بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال     

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال     "


  • 08:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

 در این مقاله بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال سعی می کنیم به بررسی انواع روش های نوسان گیری از ارزهای دیجیتال و مزایا و معایب نوسان گیری ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال دارای شرایط پرنوسانی هستش که معامله گران می تونند از این فرصت ها یا دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال، درآمد داشته باشند. البته، سرمایه گذارانی هستن که که برای کسب درآمد از این بازار ارز دیجیتال، به سرمایه گذاری بلند مدت اقدام می کنند. 

در بازار مالی، چند نوع نوسان گیری داریم. معامله گرانی که خرید و فروش لحظه ای و کوتاه مدت انجام میدن و طی چند هفته و چند ماه معامله می کنند. اون دسته از معامله گرانی که در بازه های کوتاه مدت معامله می کنند، نوسانات بازار برای اون ها مهمه. این دسته از معامله گران برای جلوگیری از ضررهای سنگین، برای معاملات خودشون حد ضرر تعیین می کنند. روش دیگه ای برای کم کردن ریسک برای این معامله گران امکان خرید پله ای در قیمت های پایین تر هستش.

معرفی انواع روش های نوسان گیری از ارزهای دیجیتال

انواع روش های نوسان گیری از ارزهای دیجیتال

معامله گران نوسانی مانند تریدرهای روزانه نیاز ندارند تا ساعت های بی شماری نمودار رو بررسی کنند و معاملاتی که می کنند، ممکنه از چند روز تا چند هفته طول بکشه. برای نوسان گیری نیاز به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هستش تا ارز دیجیتال مورد نظر از نظر نوسانات احتمالی در آینده مورد بررسی قرار بگیره. 

مقاله پیشنهادی: آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

•    استفاده از میانگین متحرک

یکی از ابزار هایی که می تونیم برای نوسان گیری از ارزهای دیجیتال استفاده کنیم، میانگین متحرک هستش. با استفاده از این شاخص، ایفای نقش مقاومت و حمایت متحرکه که این توانایی رو به کاربر میده تا در روندهای صعودی جلوی ریزش رو بگیره و در روندهای نزولی از رشد قیمت جلوگیری کنه. با استفاده از این استراتژی، وقتی که قیمت به نزدیکی خطوط میانگین متحرک میرسه، باید خرید رو انجام بده. زمانی باید فروش رو انجام بده که خط میانگین متحرک به سمت پایین می شکنه.

•    تشخیص محدوده های ثابت نوسان

این نوع استراتژی مناسب بازاریه که به حالت رنج دوامده. در این حالت قیمت بین دو سطح حمایت و مقاومت نوسان داره. در این شرایط، معامله گر برای نوسان گیری از ارزهای دیجیتال، باید سفارش خرید رو در نزدیکی سطح حمایتی قرار بدن و در نزدیکی سطح مقاومت بفروشند. بهتره که تریدرها حریص نبوده و برای احتیاط کار اهداف فروش خودشون رو 1 یا 2 درصد پایین تر از خطوط مقاومت قرار بدند.

توجه کنید که سطوح مقاومت به صورت یک خط نبوده و شامل یک محدوده هستش. معامله گران ریسک پذیرتر می تونند برای کسب سود بیشتر به برخی از سفارش فروش رو در قیمتی پایین تر از محدوده مقاومت و قسمت دیگه ای رو در قسمتی از سایه کندل، ثبت کنند.

•    استفاده از تحلیل فاندامنتال

سعی کنید اخبار و بعضی از اتفاقات مربوط به رز دیجیتال رو دنبال کنید. برای مثال، اخبار اضافه شدن به صرافی های معتبر، هارد فورکی که قراره اتفاق بیوفته می تونه بر روی قیمت ها تاثیر داشته باشه. با این حال، تریدر ها در نظر گرفتن این نوع رویداد ها و اتفاقات، اقدام به پیش از خرید ارزهای دیجیتال می کنند و در نتیجه تقاضا برای خرید بیشتر می شه. 

•    استفاده از اندیکاتورها

بعضی از اندیکاتورها، محدوده متحرکی رو برای نوسان قیمت مشخص می کنه. استفاده از این شاخص در بازارهای رنج و بدون روند بالاترین کارایی داره. راحت ترین استفاده ای که می تونیم از این شاخص داشته باشیم، زمانیه که رسیدن قیمت به کف محدوده و فروختن دارایی زمانی که به سقف قیمت میرسه. البته این نکته رو هم در نظر بگیرین که استفاده از این اندیکاتور درصد خطای بالایی داره و باید با روش های دیگه از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم.

مقاله پیشنهادی: مهارت های لازم برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

چگونه می توان با نوسان گیری از ارزهای دیجیتال کسب سود کرد؟

معامله گران نوسان گیر می تونن با استفاده از نوسانات قیمتی که از چند روز تا چند هفته اتفاق می افته، سود کسب کنند. پس معامله گران نوسان گیر نسبت به معامله گران روزانه، برای مدت طولانی تری موقعیت های خودشون رو نگه می دارند. معامله گران نوسان گیر از تحلیل تکنیکال برای انجام معاملات خودشون استفاده می کنند ولی نه به اندازه معاملات روزانه کاربرد ندارند. البته معامله گران نوسان گیر می تونند از تحلیل فاندامنتال برای انجام معاملات خودشون استفاده کنند. نمودارهای شمعی، برای تحلیل قیمت، استفاده از شاخص های تحلیل تکنیکال و تشخیص سطوح حمایت و مقاومت می تونه تاثیر داشته باشه. 

