با اهداف سودآور پشتیبانی می‌کنن و در نتیجه ممکن هست نرخ ریسک به پاداش بیشتری رو در دستورالعمل‌هاشون ارائه بدن. سیگنال‌های معاملاتی خودکار ارزهای دیجیتال، عنصر انسانی رو از معامله خارج می‌کنن و بدون هیچ گونه دلبستگی احساسی پشتیبانی می‌کنن، که گاهی اوقات در دنیای تجارت کریپتو به خوبی کار می‌کنه و برای القای سطوح بالاتر اعتماد در سیستم هاشون، مجددا آزمایش میشن.

رایج ترین سیگنال های معاملاتی کریپتو:

•    سیگنال های معاملاتی رمزارز دستی:

اینها ساده‌ترین و قدیمی‌ترین سیگنال‌های معاملاتی هستن. و می تونین سیگنال های دستی رو در اکانت های فضای مجازی معامله‌گران کریپتو و ارائه‌دهندگان سیگنال، وبلاگ‌های تجاری و... دریافت کنین.

•    سیگنال های خودکار:

این سیگنال ها با الگوریتم های معاملاتی یا ربات های معاملاتی کریپتو منتشر میشن.

•    سیگنال های دستی خودکار:

برخی از کارگزاران پیشرو تجارت کریپتو که ترکیبی با شبکه‌های تجارت اجتماعی مانند eToro و ZuluTrade ارائه میدن این نوع سیگنال‌ها رو ارسال می‌کنن.

نحوه عملکرد سیستم سیگنال ارزهای دیجیتال:

هر سیستم سیگنال ارزهای دیجیتال متفاوت هست و بر اساس تحقیقات متفاوتی از بازار هست، اما معمولا دو روش اصلی وجود داره که کارشناسان بازار رو که سیگنال‌ها رو ایجاد می‌کنن هدایت می‌کنه. اولین روش بررسی حرفه ای بازار هست که شامل تمام اطلاعات قبلی در مورد قیمت و روند معامله گران هست. در روش دوم برخی از سیگنال ها بر اساس مطالعات رابط کامپیوتری بازار هستن. یک معامله گر متخصص و حرفه ای به سیستم سیگنال ارزهای دیجیتال کمک می کنه تا در شرایط دشوار واکنش نشون بده و سیستم سیگنال ها رو ارائه بده.

مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال:

مزیا و معایب سیگنال های ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم اعلان‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط متخصصان انسانی و همچنین توسط ربات‌ها یا ماشین‌های رمزنگاری خودکار ایجاد میشن. علیرغم این واقعیت که هدف از این سیگنال های خرید و فروش کمک به معامله گران در تصمیم گیری های تجاری عالی هست. همچنین استفاده از سیگنال ارزهای دیجیتال مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. 

مزایای سیگنال های ارزهای دیجیتال: 

در این پارت از مقاله به بررسی مزایای استفاده از سیگنال ارزهای دیجیتال می پردازیم.

•    سهولت نظارت

یکی از مزایای سیگنال ارز دیجیتال، سهولت در نظارت هست. ممکنه برای همه ناخوشایند باشه که تمام شب رو بیدار بمونن و همه روندها رو در زمینه ارزهای دیجیتال مورد علاقه مشاهده کنن و ثبت کنن. در واقعیت، بسیاری از معامله گران قادر به حفظ چنین برنامه سختی نیستن. با سیگنال‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، مردم نه تنها می‌تونن تمام مهم‌ترین فعالیت‌های بازار رو پیگیری کنن، بلکه می‌تونن به راحتی معاملات رو انجام بدن. کسانی که در استفاده از سیگنال‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال به خوبی آشنا هستن، می‌تونن حیاتی‌ترین جنبه‌های خرید و فروش رو شناسایی کنن. اونها ممکن هست ضمن دریافت تمام اطلاعات لازم از سیگنال های خرید و فروش، به دنبال امکانات بهتری باشن. 

•    کاهش ریسک

یکی دیگه از مزایای سیگنال ارز دیجیتال، کاهش ریسک در معاملات ارزهای دیجیتال هست که به سرمایه گذاران کمک می کنه تا ریسک رو به حداقل ممکن محدود کنن. این به خاطر این واقعیت هست که خریداران اطلاعات به‌روز در مورد تمام جنبه‌های تجارت سیگنال‌های کریپتو رایگان دریافت می‌کنن. در نتیجه، اونها می‌تونن تهدیدات بالقوه رو زود شناسایی کنن و هشدارهای لحظه‌ای در مورد تغییرات و نوسانات در بازارهای کریپتو در سراسر جهان دریافت می‌کنن. 
حتی اگه فروشنده بسیار ماهری باشید، یک بررسی گذرا از سیگنال‌های کریپتو خرید و فروش برای تشخیص موفقیت یا شکست سرمایه‌گذاری کافی هست. 

