کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال چیست؟

  • 09:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این ولت ها به دست بیارین؟ اصلا می دونین کیف پول دسکتاپ چیست؟ بهترین کیف پول های دسکتاپ ارز دیجیتال کدامند؟ کیف پول های دسکتاپ چه مزایا و معایبی به همراه دارن؟ خطرات احتمالی درباره کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ چیست؟ مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ به اون ها دقت کنین، کدامند؟

یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران حوزه رمزارزها، نگهداری امن ارزهای دیجیتال خودشون هست. کیف پول به این منظور توسعه داده شده و در عرض چند سال ولت های زیادی به بازار معرفی شدن که هر کدوم ویژگی ها و قابلیت های مخصوص خودشون رو دارن. یکی از این ولت ها، کیف پول دسکتاپ هست که به دلیل قابلیت های مختلف و دسترسی آسون و سریع، تونسته محبوبیت زیادی بین کاربران رمزارزها به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره کیف پول دسکتاپ به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب کیف پول های دسکتاپ ارز دیجیتال بپردازیم و بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال رو واستون معرفی کنیم.

کیف پول دسکتاپ چیست؟

کیف پول دسکتاپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول دسکتاپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول دسکتاپ برای ویندوز یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری و ذخیره رمزارزها و سایر دارایی های دیجیتالی هست. از اونجایی که ولت های ارز دیجیتال بر اساس قانون هیچ کشوری ثبت نشدن، بنابراین مهمه که با احتیاط کیف پول ارز دیجیتال رو برای معاملات انتخاب کنین. در زمان انتخاب بهترین کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال برای ویندوز و مک در سال 2023 باید با در نظر گرفتن نکات مهم مثل امنیت، رابط کاربری و تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده، بهترین گزینه رو از بین گزینه های موجود انتخاب کنین.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول دسکتاپ مدیریت ارزهای دیجیتال رو آسون و امنیت بالایی برای اون ها فراهم می کنه. این نوع از ولت گرم به صورت نرم افزار نصبی بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب میشه و کاربر می تونه به راحتی با اتصال به اینترنت از اون استفاده کنه. یکی دیگه از ویژگی های این ولت ها قابلیت همگام شدن با نسخه موبایل اون هست. به همین دلیل کاربران به راحتی می تونن هم از نسخه دسکتاپ و هم از نسخه موبایل کیف پول خودشون استفاده کنند. برای استفاده از کیف پول دسکتاپ نیاز به اتصال به اینترنت دارین.

مقاله پیشنهادی: فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

مزایا و معایب کیف پول های دسکتاپ 

مزایا و معایب کیف پول های دسکتاپ 

همونطور که گفتیم، کیف پول های دسکتاپ، برنامه هایی هستن که کلید خصوصی ارزهای دیجیتال شما رو در هارد دیسک کامپیوتر شما ذخیره و مدیریت می کنند. کیف پول دسکتاپ نوعی ولت گرم محسوب میشه. این ولت ها مزایا و معایب زیادی به همراه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب کیف پول های دسکتاپ بپردازیم.

مزایای کیف پول دسکتاپ

•    قابلیت نصب روی پلتفرم های ویندوز، مک، لینوکس و....
•    استفاده رایگان برای کاربران
•    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
•    دسترسی سریع و راحت
•    دارا بودن نسخه موبایلی

معایب کیف پول دسکتاپ

•    نیاز به کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ
•    هک کردن و حمله سایبری به سیستم ها و کامپیوترهای شخصی رایج هست.
•    در صورتی که لپ تاپ نداشته باشین، امکان حمل و نقل این ولت سخت هست.

امنیت کیف پول های دسکتاپ چگونه است؟

حداقل انتظار ما این هست که ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال مورد نظر ما با عبارت بازیابی محافظت بشن. به این ترتیب، در صورت خرابی کیف پول یا از دسترس خارج شدن اون، عبارتی برای بازیابی ارزهای دیجیتال و حساب کاربری وجود داشته باشه. همچنین این ولت ها دارای سیستم احراز هویت دو مرحله ای هستن. برای این کار نیاز به یه برنامه احراز هویت هست که علاوه بر رمز عبور ساده ای که کیف پول داره، یه مرحله امنیتی دیگه هم بهش اضافی کنه. بعضی از کیف پول ها حتی با گزینه Myltisig عرضه میشه که به معنی چند امضایی هست.

بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال

بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال

کیف پول های دسکتاپ نرم افزارهای طراحی شده برای کامپیوتر هستن. این نرم افزارها فقط در زمان استفاده از کامپیوتر به کاربران دسترسی میدن و فقط در زمان استفاده به اینترنت متصل میشن. بنابراین، مثل کیف پول های موبایل یا افزونه مرورگر دائما در حال فعالیت نیستن. ولت های دسکتاپ زیادی وجود دارن. ما در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال می پردازیم.

•    کیف پول اکسودوس(Exodus)

یکی از بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال، کیف پول Exodus هست که برای نگهداری، ارسال و دریافت بیت کوین و آلت کوین ها مورد استفاده قرار می گیره. این ولت از بیش از 150 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و قابلیت های زیادی رو در حوزه کریپتو در اختیار علاقه مندان قرار میده. در اولین نگاه به این ولت برای دسکتاپ به راحتی میشه فهمید که انرژی و زمان زیادی برای بهبود رابط کاربری اون صرف شده.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش کیف پول اکسودوس

•    کیف پول Jaxx Liberty

کیف پول Jaxx Liberty هم یکی دیگه از بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال هست که از امنیت و حریم خصوصی بالایی برخوردار هست. همچنین امکان مدیریت توکن های غیرمثلی(NFT) هم در این ولت امکان پذیر هست. کیف پول جکس لیبریتی نوعی ولت کریپتویی هست که برای پلتفرم های دسکتاپ و موبایل عرضه شده. در این ولت از بیشتر از 80 ارز دیجیتال پشتیبانی میشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش کیف پول جکس

•    کیف پول الکتروم

یکی دیگه از بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال، کیف پول الکتروم یا Electrum هست که از قدیمی ترین ولت های بیت کوین محسوب میشه که در طول زمان قابل اتکا بودن خودش رو اثبات کرده. الکتروم از جمله ولت های سبک محسوب میشه. این کیف پول هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل رو دارا هست و قابلیت خارج کردن Seed رو به شما میده. بنابراین، کنترل کاملی روی موجودی ارز دیجیتال خودتون خواهین داشت.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش نصب کیف پول الکتروم

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره کیف پول دسکتاپ به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب کیف پول های دسکتاپ ارز دیجیتال بپردازیم و بهترین ولت های دسکتاپ ارز دیجیتال رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، کیف پول دسکتاپ نوعی برنامه نرم افزاری هست که شما می تونین بر روی ویندوز، مک، لینوکس و.... نصب کنین. با استفاده از این برنامه می تونین رمزارزها و سایر دارایی های دیجیتال خودتون رو ذخیره و نگهداری کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال چیست؟

در مورد کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+46 = ?