انواع روش های پرایس اکشن (Price Action) کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "انواع روش های پرایس اکشن (Price Action) کدامند؟"


  • 13:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

انواع روش های پرایس اکشن(Price Action)؛ دوست دارین تا با این سبک ها آشنا بشین؟ احتمالا با دوره آموزش تحلیل پرایس اکشن ارزسنج آشنا هستین و می دونین که در گذر زمان افراد مختلفی اقدام به بهبود پرایس اکشن کردن که افراد مختلفی اقدام بهبود پرایس اکشن کردن که این تلاش ها باعث به وجود اومدن سبک های مختلفی پرایس اکشن شده. بیشتر تحلیلگران با تعداد کمی از این سبک ها آشنا هستن و اگه شما از اون ها در مورد بهترین سبک پرایس اکشن بپرسین، مطمئنا سبک مورد استفاده خودشون رو به عنوان بهترین گزینه به شما معرفی می کنند.

یکی از داغ ترین بحث ها بین افراد درباره تجلیل و بررسی بازارهای مالی مثل بورس و ارزهای دیجیتال، انتخاب روش تحلیلی هست. از بین روش های موجود دو مورد از نظر بین المللی شناخته شده و تایید شده هستن که این دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی هستن. این روزها یکی از روش های محبوب بین تحلیلگران تکنیکال روش پرایس اکشن هست که می تونین از این روش برای تحلیل رمزارزها استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع روش های پرایس اکشن کدامند؟ اطلاعاتی در مورد پرایس اکشن یا Price Action به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین سبک های پرایس اکشن بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟0

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پرایس اکشن یا Price Action رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پرایس اکشن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پرایس اکشن اصطلاحی هست که بیشتر در تحلیل تکنیکال برای توصیف و تفسیر حرکت یه ارز دیجیتال استفاده میشه. تریدرهایی که از این سبک استفاده می کنند، می دونن که قیمت یه دارایی مهم ترین موردی هست که در تحلیل باید در نظر گرفته بشه. بیشتر تصمیمات در این روش با استفاده از چارت قیمت و بدون هیچ ابزار خاصی گرفته میشه و همه تمرکز تریدر بر روی تاریخچه قیمت هست.

جالب اینجاست که بدونین معاملات پرایس اکشن استراتژی هست که به پیش بینی حرکت بازار با شناسایی الگوها یا سیگنال ارز دیجیتال در حرکات قیمت یه بازار اساسی کمک می کنه. پرایس اکشن در معاملات، عملکرد یه اوراق بهادار، شاخص، کالا یا ارز رو تجزیه و تحلیل می کنه تا پیش بینی کنه که در آینده چه کاری ممکنه انجام بده. اگه تجزیه و تحلیل پرایس اکشن به شما میگه که قیمت در حال افزایش هست، ممکنه بخواهین یه موقعیت خرید داشته باشین، یا اگه باور دارین که قیمت کاهش پیدا می کنه ممکنه معاملات شورت رو انتخاب کنین. درک معاملات پرایس اکشن شامل بررسی الگوها و شناسایی شاخص های کلیدی هست که ممکنه بر سرمایه گذاری شما تاثیر بذاره.

بهترین سبک های پرایس اکشن کدامند؟

بهترین سبک های پرایس اکشن

همونطور که می دونین، در دنیای سرمایه گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال، استراتژی و روش های مختلفی برای تحلیل و بررسی وجود داره. هر کدوم از این روش های موجود بستگی به استفاده معامله گر داره و بعضی وقت ها ممکنه با استفاده از روش تحلیل اشتباه سرمایه خودتون رو از دست بدین. بنابراین، بهتره با انواع روش های پرایس اکشن آشنا باشین تا پیش بینی های درستی انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین سبک های پرایس اکشن بپردازیم تا این روش ها رو بشناسین.

