روش های ساخت رایگان ان اف تی NFT 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "روش های ساخت رایگان ان اف تی NFT "


  • 03:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

روش های ساخت رایگان NFT؛دنیای ارزهای دیجیتال پر از مفاهیم و عبارت های جدیدی هستش که هر کدوم از اون ها می تونن یه دریچه تازه ای به سمت دنیای وسیع دیجیتالی باز کنن. NFT یکی از مفاهیم جدید دنیای ارز دیجیتال هستش که می تونیم اون رو یکی از ویژگی های عالی و شگفت انگیز واحد های ارزی بدونیم. اگه می خواین بدونین NFT چیه و چطور میشه اون رو ساخت، پس با ما همراه باشین.

ما تو این مقاله در مورد ماهیت NFT، روش های ساخت رایگان NFT، خرید و فروش و ویژگی های اصلی اون، کاربرد های NFT، انواع توکن های مختلف، تفاوت میان دو نوع توکن های غیر قابل تعویض و قابل تعویض صحبت می کنیم تا شما هم با این مفهوم جدید، اشنایی کاملی به دست بیارین. 

مقاله پیشنهادی: NFT چیست؟

 NFT چیست ؟ 

 NFT مخفف عبارت non-fungible tokens بوده و معادل فارسی این عبارت، به معنای توکن های غیرقابل معاوضه هستش. حالا میخوایم بدونیم منظور از توکن های غیرقابل معاوضه چیه؟ توکن ها، گواهی دیجیتال دارایی هایی هستند که شما به صورت دیجیتالی اون هارو خریداری کردین. 

اناف تی چیست

توکن ها با استفاده از ارز های رمزنگاری شده و بعضی از نرم افزار ها، کدگذاری میشن و ما می توتیم اونها رو به صورت آنلاین خریداری کنیم. NFT، از برنامه ها و نرم افزارهای منبع باز تولید میشه. 

یکی از ویژگی های عالی توکن های غیرقابل تعویض، داشتن ایمنی بالا هستش. این نوع توکن ها به عنوان یه قرارداد کاملا هوشمند شناخته میشن. البته بهتره بدونین که هر مزایایی، معایبی هم داره. NFT به صورت فیلم، توئیت، gif و Jpegs ذخیره میشه که می تونیم اون رو مهم ترین اشکال این نوع قرار هوشمند بدونیم. شما می تونین با استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای موجود، تمامی دارایی های دیجیتالی خودتون رو به NFT تبدیل کنین.

حالا سوال اینجاست که بعد از اشنایی با این مفهوم جدید و بسیار شگفت انگیز، چطور میشه NFT رو ساخت؟ جواب این سوال پیش ماست. بریم در بخش بعدی در مورد نحوه ساخت توکن های غیرقابل تعویض صحبت کنیم. 

آشنایی با روش های ساخت رایگان NFT

آشنایی با روش های ساخت رایگان nft

 تا حالا در مورد ماهیت این نوع توکن ها صحبت کردیم. ولی موضوع مهمی که باید در موردش بدونیم مربوط به اشنایی با روش های ساخت رایگان NFT هستش. توکن های غیرقابل تعویض معمولا تو بلاکچین ارز دیجیتال اتریوم طراحی و تولید می شن. 

توکن ها رو میشه از اشیای دیجیتالی مثل موسیقی، اثار هنری، فیلم های ورزشی هم تولید کرد. معمولا برای ساخت ان اف تی از والت استفاده می شه. به عنوان مثال والت متامسک برای ساخت این نوع توکن ها خیلی مناسبه. 

بعد از انتخاب نوع والت باید اون رو به پلتفرم های ساخت ان اف تی متصل کنین. بهتره بدونین روش های ساخت رایگان NFT خیلی زیاده که می تونیم برای ساختش از فروشگاه ها و بلاکچین های مختلفی استفاده کنیم. 

هر کدوم از این بلاکچین ها مزایا و معایب خودشون رو دارن. به عنوان مثال، فروشگاه اوپن سی رو در نظر بگیرین که در اون از بلاکچین اتریوم پالی گان استفاده میشه. 

تو این فروشگاه می تونیم از بلاک چین های اتریوم و پالی گان استفاده کنیم. انتخاب پالی گان در ساخت NFT به این دلیل هستش که نیازی به پرداخت کارمزد شبکه نداریم. این رو میشه یکی از مزایای عالی این نوع بلاک چین دونست. اما ساخت NFT در شبکه اتریوم نیاز به هزینه خیلی زیادی داره. 

