روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود"


  • 21:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما در مقاله روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد سیگنال ارز های دیجیتال به شما ارائه بدیم و به بررسی روش های تولید یک سیگنال بپردازیم با توجه به اینکه بازار ارز های دیجیتال، به صورت نوپا بوده و دارای نوسانات زیادی هست. کاربران با استفاده از این نوسانات سود های خوبی بدست میارن. سود های متعددی که در این بازار هست باعث جذب شدن کاربران جدید میشه. همین امر باعث شده این کاربران تازه کار برای عقب نماندن از سود های بازار بدون آموزش و داشتن آگاهی اقدام به خرید و فروش کنن و دارایی خودش رو نابود کنه. افرادی هم هستن که با مطالعه و کسب مهارت معامله گری با آگاهی کامل خرید و فروش می کنن و سود های خوبی هم بدست میارن. در این زمینه توصیه میکنیم حتما مقاله آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده رو مطالعه کنین.
همانطور که گفتیم کاربران زیادی دوست دارن از این فرصت های برای کسب سود استفاده کنن اما به دلیل داشتن شغل وقت گیر، نداشتن وقت اضافی و نداشتن حوصله برای آموزش نمیتونن. افرادی هم هستن که در این بازار ها اقدام به فروش یا پیشنهاد سیگنال های خرید و فروش میکنن تا افرادی که سرمایه داشته، ولی علم استفاده از سرمایه در این بازار را ندارن تا بتونن از فرصت ها و سود های ارز های دیجیتال استفاده کنن. این افراد فقط با دریافت سیگنال های خرید و فروش اقدام به ورود و خروج از معامله می کنن تا فقط سودی بدست بیارن. البته استفاده از سیگنال همیشه هم کار امد نیست و کاربرانی که از سیگنال استفاده میکنن. باید از مهارت های مثل مدیریت سرمایه و مدیریت احساسات برخوردار بوده و استراتژی معامله گری داشته باشن.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

برای اینکه با روش های تولید یک سیگنال آشنا بشین ابتدا باید مقدمه ای از سیگنال ارز دیجیتال داشته باشین. سیگنال ارز دیجیتال در واقع پیشنهادی برای خرید و فروش یک ارز دیجیتال در قیمت و زمان مشخص هست. سیگنال ارز دیجیتال توسط تحلیلگر بازار ارز های دیجیتال صادر میشه. تحلیلگر با بررسی نمودار یک ارز دیجیتال، با استفاده از اندیکاتور ها و ابزار های تحلیل تکنیکال، روند قیمتی، نزولی و صعودی بودن را مشخص میکنه. تحلیلگر با بررسی کامل نمودار به کمک اندیکاتور های تحلیل و تکنیکال به نقاط و خرید و فروش میرسه که این نقطه ها به عنوان سیگنال عمل کرده و میشه برای افرادی که منتظر سیگنال هستن این نقطه های خرید و فروش را اعلام کرد تا بتونن در زمان مشخص وارد شده و سود معامله را بگیرین.
سیگنال ارز های دیجیتال در شبکه های مجازی به صورت گروه یا کانال های خصوصی داده میشه که برخی از آن ها رایگان و برخی با پرداخت پول و تهیه اشتراک قابل استفاده هست. یک سیگنال معتبر باید دارای ویژگی هایی مثل حد سود، حد ضرر معامله، میزان ریسک و اطلاعاتی شامل جلوگیری از ضرر داشته باشه. باید این رو در نظر داشت که سیگنال ها فقط به عنوان پیشنهاد بوده و مسئولیت ریسک و استفاده از آن به عهده خودتون هست.

روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال

روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال

همه ارز های دیجیتال دارای یک نموداری قیمتی هستن که تاریخچه قیمت در طول زمان رو نشون میده. این نمودار ها به صورت کندلی و برای اساس تنظیم کاربر در هر تایم فریمی قابل مشاهده هست. این نمودار ها قابل تحلیل بوده و تحلیلگران این حوزه با استفاده از ابزار های تحلیل تکنیکالی به بررسی و تشخیص روند نمودارها میپردازن. تا بهترین نقاط حمایتی و مقاوتی را مشخص کرده و از آنها استفاده استفاده کنن.
تحلیلگران با استفاده از اندیکاتور های تکنیکالی، روی نمودار به تحلیل میپردازن. این اندیکاتور ها ابزار هایی هستن که به تحلیگر کمک می کنن تا نقاط حساس را واضح تر دیده و بتونه بررسی دقیق تری روی نمودار داشته باشه. برای دستیابی به بهترین نقاط خرید باید از چند ابزار و اندیکاتور برای تحلیل استفاده کرد تا اعتبار نقاط بدست امده برای سیگنال خرید و فروش بیشتر باشه و با اعتماد بیشتر وارد معامله شد.

