8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟"


  • 20:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین به راحتی ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین. بازار کریپتوکارنسی به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و با سرمایه گذاری و خرید رمز ارزها سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرط اینکه آموزش های لازم رو فرا بگیرین.
بازار ارزهای دیجیتال از اونجایی که نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم کرده. تریدرها نیز از همین نوسانات قیمتی، سودهای زیادی به دست میارن. شما نیز می تونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین، البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین. برای این کار نیز می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین. تحلیل تکنیکال دانش تخصصی بررسی وضعیت قیمتی ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از اون وضعیت رمز ارزها رو شناسایی کنین.
برای اینکه بتونین وضعیت قیمتی ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و برخی از موارد لازم رو یاد بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم تحلیل تکنیکال رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis یکی از روش هایی هست که تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی برای تجزیه و تحلیل قیمت دارایی ها و شناسایی موقعیت های مناسب از اون استفاده می کنند. همچنین این روش کاملا مبتنی بر چارت های قیمتی، جدول ها، روند قیمتی، آمار و ارقام و محاسبات ریاضی هست و همه این موارد مورد بررسی قرار می گیرن.
جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال دانش تخصصی پیش بینی قیمت ها بر اساس رفتار گذشته بازار هست. به عبارت دیگه در تحلیل تکنیکال می تونین قیمت ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ها رو با توجه به تاریخچه قیمتی اون ها مقایسه کنین و بهترین پیش بینی رو انجام بدین. همچنین برای تحلیل تکنیکال، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنین. از جمله از این ابزارها می تونیم به چارت های قیمتی، اندیکاتورها، پلتفرم ها ارائه دهنده اطلاعات ارز دیجیتال اشاره کنیم. بنابراین با یادگیری این ابزارها می تونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سود به دست بیارین.
تحلیل تکنیکال مطالعه دقیق اطلاعات تاریخی بازار شامل قیمت و حجم هست. همچنین با استفاده از اطلاعاتی در زمینه روان شناساسی بازار اقتصاد رفتاری و تحلیل مقداری تحلیل گران تکنیکال از عملکرد گذشته قیمت ها برای پیش بینی رفتار آینده بازار استفاده می کنند. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و برای اینکه بتونین از این نوساننات سودهای زیادی به دست بیارین، باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنین.

چرا باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

چرا باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟ بهتره بدونین برای اینکه بتونین در معامله های خودتون بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین سطوح حمایتی و مقاومتی رو تشخیص بدین. بنابراین با تشخیص سطوح حمایتی و مقاومتی سفارش ها خرید و فروش خودتون رو تعیین می کنین و با انجام از سفارشات، بهترین بازده رو از معامله ها به دست میارین. همچنین برای اینکه بتونین سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین، باید بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین.
جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال بیشتر برای معاملات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین اگه شما نیز معاملات کوتاه مدت انجام میدین و از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال استفاده می کنین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین از این روش سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین شاید بعضی از افراد حوصله تحلیل تکنیکال نداشته باشن و یا بلد نباشن، به این ترتیب این افراد نیز می تونن از سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند. شما نیز می تونین از سیگنال ها استفاده کنین و یکم زرنگی به خرج بدین و با بررسی سیگنال های صادر شده، تحلیل تکنیکال یاد بگیرین و بتونین خودتون موقعیت خرید و فروش رو شناسایی کنین.

تفاوت تحلیل تکنیکال با تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل تکنیکال با وجود شباهت هایی که با تحلیل فاندامنتال داره، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. از جمله از این تفاوت ها می تونیم به بازه زمانی این تحلیل ها اشاره کنیم. بهتره بدونین تحلیل تکنیکال برای معاملات کوتاه مدت و تحلیل فاندامنتال نیز برای معاملات بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرن. البته با استفاده از تحلیل تکنیکال می تونیم برای هر کدوم از معاملات نقاط خرید و فروش رو مشخص کنیم.

8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال دانش تخصصی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از اون قیمت ارزهای دیجیتال رو بر اساس تاریخچه قیمت اون ها مورد بررسی قرار بدین. همچنین در تحلیل تکنیکال باید برخی پارامترها و عواملی رو مورد توجه قرار بدین تا بتونین دقیق ترین پیش بینی رو داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم تا در این قسمت از مقاله تحلیل تکنیکال چیست؟ 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین پیش بینی های درستی داشته باشین.

