آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟"


  • 15:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

با عرض سلام و احترام به  همه ی مخاطبین عزیز، در خدمت شما عزیزان هستیم با یک موضوع بسیار جالب تحت عنوان، ایا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟ این سئوالی هستش که شاید ذهن بسیاری از شما رو درگیر کرده باشه. ما در این مقاله سعی کردیم که به صورت جامع به سوال شما پاسخ بدیم و چنانچه قصد ورود به چنین کسب و کاری رو هم داشته باشین بی شک مطالعه این مقاله، خالی از لطف نخواهد بود. بهتره بدونین که، ترید ارز دیجیتال به شرایطی مثل زمان و فعالیت تریدر یا معامله گر بستگی داره و با استراتژی ‌های گوناگونی انجام می گیره. 

به‌ صورت کلی، هر چقدر چارچوب زمانی تریدر کوتاه ‌تر باشه، به مهارت بیشتری نیاز داره. برای همین استراتژی ‌های معاملاتی کوتاه ‌مدت مثل، ‌ترید روزانه و اسکالپینگ برای افرادی که مبتدی هستن، پیشنهاد نمی ‌شه. با کمک این روش‌ های ترید، می ‌تونیم از کوچک ‌ترین تغییرات بازار، در حد دقیقه یا روزانه، کسب سود کنیم. روش‌ های کوتاه‌ مدت نیاز به دانش و تسلط بیشتری نسبت به روش ‌های بلند مدت دارن، اما در عمل، این استراتژی‌ های بلند مدت هستن که بیشترین سود رو برای تریدرها به ‌همراه داره. در ضمن داشتن استراتژی سود مرکب، در سرمایه گذاری های بلند مدت اکثرا موفقیت امیز بوده و باعث می شه که در این روش از کسب و کار یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال به پول خوبی برسیم. لطفا با ما همراه باشین

پول دار شدن با ترید ارزهای دیجیتال آیا امکان پذیر است؟

ایا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟

نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله، ایا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟ ابتدا به صورت خلاصه به بیان ابعاد مختلف مقاله بپردازیم و چگونگی پولدار شدن با ترید ارز دیجیتال رو با ارائه استراتژی معقول براتون توضیح بدیم. همانطور که می دونین، ارزهای دیجیتال به‌ عنوان یک ابزار مالی در دنیا شناخته شدن و به نظر می ‌رسه در سال ‌های پیش‌رو با جهش بزرگی از استقبال عموم مردم مواجه بشن. برخی از کاربران از بیت‌کوین به ‌عنوان یک روش پرداختی استفاده می ‌کنن اما جذابیت ‌های این ارز به اینجا ختم نمی ‌شه. 

مقاله پیشنهادی:آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

می ‌تونیم از دنیای ارزهای دیجیتال و رمز ارزها به ‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کنیم. راه‌ های بسیاری برای کسب درآمد از دنیای کریپتوکارنسی وجود داره اما هیچ‌کدام از آن ها آسان نیستش. پول‌ دار شدن در این دنیا مانند؛ هر بازار مالی دیگه نیاز به اطلاعات تخصصی، تلاش و تجربه کافی داره. این روزها که بازارهای مالی به رونق زیادی رسیده و وضعیت اقتصادی دنیا به سمت خوبی پیش نمیره، تعداد زیادی از مردم تلاش می‌ کنن به تریدر یا معامله گر بازارهای مالی تبدیل بشن تا بتونن به درآمد دلخواه خود برسن. معامله‌گری، باحال و جذاب هست. به طوری که باعث می شه احساس زنده بودن داشته باشی. همچنین به عنوان یک روش سریع برای از بین بردن بهره ‌وری، سلامت روانی و همچنین ویران‌کردن سبد سرمایه‌گذاری‌ تون برای رسیدن به یک بازدهی مناسب هم محسوب می شه. مهارت پیدا کردن در بازارهای مالی کار یک شب و یک ماه و یک سال نیست، نیاز به آموزش داره.

ترید یک روش برای ورود به بازار مالی و کسب درامد هستش به زبان عامیانه، ترید در واقع یعنی خرید و فروش دارایی ها وقتی شما در حال خرید و فروش خانه یا ماشین هستین این عمل شما در حقیقت ترید هستش در بازار ارزهای دیجیتال به خرید و فروش ارز دیجیتال، ترید (trade)  گفته می شه. ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصادیست و بیشتر برای معامله‌ های کوتاه ‌مدت استفاده می‌ شه. 

