دیوار خرید (Buy Wall) و فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "دیوار خرید (Buy Wall) و فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال چیست؟"


  • 04:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله دیوار خرید و دیوار فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد دیوار خرید(Buy Wall) و دیوار فروش(Sell Wall) برای شما ارائه کنیم و به اهمیت دیوار خرید و اهمیت دیوار فروش رمز ارزها بپردازیم و نحوه تشخیص دیوار خرید و نحوه شناسایی دیوار فروش رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین این دیوارها رو شناسایی کنین. بازار کریپتوکارنسی ها یکی از بازارهای نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. همچنین شما نیز می تونین وارد این بازار بشین و با سرمایه گذاری و شناسایی انواع سیگنال های ارزهای دیجیتال و خرید ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.
برای اینکه بتونین با استفاده از تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین، باید با انواع مفاهیم نیز اشنایی داشته باشین که یکی از این مفاهیم دیوار خرید و فروش هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد دیوار خرید(Buy Wall) و دیوار فروش(Sell Wall) برای شما ارائه کنیم و به اهمیت دیوار خرید و اهمیت دیوار فروش رمز ارزها بپردازیم و نحوه تشخیص دیوار خرید و نحوه شناسایی دیوار فروش رو برای شما یاد بدیم.

دیوار خرید ارزهای دیجیتال چیست؟

دیوار خرید ارزهای دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دیوار خرید رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین و این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که دیوار خرید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دیوار خرید وضعیتی هست که در اون زمانی که یه ارز دیجیتال به یه ارزش خاصی میرسه، یه سفارش محدود بزرگ برای خرید انجام میشه. بعضی وقت ها نیز معامله گران این امکان رو دارن تا از این وضعیت برای ایجاد یه تصور خاص در بازار استفاده کنند و از سقوط یه رمز ارز به زیر این قیمت جلوگیری کنند، چون احتمالا هنگام اجرای سفارش تقاضا از عرضه سبقت می گیره.
جالب اینجاست که بدونین در اکثر مواقع دیوار خرید ارزهای دیجیتال با یه سفارش محدود برای مقدار نامتناسب زیادی از سکه ها که توسط نهنگ ارز دیجیتال قرار داده میشه، به وجود میاد. همچنین دیوار خرید ارزهای دیجیتال در نتیجه یه سفارش خرید بزرگ و یا ترکیب چندین سفارش خرید بزرگ که با قیمت یکسان در بخش سفارشات یه صرافی به وجود میاد، ایجاد میشه. نکته قابل توجه این هست که دیوار خرید می تونه توسط شخصی ثروتمند یا گروهی از مبادله کننده ها و یا حتی موسسه ها به وجود بیاد. به عبارت دیگه نهنگ های بازار کریپتوکارنسی این امکان رو دارن تا دیوار خرید به وجود بیارن و از پایین رفتن قیمت به پایین دیوار خرید جلوگیری کنند.
دیوار خرید بزرگ اگه واقعی باشه، نشون دهنده روند سالم یه ارز دیجیتال هست. این وضعیت نیز هنگامی اتفاق می افته که معامله گران و سرمایه گذاران دوست دارن تا دارایی کوین خاصی رو در سبد سرمایه گذاری خودشون افزایش بدن. وقتی هم این اتفاق برای یه ارز دیجیتال به صورت سالم می افته، قیمت پیشنهادی با قیمت دارایی به صورت نسبی مطابقت داره و سفارشات خرید به سرعت پر میشن. همچنین دیوار خرید ارز دیجیتال همون سطح حمایتی رمز ارز هست که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده تحلیلگران قرار می گیره. توصیه میکنیم مقاله نقش اندیکاتورها در سیگنال دهی ارزهای دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

