تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز های دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز های دیجیتال"


  • 17:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز های دیجیتال رو در این مقاله قراره بررسی کنیم. بازار ارز دیجیتال در سال 2009  استارتش توسط بیت کوین زده شد و در ابتدایی فعالیت این رمز ارز که بنیان گذارش ساتوسی ناکاموتو بود در مقاله ای  مشکلات ارز های فیات و بانک های سنتی رو مطرح کرد که راه حل این مشکلات رو پول الکترونیکی همتا به همتا می دونست. بیت کوین در اوایل فعالیت خود کاربران خیلی کمی داشت که هیچ کس پیش بینی نمی کرد که بیت کوین در آینده به جز افراد عادی، مورد استقبال افراد مشهور هم قرار بگیره. امروزه چه افراد عادی چه افراد مشهور تحت تاثیری دنیای پر چالش ارز های دیجیتال قرار گرفته اند و تاثیر بسزایی در ارزش ارز های دیجیتال دارن. با گرایش این افراد مشهور به بازار ارزهای دیجیتال طرفدارانشون هم به سمت این بازار روی آوردن چون خیلی ها همین افراد مشهور رو الگوی خودشون قرار داده میدن و می خوان مثل اونا درامد کسب کنن. ما سعی داریم در این مقاله بگیم که افراد مشهور چه تاثیری در نرخ ارز های دیجیتال دارن که در بررسی های موبوط به تحلیل فاندامنتال مورد ارزیابی قرار می گیرن.

افراد مشهور چه تاثیری در نرخ ارزهای دیجیتال دارند

تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز های دیجیتال 

امروزه بازار ارز دیجیتال به بازار بسیار گسترده و پیچیده تبدیل شده است و روز به روز با گرایش کاربران زیاد به این بازار  پیچیده تر میشه. چندین سال قبل چون مردم اگاهی زیادی در این حوزه نداشتن، کاربر ارز دیجیتال کم بود. اون موقع هم فقط عوامل فاندامنتال و تکنیکال می تونستن روی روند و نرخ بازار ارز دیجیتال تاثیر بزارن. ولی با گرایش افراد مشهور به بازار ارز دیجیتال سبب شد که اون ها هم عوامل روند و نرخ تعیین کننده ای بازار ارز دیجیتال باشن و با توجه به سوابقی که دارن به عنوان رهبران این بازار شناخته بشن. اون ها در شبکه های اجتماعی در مورد بازار ارز دیجیتال اظهار نظر می کنن و مردم روی حرف اونا حساب باز می کنن و بر حسب نظرات اونا به خرید و فروش می پردازن. بنابراین افراد مشهور یکی دیگر از عواملی هستن که بر نرخ ارز های دیجیتال تاثیر بسزایی رو دارن. اگه دوست دارین بدونین تحلیل فاندامنتال چیست؟ مقاله ما رو در این زمینه مطالعه کنین.
اگه بخوایم در این زمینه یه مثالی بزنیم، می تونیم ایلان ماسک رو بگیم که ثروتمندترین فرد حال حاضر در دنیا هستش و مالک شرکت های بزرگ و تاثیرگذاری مثل تسلا، اسپیس ایکس و چند شرکت دیگه هست. ایلان ماسک در سال 2021 اعلام کرد که شرکت تسلا یک میلیارد دلار روی ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه گذاری کرده و از این به بعد مردم می تونن ماشین های شرکت تسلا رو با بیت کوین هم بخرن. این حرکت در همون اولین روز اعلام شدن باعث رشد 8 هزار دلاری قیمت بیت کوین شد. این حرکت بیت کوین رو تا 64 هزار دلار بالا برد.
در حرکت بعدی ایلان ماسک گفت که نگران تاثیرات منفی زیست محیطی ماینرهای بیت کوین بر گرمای زمین هستش و از این به بعد اجازه فروش ماشین های تسلا با بیت کوین رو نمیده، دوباره این حرکت باعث ریزش قیمت بیت کوین شد و یک ریزش چند ماهه رو در پی داشت.