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت NFT

آشنایی با روش ساخت رایگان NFT در اوپن سی 

اوپن سی یکی از پلتفرم های ساخت رایگان NFT هستش که می خوایم به طور مختصر در موردش صحبت کنیم.
•    اول از همه باید بدونین که تو این روش، بعد از اینکه تونستین NFT رو بسازین، تمام اثر های شما به صورت یه لیست نشون داده میشن. اما اینکه چطور بتونین این اثار رو به فروش برسونین بستگی به قدرت بازاریابی و استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ بهتر و جذاب داره. 
•    برای اینکه کیف پول متامسک رو به فروشگاه اوپن سی متصل کنین اول وارد وب سایت فروشگاه بشین،روی دکمه create کلیک کنید تا اثر NFT شما ساخته بشه. 
•    تو این مرحله براتون کیف پول هارو نشون میده. کیف پول متامسک رو انتخاب کنید که قابلیت اتصال به فروشگاه اوپن سی رو داره. یادتون باشه همیشه به وب سایت هایی اجازه اتصال به والت رو بدین که بهشون اطمینان کامل دارین. 
•    از کلمات بازیابی بک اپ بگیرید. صفحه امضا براتون نشون داده میشه. درخواست رو امضا کنین. 

ساخت ان اف تی در اوپن سی

•    تمامی اثار ساخته شده در این روش به صورت مجموعه، دسته بندی می شن. با دسته بندی کردن NFT های ساخته شده، نظم خاصی بینشون به وجود میاد که باعث بیشتر دیده شدن اثار میشه. 
•    اگه می خواین یه مجموعه جدید بسازین، روی ایکون پروفایل، بالای سمت راست صفحه کلیک کنین. اول account و بعدش my collection رو انتخاب کنین. یه صفحه جدید براتون باز میشه. روی گزینه create a collection کلیک کنین. 
•    برای هر مجموعه جدیدی که می سازین، لوگو، تصویر شاخص و بنر رو انتخاب کنید. برای اینکه مجموعتون بهتر دیده بشه، نام مجموعه، ادرس اینترنتی، ادرس شبکه های اجتماعی مرتبط با سازنده و اثر، توضیح مجموعه و دسته بندی رو هم اضافه کنین. 
•    بعد از همه این مراحل، نوبت به تعیین کارمزد فروش می رسه. همه کارمزد ها موقع فروش اثار، به خالق اثر تعلق میگیرن. یعنی هربار که اثر تولیدی شما به فروش برسه، درصدی از فروش به حساب شما واریز میشه. 
•    در ادامه مراحل، والتی رو که واریزها قراره به اون انجام بشه تو قسمت payout address وارد کنین. تو کادر بعدی، شبکه ای رو که می خواین NFT در اون ضرب بشه، انتخاب کنین.
•    برای اینکه بتونین به روش ساخت رایگانی از NFT برسین، شبکه پالی گان رو انتخاب کنین. از بین توکن ها، توکنی رو انتخاب کنین که می خواین پرداخت به صورت اون به حساب شما واریز بشه. 
•    بعد از طی همه مراحل، روی create کلیک کنین. بعد از ساخت اولین مجموعه، اگه می خواین یه مجموعه دیگه هم بسازین، روی گزینه add item کلیک کنین تا بتونین یه NFT جدید بسازین. 
•    توکن ساخته شده باید حداکثر دارای 100 مگابایت حجم باشه و در فرمت های صوتی یا تصویری JPG,PNG,GIF,SVG,MP4,WEBM,MP3,WAV,OGG,GLB,GLTF ذخیره بشه. 
•    توی صفحه ی باز شده، تعداد اثار منتشر شده رو انتخاب می کنین. بهتره بدونین هر چقدر تعداد NFT های تولید شده از اثر کمتر باشه، ارزشش بالاتره. در ادامه مراحل، از قسمت بلاک چین، پالی گان رو انتخاب کنین.
•    در اخرین مرحله روی create کلیک کنین. و در نهایت NFT شما در اوپن سی ساخته شد. 

