6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها"


  • 15:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض برای شما ارائه کنیم و برخی از بازارهای خرید و فروش NFT رو برای شما معرفی کنیم و نحوه کار با اون ها رو بهتون یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این پلتفرم ها، اقدام به ساخت و خرید و فروش NFT ها کنین و از این راه سود به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال در سال های گذشته نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای جهان نیز مورد استقبال قرار گرفته و به دلیل جذابیت بالایی که داره بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ جهان رو به سمت خودش جذب کرده.

جالب اینجاست که بدونین یکی دیگه از تکه های پازل بازار ارزهای دیجیتال، توکن های غیر قابل تعویض یا NFT ها هستن که در سال 2021 مثل یه بمب در بازار ارزهای دیجیتال منفجر شدن و تونستن پروژه هایی با درآمدهای چشمگیر چند میلیون دلاری را به وجود بیارن. در حال حاضر نیز آثار دیجیتالی به محبوب ترین دارایی های بازار توکن های غیر مثلی یا NFT تبدیل شده هست. برای مثال چند مدت پیش هنرمندی با اسم بیپل تونست یکی از آثار هنری خودش رو در خانه حراج کریستیز به قیمت 69 میلیون دلار به فروش برسونه. همچنین این فقط شما نیستین که با دیدن چنین اعداد نجومی وسوسه ورود به این بازار جذاب رو پیدا می کنین، باید بدونین هم اکنون افراد زیادی در صف های میلیون دلاری برای خرید و فروش NFT ها قرار دارن.

با گسترش بازار توکن های غیر مثلی، پلتفرم های زیادی در این زمینه به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن ها، برخی از بازارهای خرید و فروش NFT رو برای شما معرفی کنیم تا بتونین از این پلتفرم ها استفاده کنین و درآمد به دست بیارین.

توکن NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، شاید اسم توکن های NFT رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد اون ها به دست بیارین و شاید این سوال نیز برای شما پیش اومده باشه که توکن NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که NFT نوعی توکن رمزنگاری شده رو یه بلاک چین هست و به یه دارایی منحصر به فرد اشاره می کنه. همچنین NFT ها نوعی توکن های غیر قابل معاوضه هستن. به عبارت دیگه شما نمی تونین این توکن ها رو با یکدیگه معاوضه کنین، بلکه فقط می تونین اون ها رو در پلتفرم های مربوطه خرید و فروش کنین و یا اقدام به ساخت توکن NFT کنین و از این راه درآمد به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین توکن های غیر قابل تعویض به عنوان یه گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر میشن. در اصل NFT نوعی قرارداد هوشمند هست که با استفاده از پلتفرم های اوپن سورس تنظیم و برای ایمن سازی اون به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرن. همچنین NFT نوعی توکن مخصوص رمزنگاری شده هست که از فناوری بلاک چین برای ارتباط با یه دارایی دیجیتال منحصر به فرد استفاده می کنه که قابل تعویض نیست. نکته قابل توجه این هست که توکن های NFT با ارزهای دیجیتال معروفی مثل بیت کوین، اتریوم و دوج کوین تفاوت دارن، چون اون ها قابلیت جابجایی دارن. برای مثال شما می تونین یه بیت کوین رو با بیت کوین دیگه ای عوض کنین، در حالی که شما نمی تونین NFT ها رو با هم معاوضه کنین.

توکن های غیر مثلی روی بلاک چین اتریوم ساخته و جابجا میشن. همچنین اینکه مالک یه توکن NFT چه کسی هست، در شبکه بلاک چین ثبت میشه و همه سیستم هایی که به بلاک چین متصل هستن به اطلاعات اون توکن دسترسی دارن و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده رو نداره. به همین دلیل توکن های غیر مثلی منحصر به فرد هستن و محبوبیت زیادی به دست میارن.

بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها

بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد NFT ها، دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر مثلی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن ها برخی از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT رو برای شما معرفی کنیم تا بتونین به راحتی و طی کردن چند مرحله توکن های مورد نظر خودتون رو بخرین. بهتره بدونین توکن های غیر قابل تعویض به سرمایه گذاران خود که هنرمندان و کاربران هستن این امکان رو میدن تا آثار خودشون رو در قالب یه دارایی دیجیتال رمزنگاری شده ارائه کنند و بتونن اون ها فروخته و از این راه درآمد به دست بیارن. مقاله 8 روش کلاهبرداری درNFT هم میتونه برای شما مفید باشه.

جالب اینجاست که بدونین اشتیاق مردم به ضرب کردن یا مینت NFT های خود مسیر جدیدی در حوزه ارزهای دیجیتال به وجود آورد. مینتینگ فرایندی هست که دارایی های هنری دیجیتال رو به بخشی از بلاک چین اتریوم تبدیل می کنه، این دارایی ها از امنیت بالایی برخوردار هستن و غیر قابل دستکاری هستن و ضرب کردن این توکن ها دقیقا مثل ضرب سکه های فلزی و به گردش در آوردن اون ها در بازار هست. به این ترتیب شما نیز می تونین به راحتی آثار هنری خودتون رو به توکن های ان اف تی تبدیل کنین و اون ها رو با استفاده از پلتفرم های مربوطه در بازار توکن های غیر قابل تعویض عرضه کنین تا فروخته بشن.

تعداد NFT های مینت شده مرتبط با گسترش بازارهای ان اف تی در حال رشد هست و بازارهای جدید NFT به سرعت در حال ظهور هستن و این اهمیت انتخاب مجل مناسب برای فروش آثار هنری شما رو دو برابر می کنه و برای این کار شما باید پلتفرمی رو انتخاب کنین که با شکل هنر شما مطابقت داشته باشه. فراموش نکنین که هر بازار نشون دهنده کارمزد و نوع بلاک چینی هست که ازش استفاده می کنه. پس بدون اتلاف وقت زیاد بیایین تا بهترین پلتفرم ها برای ساخت و خرید و فروش NFT رو با همدیگه بررسی کنیم.

  1.   پلتفرم اوپن سی(Opensea):

پلتفرم اوپن سی(Opensea):

یکی از بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن ها، پلتفرم اوپن سی هست. Opensea یکی از بازارهای مطرح و مشهور در زمینه خرید و فروش آیتم ها و توکن های غیر قابل تعویض هست که شما می تونین با استفاده از این پلتفرم اقدام به ساخت، خرید و فروش توکن های غیر مثلی کنین. همچنین این پلتفرم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای زیادی که داره مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و محبوبیت زیادی نیز به دست اورده. این سایت نوعی صرافی غیر متمرکز نیز محسوب میشه که شما می تونین به عنوان کاربر این سایت بدون نیاز به اعتماد داشتن به یکدیگه و به صورت مستقیم معامله ها و تراکنش های خودتون رو انجام بدین.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم Opensea یکی از بزرگترین و اولین بازار کاربرپسند با بیش از 173 میلیون دلار حجم معامله طی 24 ساعت هست که در سال 2017 راه اندازی شده و از زمان راه اندازی تاکنون موفقیت های چشمگیری در حوزه توکن های غیر مثلی داشته. همچنین پلتفرم اوپن سی اجازه عرضه NFT های ساخته شده در پلتفرم های مختلف و وارد کردن دارایی ها به فرایند مینت کردن این نوع توکن ها رو به کاربران میده. علاوه بر این، پلتفرم اوپن سی از شبکه های مختلفی مثل اتریوم و پالیگان و بیش از 200 ارز دیجیتال در پرداخت ها پشتیبانی می کنه و به دلیل جمع آوری NFT ها از همه پلتفرم ها به پروتکل محبوب تبدیل شده.