استفاده از اندیکاتور ها برای تولید سیگنال ارز دیجیتال

استفاده از اندیکاتور ها برای تولید سیگنال ارز دیجیتال

اندیکاتور از کلمه انگلیسی Indicator به معنی شاخص است. این ابزار فقط مختص این بازار ازدیجیتال نیست و در محاسبات اقتصادی کاربرد زیادی داره. اندیکاتور ها در علم تکنیکال برای تحلیل و پیشبینی روند و قیمت آینده یک ارز دیجیتال یا سایر پلتفرم های مالی استفاده میشه. در واقع اندیکاتور ها یا شاخص ها بر اساس فرمول های ریاضی فعالیت می کنن که بر اساس، حجم، قیمت، و سایر داده ها محاسباتی را انجام داده و و اطلاعات مهمی را به نمایش میزارن.
اما مهم ترین کاربرد اندیکاتور ها، تشخیص و شناسایی سیگنال های خرید و فروش هست. همین موضوع باعث شده که اندیکاتور ها به ریشه های اصلی تحلیل تکنیکال تیدیل بشن. این اندیکاتور ها با خط ها و نمودار هایی که نشان میدن میتونن یک سیگنال خرید یا فروش را صادر کنن. البته باید دقت داشت که تنها تحلیل تکنیکال برای موفقیت در این بازار ها کافی نیست. و در ادامه بهترین اندیکاتور هایی که تحلیلگران با استفاده از این ها سیگنال تولید میکنن را بررسی کردیم تا با استفاده از آن بهترین سود ها را کسب کنین.

•    اندیکاتور شاخص مقاومتی نسبی(RSI) 

اندیکاتور شاخص مقاومتی نسبی(RSI) 

اندیکاتور شاخص مقاوتی نسبی یکی از اندیکاتور های مهم در صدور سیگنال خرید و فروش هست. این اندیکاتور در بین کاربران و تحلیلگران زیاد استفاده شده و مورد تایید این افرادی که از این اندیکاتور استفاده می کنن قرار گرفته. اندیکاتور مقاومت نسبی یک شاخص متحرک است که بین 0 تا 100 در نوسان هست. فعالیت اصلی این شاخص اندازه گیری سرعت و جهت قیمت بوده و و اگر شاخص مقاومت نسبی عدد بیشتر از 70 را نشان دهد به این منظور هست که تعداد خریدارن این ارز بیش از حد هست و به نوعی یک سیگنال فروش به حساب میاد. و وقتی RSI عدد زیر 30 را نشان داد به این معنی بوده که این ارز بیش از حد فروش داشته و به عنوان سیگنال خرید میتونه عمل کنه. شاخص مقاومت نسبی معمولا برای میانگین داده ها از بازه زمانی 14 روزه برای محاسبه استفاده می کنه.

•    ابر ایچیموکو (Ichimoku Kinko)

ابر ایچیموکو (Ichimoku Kinko)

ابر ایچیموکو از پنج اندیکاتور مجزا که باهم اندیکاتور ایچیموکو را ایجاد می کنن تشکیل شده و اکثرا سرمایه گذاران از ابر ایچیموکو برای مشخص کردن سطوح حمایت و مقاومت استفاده میکنن. یکی از مهم ترین تفاوت این اندیکاتور با دیگر میانگین های متحرک، توانایی این اندیکاتور در مشخص کردن مقاومت و حمایت در آینده است. ابر ایچیموکو دقت بالایی در تحلیل اینده یک ارز دیجیتال دارد. اگر در اندیکاتور ایچیموکو منحنی چیکو اسپن از نمودار به سمت بالا عبور کنه یک سیگنال خرید تلقی میشه و همچنین بالعکس نیز زمانی که چیکو از بالا به نمودار برخورد کرده و به سمت پایین بیاد میتونه یک سیگنال فروش باشه.یکی از نکات دیگر در استفاده از این اندیکاتور باید دقت کرد که اگر فاصله چیکو از نمودار زیاد باشد نشان دهنده ریسک بالا و افزایش یا کاهش بیش از حد قیمت هست.

•    میانگین متحرک ساده و نمایی(SMA / EMA)

میانگین متحرک ساده و نمایی(SMA / EMA)

