لباس دیجیتال (Wear To Earn) چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "لباس دیجیتال (Wear To Earn) چیست؟"


  • 14:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا با مفهوم لباس دیجیتال یا Wear To Earn آشنا هستین؟ آیا می دونین که با پوشیدن لباس دیجیتال می تونین NFT کسب کنین؟ لباس های دیجیتال در واقعیت وجود فیزیکی ندارن، بلکه با استفاده از مدل سازی 3 بعدی روی عکس یا ویدیوی شما اضافی میشن. یعنی مثل فیلتر اسنپ چت عمل می کنند و طوری به نظر میرسه که گویی فرد اون لباس رو پوشیده. صنعت مد بعد از رکود ناشی از پاندمی کرونا به کمک این تکنولوژی می تونه متحول بشه!

آیا تا الان به ایجاد یه لباس به شکل NFT یا توکن غیرمثلی فکر کردین؟ با توجه به این واقعیت که NFTها در حال حاضر علاوه بر تصاویر، صدا و ویدیو در اشکال غیر دیجیتالی مثل میم، گیف ها، توییت ها، املاک و سایر موارد غیر دیجیتالی وجود دارن، ظهور توکن های غیر مثلی یا NFT مد و تاثیر اون بر صنعت مد اونقدر هم دور از انتظار نیست. شما می تونین در متاورس لباس دیجیتالی تهیه کرده و با اون ها درآمد کسب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد لباس دیجیتال یا Wear To Earn به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پروژه های لباس دیجیتال بپردازیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

لباس دیجیتال چیست؟

لباس دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم لباس دیجیتال یا Wear To Earn رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که لباس دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لباس دیجیتال نوعی لباس هست که در دنیای واقعی وجود خارجی نداره و از طریق مدل سازی سه بعدی به عکس یا ویدیوی کاربر اضافی میشه و از این طریق کاربر این لباس رو می پوشه. منشا ایجاد لباس دیجیتال رو میشه در تب توکن های غیرمثلی یا NFT به ویژه موفقیت مدل های بازی برای کسب درآمد و سطح درآمد حاصل از این توکن ها پیدا کرد.

جالب اینجاست که بدونین بعد از گسترده شدن ویروس کرونا خیلی از کسب و کارها و تولیدهای لباس شکست خوردن و این موضوع باعث شد تا رکودی در صنعت مد به وجود بیاد، چون مد و لباس به افرادی که از خونه کار می کردن کمتر احتیاج میشد. این شرایط صنعت مد و لباس رو با خطر بزرگی روبرو کرد. بعد از افزایش آگاهی عمومی از توکن های غیر مثلی یا NFT بعضی از افرادی که در فضای مد کار می کنند، تحقیق و مطالعه خودشون رو در مورد اینکه چجوری میشه مد رو با NFT ها مرتبط کرد، گسترش دادن و مفهوم لباس دیجیتال NFT توسعه پیدا کرد. لباس های دیجیتال مثل پوکمون طراحی شدن و محبوبیت زیادی به دست آوردن.

بیشتر بخوانید: ان اف تی NFT چیست؟

معرفی بهترین پروژه های لباس دیجیتال

بهترین پروژه های لباس دیجیتال

بهتره بدونین بعد از بازی برای کسب درآمد، لباس دیجیتال نشون دهنده راه جدیدی برای کسب درآمد با توکن های NFT هست. در دنیای ارزهای دیجیتال نوآوری زیاد هست و تمومی نداره. در حال حاضر لباس های دیجیتال در مراحل ابتدایی هستن و تا فراگیر شدن اون راه زیادی در پیش هست. پروژه های زیادی وجود دارن که در حوزه لباس دیجیتال یا Wear To Earn فعالیت می کنند که هر کدوم از این پروژه ها به دلیل مشخصاتی که دارن محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پروژه های لباس دیجیتال بپردازیم تا این پروژه های پیشگام در حوزه لباس NFT رو بشناسین.

  • پروژه NFT Runway

یکی از بهترین پروژه های لباس دیجیتال، پروژه NFT Runway هست. مگان کاپساز مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Mafnetic Capital در ابتدای سال 2021 با مجله هات لیوینگ گفتگو کرد. این شخص در این مصاحبه یه لباس DressX پوشیده بود. مگان کاسپار به عنوان یه مدافع قوی مد دیجیتال شناخته میشه و یکی از اعضای پروژه Red DAO که یه سازمان خودمختار هست محسوب میشه. برای شرکت در این پروژه کاربران باید حداکثر 300 هزار توکن با هزینه 150 اتر سرمایه گذاری کنند.

  • پروژه DressX

یکی دیگه از بهترین پروژه های لباس دیجیتال، پروژه DressX هست که نوعی سایت هست که لباس های جذاب رو با قیمت های خیلی مناسب ارائه میده. البته این لباس ها برای زندگی واقعیت بکار گرفته نمیشن و فقط در دنیای دیجیتال قابل استفاده هستن. بعد از بارگذاری تصویر خود در لباس دیجیتال مناسب، کاربران باید لباس مورد نظر خودشون رو انتخاب کرده و سپس اون رو با عکس مطابقت بدن. این شرکت در آگوست 2020 توسط شخصی به اسم ناتالیا مودنواا و داریا شاپووالوا راه اندازی و تاسیس شد.

  • پروژه Space Runners

پروژه Space Runners هم یکی دیگه از بهترین پروژه های پیشرو در حوزه لباس دیجیتال یا Wear to Earn هست. این پروژه دارای مجموعه ای از کفش های ورزشی قهرمان های NBA هست که با همکاری نیک یانگ و کایل کوزما ایجاد شد. کاربران می تونن این کفش های ورزشی NFT رو به بازی یا متاورس متصل کنند. امکان انتقال به فضای واقعیت افزوده یکی از قابلیت های NFT هاست. مزایای انحصاری دیگه هم برای دارنده های این کفش ها وجود داره که از جمله از اون ها می تونیم به ارتباط با افراد مشهور مرتبط با هر NFT اشاره کرد.

  • پروژه دولچه و گابانا(D&G)

یکی دیگه از بهترین پروژه های لباس دیجیتال یا Wear To Earn، پروژه دولچه و گابانا هست که با انتشار اولین مجموعه NFT خودش به اسم مجموعه جنسیس ورود خودش رو به دنیای توکن های NFT اعلام کرده. مجموعه جنسیس با همکاری یه بازار NFT لوکس در شبکه پالیگان تحت عنوان UNXD منتشر شده. این مجموعه 9 قطعه به صورت توکن NFT و همتای فیزیکی اون داره. به طور کلی میشه گفت برند دولچه و گابانا از موفق ترین پروژه های همکاری با صنعت لباس دیجیتال یا Wear to Earn هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لباس دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد لباس دیجیتال یا Wear To Earn به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پروژه های لباس دیجیتال بپردازیم تا با این مفهوم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، لباس دیجیتال نوعی لباس هست که در دنیای واقعی وجود خارجی نداره و از طریق مدل سازی سه بعدی به عکس یا ویدیوی کاربر اضافی میشه و از این طریق کاربر این لباس رو می پوشه. منشا ایجاد لباس دیجیتال رو میشه در تب توکن های غیرمثلی یا NFT قرار داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد لباس دیجیتال (Wear To Earn) چیست؟

در مورد لباس دیجیتال (Wear To Earn) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+36 = ?