سیگنال های متنی یا سیگنال های روی نمودار کدام بهتر است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سیگنال های متنی یا سیگنال های روی نمودار کدام بهتر است؟"


  • 07:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

سیگنال های متنی یا سیگنال های روی نمودار کدام بهتر است؟ موضوعی هستش که در این مقاله قصد داریم اون رو برای شما توضیح بدیم. قبل مقایسه سیگنال های متنی و نموداری ابتدا در مورد سیگنال مقدمه ای داشته باشیم تا مفهوم کلمه سیگنال را بدونین. با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال، به صورت نوپا بوده و دارای نوسانات زیادی هست. کاربران از این فرصت ها استفاده کرده و سود های خوبی بدست میارن. همین امر باعث شده بیشتر کاربران بدون داشتن آگاهی کامل در این حوزه، اقدام به خرید و فروش کنن.
برای فعالیت و معامله در این بازار باید مهارت معامله گری و دانش کافی در مورد تحلیل تکنیکال داشته باشین. بدون تحلیل نمودار و تشخصی روند بازار نمیشه در این حوزه سود بدست اورد. خیلی از افراد به دلیل پر سود بودن بازار ارزهای دیجتال دوست دارن به معامله ارزدیجیتال بپردازن ولی فرصت کافی برای یادگیری و اموزش معامله گری ندارن خیلی افراد هم حوصله یادگیری نداشته و فقط دوست دارن سرمایه گذاری کنن.
در این بازار افرادی هم هستن که علم و مهارت کامل را در تحلیل داشته و اقدام به فروش یا پیشنهاد سیگنال های خرید و فروش میکنن تا افرادی که سرمایه در دست دارن ولی علم استفاده از سرمایه در بازار ارزدیجیتال را ندارن، بتونن از فرصت ها و سود های ارزهای دیجیتال استفاده کنن. این افراد فقط با دریافت سیگنال اقدام به خرید و با سیگنال اقدام به فروش میکنن تا فقط سودی بدست بیارن. البته استفاده از سیگنال همیشه هم کار امد نیست و فردی که از سیگنال استفاده میکنه هم باید نکات مهم در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال رو هم بدونه و استراتژی معامله گری داشته باشه. در این مقاله میخوایم شما رو بیشتر با سیگنال های متنی و سیگنال های روی نمودار آشنا کنیم.

سیگنال ارزدیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال ارزدیجیتال در واقع پیشنهادی برای خرید و فروش یک ارزدیجیتال در قیمت و زمان مشخص هست. سیگنال ارزدیجیتال توسط تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال صادر میشه. تحلیلگر با بررسی نمودار یک ارزدیجیتال، با استفاده از اندیکاتور ها و ابزار های تحلیل تکنیکال، روند قیمتی، نزولی و صعودی بودن را مشخص میکنه. تحلیلگر با بررسی کامل نمودار به کمک اندیکاتور های تحلیل و تکنیکال به نقاط و خرید و فروش میرسه که این نقطه ها به عنوان سیگنال عمل کرده و میشه برای افرادی که منتظر سیگنال هستن این نقاط خرید و فروش را اعلام کرد تا بتونن در زمان مشخص وارد شده و سود معامله را بگیرین. مقاله کدام سیگنال ها ارزش خرید و سرمایه گذاری دارند؟ در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.
سیگنال ارزهای دیجیتال انواع مختلفی داره که برخی از آن ها رایگان و برخی با پرداخت پول و تهیه اشتراک قابل استفاده هست. این نکته را باید در هنگام دریافت سیگنال باید در نظر گرفت که سیگنال پیشنهاد شده باید دارای ویژگی های مثل، افزایش سود اوری، میزان سود مشخص شده، حد ضرر معامله و اطلاعاتی شامل جلوگیری از ضرر داشته باشه. سیگنال ها فقط به عنوان یک نشانه و نقطه ورود یا خروج عمل میکنن و باید با استراتژی و مدیریت سرمایه وارد معامله شد.