اندیکاتورمتحرک ساده یک شاخص ساده و در عین حال کاربردی هست. نحوه کار این اندیکاتور به این صورت هست که قیمت های پایانی یک ارز دیجیتال را باهم جمع کرده و مجموع بدست آمده را تقسیم بر تعداد روز های تعیین می کنه. و به صورت یک خط روی نمودار نشان میده. معامله گران در بازار ارز دیجیتال از این اندیکاتور برای تشخیص نقاط ورود و خروج استفاده می کنن. در این روش با بالا رفتن میانگین متحرک ساده نشان دهنده روند صعودی هست و میتونه نقطه طلایی برای سیگنال باشه.
میانگین متحرک نمایی که به EMA معروف هست نسبت به میانگین متحرک ساده تفاوت هایی در نحوه انجام محاسبات داره. این اندیکاتور در محاسبات خود میانگین دوره و قیمت هایی پایانی ارزی دیجیتال را در نظر گرفته و نسبت به نوسانات قیمتی حساس تر است
در هنگام استفاده از میانگین متحرک نمایی باید به نحوه قطع خطوط کوتاه مدت و بلند مدت دقت داشته باشین. زمانی که نمودار قیمت با نمودار اندیکاتور میانگین متحرک نمایی برخورد میکنه. میتونه سیگنال صادر کنه. اگر میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت نمودار بلند مدت را از بالا قطع کنه، به نقطه مرگ یا نقطه فروش میرسه و یک سیگنال فروش به حساب میاد. و در مقابل اگر نمودار کوتاه مدت از پایین نمودار بلند مدت را به بالا قطع کنه به تقاطق طلایی میرسه که میشه سیگنال خرید را صادر کرد.

استفاده از اخبار برای تولید سیگنال ارز دیجیتال

استفاده از اخبار برای تولید سیگنال ارز دیجیتال

یکی دیگه از روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال، استفاده از اخبار و اطلاعیه های ارز دیجیتال هست. بازار ارز های دیجیتال بخاط اینکه به تازگی فراگیر شده و هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اخبار ارز های دیجیتال در افزایش و کاهش قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر زیادی داره و میشه از این اخبار به عنوان سیگنال استفاده کرد. بنیانگذاران ارز های دیجیتال برای آینده هر ارز برنامه هایی دارن که قبل از اجرا برنامه هاشون در سایت رسمی خودشون اطلاعیه میدن. تحلیلگران و تریدر ها از این خبر استفاده کرده و به معامله میپردازن. البته همه این خبر ها باعث افزایش قیمت یک ارز دیجیتال نمیشه در مواقعی هم خبر منفی بود و باعث ریزش قیمت میشه. این بازار چون دو طرفه بوده معامله گران از هر دو خبر استفاده کرده و سود میکنن.
مورد بعدی که میشه از طریق آن سیگنال خرید و فروش دریافت کرد این هست که در توییتر و سایر شبکه های مجازی افراد مشهور و تاثیر گذار در این حوزه را دنبال کنین. این افراد با انتشار یک خبر از یک ارز دیجیتال خاص باعث افزایش و کاهش قیمت یک اردیجیتال میشن. به عنوان مثال ارز دیجیتال دوج کوین با انتشار خبر پذیرش دوج کوین به عنوان روش پرداخت در شرکت تسلا توسط ایلان ماسک این ارز دیجیتال رشد قیمتی خوبی تجربه کرد. همانطور که گفته شد همه خبر ها باعث افزایش قیمت نمیشه و زمانی هم هست با توئیتر یک فرد مشهور قیمت آن ارز دیجیتال کاهش پیدا می کنه.

چگونه یک سیگنال منتشر میشود؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برخی از تحلیلگر ها بعد از اینکه یک نمودار را با اندیکاتور های تکنیکالی بررسی کرد و از نقاط بدست آورده مطمئن شد اقدام به انتشار سیگنال خرید و فروش میکنه. تا افرادی که به این تحلیلگر اعتماد کردن از این سیگنال استفاده کنن. این سیگنال از طریق شبکه های مجازی انجام میشه. هر یک از تحلیلگر ها برای خودشون در شبکه های مختلف کانال خصوصی داشته و افرادی که میخوان از سیگنال های استفاده کنن را در این کانال ها عضو می کنن. برخی از این کانال ها به صورت عمومی و رایگان هست و همه کاربران میتونن از این سیگنال ها استفاده کنن. ولی برخی از این کانال ها خصوصی بوده و باید برای استفاده از سیگنال های این کانال اشترک ماهانه یا سالانه داشته باشین که قیمت این اشتراک ها با توجه به تحلیلگر و اعتبار سیگنال متغیر هست.

جمع بندی و کلام اخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال با شما صحبت کنیم. همونطور که میدونین بازار ارزهای دیجیتال پر از فرصت سرمایه گذاری هست و هر فردی میتونه از این بازار استفاده کرده و برای خودش کسب درامد کنه. برای ادامه فعالیت در این بازار ها باید به صورت حرفه ای آموزش دید. سیگنال های ارز دیجیتال همیشگی نبوده و یک زمانی مطمعنا سیگنال قطع میشه. و تنها راحل استفاده از دانش و مهارت خودتان هست. برای اینکه بتونین در این بازار ها بطور همیشگی فعالیت داشه باشین باید مهارت معامله گری را آموزش به صورت حرفه ای آموزش ببینین و از شر سیگنال های فیک و الکی راحت بشین و در هر جای دنیا فقط با استفاده از یک سیستم بتونین به کسب درامد بپردازین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود

در مورد روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود نظر دهید
سوال امنیتی :5+80 = ?