چرا تجارت ارزهای دیجیتال در بانک های هندوراس ممنوع می شود؟

  • 17:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، رگولاتورهای هندوراس، بانک ها را از خرید و فروش ارزهای دیجیتال منع می کنند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما وضعیت دارایی های دیجیتال در هندوراس چگونه است؟ آیا بانک های هندوراس دیگر نمی توانند رمز ارزی را خرید و فروش کنند؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که ارزهای دیجیتال دارایی های جدیدی هستند که توسط بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفته اند و شما در این کشورها باید با رعایت قوانین و مقررات خاصی، در بازار رمز ارزها فعالیت کنید. اخیرا هندوراس بانک ها را از تجارت ارزهای دیجیتال منع کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در بانک های هندوراس بپردازیم.

قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که وضعیت رمز ارزها در هندوراس چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بانک مرکزی هندوراس در ژانویه سال 2018 در پاسخ به تب و تاب بازار کریپتو و علاقه افراد و موسسه های مالی مختلف به این بازار گفت که ارزهای رمزنگاری شده به عنوان سرمایه گذاری اعلام کرد که بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و.... به عنوان یک سرمایه گذاری یا یک روش پرداخت، پشتیبانی می شوند. این مسئله باعث نگرانی ساکنان این ایالات شد.
اگر قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کرده باشید، احتمالا می دانید که بانک مرکزی کشور هندوراس امنیت استفاده از ارزهای دیجیتال را تضمین نکرده و چهارچوب های قانونی مناسبی را برای محافظت از سرمایه گذاران و تریدرها ایجاد نمی کند. در نتیجه، مسئولیت تمام تراکنش های انجام شده از طریق رمز ارزها بر عهده شخصی خواهد بود که آن را انجام می دهد. یک از مناطق اقتصادی در هندوراس، ارز بیت کوین(BTC) را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته است و اجازه می دهد تا برای پرداخت مالیات و هزینه ها از این رمز ارز استفاده شود.

ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در بانک های هندوراس

توجه داشته باشید که رگولاتور بانکی هندوراس اقدامات فوری و سریع را برای ممنوعیت موسسه های تحت اختیار خود در تجارت ارزهای دیجیتال اعمال کرده است. رویترز در 16 فوریه گزارش داد، کمیسیون ملی بانکداری و اوراق بهادار یا CNBS در قطعنامه ای خاطرنشان کرد که این اقدام بلافاصله اعمال می شود و هدف آن کاهش خطرات کلاهبرداری و پولشویی است. به نهادهای تحت اختیار آن دستور داده می شود که نگهداری، سرمایه گذاری، واسطه یا تجارت در ارزهای دیجیتال، دارایی های رمزنگاری، ارزهای مجازی، توکن ها یا دارایی های مجازی مشابهی که توسط بانک مرکزی صادر نشده یا مجاز نیستند، انجام ندهند.
در کشور هندوراس به نهادها و موسسه ها دستور داده شده است که از نگهداری، ذخیره، مبادله یا هرگونه خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و.... جلوگیری کنند. این ممنوعیت با وجود قانون گذاری شدن ارزهای دیجیتال اعمال شده است که باعث ترس و نگرانی معامله گران و کاربران بازار ارزهای دیجیتال شده است. با این حال، ارائه دهندگان خدمات مرتبط با رمزنگاری مختلف در هندوراس فعالیت می کنند و CNBS تاکید می کند که بسیاری از آنها در حوزه های قضایی مختلفی مستقر هستند. یکی از ارزهای دیجیتال مهم ارز دیجیتال بانک مرکزی میباشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در بانک های هندوراس بپردازیم. همانطور که گفته شد، هندوراس اخیرا خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بانک های خودش را ممنوع کرده است. این ممنوعیت با وجود قانون گذاری شدن ارزهای دیجیتال اعمال شده است که کمی شک برانگیز است. به این ترتیب، موسسه ها و بانک ها نمی توانند رمز ارزها را نگهداری کرده و یا آنها را خرید و فروش کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا تجارت ارزهای دیجیتال در بانک های هندوراس ممنوع می شود؟

در مورد چرا تجارت ارزهای دیجیتال در بانک های هندوراس ممنوع می شود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+67 = ?