هدف پلتفرم اوپن سی چیست؟

بهتره بدونین هدف اصلی پلتفرم Opensea ایجاد محیطی برای ساخت NFT هست تا علاقه مندان به راحتی به ساخت این توکن ها مشغول بشن. همچنین شما می تونین مجموعه ای از NFT های خودتون رو در این پلتفرم بسازین و در معرض دید همه کاربران قرار بدن. نکته قابل توجه هست که رابط کاربری سایت اوپن سی سادست و شما می تونین به راحتی در این پلتفرم فعالیت داشته باشین.

  2.   پلتفرم لاروا لبز(Larva Labs):

پلتفرم لاروا لبز(Larva Labs):

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT که محبوبیت زیادی به دست آورده، پلتفرم لاروا لبز هست. بهتره بدونین پلتفرم Larva Labs یه شرکت فعال در حوزه نرم افزار موبایل هست که در شهر نیویورک مستقره و توسط افرادی به اسم های جان واتکینسون و مت هال راه اندازی شد. فعالیت های این پلتفرم در ابتدا فقط در زمینه برنامه های کاربری برای سیستم عامل های اندروید و ios بود، ولی بعد از ظهور ارزهای دیجیتال فعالیت های این شرکت نیز به سمت کریپتوکارنسی ها کشیده شد و در آخر نیز در پروژه های NFT فعالیت های قابل توجهی انجام داد. بنابراین شما می تونین در پلتفرم لاروا لبز نیز اقدام به خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض کنین.
از جمله از فعالیت های این پلتفرم در حوزه توکن های غیر مثلی، بر روی کلکسیون عکس نمایه کریپتوبانک بر بستر بلاک چین اتریوم هست. شخصیت های این کلکسیون شامل 10 هزار عدد هست که به طور تصادفی و به روش هنرهای پیکسلی طراحی شده هست و هر کدوم از این شخصیت های موجود ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو دارن. همچنین در ابتدا به دست آوردن توکن های غیر مثلی در این پلتفرم به صورت رایگان امکان پذیر بود، ولی در حال حاضر ارزون ترین NFT این پلتفرم نیازمند 55 اتر معادل 165 هزار دلار هست که باید برای خرید این توکن NFT سرمایه زیادی در اختیار داشته باشین. توصیه میکنیم مقاله سه پروژه برتر NFT بر روی بایننس اسمارت چین رو هم مطالعه کنین.

نحوه کار با پلتفرم Larva Labs چگونه است؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد پلتفرم لاروا لبز دوست داشته باشین تا با استفاده از این پلتفرم NFT بخرین. برای این کار باید ابتدا وارد سایت رسمی پلتفرم Larva Labs بشین و کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو که حاوی اتریوم هست رو به این سایت متصل کنین و سپس NFT مورد نظر خودتون رو انتخاب کرده و با پرداخت هزینه اون رو خریداری کنین و به کیف پول خودتون انتقال بدین.

  3.   پلتفرم رریبل(Rarible):

پلتفرم رریبل(Rarible)

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT، پلتفرم رریبل هست. پلتفرم Rarible نوعی بازار خرید و فروش NFT هست که سازنده های محتوا و خریداران توکن های غیر مثلی رو بدون داشتن مهارت های قبلی در کدنویسی به همدیگه متصل می کنه. همچنین کارشناسان بازار بلاک چین اتریوم اون رو برای اطمینان از ایمن بودن تراکنش ها توسعه دادن و به همین دلیل مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران بازار NFT قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده. همچنین شما نیز می تونین به این پلتفرم مراجعه کنین و اقدام به ساخت توکن غیر مثلی و خرید و فروش NFT بپردازین و از این راه بتونین سود به دست بیارین.
جالب اینجاست که بدونین پلتفرم رریبل بعد از سایت اوپن سی یکی از بهترین سایت های خرید و فروش آثار هنری بر اساس توکن های غیر قابل تعویض یا همون NFT هست. این پلتفرم امکان ساخت، خرید و فروش آثار هنری رو بر اساس توکن RARI برای کاربران فراهم کرده که به عنوان اولین توکن حاکمیت در حوزه NFT شناخته میشه. همچنین از اونجایی که ساخت یه توکن غیر قابل تعویض نیاز به دانش کدنویسی و آشنایی با نوشتن قراردادهای هوشمند داره، این پلتفرم بستری رو برای کاربران فراهم کرده تا افراد بدون نیاز به داشتن مهارت کدنویسی بتونن NFT های خودشون رو به وجود بیارن و با فروش اون ها سودهای زیادی به دست بیارن.