اهمیت دیوار خرید چیست؟

اهمیت دیوار خرید

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد Buy Wall این سوال برای شما پیش بیاد که اهمیت دیوار خرید چیست؟ بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و برای اینکه بتونین بیشترین سود رو به دست بیارین، باید معامله های خودتون رو در بهترین نقاط ببندین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و سطوح حمایتی رو تشخیص بدین. نکته قابل توجه این هست که به سطوح حمایتی دیوار خرید ارزهای دیجیتال نیز گفته میشه که باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال از اون سطح پایین نیاد. بنابراین برای اینکه بتونین بیشترین سود رو از معامله های خودتون به دست بیارین، باید دیوار خرید و سطوح حمایتی رو شناسایی کنین.
جالب اینجاست که بدونین مهم ترین ویژگی دیوار خرید، جلوگیری از افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی هست. به عبارت دیگه اهمیت دیوار خرید این هست که از ریزش شدید قیمت ها جلوگیری می کنه و به معامله گران فرصت میده تا معامله های خودشون رو بدون ضرر ببندن. همچنین این دیوارها بخش بزرگی از سفارش ها رو در یه زمان به وجود میارن و این موضوع باعث میشه تا میزان پرداخت و جابجای پول زیادی اتفاق بیفته که همین موضوع نیز باعث میشه تا اهمیت دیوار خرید بیشتر بشه. بنابراین شما نیز می تونین با تشخیص دیوار خرید ارزهای دیجیتال، معامله های خودتون رو با بیشترین سود و کمترین ضرر ببندین.
دیوار خرید و دیوار فروش زمانی به وجود میان که نهنگ های هر کدوم از ارزهای دیجیتال قصد کنترل کردن قیمت ها در سطح مورد نظر خودشون رو داشته باشن. به این ترتیب نهنگ های تریدر معمولا دیوارهای خرید و فروش رو در تلاش برای دستکاری کردن و مدیریت قیمت ارزهای دیجیتتال به وجود میارن تا با استفاده از این دیوارها معامله های خودشون رو با سودهای زیادی انجام بدن.

ویژگی های دیوار خرید چیست؟

ویژگی های دیوار خرید

همونطور که گفتیم، دیوار خرید ارزهای دیجیتال محدوده ای هست که نهنگ ها و یا گروهی از افراد ثروتمند به وجود میاد. همچنین دیوار خرید دارای ویژگی هایی هست که باید برای شناسایی این سطوح این ویژگی ها رو شناسایی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ به بررسی ویژگی های دیوار خرید بپردازیم.

•    جلوگیری از افت شدید قیمت

یکی از ویژگی های دیوار خرید ارزهای دیجیتال که از خصوصیت اصلی این سطوح محسوب میشه و مورد توجه معامله گران و تریدرها قرار می گیره، جلوگیری از افت شدید قیمت هاست. بهتره بدونین دیوار خرید ارزهای دیجیتال از اونجایی که توسط سفارشات خرید بزرگ به وجود اومده، از ریزش شدید قیمت ها جلوگیری می کنه و به معامله گران فرصت خروج از معامله رو میده.

•    سفارشات خرید بزرگ

یکی دیگه از ویژگی های دیوار خرید ارزهای دیجیتال این هست که شامل سفارشات خرید بزرگ هست. به عبارت دیگه دیوار خرید توسط سفارش های خرید زیادی که توسط نهنگ های بازار کریپتوکارنسی یا تعداد معامله گران زیادی در یه بازه زمانی و قیمت مشخص به وجود میاد.

•    کنترل قیمت ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از ویژگی های دیوار خرید ارزهای دیجیتال این هست که قیمت ارزهای دیجیتال در سطوح دیوار خرید کنترل میشه. بهتره بدونین یکی از اهداف نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال این هست که سطوحی به وجود میارن و در اون سطوح قیمت ارزهای دیجیتال رو به نفع خودشون دستکاری یا کنترل می کنند.