در طرف دیگر، معامله‌ ها با اهداف دریافت سود در بلند مدت، به ‌عنوان سرمایه‌گذاری مطرح می ‌شه. به عبارت دیگه، تریدر ارز دیجیتال به کسی گفته می ‌شه که در بازار ارزهای دیجیتال از طرف خودش یا افراد حقیقی و حقوقی دیگر، به خرید و فروش رمز ارزها می‌ پردازه تریدرها، افرادی هستن که تلاش می‌ کنن در روندهای صعودی یا حتی نزولی بازارهای دیجیتال سود دریافت کنن. سرعت معامله‌ های آن‌ ها بسیار سریع‌تر از سرمایه‌گذاران هست و ممکنه به ‌دنبال سود کمتری از هر ترید یا معامله باشن.

با افزایش حجم بازارهای مالی، تعداد افرادی که مشغول‌ ترید هستن، زیاد شده. بنابراین می ‌تونیم بگیم که،‌ ترید ارز دیجیتال در عصر حاضر، به‌ عنوان یک حرفه شناخته می ‌شه. باید به این نکته توجه داشته باشین که برای تریدر شدن باید علاقه‌ی زیادی به یادگیری مباحث ترید داشته باشین. و در ضمن لازم نیست که برای شروع، حتما سرمایتون بالا باشه و حتی با حداقل سرمایه، می تونین ترید ارزهای دیجیتال را شروع کنین. 

مقاله پیشنهادی: 8 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال

اما نکته ی اصلی اینجاست، شاید فکر کنین که تریدرها از سراسر جهان پول پارو می‌ کنن، اما واقعیت این که موفقیت در این بازار محدود به درصد بسیار کمی از معامله‌گران هست. مشکل اینجاست که بسیاری از تریدر یا معامله گر به خیال یک شبه پولدار شدن به این بازار وارد میشن. اما در واقع، فاقد نظم و انضباط لازم برای یادگیری واقعی هنر تریدینگ هستن. معامله کوتاه مدت مخصوص آماتورها نیست و به ندرت مسیری برای سریع ثروتمند شدن هست. بدون متحمل شدن ریسک‌ های عظیم نمی شه به سودهای  عظیم دست پیدا کرد البته احتیاط در هر کاری شرط موفقیت هستش این رو هم فراموش نکنیم و هم این که، ریسک بالا در معاملات، به معنای عملکرد معاملاتی پر افت و خیز و ضررهای زیاد هست. 

پول دار شدن با ترید ارزهای دیجیتال

بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که می تونه نشان بده آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟، مسئله زمان هست همین مسئله باعث شده، سود معامله در ارز دیجیتال بسیار جذاب و دوست داشتنی باشه. چرا که این بازار تونسته در مدت زمان کوتاه درصد سود خوبی به سرمایه گذاران خود بده. همانطور که قبلا هم گفتیم، بیشترین سود رو در این بازار کسانی می برن که صبر پیشه می کنن. کافیه به سیر صعودی ارزش ارز‌های دیجیتال در چند سال اخیر توجه کنین کسی که از سود ۱۰۰۰ دلاری خود گذشته، در حال حاضر میلیون ‌ها دلار سرمایه به جیب زده به گفته وارن بافت، سودآوری واقعی در طول زمان و بر اساس سود مرکب حاصل می شه. اما به این موضوع نیز توجه داشته باشین که زمانی که قراره برای این سودآوری هزینه کنین باید به نسبت سودی که برای شما داده، بهینه باشه. در این صورت شما می تونین برای آینده سودی داشته باشین که می تونه شما را در مسیر ثروتمند شدن قرار بده. 

مقاله پیشنهادی: 10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای

سود مرکب را می ‌تونیم این گونه تعریف کنیم سود حاصله از اصل سرمایه به علاوه سود حاصل از سودهای قبلی که به آن  «سودِ سود» یا  «بهره بر سود» نیز گفته می‌ شه با یک مثال سود مرکب را توضیح میدیم فرض کنین شما، در بورس تهران ۱۰۰ تومان سرمایه گذاری کردین. اگر شما طی مدت زمان مشخص ۵۰ درصد سود کنین، سرمایه شما به ۱۵۰ تومان می رسه. حال شما دارای ۱۵۰ تومان سرمایه هستین. حال اگر شما بعد از مدتی ۵۰ درصد سود کنین، در واقع سرمایه شما به ۲۲۵ تومان خواهد رسید تریدر باید به مسئله سود مرکب توجه داشته باشه. از این روست که معمولا گفته می شه که همیشه در سبد معاملاتی خودتون سرمایه گذاری بلند مدت هم داشته باشین، استفاده از سود مرکب می تونه نوعی تضمین برای ثروتمند شدن محسوب بشه این سود در طول زمان می تونه بزرگ و بزرگ تر بشه، بنابراین لزوما سودآوری سریع نمی تونه ضامن ثروتمند شدنتون باشه اگر بخوایم ساده تر بیان کنیم، ترید ارزهای دیجیتال زمانی می تونه ضامن ثروتمند شدن شما باشه که در بازه زمانی مشخص رخ بده.