نحوه فروش NFT در اوپن سی 

بعد از ساخت توکن های غیر قابل تعویض، باید توانایی فروش اونارو هم داشته باشین. برای اینکه بتونین به فروش NFT در اوپن سی برسین، اول باید به صفحه NFT وارد بشین و روی کلمه sell کلیک کنید. 
یه صفحه ای براتون باز می شه که تو این صفحه باید قیمت و بازه های زمانی فروش رو انتخاب کنید و در نهایت روی complete listing کلیک کنین. 
تو مرحله بعد روی UNLOCK کلیک کنین و توی اخرین مرحله، قرار داد رو روی بلاک چین امضا کنین. 

آموزش روش ساخت رایگان NFT در RARIBLE 

 اموزش روش ساخت رایگان NFT در RARIBLE

یکی دیگه از روش های ساخت رایگان NFT، استفاده از پلتفرم RARIBLE هستش. این نوع پلفترم روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و بیشترین سرمایه گذار رو داره. میشه گفت RARIBLE به خاطر داشتن هزینه پایین تولید و استخراج توکن های غیرقابل تعویض، طرفدار های خیلی زیادی داره. 
•    برای کار با این پلتفرم و ساخت توکن، اول باید به سایت RARIBLE.COM برین و کیف پولتون رو وصل کنین. 
•    روی create کلیک کنین و تمام اطلاعاتی رو که ازتون در مورد NFT خواسته پر کنین. بعد گزینه free minting رو انتخاب کنین. 
•    برای اینکه بتونین مجوز های رایگان را با کیف پول خودتون امضا کنین روی create item کلیک کنین. خیلی ساده ست. توکن بعد از خرید به کیف پولتون اضافه می شه.
•    توکن های خریداری شده به صورت خودکار به صاحب جدیدشون منتقل می شن. با اینکه این پلفترم رایگان نیست اما هزینه خیلی کمی داره.

مقایسه پلتفرم های RARIBLE و OPENSEA در ساخت NFT 

اگه بخوایم پلتفرم های RARIBLE و OPENSEA رو مقایسه کنیم، باید بگیم که هر دوشون از بهترین بازارهای NFT شناخته می شن.در پلتفرم اوپن سی، اول باید کوین بومی اتریوم داشته باشین. بهتره بدونین که قیمت این پلفترم کمی بالاتره. یکی از تفاوت های این دو در رابط ها و ویژگی های متفاوتشون هستش. 

RARIBLE یه پلتفرم انلاین هستش که برای سازندگان دیجیتال تهیه شده تا بتونن از طریق اون عملکرد های مختلفی رو انجام بدن. کاربران با استفاده از این پلتفرم می تونن دارایی های رمزنگاری شدشون رو مبادله کنن. 

در این پلتفرم نیازی به واسطه نیس و روند تجاری به خوبی پیش میره.OPENSEA پلتفرمی هستش که برای فروش و تبادل محتوای دیجیتالی تهیه شده که یکی از گسترده ترین انواع پلفترم ها شناخته می شه. 

آشنایی با روش ساخت رایگان NFT با استفاده از MINTABLE

اشنایی با روش ساخت رایگان NFT با استفاده از MINTABLE 

MINTABLE یکی دیگه از روش هایی هستش که می تونین از اون برای ساخت توکن های غیر قابل تعویض استفاده کنین. این پلتفرم مبتنی بر وب هستش و برای کار با اون نیاز به اینترنت دارین.
شما می تونین با استفاده از این روش بدون نیاز به کدگذاری، توکن های مورد نظرتون رو بسازین و بفروشین. یکی از ویژگی های مثبت پلتفرم MINTABLE اینه که شرایطی رو براتون فراهم می کنه تا بتونین توکن های تولید شده رو بلافاصله  بفروشین. 
این برنامه خیلی اسونه چون می تونین با اپلود یه تصویر، یه گیف و حتی یه ویدیو، اون رو به عنوان یه توکن در بلاک چین اتریوم منتشر کنین. اگه می خواین روش ساخت NFT رو تو این پلفترم خیلی اسون یاد بگیرین پس بیاین ادامه مطلب و همراه ما باشین.