مزایای پلتفرم رریبل چیست؟

از جمله از مزایای پلتفرم رریبل می تونیم به منبع باز بودن کدهای اصلی پروژه اشاره کنیم. همچنین این پلتفرم غیر امانی هست که مبادله آثار رو بدون نیاز به در اختیار و کنترل گرفتن سرمایه های کاربر ممکن می کنه. همچنین یکی دیگه از مزایای پلتفرم رریبل این هست که شما می تونین بدون دانش برنامه نویسی و کدنویسی توکن های خودتون رو بسازین و اون ها رو بفروشین. علاوه بر این، پلتفرم رریبل این امکان رو فراهم کرده تا شما بتونین NFT های خودتون رو به صورت همتا به همتا و با کمترین کارمزد مبادله کنین.

  4.   پلتفرم سوپر ریر(SuperRare):

پلتفرم سوپر ریر(SuperRare)

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT، پلتفرم سوپر ریر هست. پلتفرم SuperRare نوعی بازار انحصاری هنر NFT هست که میزبان برخی از گرون ترین و پرمخاطب ترین NFT ها در تاریخ ارزهای دیجیتال سوده. همچنین پلتفرم سوپر ریر نوعی پروتکی هست که در اون هنرمندان آثار هنری خودشون رو به شکل NFT ایجاد می کنند و در همون جا نیز اون ها رو می فروشن. به عبارت دیگه پلتفرم سوپر ریر نوعی بازار آنلاین برای خرید و فروش NFT هست که شما می تونین با کمترین کارمزد مبادلات خودتون رو انجام بدین. همچنین رابط کاربری این سایت راحته و می تونین به راحتی در این پلتفرم فعالیت کنین.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم SuperRare از بلاک چین اتریوم استفاده می کنه و به کاربران این امکان رو میده تا آثار هنری یا NFT های خودشون رو با استفاده از استاندارد ERC721 بسازن و اون ها رو بفروشن تا درآمد زیادی به دست بیارن. همچنین این سایت می تونه آثار هنری دیجیتال و کلکسیون رو پشتیبانی می کنه و اون ها رو برای سایر کاربران به نمایش بذاره. علاوه بر این، پلتفرم SuperRare دارای حراج های زنده و داشتن رابط کاربری جذاب نیز یکی از مهم ترین ویژگی های این پلتفرم هست. نکته قابل توجه این هست که این سایت در سال 2017 راه اندازی شد و از زمان زمان راه اندازی تاکنون نیز محبوبیت زیادی به دست آورده. مقاله کریپتوپانک چیست؟ هم میتونه در زمینه ان اف تی ها برای شما مفید باشه.

نحوه خرید و فروش NFT در پلتفرم سوپر ریر چگونه است؟

همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از پلتفرم سوپر ریر اقدام به خرید و فروش NFT کنین. همچننین شما می تونین به صورت پیاپی فرایند خرید و فروش NFT رو انجام بدین که یعنی اگه شما الان یه NFT بخرین، می تونین بلافاصله برای فروش اون اقدام کنین و در سریع ترین زمان ممکن و بدون تاخیر اون رو بفروشین و بتونین سود زیادی از فروش اون به دست بیارین.