1.    تکنیکال

یکی از پارامترهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، تکنیکال هست. تکنیکال علم تخصصی قیمت ارزهای دیجیتال هست که تحلیلگران با استفاده از این روش می تونن قیمت رمز ارزها رو با توجه به سابقه قیمتی اون ها پیش بینی می کنند. همچنین شما نیز می تونین با استفاده از تکنیکال، سطوح حمایتی و مقاومتی رو شناسایی کنین و با استفاده از داده ها و موقعیت های به دست اومده، بهترین پیش بینی های قیمت رو داشته باشین. با توجه به توصیحاتی که برای شما ارائه کردیم، اگه دوست دارین تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین، توصیه می کنیم تا تحلیل تکنیکال یاد بگیرین تا بتونین بهترین بازده رو داشته باشین.
برای اینکه بتونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین، باید ابزارهای لازم رو در اختیار داشته باشین. از جمله از این ابزارها می تونیم به اندیکاتورها، چارت های قیمتی، پلتفرم های ارائه دهنده اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. همچنین شما می تونین با استفاده از تکنیکال ارزهای دیجیتال، سیگنال خرید و فروش صادر کنین.

2.    فاندامنتال

فاندامنتال

یکی دیگه از پارامترهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، فاندامنتال هست. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار و اعلانیه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیره و برای اینکه بتونین با استفاده از اخبارها نیز سود به دست بیارین، توصیه می کنیم تا تحلیل فاندامنتال رو نیز مورد توجه قرار بدین. همچنین تحلیل فاندامنتال دانش ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و سایر موارد تغییرپذیر در مورد یه دارایی هست که باعث میشه بشه ارزش حقیقی فعلی و احتمالی اون در آینده رو مشخص کرد. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از تحلیل فاندامنتال قیمت اصلی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید بگیرین.
تحلیل فاندامنتال روشی هست که سرمایه گذاران و معامله گران با استفاده از اون سعی دارن تا ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی ها رو مشخص کنند. همچنین در این روش با مطالعه دقیق عوامل داخلی و خارجی تاثیرگذار بر قیمت یه دارایی به این سوال پاسخ داده میشه که آیا ارزش فعلی ارز دیجیتال مورد نظر کمتر از ارزش ذاتی اون هست یا خیر؟ نتیجه این بررسی ها می تونه به داشتن استراتژی مناسب برای سرمایه گذاری در یه دارایی کمک کنه. بنابراین برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، توصیه می کنیم تا تحلیل فاندامنتال رو هم مورد بررسی قرار بدین.

3.    تحلیل آن چین

 تحلیل آن چین

یکی دیگه از پارامترهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، تحلیل آن چین هست. بهتره بدونین تحلیل درون زنجیره ای یا آن چین نوعی زمینه نوظهور هست که با استفاده از اون میشه به بررسی عوامل بنیادین، سودمندی و تراکنش های یه ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اون پرداخت. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از تحلیل آن چین، آخرین وضعیت شبکه ارز دیجیتال مورد نظر رو بررسی کنین و از تراکنش های انجام شده در اون باخبر بشین و بتونین با استفاده از داده ها و اطلاعات به دست اومده، بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین و سود زیادی به دست بیارین. بنابراین برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، این مورد رو هم مورد توجه قرار بدین.
تحلیلگران و معامله گرانی که از داده های آن چین استفاده می کنند، سعی دارن تا با افزایش و بهبود درک خود از شبکه و تحلیل و بررسی عوامل مختلف پیش بینی بهتری از حرکات قیمتی یه ارز دیجیتال در آینده داشته باشن. همچنین در تحلیل آن چین مواردی مثل حجم تراکنش ها، جزئیات استخراج مثل پاداش بلاک، وابستگی های قیمتی، ورود و خروج سرمایه از صرافی ها و موارد مشابه دیگه مورد بررسی قرار می گیرن. همچنین این تحلیل شباهت زیادی با فاندامنتال داره، ولی اصلی ترین تفاوت این هست که در تحلیل آن چین از داده ها و اطلاعات موجود در بلاک چین برای تعیین ارزشمندی یه ارز دیجیتال استفاده میشه، در حالی که در تحلیل فاندامنتال به تعیین ارزش واقعی یه دارایی پرداخت میشه.

