مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟

  • 11:02 1403-02-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال؛ بهترین ولت برای نگهداری ارزهای رمزنگاری شده! آیا چیزی در مورد این کیف پول شنیدین؟ اصلا می دونین کیف پول نرم افزاری چیست؟ با مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری آشنایی دارین؟ می دونین چجوری میشه از کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال استفاده کرد؟ با انواع کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال آشنا هستین؟ شما ترجیح میدین از کیف پول نرم افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده کنین یا از کیف پول های سخت افزاری؟ این دو کیف پول چه تفاوتی با همدیگه دارن؟

بعد از خرید ارزهای دیجیتال، مهم ترین و اصلی ترین کار پیدا کردن جایی امن برای نگهداری ارزهاست. روش های زیادی برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از این روش ها استفاده از کیف پول های نرم افزاری هست. همونطور که می دونین، نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها کار درستی نیست و حتما باید جایی امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال خودتون پیدا کنین. کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟ اطلاعاتی در مورد ولت های نرم افزاری به شما ارائه کنیم و به بررسی مزیت ها و معایب کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال بپردازیم.

ولت نرم افزاری ارز دیجیتال چیست؟

ولت نرم افزاری ارز دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت دارین، باید بدونین که ولت نرم افزاری ارز دیجیتال چیست؟ در واقع کیف پول نرم افزاری که از نوع گرم هست، ابزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب میشه که برای ارسال و دریافت رمزارزها بهش نیاز دارین. همه کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال از امنیت کافی برای نگهداری ارزهای رمزنگاری شده برخوردار نیستن و باید کیف پولی ایمن رو انتخاب کنین. کیف پول های نرم افزاری بر پایه نرم افزاری طراحی شده و با استفاده از اینترنت و اتصال به اون مورد استفاده قرار می گیره. این ولت ها بر روی انواع تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت شخصی و یا از طریق برنامه و وب به کار برده میشن.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول های نرم افزاری، ولت های دیجیتالی هستن که به اینترنت متصل میشن و می تونین به صورت رایگان از این ولت ها استفاده کنین. توجه داشته باشین که کیف پول های نرم افزاری با اتصال به اینترنت کار می کنند و در معرض هک قرار می گیرن. بنابراین، اگه می خواهین از کیف پول های نرم افزاری استفاده کنین، باید معتبرترین و مطمئن ترین کیف پول رو انتخاب کنین. همچنین باید توجه کنین که سیستم عامل گوشی شما از کیف پول انتخابی پشتیبانی می کنه. یکی از اصلی ترین تفاوت های کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری این هست که کیف پول های نرم افزاری به صورت رایگان قابل استفاده هستن، ولی برای استفاده از ولت های سخت افزاری باید هزینه های زیادی رو برای خرید اون صرف کنین.

مقاله پیشنهادی: معرفی 8 کیف پول برتر بیت کوین

مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟

مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری

همونطور که گفتیم، کیف پول نرم افزاری در حقیقت یه برنامه نرم افزاری هست که روی یه سیستم عامل نصب میشه و یا به صورت یه سایت در دسترس هست تا شما با استفاده از اون تراکنش های ارزهای دیجیتال خودتون رو انجام بدین و رمز ارزهای خودتون رو در اونجا نگه دارین. کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال مزایا و معایب زیادی به همراه دارن که باید اون ها رو بررسی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال بپردازیم.

مزایای کیف پول نرم افزاری

•    یکی از مزایای کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال، سرعت انجام تراکنش هاست. شما می تونین با استفاده از ولت های نرم افزاری تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال خودتون رو با سرعت بالایی انجام بدین. برای افزایش سرعت تراکنش ها می تونین کارمزد پرداختی خودتون رو بالا ببرین.
•    امکان پشتیبانی از ارزهای دیجیتال زیاد هم یکی دیگه از مزایای کیف پول نرم افزاری هست که باعث میشه تا مورد استفاده خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران بازار قرار بگیره. شما می تونین رمز ارزهای زیادی رو در ولت های نرم افزاری نگهداری و ذخیره کنین.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول نرم افزاری، امکان حمل و نقل آسون اون هاست. همونطور که گفتیم، کیف پول نرم افزار یه اپلیکیشن هست که روی موبایل شما نصب میشه و می تونین به راحتی کیف پول خودتون رو حمل و انتقال کرده و از اون استفاده کنین.
•    امکان دسترسی رایگان هم یکی دیگه از مزایای کیف پول نرم افزاری هست. توجه داشته باشین که استفاده از کیف پول های سخت افزاری نیازمند پرداخت هزینه های زیاد هست، در حالی که برای استفاده از کیف پول های نرم افزاری نیازی به پرداخت پول ندارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت

معایب کیف پول نرم افزاری

معایب کیف پول نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری با وجود مزایای زیادی که دارن، معایب هم دارن که باعث میشه تا معامله گران ترجیح بدن از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنند. برخی از معایب کیف پول نرم افزاری عبارت هستن از:

•    خطر هک و کلاهبرداری سایبری.
•    خطر از دسترس خارج شدن کیف پول با دزدیده شدن دستگاهی که کیف پول روی اون نصب شده.
•    ذخیره سازی کلیدهای خصوصی در سرورهای شرکت های شخص ثالث در برخی از کیف پول های نرم افزاری آنلاین.
•    امکان از بین رفتن ارزهای دیجیتال با خراب شدن نرم افزاری یا سخت افزاری کامپیوتر یا موبایل.
•    نیاز به بروزرسانی دائم

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟ اطلاعاتی در مورد ولت نرم افزاری ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مزیت ها و معایب کیف پول های نرم افزاری بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از این ولت ها بگیرین. همونطور که گفتیم، کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال نوعی برنامه یا اپلیکیشن هست که بر روی گوشی یا کامپیوتر نصب میشه و می تونین رمز ارزهای خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. از محبوب ترین و معتبرترین ولت های نرم افزاری ارز دیجیتال می تونیم به تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت، کوینومی و... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟

در مورد مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+82 = ?