•    درک تخصصی

یکی دیگه از مزایای سیگنال ارز دیجیتال، درک تخصصی این بازار هست. به عبارت دیگه جدا از دو مزیت ذکر شده در بالا، مزیت دیگر سیگنال های رمزنگاری این هست که فرصت های عالی برای مطالعه، تحقیق و درک عمیق تر از همه جنبه های خرید و فروش برای ذینفعان فراهم می کنه. یک معامله گر به راحتی می تونه با خوندن نمودارها و اسکن سوابق معاملاتی، همه روندها رو تشخیص بده. هنگامی که این اطلاعات در طول زمان انباشته میشن، سطح بی نظیری از تخصص بازار رو در اختیار فروشنده قرار میدن. این سطح از تخصص به فروشنده در هر مرحله از معامله کمک می کنه و نتایج بسیار بهتری رو در پی داره.

•    بدون نیاز به مهارت های فنی

یکی دیگه از مزایای استفاده از سیگنال ارزهای دیجیتال، نیاز نداشتن به مهارت های فنی هست. سیگنال‌های تجاری کریپتو بهترین راه برای افراد برای شروع معامله با ارزهای دیجیتال هست، زیرا همه چیز رو ساده‌تر و آسون‌تر می‌کنن. ارائه دهندگان سیگنال رمزنگاری مجموعه‌ای از استراتژی‌ها رو در اختیار شما قرار میدن که شامل این هست که کدوم کوین‌ها رو در هر زمان خاص بخرید، چه زمانی اونها رو بفروشین تا از معاملات خودتون حداکثر سود رو به دست بیارین و...، بنابراین تنها چیزی که فرد نیاز داره یک استراتژی سرمایه‌گذاری آسون هست.

•    تجارت سودآور بدون تجربه

یکی دیگه از مزایای سیگنال ارز دیجیتال، تجارت سودآور بدون تجربه هست. سیگنال های ارزهای دیجیتال سطح ریسک و ضرر رو کاهش میدن. معامله گر باتجربه ای که تمام عمر خودش رو در تجارت کریپتو گذرونده، یک استراتژی ایجاد کرده که خودشون اون رو دنبال می کنن. اونها هرگز از یک استراتژی نادرست پیروی نکردن که به ضررشون تموم بشه. اگه می‌خواین معامله کنین، بهتره استراتژی‌های خودتون رو ایجاد نکنین، بلکه دستورالعمل‌های معامله‌گران خبره مانند Crypto Signal رو دنبال کنین، زیرا سود بیشتری نسبت به زمانی که خودتان انجام بدین، ارائه می کنه.

معایب استفاده از سیگنال های ارز های دیجیتال:

معایب سیگنال های ارز دیجیتال

در این پارت از مقاله مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال چیست؟ به بررسی معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال می پردازیم.

•    شیوع کلاهبرداری

این روزها از اونجایی که خیلی از افراد اطلاعات زیادی در این بازار ندارن، مجبورن از تجربه کسانی استفاده کنن که نقاط مناسب خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو میدونن. همین گزینه باعث شده افرادی بیان و ادعا کنن که سیگنال های ارز دیجیتال ارائه میدن ولی در اصل فقط میخوان یه هزینه ای از مردم بگیرن و بعدش سیگنالی ارائه نخواهند داد. بنابراین مراقب باشید که هر کسی گفت سیگنال ارز دیجیتال ارائه میده؛ شاید درست نباشه و قصدش کلاهبرداری باشه.

•    هزینه های بالای کانال های سیگنال

یکی دیگه از معایب سیگنال ارز دیجیتال، هزینه های زیاد تهیه اون هاست و هر کسی شاید نتونه هزینه عضویت در یک کانال سیگنال و دریافت سیگنال ها رو داشته باشه.

•    مشکلات مربوط به قابل اطمینان بودن

یکی دیگه از معایب سیگنال ارز دیجیتال، مشکلات مربوط به قابل اطمینان بودن سیگنال ها هست. در کل باید به این نکته توجه داشته باشین هر سیگنال خرید یا فروش ارزی رو دریافت کردین باید اعتبار سنجی اون رو خودتون انجام بدین تا از درستی سیگنال ها مطمئن بشین. انواع روش های اعتبارسنجی سیگنال ها رو در مقاله های ارزسنج برای شما ارائه کردیم.

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال چیست؟ توضیحات مناسبی در رابطه با سیگنال های ارز های دیجیتال و مزایا و معایب استفاده از اونها ارائه کنیم. قابل توجه هست که نمی‌توان این موضوع رو فقط بر اساس مزایا و معایب قضاوت کرد، زیرا هر پلتفرم و سیستمی مزایا و معایب خودش رو داره. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری و خرید و فروش می تونین از صرافی ایران بایننس کمک بگیرین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال

در مورد مزایا و معایب استفاده از سیگنال های ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :5+97 = ?