4.    سیاست و اقتصاد کلی

سیاست و اقتصاد کلی

یکی دیگه از پارامترهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، داده های سیاست و اقتصاد کلی هست. بهتره بدونین وضعیت اقتصادی کشورها نیز نقش زیادی در قیت ارزهای دیجیتال داره و همین موضوع باعث میشه تا تحلیلگران و معامله گران توجه زیادی به وضعیت اقتصادی کشورها داشته باشن تا از تاثیرات قیمت ارزهای دیجیتال بهترین استفاده رو داشته باشن. بهتره بدونین وقتی وضعیت اقتصادی کشوری در وضعیت بحرانی و شرایط بدی قرار داشته باشه، مردم اون کشور سعی می کنند تا سرمایه خودشون رو از تورم حفظ کنند و ارزش سرمایه خودشون رو بالا ببرن. به همین منظور اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال می کنند.
همونطور که می دونین در سال های اخیر بانک مرکزی کشور آمریکا نرخ بهره بانکی رو افزایش میده و همین موضوع باعث شده تا قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنند. چون با افزایش نرخ بهره، مردم تمایل دارن تا سرمایه خودشون رو در بانک ها سپرده گذاری کنند و سود سالانه به دست بیارن. بنابراین سرمایه و پول های خودشون رو از ارزهای دیجیتال بیرون میکشن و پول خودشون رو وارد بانک ها می کنند. به همین دلیل قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل خارج شدن سرمایه، کاهش پیدا می کنه. به این ترتیب اگه قصد دارین تا وضعیت بازار ارزهای دیجیتال رو تحلیل کنین، باید داده های سیاست و اقتصادی رو مورد بررسی قرار بدین.

5.    رفتار نهنگ ها

رفتار نهنگ ها

یکی دیگه از پارامترهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، شناسایی رفتار نهنگ هاست. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال تحت تاثیر تحرکات نهنگ های بازار نیز قرار می گیرن و ممکنه قیمت یه ارزی در اثر فروش نهنگ ها کاهش پیدا بکنه. بهتره بدونین نهنگ ها به تنهایی می تونن با خرید و فروش های خودشون، روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بذارن. بنابراین از اونجایی که یه نهنگ می تونه روی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تاثیر بذاره، باعث میشه تا قیمت سایر آلت کوین ها نیز دچار نوساناتی بشن. به همین دلیل شما می تونین با بررسی تحرکات نهنگ ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمتی رو شناسایی کنین و بتونین سودهای زیادی به دست بیارین.
جالب اینجاست که بدونین نهنگ ارزهای دیجیتال این امکان رو دارن تا با یکدیگه هماهنگ بشن و با خرید و فروش همزمان ارزهای دیجیتال، باعث پامپ و دامپ بشن. همچنین شناسایی حرکات نهنگ ها مثل بازی موش و گربه هست و برای اینکه بتونین این حرکات رو شناسایی کنین، باید از پلتفرم ها و سایت های مختلفی استفاده کنین. از جمله از این ولت ها می تونیم به سایت گلس نود و وال آلرت اشاره کنیم. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از این سایت ها حرکات نهنگ ارزهای دیجیتال رو بررسی کنین. بنابراین اگه قصد تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو دارین، باید بتونین حرکات نهنگ بازار کریپتوکارنسی رو هم شناسایی کنین.

6.    تاریخچه قیمتی

تاریخچه قیمتی

یکی دیگه از فاکتورهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، بررسی تاریخچه قیمتی رمز ارزهاست. بهتره بدونین ماهیت روند قیمت طوری هست که تکرار میشه. همچنین بر اساس روانشناسی بازار و با توجه به احساساتی مثل ترس و هیجان، چرخه های قیمتی گذشته در حال تکرار هستن و یه تحلیلگر و معامله گر حرفه ای به کمک نمودارها به تحلیل احساسات می پردازه و به دنبال اون روند قیمتی نمودار ارزهای دیجیتال رو تحلیل و بررسی می کنه. برخی از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای روندهای 1 ساله نیز کاربرد دارن و شما می تونین با استفاده از این ابزارها قیمت ارزهای دیجیتال رو برای 1 سال آینده نیز پیش بینی کنین.
تحلیلگران و معامله گران حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال ادعا دارن که تاریخ تکرار میشه و به همین دلیل میشه قیمت ارزهای دیجیتال رو بر اساس تاریخچه قیمتی اون ها پیش بینی کرد. بنابراین شما نیز اگه از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می کنین، می تونین تاریخچه قیمت رمز ارزها رو مورد توجه قرار بدین تا بتونین سطوح حمایتی و مقاومتی ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین. به عبارت دیگه با تحلیل نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال در یه بازه زمانی می تونین سطوحی قیمتی رو که ارز دیجیتال بهش عکس العمل نشون داده رو تشخیص بدین و از این سطوح برای تحلیل تکنیکال استفاده کنین. بنابراین اگه قصد تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال رو دارین، توصیه می کنیم تا تاریخچه قیمتی رمز ارزها رو هم مورد بررسی قرار بدین.