سیگنال متنی 

سیگنال متنی

همانطور در مطالب بالا اشاره کردیم سیگنال ارزدیجیتال یک پیشنهاد شخصی برای ورود و یا خروج از معامله است که تحلیلگر بر اساس استراتژی و سبک معاملاتی خودش این سیگنال را صادر کرده هست. صدور سیگنال به چند صورت انجام میشه و کاربران از این سیگنال ها استفاده میکنن تا بتونن سودی بدست بیارن ولی باید در استفاده از سیگنال هم باید نکات معاملاتی را رعایت کرده تا منجر به ضرر نشین. 
برخی تحلیل گران ساعت ها وقت خود را پای نمودار گذاشته و به بررسی ابزار ها و اندیکاتور های تحلیلی و تکنیکالی می پردازن تا روند بازار را تشخیص بدن. تحلیلگر بعد از بررسی کردن روند بازار و پیدا کردن نقاط خرید و فروش، و بعد از اطمینان از صحت و درستی این نقاط، اقدام به صدور سیگنال در کانال ها و گروه های خودش میکنه. این نوع از سیگنال ها فقط به صورت عدد و متن توضیحات داده میشه و شامل نموداری که از روی آن این عدد ها استخراج شده نیست. به این نوع سیگنال ها، سیگنال های متنی گفته میشه. که فقط عدد نقطه ورود، خروج، حد سود و حد ضرر نوشته میشه.
با توجه به اینکه این نوع سیگنال بدون هیچ نمودار یا نشانه ای صادر شده دارای اعتبار زیادی نبوده و نمیشه از صحت و درستی آن با خبر شد. البته سیگنال هایی هم هست که به این مدل صادر میشه که قابل اعتماد و درست هستن و قیمت به همه تارکت های گفته شده در سیگنال برخورد میکنه و سود خوبی هم به کابران میده. ولی در حالت کلی باید در انتخاب سیگنال محتاط بود و با بررسی و تحقیق منبع درستی را برای دریافت سیگنال انتخاب کرد.

سیگنال روی نموداری

سیگنال روی نمودار

طبق مطالب گفته شده متوجه شدین که سیگنال بدون داشتن نمودار و مشخص بودن نقاط خرید و فروش روی نمودار تقریبا بی اعتبار هست. ولی بطور یقین نمی توان گفت که این سیگنال ها اعتبار نداره باید بررسی بشه. برای تحلیل یک نمودار ارزدیجیتال باید از ابزار و چند اندیکاتور به طور ترکیبی استفاده کرد تا بهترین نتیجه رو بگیرین. استفاده از چند اندیکاتور در تحلیل باعث میشه نقاطی که برای خرید و فروش انتخاب شدن اعتبار بیشتری داشته و همه اندیکاتور ها تاییدیه این نقاط رو داده باشن. اگر همه اندیکاتور ها تقریبا یک نقطه را به عنوان نقطه ورود یا خروج نشان بدن میشه از صحت و درستی تحلیل انجام شده اطمینان حاصل کرد.
برخی تحلیلگرانی که سیگنال های خرید و فروش صادر می کنن بعد از تحلیل و پیدا کردن نقاط خرید و فروش و اطمینان از نقاط انتخاب شده اقدام به دادن سیگنال میکنن. در این نوع سیگنال ها تنها نقاط ورود و خروج، حد ضرر و حد سود نوشته نمیشه. علاوه بر اینها یک نمودار هم از تحلیلی که روی آن انجام شده گذاشته میشه که هم کاربر با مشاهده آن از سیگنالی که دریافت کرده مطمئن بشه و هم در حالت کلی به یک سیگنال با اعتبار تبدیل بشه.
ولی باز هم نمودار نمی تونه دلیل درست بودن سیگنال باشه. احتمال اینکه تحلیلگر الگویی که تشخیص داده اشتباه باشه یا از اندیکاتور مناسب برای تحلیل استفاده نکرده باشه و همه اینا باعث میشه سیگنال ارائه شده فاقد اعتبار باشه. در حالت کلی برای استفاده از سیگنال باید چند بار سیگنال های صادر شده را در حالت دمو تست کرده و بعد از مطمئن شدن از از سیگنال در حساب واقعی اقدام به معامله کنین.

