ارزهای متصل به ارزهای فیات چیست؟

  • 19:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارزهای متصل به ارزهای فیات؛ آیا می خواهید با این رمز ارزها آشنا شوید؟ رابطه ارزهای دیجیتال با پول فیات چگونه است؟ اصلا می دانید ارز فیات چیست؟ ارزهای فیات چه نقشی در بازار کریپتو دارند؟ به نظر شما ارزهای فیات چه کاربردهایی دارند؟
ارزهای فیات در واقع همان پول های قانونی و رایج کشورها مانند دلار آمریکا یا پوند هستند که در بین بسیاری از مردم پایدارتر و قابل اعتمادتر به نظر می رسند. ولی از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال و فناوری ارز دیجیتال، بحث های زیادی در مورد اینکه کدام بهتر است، ارز دیجیتال یا ارز فیات وجود داشته است. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رابطه ارزهای دیجیتال با پول فیات برای شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای متصل به ارزهای فیات بپردازیم.

رابط ارزهای دیجیتال با پول فیات چگونه است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که رابطه ارزهای دیجیتال با پول فیات چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ارز دیجیتال و ارز فیات دو شکل مختلف پول هستند که هر کدام مزیت ها و مشکلات خاص خودشان را دارند. آینده ارز دیجیتال و فیات هنوز نامعلوم است، ولی هر دو نوع پول نقش مهمی در اقتصاد مدرن ایفا می کنند. ارز دیجیتال یک نوع پول دیجیتالی است که از فناوری رمزنگاری برای امنیت و کنترل معاملات خود استفاده می کند. رمز ارزها توسط هیچ نهاد مرکزی کنترل و مدیریت نمی شوند و استفاده از آنها توسط دولت ها تنظیم نمی شود. آیا می دانید هش گراف چیست؟
جالب است بدانید، فیات نوعی پول فیزیکی است که توسط یک دولت صادر می شود و ارزش آن توسط آن دولت مشخص می شود. ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن توسط دولت ها صادر می شوند و پشتوانه آنها اعتبار دولت است. تفاوت اصلی بین ارز دیجیتال و فیات در پشتوانه آنها است. ارز دیجیتال به وسیله فناوری رمزنگاری پشتیبانی می شود، در حالی که ارز فیات به وسیله اعتبار دولت پشتیبانی می شود.

معرفی ارزهای متصل به ارزهای فیات

همانطور که گفته شد، بین ارزهای دیجیتال و پول فیات ارتباط وجود دارد و این ارتباط در حال توسعه و گسترش است. ارزهای دیجیتال مختلفی در بازار کریپتو وجود دارند که برخی از آنها به پول های فیات متصل و وابسته هستند. در ادامه سعی می کنیم به معرفی برخی از ارزهای متصل به ارزهای فیات بپردازیم:

•    تتر(USDT)

یکی از ارزهای متصل به ارزهای فیات، تتر یا همان USDT است. این ارز به عنوان استیبل کوین رایج در بازار کریپتو شناخته می شود که شما می توانید با استفاده از آن رمز ارزهای مورد نظر خودتان را خرید و فروش کنید. دلار آمریکا به عنوان پشتوانه تتر عمل می کند و قیمت هر تتر برابر با یک دلار آمریکا است. اگر می خواهید بدانید کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟ تتر یکی از آنها است!

•    USD Coin

USD Coin نیز یکی از ارزهای دیجیتال متصل به ارزهای فیات است. این ارز یک ارائه دهنده خدمات مالی با محوریت بلاک چین است. USD Coin در سال 2018 به عنوان یک استیبل کوین به دلار آمریکا با نسبت 1 به 1 متصل شد. از نظر شفافیت نیز باید عنوان کرد که Circle در سایت خود ادعا می کند که ذخایر USDC ماهانه توسط سرویس های برتر حسابداری برای مردم حسابرسی و منتشر می شود.

•    Paxos

یکی دیگر از رمز ارزهای متصل به ارزهای فیات، پکسوس(Paxos) است. این ارز نقدترین استیبل کوین در دنیا است که به خوبی قانون گذاری شده است. این ارز با قرار گیری در بیش از 50 صرافی و حجم معاملات روزانه آن بیش از 100 میلیون دلار می باشد و در مجموع 2 میلیارد دلار کوین PAX ضرب شده در گردش موجود است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رابطه ارزهای دیجیتال با پول فیات برای شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای متصل به ارزهای فیات بپردازیم. همانطور که گفته شد، بین ارزهای دیجیتال و پول فیات ارتباط خاصب وجود داردف با این حال تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. از جمله از ارزهای متصل به ارزهای فیات می توان به تتر(USDT)، USD Coin و Paxos و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارزهای متصل به ارزهای فیات چیست؟

در مورد ارزهای متصل به ارزهای فیات چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+59 = ?