اگر قصد پولدار شدن در ارزهای دیجیتال را دارید باید ...

در ادامه این قسمت از مقاله در زیر به مواردی هم اشاره می کنیم که در ترید ارزهای دیجیتال باید به ان توجه کنیم چنانچه قصد پولدار شدن از این طریق رو داریم. 

پولدار شدن در ارزهای دیجیتال را دارید

برای اینکه دراین حوزه موفق بشین لازمه که ابتدا با سرمایه کم وارد این کسب و کار بشین چون اگر مبلغ کم باشه و و اون رو از دست بدین زیاد ضرر نکردین برای کاهش ریسک این بازار بهتره که ابتدا بازار را به خوبی رصد کنین تا ریسک شما به حداقل برسه و با دانش و اگاهی کامل وارد این بازار بشین. در این کسب وکار باید احساساتتون رو کنار برازین یعنی هنگامی که بازار در کف هست خرید کنین و اون رو در سقف بفروشین به بالاترین قیمت. اما عده ای به خاطر عدم دانش کافی فک می کنن اون لحظه بهترین زمان برای اتخاذ تصمیم هست در حالی که با شکست مواجه می شن. و فراموش نکنین که شما تریدر هستین نه هولدر همانطور که قبلا هم گفتیم شخص تریدر از نوسانات بازرا در کوتاه مدت استفاده می کنه و سود کسب می کنه در حالی که یک شخص هولدر از نوسانات بازار در بلند مدت استفاده می کنه و سود به دست میاره البته کسب سود مرکب رو هم که قضیه جداگانه ای داره در بالا توضیح دادیم که خودش استراتژی جالبی هستش و تضمینی هستش برای پولدار شدن. 

حتما اخبار هارو دنبال کنین که تاثیر زیادی در نوسانات بازار داره، رویدادهای غیره منتظره مثل، جنگ، سخنان افراد معروف به راحتی می تونه یک ارز خاصی و حتی کل بازار رو تحت تاثیر قرار بده. یکی از سبک های کاربردی  و مورد توجه تریدر ها تحلیل تکنیکال به روش اکشن هست با توجه به اینکه رمز ارزها نوپا و تازه تاسیس هستن هنوز به طور کامل به جایگاه اساسی خود نرسیدن بنابراین نمی شه تنها به تحلیل فندامنتال تکیه کرد. به طور کلی تریدر برای دریافت سود، اوضاع موجود در بازارهای مالی را با روش‌ های مختلف مثل تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال،  باید بررسی کنن و با توجه به اطلاعاتی که به‌دست میارن نقاط مهم را برای ورود و خروج تشخیص داده و برای خرید یا فروش اقدام ‌کنن و در نتیجه به ثروت برسن.

جمع بندی و نتیجه گیری

در نهایت نوبت به این رسید  که در مقاله، ایا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟ بگیم که، حتی موفق ‌ترین تریدرها نیز در معاملات به دلیل آموزش ناکافی، برنامه ‌ریزی و نظم نامناسب ضرر می‌ کنن. آن ‌ها از قوانین مدیریت سرمایه اشتباهی، پیروی می ‌کنن که مزیتی نداره یا بسیار کم داره. پس نتیجه این که لزوماً هر تریدی پولدار نمی ‌شه. قدم اول آموزش دیدن درست هست. در بازارهای ارز دیجیتال این پول و سرمایه شماست که کار می کنه. به عبارت ساده تر این بازار موقعیتی رو براتون فراهم می کنه که، بر اساس دانش و تجربه سرمایه خودتون را وارد یک چرخه پولی کنین و در نهایت سود حاصل از این چرخه را به دست بیارین. این چرخه می تونه به اندازه ای بزرگ باشه که سودآوری خوبی رو براتون داشته باشه. از این رو معمولا ثروتمندترین افراد دنیا توسط این بازارها رشد کردن. اما فراموش نکنین که، بازارهای سرمایه ای زمانی سودآوری خوبی داره که شما بتونین چرخه مناسب و درستی را انتخاب کنین. از این که ما رو همراهی کردین سپاسگذاریم. پیروزو موفق باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟

در مورد آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+94 = ?