روش ساخت NFT در MINTABLE

•    اول از همه باید یه ایتم جدید بسازین. برای اینکار روی create a new item کلیک کنین. بعد از کلیک رو ایکن مورد نظر، یه صفحه براتون باز میشه.
•    حالت easy به صورت خودکار تنظیم میشه تا بتونین بدون صرف هزینه و وقت زیاد یه توکن غیر قابل تعویض بسیازین.
•    برای این کار دوباره روی create a new item کلیک کنین. بعد باید بین MINTABLEGASLESSLY یا PROTOCOL IMMUTABLE X یکیو انتخاب کنین. 
•    برای اینکه بتونین فروشگاه خودتون رو بسازین باید یه هزینه جزئی براش پرداخت کنین اما برای فروش NFT ها نیازی به پرداخت هزینه نیست و کاملا رایگانه.
•    حالا تو مرحله دوم باید جزئیات ایتم رو اضافه کنین. مردم باید بدونن چیو می خرن و چه اطلاعاتی در موردش ارائه شده تا احساس امنیت بیشتری داشته باشن. 
•    تو مرحله سوم باید امکان پذیری انجام تراکنش ها از طریق کیف پول رو تایید کنید. در اخر، باید بگیم به همین راحتی اولین NFT خودتون رو ساختین. 
تا حالا مطالب زیادی در مورد ماهیت توکن های غیرقابل تعویض و روش های ساخت رایگانش یاد گرفتیم. اما میدونین NFT ها چه کاربردهایی دارن؟ اگه نمی دونین پس بیاین ادامه مطلب تا بیشتر در موردش صحبت کنیم. 

کاربردهای NFT 

کاربردهای nft 

 NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض از سال 2014 وجود داشتن اما شناخته شده نبودن. این روز ها از این نوع توکن ها به عنوان یه روش عالی برای خرید و فروش اثار هنری دیجیتال استفاده می شه.توکن های غیر قابل تعویض این امکان رو به کاربر میدن که اطلاعاتش رو تو اثر مورد نظر ثبت کنه و مالکیت اثر رو به خودش بگیره. بهتره بدونین تغییر مالکیت ممکن نیس. 

از کاربردهای ویژه NFT، استفاده از اون در دنیای بازی هستش. می تونین با استفاده از این توکن ها، ایتم های مختلف بازی رو خرید و فروش کنین. علاوه بر این، از توکن ها در حوزه های مختلفی مثل هویت دیجیتال، ارائه مجوز، گواهینامه ها و مخصوصا هنر استفاده می شه.

همونطور که تا حالا گفتیم، NFT درواقع توکن های غیرقابل تعویض هستن. ولی بهره بدونین که ما توکن های قابل تعویض هم داریم. بیاین تو بخش بعدی در مورد تفاوت این دو نوع توکن بیشتر بدونیم. 

تفاوت توکن های قابل تعویض و توکن های غیرقابل تعویض 

در توکن های قابل تعویض، می تونین بدون اینکه ارزش دارایی ها رو از دست بدین نسبت به مبادله اون ها اقدام کنین. 
یکی از تفاوت های این دو نوع توکن، در خاصیت اوناست. توکن هایی که قابلیت تعویض ندارن هرکدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. درست مثل شماره تلفن افراد که هر کدوم شماره های متفاوتی دارن. 
توکن هایی که قابلیت تعویض دارن می تونن به واحد های کوچکتر تقسیم بشن. مثلا یه اسکناس ده هزار تومنی رو در نظر بگیرین. ما می تونیم این اسکناس رو به واحد های کوچیکتر پنج هزار تومنی یا حتی دو هزار تومنی هم تقسیم کنیم. 

مهم ترین ویژگی های توکن NFT 

 مهمترین ویژگی های توکن ان اف تی

توکن های NFT دارای ویژگی های بسیار زیادی هستن. موارد زیر از بهترین ویژگی های این نوع توکن ها شناخته میشن. 

•    خرید و فروش اسان و راحت 

توکن های غیرقابل تعویض برای خرید و فروش نیاز به بازار های خاصی دارن. اما نگران نباشین. خرید و فروش NFT ها اسونه و زمان کمی می خواد. شما می تونین با استفاده از کیف پول دیجیتالی،توکن ها رو معامله کرده و برای خریدشون اقدام کنین. 

•    محدود بودن توکن ها 

یکی دیگه از مهم ترین ویژگی NFT ها، کمیاب بودن اوناست. تولید توکن به صورت نامحدود انجام میشه اما برای اینکه ارزشش حفظ بشه، در تعداد کمی تولید میشه. 

•    تقسیم ناپذیری NFT

همونطور که تو بخش های قبل هم بهش اشاره کردیم این نوع توکن ها نمی تونن به بخش های کوچکتر تقسیم بشن. 

•    قابل جعل نبودن توکن ها 

توکن های NFT بر مبنای بلاک چین طراحی و ساخته شدن. به همین دلیل قابلیت جعل ندارن و میشه گفت امکان سرقت و کلاهبرداری این نوع توکن ها به حداقل میرسه. 