 معمولاً معامله گران نوسان گیر برای انجام معاملات خودشون از بازه های زمانی متوسط یا طولانی مدت استفاده کنند. دلیل انجام این کار اینکه یک روند، زمانی قوی هستش که در بازه زمانی طولانی مدت تایید بشه. البته به این معنی نیست که معامله گران به بازه های زمانی کوتاه مدت دقت زیادی ندارند. بهترین چارچوب زمانی شکل می گیره که معامله گران نوسان گیر از نمودار روزانه استفاده کنند. 

مزایای معاملات نوسان گیری از ارزهای دیجیتال

مزایای معاملات نوسان گیری از ارزهای دیجیتال

تریدرها می تونند با استفاده از این مزایا، برای انجام معاملات خودشون تصمیم بگیرند.

•    عدم توجه همیشگی به بازار

در نوسان گیری روزانه یا هفتگی لزومی نداره که تریدرها به صورت تمام وقت به نمودار نگاه کنند. چون نمی تونند در طی یک روز نوسان قابل توجهی در روند قیمت یک دارایی خاص ببینند. در این روش، تریدر ها می تونند به نوسانات توجه داشته باشند تا در صورت وقوع نوسان چشم گیر تبدیل به یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری بشه. 

•    فرصت تحلیل مناسب 

معامله گرانی که از آموزش نوسانگیری استفاده می کنند، برای تحلیل قیمت استفاده از اندیکاتور ها و نمودارهای تکنیکال لزومی ندارند. می تونند در طی روند احساسات معامله گران و اخبار بازار رو رصد کنند تا بتونند نتایج بهتری رو برای سوددهی داشته باشند. در صورتی که در معامله گران روزانه یا اسکالپ فرصت زیادی برای تحلیل ندارند و از کوچیک ترین فرصت برای نوسان گیری و کسب سود استفاده می کنند. 

مقاله پیشنهادی: نوسان گیری چیست و چگونه انجام میگیرد؟

•    کسب سود بالا 

روش های معامله گر روزانه برای معاملاتی با سود کم مناسب هستن. در حالی که در نوسان گیری می تونید سودهای بالاتری رو کسب کنید. اگه یک تریدر به صورت حرفه ای نوسان گیری کنه، می تونه سودهای بالاتری رو برای خودش به دست بیاره. اگه بازار در طی چند روز هم نوسان قابل توجهی نداشته باشه، در طی چند هفته می تونه فرصت های خوبی رو در اختیار معامله گران قرار بده. 

معایب معاملات نوسان گیری از ارزهای دیجیتال    

معایب معاملات نوسان گیری از ارزهای دیجیتال    

بعد از بررسی مزایای معاملات نوساگیری، بهتره که معایب این نوع معاملات رو هم در نظر بگیریم.

•    نیاز به درک عمیق بازار 

از اونجایی که معامله گران نوسان گیر نیازی به تحلیل روندهای بازار و تحلیل اون ها ندارند. بنابراین، باید از شرایط بازار اطلاعات بیشتری داشته باشند تا بتونند سود بیشتری کسب کنند. 

•    در خطر بودن دارایی های مالی

بعضی از بازارها، شرایط پرنوسانی نسبت به بازارهای دیگه مثل بورس دارن. بنابراین، شاید ارزش یک دارایی مالی در اون ها می تونه در طی یک روز افت شدید قیمتی داشته باشه. معامله گران روزانه به دلیل اینکه مدام در حال رصد کردن بازار هستن، می تونند در طی چند دقیقه چنین افت های رو تشخیص بدن و در نتیجه سرمایه خودشون رو حفظ کنند. ولی اگه یک غفلت کوچیکی داشته باشند، دارایی و سرمایه خودشون رو کاملاً از دست میدند. 

•    عدم کسب سودهای طولانی مدت 

بعضی وقتا یک سهم یا دارایی مالی خاص، پتانسیل رشد بالایی در طولانی مدت داره و گونه ای که اگه یک سرمایه گذار برای طولانی مدت سرمایه خوش رو نگه داره، سود بیشتری کسب می کنه. معامه گر نوسان گیر، با خرید چنین دارایی در صورت اولین فرصت اون رو به فروش میرسونه. ولی تریدر های نوسان گیر به کسب سودهای بلند مدت توجه نمی کنند. 

نتیجه

در این مقاله بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال بررسی کردیم و انواع روش های نوسان گیری از ارزهای دیجیتال و همچنین مزایا و معایت نوسان گیری نوسان گیری از ارز دیجیتال به اون ها پرداختیم. همونطور که گفتیم، معامله گران، به ساعت کاری خودشون خیلی اهمیت میدند، چون ساعت کاری بدون نوسان یانوسان کم، برای اون ها سودی رو به ارمغان نمیاره و باعث هدر رفتن اون ها به خطر افتادن سرمایشون میشه. در نتیجه مسئله انتخاب ساعت های ورودی به بازار و معامله بسیار مهمه. 
امیدواریم از این مقاله به خوبی کنید و نهایت بهره از اون برده باشین. در آخر خوشحال می شیم نظراتتتون رو با ما به اشراک بزارین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال     

در مورد بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال      نظر دهید
سوال امنیتی :5+56 = ?