نحوه تشخیص دیوار خرید چگونه است؟

نحوه تشخیص دیوار خرید

با توجه به توضیحاتی که در مورد سطوح Buy Wall برای شما ارائه کردیم، فهمیدین که دیوار خرید از ریزش شدید قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه و همین موضوع باعث میشه که معامله گران با دنبال تشخیص دیوار خرید باشن تا معامله های خودشون رو از ضررهای زیاد حفظ کنند و شاید شما نیز دوست داشته باشین تا نحوه تشخیص دیوار خرید رو یاد بگیرین. بهتره بدونین یکی از روش های تشخیص دیوار خرید، مشاهده نمودار عمق(depth chart) هست. 
جالب اینجاست که بدونین شما می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال نیز دیوارهای خرید رو شناسایی کنین. همونطور که گفتیم، سطوح حمایتی در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، در واقع همون دیوارهای خرید هست که از کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه. برای این کار باید نمودار قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو باز کنین و سه نقطه کف قیمتی رو به هم وصل کنین. سپس بعد از این کار یه خطی مشاهده می کنین که این خط همون سطح حمایتی یا دیوار خرید هست که قیمت ارز دیجیتال به این ناحیه واکنش نشون میده. همچنین قیمت رمز ارز با هربار رسیدن به این نقطه ریزشش متوقف شده و افزایش قیمت رو تجربه کرده..
چرا دیوار خرید از افت ناگهانی قیمت جلوگیری می کند؟

دیوار خرید به دلیل این که توسط سفارشات خرید بزرگ به وجود اومده، از افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه. بهتره بدونین دیوار خرید نوعی فشار خرید در ارزهای دیجیتال به وجود میاره و با رسیدن قیمت به این نقطه، سفارشات خرید انجام میشه و در نتیجه با انجام خریدها، قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا می کنه. بنابراین اگه شما نیز دوست دارین تا با معامله های خودتون رو با سود بیشتری ببندین، سفارشات خرید خودتون رو در نزدیکی دیوار خرید ثبت کنین تا خرید خودتون رو در بهترین نقطه انجام بدین.

دیوار فروش ارزهای دیجیتال چیست؟

دیوار فروش ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از مفاهیم موجود در بازار ارزهای دیجیتال، دیوار فروش یا Sell Wall هست. اگه در بازار کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشین، شاید تا الان اسم این مفهوم به گوشتون رسیده باشه و این سوال واستون پیش اومده باشه که دیوار فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دیوار فروش شامل سفارش های فروش قابل توجهی هست که در هر سطح قیمتی قرار می گیره که احتمالا می تونه باعث کاهش قابل ملاحظه قیمت میشه که می تونه توسط هر کسی به خصوص افراد با ارزش خالص بالا یا نهنگ ها برای دستکاری قیمت ارزهای دیجیتال به نفع خودشون به وجود میان. همچنین دیوار فروش می تونه توسط افراد دیگه ای نیز به وجود بیاد.
جالب اینجاست که بدونین دیوار فروش برعکس دیوار خرید هست. این دیوار به یه سفارش فروش بزرگ یا تجمع سفارشات فروش در یه سطح قیمتی خاص اشاره داره و همچنین اغلب در معاملات ارزهای دیجیتال دیده میشه. همچنین دیوار فروش می تونه باعث کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بشه. چون دیوار فروش یا Sell Wall نشون میده که عرضه ارز دیجیتال با اون قیممت افزایش پیدا می کنه و این موضوع نیز باعث غلبه بر تقاضا و کاهش قیمت ها میشه. بنابراین اگه دوست دارین تا معامله های خودتون رو با بیشترین سود و کمترین ضرر ببندین، توصیه می کنیم تا دیوار فروش رو شناسایی کنین و سفارشات فروش خودتون رو در نزدیکی از سطوح ثبت کنین.
دیوار فروش این قابلیت رو داره که قیمت ارزهای دیجیتال رو سرکوب کرده و معامله گران رو مجبور کنه تا در محدوده خاصی معامله های خودشون رو انجام بدن. به عبارت دیگه اون ها با نمایش دادن به سایر معامله گران و تریدرها جوری وانمود می کنند که قیمت اگه در مقاومت قابل توجهی عبور نکنه، توانایی رفتن به سطح بالاتر رو نخواهد داشت. این گونه سفارشات توسط افراد خاص و به خصوص نهنگ ها که دارایی های بزرگ رو در اختیار دارن به وجود میان.