چه عواملی سبب شده افراد مشهور در نرخ ارز های دیجیتال تاثیر داشته باشند؟

از اون جا که بازار ارز دیجیتال یک بازار غیر متمرکز هستش به طوری که هیچ دولت مرکزی در کنترل اون نقشی نداره، این بازار توسط خود کاربران مدیریت میشه. بنابراین غیر متمرکز بودنش باعث شده که این بازار، به شدت تاثیر پذیر و حساس باشه و با انتشار اخبار از سوی افراد مشهور در مورد این بازار، باعث ایجاد تغییرات در قیمت رمز ارز ها بشه. در کل اظهار نظر این افراد مشهور تاثیر زیادی در روند قیمت های ارز دیجیتال تاثیر داره که طرفداران این افراد مشهور در شبکه های اجتماعی اون ها رو دنبال می کنن و اظهار نظرهای مثبت باعث میشه خیلی از افراد این ارزها رو بخرن و قیمتش بره بالا و برعکس

چند نمونه از افراد تاثیر گذاری در بازار ارز دیجیتال 

تا این جای مقاله فهمیدیم که افراد مشهور چه تاثیری در نرخ ارز های دیجیتال دارن در ادامه می خواهیم چند تا از چهره های معروف رو برای شما معرفی کنیم که در این بازار تاثیرگذار بودن تا بیشتر به اهمیت این موضوع پی ببریم.

1.    ایلان ماسک

افراد مشهور در نرخ ارز های دیجیتال تاثیر دارن

کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنن قطعا در فضای مجازی به نظرات ایلان ماسک توجه بیش از حد می کنن. به این دلیل که توییتر های ایلان ماسک تاثیر زیادی بر بازار ارز دیجیتال داره. برای مثال دوج کوین ابتدا صرفا برای یک شوخی متولد شد و ویژگی چندان خاصی رو هم نداشت به گونه ای که توسعه دهندگانش هم از حمایت کردن دوج کوین دست برداشته بودن و استقبال چندانی از سوی مردم نداشت تا زمانی که ایلان ماسک در تویتتر هاش از دوج کوین حمایت کرد توجه افراد زیادی به دوج کوین جلب شد و از اون موقعه به بعد دوج کوین به یک ارز پر طرفدار تبدیل شد. ایلان ماسک با توییت های خود توانایی تغییر قیمت بیت کوین رو داره حتی گاهی با یک توییت موجی از ضرر و سود رو به بازار تحمیل کرده به گونه ای که تاثیر بسزایی او بر بازار ارز دیجیتال سبب شد که اون رو به عنوان جادوگر عصر مدرن بدونن.

2.    آندریاس آنتونوپولوس

آندریاس آنتونوپولوس

یکی از افراد تاثیر گذار در بازار ارزهای دیجیتال آندریاس آنتونوپولوس هست که در جلسات بیت کوین سخنرانی های زیادی کرده و با به دست اوردن اطلاعات زیاد در مورد بازار ارز دیجیتال فعالیت های خودش رو به عنوان مشاور در این حوزه شروع کرده و به عنوان مدافع و مفسر ارزهای دیجیتال شناخته میشه و مقالات و کتاب زیادی در مورد استخراج بیت کوین ارائه داده. او با شرکت در کنفرانس ها، سیمینار ها با سخرانی های خود در خصوص بازار ارز دیجیتال سبب شده که بسیاری از افراد به بازار ارز دیجیتال علاقمند بشن و در این مورد علاقه مردم رو در مورد ارز های دیجیتال بیشتر کنه. مهارت های او در مورد بازار ارز دیجیتال باعث شده که در سال 2014 به عنوان استاد دانشگاه منصوب بشه. از جمله کتاب های معروف آندریاس می توان به کتاب تسلط بر بیت کوین اشاره کرد که با مطالعه این کتابی می شه به موضوعاتی مثل بیت کوین چیست؟ چگونه می تونیم از بیت کوین استفاده کنیم؟ و غیره پی ببریم. پیش بینی او نسبت به بیت کوین سبب شده که هوادارانش به نظرات او اهمیت بدن و برحسب اون به خرید و فروش در بازار ارز های دیجیتال بپردازن.

3.    براداران وینکلووس

براداران وینکلووس

تیلور و مامرون رو برابر دوقلو و از بنیان گذاران صرافی جمینی در حوزه بازار ارز دیجیتال هستن که از اون ها به عنوان میلیارد های ارزهای دیجیتال یاد می کنن و صاحب اصلی ایده فیسبوک نیز هستن. وقتی که اون ها وارد کار صرافی های ارز دیجیتال شدن، کلید خصوصی کیف پولشون رو به چندین قسمت تقسیم کردن که هر یک از قطعات در محل های خاصی نگه داری میشد به گونه که با هک شدن یک قسمت هکرها نمی تونستن سایر بخش ها رو هک کنن. همین موضوع سبب شده که بسیاری از سرمایه گذاران به سمت صرافی جمینی روی بیارن و همچنین صرافی جمینی به عنوان اولی صرافی مجاز برای رمز ارز اتر تبدیل شد. این دو برادر کتابی در مورد کتاب میلیاردی بیت کوین با محوریت برداران وینکلووس دارن با مطالعه این کتاب و دنبال کردن نظرات اونا می تونین در بازار ارز دیجیتال استارت خوبی بزنین.