  • سبک پرایس اکشن ICT

یکی از بهترین سبک های پرایس اکشن، سبک ICT هست. توجه و تمرکز این سبک بیشتر بر روی تحلیل رفتاری بازارگردان هاست. این روش تحلیلی بیشتر با استفاده از ابزارهایی مثل اوردر بلاک ها، عملکرد مارکت در زمان های مختلف، بررسی سطوح نقدینگی بازار، بررسی سطوح مختلف استاپ لاس و.... صورت می گیره. این سبک دارای مزایایی مثل کاوش دقیق در نوسانات قیمتی و طرح ریزی مرحله به مرحله از بازار دارایی های مورد نظر و همچنین امکان کاوش در رفتار سشن های معاملاتی هست. علاوه بر این موارد، نیاز نداشتن به ابزار پیچیده تکنیکال و اجرای ساده و کاربرد بالای این روش از سایر مزایای این سبک شناخته میشن.

  • سبک پرایس اکشن RTM

یکی دیگه از بهترین سبک های پرایس اکشن، روش RTM هست که در اصل نوعی استراتژی معاملاتی بر اساس منطق و دیدگاه مبنی بر حرکات قیمت و توان حرکتی قیمت هست. در این سبک به طور کلی ابتدا اقدام به مشخص کردن پیوت ها در تایم مخصوص خودش با قوانین مخصوص کرده و سپس به یه تایم فریم پایین تر برای پیدا کردن پترن های معاملات رفته و در دو تایم پایین تر از تایم پیوت هم اقدام به بررسی گره های قیمتی می کنه و بعد از تاییدیه گرفتن بر اساس نوع حرکات و انواع گره ها در جهت قیمت یا در جهت ریورسال کلی قیمت معامله می کنه.

مقاله پیشنهادی: نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM

  • سبک پرایس اکشن عرضه و تقاضا

بهترین سبک های پرایس اکشن کدامند؟

یکی دیگه از بهترین روش های پرایس اکشن، سبک عرضه و تقاضا هست که محبوبیت زیادی در بین تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال داره. در این روش تحلیلی عرضه به این معنی هست که چه میزان و چه مقدار از خدمات یا کالاهای خاص تمایل به ارائه با قیمتی خاصی دارن. تقاضا هم در تعریف این روش معاملاتی به این معنی هست که چه میزان از این خدمات و کالاهای با قیمت خاص رو مصرف کننده قادر و مایل به خرید میشه. یکی از اساسی ترین تفاوت سبک های پرایس اکشن تفاوت در سادگی و سختی روش هست.

  • پرایس اکشن ال بروکس

یکی دیگه از بهترین روش های پرایس اکشن، سبک ال بروکس هست که از اون برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتلا استفاده میشه. در تحلیل پرایس اکشن ال بروکس از چارت های 5 دقیقه ای، روزانه یا هفتگی استفاده میشه. مزیتی که پرایس اکشن ال بروکس نسبت به سایر تحلیل ها داره این هست که نیازی به استفاده از نرم افزاری خاص برای تحلیل در این روش وجود نداره. فقط ابزاری که برای پرایس اکشن ال بروکس نیاز هست، همون نمودارهای شمعی یا داده های قیمتی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع روش های پرایس اکشن کدامند؟ اطلاعاتی در مورد پرایس اکشن یا Price Action به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین سبک های پرایس اکشن بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، پرایس اکشن استراتژی هست که به پیش بینی حرکت بازار با شناسایی الگوها یا سیگنال ها در حرکات قیمت یه بازار اساسی کمک می کنه. پرایس اکشن در معاملات، عملکرد یه اوراق بهادار، شاخص، کالا یا ارز رو تجزیه و تحلیل می کنه تا پیش بینی کنه که در آینده چه کاری ممکنه انجام بده. از جمله از بهترین سبک های پرایس اکشن می تونیم به ال بروکس، عرضه و تقاضا، سبک ICT و... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع روش های پرایس اکشن (Price Action) کدامند؟

در مورد انواع روش های پرایس اکشن (Price Action) کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+78 = ?