4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید!

  • 16:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید! آیا دوست دارین تا با این اقدامات آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از بازار خرسی چیست؟ بهترین استراتژی های بازار خرسی کدامند؟ بازار نزولی ارزهای دیجیتال چه ویژگی هایی داره؟ به نظر شما چرا بازار خرسی خیلی ناخوشایند هست؟ چرا قیمت ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کنه؟ بازار خرسی چه تاثیری در سرمایه گذاری داره؟

بازار نزولی یا خرسی به دوره های طولانی مدت ریزش قیمت ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی گفته میشه. با اینکه اینجور بازارها می تونن در زمان  ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال خیلی استرس زا باشن، ولی بخشی از چرخه های سرمایه گذاری هستن که تریدر یا معامله گر باید بتونه در این بازارها دووم بیاره و سرمایه خودش رو از دست نده. در این موقعیت ها مهم هست که وحشت نکنین و روی اهداف سرمایه گذاری بلند مدت خودتون تمرکز کنین. ما سعی می کنیم در مقاله 4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید، اطلاعاتی درباره بازار خرسی یا نزولی به شما ارائه کنیم و به بررسی بپردازیم و تاثیر بازار خرسی در سرمایه گذاری رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از بازار خرسی چیست؟

منظور از بازار خرسی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بازار خرسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازار خرسی یا Bear Market به بازاری گفته میشه که قیمت ارزهای دیجیتال در اون به صورت پیوسته در حال کاهش هست. در این بازار قیمت رمزارزها در روند نزولی خودشون به حمایت های قیمتی پایین تری میرسن. بازارهای مالی دارای چرخه هایی هستن که روندهای صعودی و نزولی در اون ها به وجود میاد. با شروع بازار خرسی در کریپتو بیشتر تریدرها و سرمایه گذاران تمایل خودشون رو برای خرید ارزهای دیجیتال یا نگهداری اون ها از دست میدن.

جالب اینجاست که بدونین بازار خرسی یا نزولی زمانی هست که قیمت همه رمزارزها دچار ریزش و سقوط در حجم و اندازه های بالا شده و با خرید و هولد نمیشه سود کرد. به طور کلی این بازه های زمانی به دنبال رشدهای چشمگیر و شدید اتفاق می افتن و برای اصلاح و ادامه روند بازار در سال های آتی ضروری هست، ولی بیشتر تریدرها در بازارهای نزولی دلسرد میشن و میلیاردها دلار پول از بازار خارج میشه. تریدرها در بازار نزولی ممکنه ضررهای زیادی محتمل بشن. شما باید با برخی از استراتژی های خوب در این بازار آشنا باشین.

مقاله پیشنهادی: بازار خرسی چیست؟

در بازار خرسی ارز دیجیتال چه کاری کنیم؟

در بازار خرسی ارز دیجیتال چه کاری کنیم؟

وقتی وضعیت اقتصادی مناسب نباشه و سرمایه گذاران نسبت به بازار بدبین باشن و در این حالت قیمت ارزهای دیجیتال روندی کاهش پیدا می کنه. به این وضعیت که حداقل 20 درصد از ارزش شاخص های اصلی بازار سرمایه در بازاری نزولی به صورت مستمر کاهش پیدا می کنه در اصطلاح بازار خرسی گفته میشه. شما باید در بازار خرسی کارهای مختلفی انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی استراتژی های مناسب در بازار خرسی ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: 3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی

•    در زمان ریزش قیمت، میانگین کم کنید.

یکی از بهترین استراتژی ها در بازار نزولی این هست که در زمان ریزش قیمت، میانگین قیمت خرید رو کم کنین. استراتژی اینجوری هست که وقتی قیمت ارزهای دیجیتال به اوج قیمت قبلی خودشون برگردن، خریداران کف قیمت سود خوبی به دست میارن. استراتژی میانگین کم کردن شامل تقسیم وجوه ذخیره شما به بخش های کوچیک تر و انجام چندین معامله در بازه های زمانی مختلف هست.

•    استفاده از شورتینگ و فروش کوتاه مدت

یکی دیگه از استراتژی های مناسب در بازار خرسی ارزهای دیجیتال، استفاده از شورتینگ و فروش کوتاه مدت هست. فروش کوتاه مدت به معنی فروش ارزهای دیجیتال به قیمت بالا و با قصد خرید دوباره در آینده با قیمت پایین هست. این فروش کوتاه مدت به تریدرهای ارزهای دیجیتال کمک می کنه تا وقتی که دارایی های فروخته شدشون کاهش پیدا می کنه، سودهای زیادی در بلند مدت به دست بیارن.

•    متنوع کردن سبد سرمایه گذاری

متنوع کردن سبد سرمایه گذاری هم یکی دیگه از بهترین استراتژی ها در بازار نزولی هست. استفاده از DCA یکی از راه های محافظت از سبد سرمایه گذاری هست. با این کار شاید خرید و فروش شما در حجم کوچیک تری انجام بگیره، ولی در عوض ریسک کلی خودتون رو کاهش دادین. البته انتخاب تصادفی و بدون تحقیق ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی اون ها کافی نیست.

•    استفاده از شاخص ها برای تشخیص بهترین نقاط ورود

یکی دیگه از بهترین استراتژی ها در بازار خرسی ارزهای دیجیتال این هست که برای پیدا کردن بهترین نقاط ورود از شاخص ها استفاده کنین. برای سرمایه گذارانی که درک بالاتری از تحلیل تکنیکال دارن، با استفاده از پیش بینی حرکت قیمتی ارزهای دیجیتال بر اساس روند نمودارها، شاخص ها و الگوها میشه از استانداردهای خاصی برای سنجش زمانی که دارایی به پایین ترین کف قیمتی خودش رسیده، استفاده کرد. البته هیچ شاخصی کاملا بی خطا نیست، ولی بیشتر می تونن به شما سیگنال قوی برای خرید بدن.

مقاله پیشنهادی: بازار گاوی چگونه به بازار خرسی تبدیل می شود؟

چگونه در بازار خرسی ترید کنیم؟

چگونه در بازار خرسی ترید کنیم؟

یکی از آسون ترین استراتژی هایی که تریدرها می تونن در بازارهای خرسی اتخاد کنند، این هست که سرمایه خودتون رو به صورت پول نقد یا استیبل کوین ها نگه دارین. اگه ریزش دائمی قیمت برای شما مطلوب نیست، بهتره تا خارج شدن از بازار از حالت خرسی و بالا رفتن قیمت ها صبر کنین. اگه انتظار بره بازار گاوی میشه، اون وقت سرمایه خودتون رو وارد کرده و سود ببرین. اگه از اون دسته از افراد هستین که می تونین برای بلند مدت حتی برای ماه ها و دهه ها به دارایی های خودتون دست نزنین و اون رو نگه دارین، بازار خرسی برای شما به معنی فروش نیست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید، اطلاعاتی درباره بازار خرسی یا نزولی به شما ارائه کنیم و به بررسی بپردازیم و تاثیر بازار خرسی در سرمایه گذاری رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بازار خرسی یا Bear Market به بازاری گفته میشه که قیمت ارزهای دیجیتال در اون به صورت پیوسته در حال کاهش هست. در این بازار قیمت رمزارزها در روند نزولی خودشون به حمایت های قیمتی پایین تری میرسن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید!

در مورد 4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید! نظر دهید
سوال امنیتی :4+91 = ?