کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟

  • 01:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم؛ آیا دوست دارین با این رمزارزها آشنا بشین؟ اصلا می دونین کامزد تراکنش چیست؟ کارمزد انتقال کدوم ارز کمتر هست؟ انواع کارمزد معاملات در فناوری ارز دیجیتال کدامند؟ کدوم پارامترها بر کارمزد ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن؟ کمترین کارمزد ارز دیجیتال چقدر هست؟ کدوم صرافی ارز دیجیتال کمترین کارمزد رو در کاربران خودش دریافت می کنه؟ کدوم ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش رو دارن؟

یکی از مهمترین مباحث در آموزش ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی امن و معتبر است. یکی از مهم ترین و اصلی ترین نگرانی های سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال، هزینه کارمزد تراکنش هست. در اصل این موضوع بیشتر برای تریدرهای روزانه عامل نگرانی هست تا سرمایه گذاران بلند مدت که کمتر خرید و فروش می کنند. به این دلیل که کارمزدهای تراکنش ارزهای دیجیتال خیلی زیاده. خیلی از تریدرها سعی می کنند تا کارمزد تراکنش های ارزهای دیجیتال رو کاهش بدن. ما سعی می کنیم در مقاله کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟ اطلاعاتی درباره کارمزد تراکنش به شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم بپردازیم تا با این رمزارزها آشنایی داشته باشین.

منظور از کارمزد تراکنش چیست؟

منظور از کارمزد تراکنش چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کامزد تراکنش چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کارمزد تراکنش ها اول به عنوان ابزاری آنتی اسپم در بیت کوین معرفی شدن، ولی تونستن به یکی از مهم ترین ویژگی های بلاک چین تبدیل بشن. کارمزد تراکنش وقتی پرداخت میشه که رمزارزها رو به کیف پول یا آدرس دیگه ای منتقل کنین. پردازش و تایید معاملات در بلاک چین به تلاش زیادی نیاز دارن و این کارمزد برای جبران تلاش ماینرها باید پرداخت بشه. کارمزد تراکنش می تونه بر اساس میزان شلوغی شبکه بلاک چین نوسان داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین انجام تراکنش در شبکه ارزهای دیجیتال مثل سایر تراکنش ها که ما انجام میدیم، شامل هزینه و کارمزد تراکنش در شبکه های بلاک چینی هست. به این هزینه که کاربران ارز دیجیتال برای تایید تراکنش های خودتون پرداخت می کنند، کارمزد انتقال یا کارمزد تراکنش گفته میشه. ارسال ارز دیجیتال از یه آدرس به آدرس دیگه در شبکه شامل کارمزد میشه. این امکان برای کاربر وجود داره که کارمزد انتقال در شبکه رو تغییر بده و هر کس با در نظر گرفتن شرایط معامله، بهترین نرخ کارمزد رو تنظیم کنه.

مقاله پیشنهادی: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ 

معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش

معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش

همونطور که گفتیم، کارمزد انجام معاملات ارزهای دیجیتال شامل هزینه ای میشه که در زمان انتقال این رمزارزها از یه حساب به حساب دیگه از کاربران دریافت میشه. در واقع برای اینکه معاملات تایید و در بلاک چین ثبت بشن، هزینه ای به عنوان کارمزد معاملات دریافت میشه. برخی از رمزارزها کارمزد تراکنش پایینی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم بپردازیم تا با این رمزارزها آشنایی داشته باشین و نقل و انتقالات خودتون رو با این ارزها انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می شود؟

•    استلار(XLM)

یکی از ارزهای دیجیتال با کارکزد تراکنش کم، استلار یا XLM هست. بهتره بدونین شبکه استلار فوق العاده سریع هست و پرداخت ها در عرضه چند ثانیه تایید میشن. میانگین کارمزد واسه هر تراکنش هم خیلی پایین بوده و در حدود 0.0001 استلار هست. به همین دلیل استلار به یه انتخاب محبوب برای افرادی تبدیل شده که می خوان کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال رو پرداخت کنند.

•    آیوتا(IOTA)

آیوتا(IOTA) هم یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم هست که با محیط زیست سازگاره. آیوتا نوعی پروتکل باز هست که برای انجام تراکنش ها هیچ هزینه ای رو دریافت نمی کنه. بنیاد IOTA یه سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین هست که مدیریت توسعه توکن آیوتا رو بر عهده داره. هزینه تراکنش ها آیوتا برابر با صفر هست. در شبکه آیوتا هیچ ماینری وجود نداره و هر تراکنش رو میشه بدون نیاز به قدرت محاسباتی قوی انجام داد.

•    کاردانو(ADA)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم، رمزارز کاردانو با نماد اختصاری ADA هست. شبکه کاردانو به دلیل توسعه سریع، توجه خیلی از افراد رو به خودش جلب کرده. آپدیت Goquen قراردادهای هوشمندی رو برای کاردانو به ارمغان آورد که به کاربران کمک می کنه تا Dapp ها رو در شبکه شفاف کاردانو بسازن. کاردانو با تراکنش هایی با کارمزد خیلی پایین، برنامه های کاربردی و بنیادی قوی خیلی زود به یکی از محبوب ترین شبکه های رمزنگاری در جامعه دیفای تبدیل شد.

•    لایت کوین(LTC)

کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟

لایت کوین یا LTC هم یکی دیگه از ارزهای دیجیتالی هست که کارمزد تراکنش کمی رو از تریدرها دریافت می کنه. لایت کوین در ابتدا به عنوان روشی برای پرداخت ایجاد شده بود و همین موضوع توسعه دهنده رو به سمتی هدایت کرد تا کارمزد تراکنش ها رو تا حد ممکن پایین نگه دارن. کارمزد تراکنش به طور متوسط حدود 0.007 دلار برای هر تراکنش هست و تسویه هر تراکنش حدود دو دقیقه طول می کشه.

•    ترون(TRX)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش پایین، رمزارز ترون با نماد اختصاری TRX هست. ترون در سال 2017 ایجاد شد و ارزش بازار اون طی چند سال به 1.6 میلیارد دلار رسید. ترون با الهام از بیت کوین برای بهبود ساختار رمزارزهای اولیه به وجود اومد. در حال حاضر، میانگین کارمزد تراکنکش کسری از سنت هست که اون رو به گزینه خوبی برای ارسال یا دریافت پول تبدیل می کنه. USDT استیبل کوین صادر شده توسط تتر در شبکه ترون هم وجود داره و می تونین با هزینه خیلی پایین تترهای خودتون رو در این شبکه ارسال و دریافت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟ اطلاعاتی درباره کارمزد تراکنش به شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم بپردازیم تا با این رمزارزها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، کارمزد تراکنش ها اول به عنوان ابزاری آنتی اسپم در بیت کوین معرفی شدن، ولی تونستن به یکی از مهم ترین ویژگی های بلاک چین تبدیل بشن. از جمله از ارزهای دیجیتالی که کارمزد تراکنش پایینی دریافت می کنند، می تونیم به ارز دیجیتال استلار، ترون، لایت کوین، کاردانو، آیوتا و..... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟

در مورد کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+97 = ?