اهمیت دیوار فروش چیست؟

اهمیت دیوار فروش

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ به بررسی اهمیت دیوار فروش بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین معامله گران و تریدرهایی که دوست دارن ارزهای دیجیتال خودشون رو بفروشن، می دونن که اگه قیمت خودشون رو بالاتر از دیوار فروش قرار بدن، ممکنه دارایی هاشون هرگز به قیمت سفارش اون ها نرسه. به این ترتیب از قبل سفارشات فروش خودشون رو زیر دیوار قرار میدن تا با رسیدن قیمت به اون ناحیه، معامله هاشون بسته بشه و سود مورد نظر خودشون رو به دست میارن. شما نیز می تونین سفارشات یا اوردهای فروش خودتون رو در ناحیه قیمت مورد نظر ثبت کنین.
سفارشات فروش باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنه، چون تریدرها سفارشات فروش خودشون رو در زیر دیوار فروش قرار میدن و با رسیدن قیمت به اون ناحیه، مقداری زیادی ارز دیجیتال فروخته میشه در نتیجه با غلبه عرضه بر تقاضا، قیمت ها کاهش پیدا می کنه. نکته قابل توجه این هست که سطوح مقاومتی در تحلیل تکنیکال، در واقع توسط دیوارهای فروش به وجود اومده. ارزهای دیجیتال در نزدیکی دیوار فروش یا سطوح مقاومتی با مقاومت زیادی روبرو میشن و با قیمت پایین نگهداری میشن. با این حال، همانند دیوار خرید، دیوار فروش نیز می تونه توسط نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال و گروهی از معامله گران به وجود میاد.
شاید واسه شما هم پیش اومده باشه که خواستین تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در قیمت ها خاصی بفروشین و از این بترسین که وقتی قیمت به اون محدوده مورد نظر شما رسید، شما باخبر نشین و نتونین ارزهای دیجیتال خودتون رو بفروشین. بنابراین شما می تونین با تعیین سفارش فروش، تعیین کنین که ارزهای دیجیتال شما در محدوده قیمتی انتخابی شما فروخته بشه و سود به دست بیارین.

ویژگی های دیوار فروش چیست؟

ویژگی های دیوار فروش

همونطور که گفتیم، دیوار فروش ارزهای دیجیتال سطوح مقاومتی محسوب میشه که ارزهای دیجیتال در این ناحیه اغلب قیمتشون کاهش پیدا می کنه. همچنین دیوار فروش دارای برخی خصوصیات و ویژگی هایی هست که باید با این ویژگی ها اشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ به بررسی ویژگی های دیوار فروش بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    جلوگیری از افزایش قیمت

یکی از ویژگی های دیوار فروش ارزهای دیجیتال که از خصوصیات اصلی Sell Wall محسوب میشه این هست که از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری میشه. بهتره بدونین از اونجایی که دیوار فروش شامل سفارشات زیاد فروش هست، با رسیدن قیمت ارز دیجیتال به این ناحیه، مقداری زیادی ارز دیجیتال فروخته میشه و همین موضوع باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا کنه و نتونه رشد داشته باشه.

•    سفارشات فروش بزرگ

یکی دیگه از ویژگی های دیوار فروش ارزهای دیجیتال این هست که از تعدادی سفارشات فروش تشکیل شده هست. به عبارت دیگه مجموعه از سفارش های بزرگ یا یه سفارش بزرگ در بازه قیمتی مشخص، باعث میشه تا دیوار فروش به وجود بیاد و قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنند.