7.    دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین

یکی دیگه از فاکتورهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، دامیننس بیت کوین هست که باید مورد توجه قرار گرفته بشه. مفهوم دامیننس بیت کوین به طور کلی در بازار ارزهای دیجیتال به میزان سهم یه رمز ارز از کل بازار هست. برای مثال تصور کنین کل حجم سرمایه ای که در بازار کریپتوکارنسی ها در حال حاضر وجود داره، 100 میلیون دلار هست، بنابراین اگه گفته بشه که دامیننس بیت کوین 50 هست، یعنی 50 میلیون دلار از کل سرمایه بازار متعلق به بیت کوین هست و نوسان کوچیک در قیمت بیت کوین می تونه باعث نوسانات شدید در سایر ارزهای دیجیتال بشه.
شاید این سوال برای شما پیش بیاد که اهمیت دامیننس بیت کوین چیست؟ بهتره بدونین اگه دامیننس بیت کوین روند افزایشی داشته باشه، میشه این نتیجه رو گرفت که تمایل تریدرها و معامله گران به سمت خرید بیت کوین افزایش پیدا کرده، چون پول بیشتری صرف خرید اون میشه. همچنین ممکنه دامیننس بیت کوین روند کاهشی داشته باشه و میشه فهمید که تریدها دوست دارن تا سرمایه خودشون رو وارد آلت کوین ها کنند. بنابراین تشخیص روند دامیننس بیت کوین می تونه کمک زیادی به تحلیل تکنیکال شما بکنه و می تونین پیش بینی های درستی انجام بدین. بنابراین اگه قصد تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال رو دارین، باید دامیننس بیت کوین رو هم مورد توجه قرار بدین.

8.    دیوار خرید و فروش

یکی دیگه از فاکتورهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، شناسایی دیوار خرید و فروش هست. بهتره بدونین دیوار خرید و فروش باعث میشن که قیمت یه ارز دیجیتال یا دارایی نتونه از یه سطح خاصی بالاتر یا پایین تر بره. اگرچه این دیوارها ممکنه به عنوان رفتار سالم و طبیعی در بازار به وجود بیان، ولی ایجاد مصنوعی اون در بازار ارزهای دیجیتال که نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، رایج و راحت هست. دیوار خرید نتیجه یه سفارش خرید بزرگ یا ترکیب چندین سفارش خرید بزرگ هست که با قیمت خاص در دفتر سفارشات یه بازار خاص قرار می گیره و این قیمت به عنوان سطح حمایتی ارز دیجیتال محسوب میشه.
دیوار فروش نیز به یه سفارش فروش بسیار بزرگ یا ترکیب سفارشات فروش بزرگ یه سطح قیمت خاص در دفتر سفارشات اشاره داره. این مفهوم در مقابل دیوار خرید هست که یه سفارش خرید بزرگ یا مجموع سفارشات خرید در یه سطح قیمتی رو نشون میده. همچنین دیوار فروش می تونه توسط یه شخص ایجاد بشه و هم می تونه با مجموعه سفارش های متعدد در یه سطح قیمتی یکسان شکل بگیره. نکته قابل توجه این هست که اگه دیوار فروش توسط یه معامله گر منفرد به وجود بیاد، از اون به عنوان نهنگ نیز یاد میشه. بنابراین اگه قصد تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال رو دارین، باید دیوار خرید و فروش رو مورد توجه قرار بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در موردد تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تحلیل تکنیکال بپردازیم و برخی از فاکتورهای مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین پیش بینی های قیمتی رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال به شما کمک می کنه تا از آخرین وضعیت رمز ارزها خبردار بشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین. همچنین در این مقاله فاکتورهای مهمی رو برای شما بررسی کردیم که نقش زیادی در وضعیت ارزهای دیجیتال دارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

در مورد 8 پارامتر مهم برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+72 = ?