4.    ویتالیک بوترین 

ویتالیک بوترین 

ویتالیک بوترین با پیدا کردن مشکلات بیت کوین در سن پایین تر رمز ارزی به نام اتریوم وارد بازار کرد که تونست به شهرت و ثروت زیادی دست بیابه. از مهم ترین ویژگی های اتریوم می توان به متن باز بودن، مقیای پذیری بیشتر نسبت به بیت کوین اشاره کرد و با ایجاد هیجانات کاری کرد بسیاری از مردم روی شبکه اتریوم سرمایه گذاری کنن. امروزه بوترین یکی از قدرتمند ترین افرادی در بازار ارز دیجیتال هست که سخنرانی و نظراتش در مورد بازار ارز دیجیتال سبب نوساناتی در این بازار میشه بنابراین شما می تونین با دنبال کردن او در توییتر از نظرات بوترین بهره ببرین و کسب سود کنین.

شبکه اجتماعی مورد استفاده توسط افراد مشهور

در ادامه مقاله افراد مشهور چه تاثیری در نرخ ارزهای دیجیتال دارند؟ شبکه های اجتمای مورد استفاده توسط سلبریتی ها رو بهتون معرفی میکنیم. افراد مشهور برای این که بتونن نرخ ارز های دیجیتال رو پیش بینی کنن برای خودشون کانال های و صفحات رسمی در رسانه ها دارن که عبارت اند از:

•    اینستاگرام

اینستاگرام

یکی از رسانه هایی که می توان نظرات افراد مشهور در مورد بازار ارز دیجیتال رو در اون پیگیری کرد، برنامه اینستاگرام هست که یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر از سراسر دنیا هستش. به این ترتیب با وارد شدن به این برنامه و با فالو کردن صحفات رسمی افراد مشهور و صاحب نظران بازار ارز دیجیتال می تونین از روند قیمت های رمز ارز ها و اخرین اخبار اون ها با خبر بشین و بتونین معاملات خود رو بر حسب نظرات افراد مشهور پیش ببرین و کسب سود کنید.

•    توییتر

توییتر

توییتر یکی دیگه از شبکه های اجتماعی هست که مهم ترین و کامل ترین منبع برای دریافت اخرین اخبار و روند قیمت ارز های دیجیتال هست و همچنین افراد مشهور و سرمایه گذاران در این شبکه اجتماعی فعالیت دارن و شما می تونین از طریق پیدا کردن صحفات رسمی افراد معروف از نظرات اونا با خبر بشین تا بتونین بهترین عملکرد رو در معاملات خود داشته باشین.

•    تیک تاک

یکی دیگه از شبکه های اجتماعی که امروزه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته تیک تاک هستش که فضایی برای اشتراک گذاری پیام های تصویری برای کاربران فراهم کرده و بستر مناسبی برای ارسال چه سریع تر پیام ها هست که از طریق این برنامه می تونین پیام های تصویری افراد مشهور در مورد ارز های دیجیتال را سریع دریافت کنین و بر حسب اونا به معاملات خود بپردازین.

جمع بندی و نتیجه گیری 

در این مقاله سعی کردیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که افراد مشهور چه تاثیری در نرخ ارزهای دیجیتال دارند؟  دونستیم که افراد مشهور در صحفات رسمی خودشون در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام نظرات خودشون رو در مورد بازار ارز دیجیتال بیان می کنن و طرفدارانشون با الگو قرار گرفتن اون ها سعی می کنن مثل افراد مشهور کسب درآمد کنن و ناخودآگاه به این حوزه ارز دیجیتال علاقه پیدا میکنن. به این ترتیب حجم انبوهی از معاملات وارد این بازار شده و این کار هم باعث افزایش قیمت ارز های دیجیتال میشه. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز های دیجیتال

در مورد تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز های دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :9+83 = ?