•    کنترل قیمت ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از ویژگی های دیوار فروش ارزهای دیجیتال این هست که قیمت ارزهای دیجیتال در این ناحیه کنترل میشه. بهتره بدونین هدف نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال از ایجاد دیوار فروش این هست که قیمت ارزهای دیجیتال رو به نفع خودشون کاهش بدن و قیمت رمز ارزها رو کنترل کنند.

نحوه شناسایی دیوار فروش چگونه است؟

نحوه شناسایی دیوار فروش

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد دیوار فروش ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا شما نیز دیوارهای فروش رو شناسایی کنین و معامله های خودتون رو با بیشترین سود ببندین. برای شناسایی دیوار فروش در یه صرافی ارز دیجیتال، یه معامله گر ابتدا باید نحوه خوندن دفتر سفارشات رو بلد باشه. همچنین یه دفتر فروش نوعی لیست دیجیتالی از خرید و فروش سفارشات برای یه ابزار امنیتی یا مالی خاص هست که بر اساس سطح قیمت سازماندهی شده و شما نیز می تونین با خوندن دفتر سفارشات، از اوردرهای نهنگ ها بازار ارزهای دیجیتال یا سایر افراد باخبر بشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بگیرین.
در دفتر سفارشات شرایط پیشنهاد و درخواست رو مشاهده می کنین و پیشنهاد یه سفارش خرید هست، در حالی که یه درخواست سفارش فروش هست. بنابراین شما می تونین با مشاهده و بررسی درخواست ها و پیشنهاد ها از آخرین وضعیت بازار باخبر بشین و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همچنین همونطور که گفتیم، دیوار فروش در واقع همون سطوح مقاومتی هست که قیمت ارزهای دیجیتال در این نقاط مقاومت می کنند. با این ترتیب شما می تونین با تحلیل تکنیکال، سطوح مقاومتی رو شناسایی کنین و با داده های به دست اومده، بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین. علاوه بر این برای شناسایی دیوار فروش، می تونین نمودار عمق بازار رو هم مورد توجه قرار بدین.

نحوه عملکرد Sell Wall چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد Sell Wall برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین نحوه عملکرد Sell Wall به این صورت هست که نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال یا گروهی از معامله گران با تعیین سفارشات فروش عمده در یه قیمت خاص، دیوار فروش به وجود میارن و از افزایش قیمت جلوگیری می کنند. نکته قابل توجه این هست که هدف از این کار این هست که خودشون سود به دست بیارن و قیمت ارزهای دیجیتال رو کنترل کنند.

چگونه می توان تشخیص داد که بازار ارزهای دیجیتال تحت کنترل است؟

دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال

تشخیص اینکه دیوار خرید یا فروش واقعی هست یا مصنوعی و به عنوان بخشی از استراتژی معاملات نهنگ ایجاد شده هست، سخته. این موضوع به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده میشه، جایی که نوسانات قیمتی زیاد هست و بازارها معمولا بر اساس احساسات بازار و نه معیارهای مالی یا روندهای صنعت هست.
 با این حال یکی از روش ها برای مشخص کردن واقعی بودن یا واقعی بودن این دیوارها این هست که از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال باخبر بشین. در مواردی که به نظر میرسه دیوارهای خرید یا فروش قابل توجهی وجود داشته باشه، در حالی که تغییرات کمی در احساسات عمومی در رسانه های اجتماعی و اخبار ایجاد میشه، ممکنه نمونه ای از دستکاری بازار باشه و نشون دهنده این باشه که بازار تحت کنترل هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد Buy Wall و Sell Wall برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های دیوار خرید و ویژگی های دیوار فروش بپردازیم و نحوه تشخیص دیوار خرید و نحوه شناسایی دیوار فروش رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، دیوار خرید و فروش یکی از مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال هست که توسط نهنگ ها یا گروهی از معامله گران به وجود میاد و قیمت ارزهای دیجیتال به این ناحیه ها واکنش نشون میدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دیوار خرید (Buy Wall) و فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال چیست؟

در مورد دیوار خرید (Buy Wall) و فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+34 = ?