  5.   پلتفرم فاندیشن(Foundation):

پلتفرم فاندیشن(Foundation)

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT، پلتفرم Foundation هست. پلتفرم فاندیشن نوعی پلتفرم تخصصی هست که برای جمع آوری سازنده های دیجیتال و مجموعه داران برای پیشبرد فرهنگ طراحی شده. همچنین این پلتفرم خودش رو اقتصاد خلاق جدید معرفی می کنه که تمرکز اصلی اون نیز بر هنر دیجیتال هست. همچنین این سایت یکی از محبوب ترین و بهترین بازار NFT هست که با استفاده از این سایت می تونین توکن های NFT ایجاد شده توسط خودتون رو به فروش برسونین. حجم معاملات توکن های NFT در این سایت بسیار زیاد هست و تونسته کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه.
جالب اینجاست که بدونین پلتفرم فاندیشن نوعی بازار NFT مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست که از سال 2021 فعالیت خودش رو شروع کرده و این بازار رویکرد متفاوتی رو نسب به سایر بازارها مثل اوپن سی اتخاذ کرده و فقط افرادی می تونستن توکن NFT بسازن که دعوت نامه داشتن. همچنین این سایت ویژگی ها و مزایای زیادی داره که از جمله از این ویژگی ها می تونیم به این موضوع اشاره کنیم که همه تراکنش ها، پیشنهادها، سابقه Bidها و... به صورت آن چین ثبت میشن. یکی دیگه از قابلیت های پلتفرم فاندیشن این هست که شما می تونین کالکشن های NFT رو به صورت قراردادهای هوشمند اختصاصی به وجود بیارین.

نحوه کار با پلتفرم فاندیشن چگونه است؟

بهتره بدونین فعالیت در این سایت راحته و کافیه بعد از ثبت نام در این سایت و ایجاد حساب کاربری کیف پول خودتون رو به این سایت متصل کرده و آثار خودتون رو در این سایت به کاربران دیگه نشون بدین و توکن های NFT خودتون رو بفروشین و یا سایر NFT ها رو بخرین. همچنین NFT های موجود در این سایت قیمت های متفاوتی دارن که باید با توجه به سرمایه خودتون یکی از اون ها رو انتخاب کنین.

  6.   پلتفرم نیفتی گیت وی(Nifty Gateway):

پلتفرم نیفتی گیت وی(Nifty Gateway)

یکی دیگه از انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT، پلتفرم نیفتی گیت وی هست که امروزه به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودش مورد استقبال کاربران حوزه توکن های غیر مثلی قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده. بهتره بدونین پلتفرم Nifty Gateway نوعی پروتکل پیشرو NFT مستقر در نیویورک هست که به کاربران این امکان رو میده تا NFT های خودشون رو در ازای دلار آمریکا بفروشن و صرافی بزرگ جمینی از این پلتفرم پشتیبانی می کنه. نکته قابل توجه این هست که پلتفرم نیفتی گیت وی در سال 2018 راه اندازی شد و کاربران این امکان رو دارن تا با استفاده از این پلتفرم آثار هنری دیجیتال خودشون رو خرید و فروش کنند.
جالب اینجاست که بدونین پلتفرم Nifty Gateway یه تیم اختصاصی داره که قبل از ایجاد و صدور Nifties در این پلتفرم در مورد سارنده اون تحقیق لازم رو انجام میده. بنابراین این پروتکل قصد داره فقط با کیفیت ترین مجموعه های دیجیتالی رو در اختیار کلکسیونرها قرار بده. همچنین سیستم مدیریت متمرکز نیفتی گیت وی یادآوری می کنه که همه کسب و کارها برای بهره مندی از مزایای فناوری بلاک چین نیازی به غیر متمرکز بودن ندارن و سازمان های مختلف این امکان رو دارن تا بلاک چین رو به گونه ای که مناسب با نیازهای خاص اون هاست انتخاب کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن ها، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع پلتفرم های خرید و فروش NFT بپردازیم تا با این پلتفرم ها آشنا بشین و بتونین با استفاده از این پلتفرم ها کسب درآمد داشته باشین. همونطور که گفتیم، با گسترش بازار NFT، سایت ها و پلتفرم های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به پلتفرم اوپن سی، رریبل، فاندیشن و... اشاره کنیم. بنابراین شما می تونین با استفاده از این پلتفرم های اسم برده شده، اقدام به خرید و فروش NFT کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها

در مورد 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها نظر دهید
سوال امنیتی :1+40 = ?