مقاله پیشنهادی: 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT 

نحوه خرید و فروش NFT ها 

 نحوه خرید و فروش NFT ها

توکن های غیرقابل تعویض هم مثل همه دارایی ها و کالا ها نیاز به بازار فروش دارن. از مهم ترین بازار های NFT میتونیم به بازارهای زورا ( zora)، ریربل ( rarible)، سوپر ریر ( super rare)، نیفتی گیتوی ( nifty gateway)، اوپن سی ( open sea) اشاره کنیم.
توکن ها در انواع مختلفی وجود دارن که می خوایم شما رو با انواع اون ها، اشنا کنیم. 

آشنایی با توکن های محبوب 

آشنایی با توکن های محبوب

 •    ارز دیجیتال تتا

یکی از توکن های محبوب، ارز دیجیتال تتا هستش. این نوع ارز به صورت یه شبکه متمرکز بر محتوا های ویدیویی ساخته شده. با استفاده از این فضا، می تونین فضایی برای اشتراک ویدیو ها ایجاد کنین. 

•    ارز دیجیتال چیلیز

یکی دیگه از توکن های معروف که مهم ترین اون ها هم شناخته می شه، ارز دیجیتال چیلیز هستش. این نوع واحد ارزی با توجه به تکنولوژی بلاکچین و بر مبنای اتریوم ساخته می شه. 
موسسه های ورزشی با استفاده از این توکن، از طریق هواداران کسب درامد می کنن.

•    ارز دیجیتال دیسنترالند 

این نوع توکن هم براساس بلاکچین و بر مبنای اتریوم ساخته می شه. می تونین با استفاده از این پلتفرم، از طریق محتوا و اپلیکیشن های مختلف کسب درامد کنین. 

 NFT های داینامیک یا پویا 

•    توکن های NFT در دو نوع داینامیک و استاتیک هستن. ان اف تی های استاتیک طرح های ثابتی دارن و متا دیتای اونا هیچ تغییری نمی کنه. از این نوع توکن ها تو عکس های پروفایل یا مجوز فعالیت تو باشگاه های خاص استفاده می شه. 
ولی بهتره بدونین که این نوع توکن ها محدودیت زیادی دارن برای همین زیاد ازشون استفاده نمی شه. 

•    توکن های داینامیک یا پویا، متا دیتای قابل تغییر دارن. از این نوع توکن ها بیشتر تو بازی های بلاک چین استفاده می شه که فرد میخواد بعد از مدتی NFT های خودشو ارتقا بده و سطحش رو بالا ببره. 

مقاله پیشنهادی: توکن های خود را در کجا و چگونه تبلبغ کنبم؟

نتیجه گیری کلی 
 
تو این مقاله به طور کامل شما رو با روش های ساخت رایگان NFT؛ماهیت NFT، کاربرد ها، نحوه خرید و فروش و ساخت رایگان این نوع توکن ها اشنا کردیم. NFT یکی از مفاهیم جدید دنیای ارز دیجیتال هستش که به اسم توکن های غیر قابل تعویض شناخته میشه. این نوع توکن ها نشان دهنده مالکیت صاحب دارایی نسبت به محصول خریداری شده هستن.

 NFT ها در روش های مختلفی ساخته می شن که بعضی از این روش ها پولی و بعضی هم رایگان هستن. تو این مقاله ما به شما در مورد سه روش ساخت رایگان توکن توضیح دادیم. برای اسانی کار شما و یادگیری بهتر روش ساخت توکن ها، تمامی مراحل دقیق و با جزئیات کامل توضیح داده شدن. با انجام دقیق هر مرحله به راحتی می تونین توکن خودتون رو بسازین و اونو تو پلتفرم مورد نظر به فروش برسونین. 

در مبحث اخر، در مورد انواع ارز های دیجیتال صحبت کردیم تا بتونیم شما رو با انواع توکن های مختلف اشنا کنیم. چرا که از هر توکن در فضای مختلفی استفاده می شه. ارز دیجیتال تتا، ارز دیجیتال چیلیز، ارز دیجیتال دیسنترالند از جمله این نوع ارز ها هستن. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روش های ساخت رایگان ان اف تی NFT 

  1. رقیه نجف نژاد (1401/05/31)

    سلام

در مورد روش های ساخت رایگان ان اف تی NFT  نظر دهید
سوال امنیتی :5+45 = ?