سیگنال روی نموداری بهتر است یا سیگنال متنی

سیگنال روی نموداری بهتر است یا سیگنال متنی

تا اینجای مقاله با هر دو نوع سیگنال آشنا شدین و باید تا الان فهمیده باشین که کدام نوع سیگنال بهتر هست. بله جواب کاملا مشخص هست سیگنال روی نمودار بهتره در این نوع سیگنال ها تقریبا تمامی اطلاعات لازم برای یک معامله وجود داره. همان طور که گفتیم یک سیگنال حرفه ای باید از نظر اطلاعات کامل باشه تا کسی که از این سیگنال استفاده میکنه بتونه به راحتی درک کرده و بتونه وارد معامله بشه. اکثر سیگنال های متنی اطاعات کاملی ندارن و فقط نقطه ورود و حد سود را مشخص می کنن که فردی که این سیگنال را دریافت میکنه گیج شده و درست وارد معامله نمی تونه بشه و منجر به ضرر میشه. 
در حالت کلی بهتره از سیگنال برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال استفاده نکنین و با گذاشتن وقت برای اموزش تحلیل و مهارت معامله گری برای همیشه از شر سیگنال های فیک و الکی راحت بشین. استفاده از سیگنال ها همیشگی نیست و مطمعنا یک روز کانال بسته خواهد شد. پس برای در امان ماندن و یادگیری یک مهارت پولساز باید اموزش دید.

نکات مهم در استفاده از سیگنال 

افرادی یا تیم هایی هستن که در دنیای مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام با تحلیل بازار های مالی، اقدام به صدور سیگنال خرید یا فروش میکنن. بیشتر این افراد کلاهبردار هستن و هدف آن ها فقط دریافت پول هست و از بین رفتن سرمایه شما برای این افراد مهم نیست. افرادی که قصد سرمایه گذاری داشته ولی فرصت تحلیل ندارن از این سیگنال ها استفاده میکنن. البته باید توجه کرد که استفاده از سیگنال ها در اکثر مواقع به ضرر منجر میشه. پیشنهاد ما برای سرمایه گذاری در این بازار اموزش دیدن و تحلیل با دانش خودتون هست

هویت و مشخصات صادر کننده سیگنال معلوم نیست

نکات مهم در استفاده از سیگنال 

بیشتر افراد یا تیم هایی که در کانال های تلگرامی اقدام به صادر کردن سیگنال می کنن. هویت خودشان را مشخص نکرده و یا با هویت جعلی در این کانال ها فعالیت می کنن. یکی از دلایل اعتماد نکردن به سیگنال های ارزدیجیتال همین موضوع میتونه باشه. احتمال اینم هست که اصلا فردی که سیگنال صادر میکنه اصلا تحلیلگر نباشه و از گروه ها و کانال های دیگه کپی برداری کرده و سیگنال را به اسم خودش ثبت میکنه.
البته گروه ها و کانال های مشخصی هم هستن که معتبر بوده و کاملا هویت فرد صادر کننده سیگنال مشخص است و سواد و مهارت کافی در حوزه ارزدیجیتال را دارد. برای استفاده از این سیگنال ها باید اشتراک ماهانه و یا سالیانه گرفت تا در کانال مخصوص سیگنال عضو شد. ولی در حالت کلی استفاده از سیگنال به هیچ عنوان توصیه شده نیست و در بیشتر مواقع باعث از دست دادن دارایی میشه چون برای استفاده از سیگنال هم باید مهارت استفاده از آن را داشته باشین.

کامل نبودن اطلاعات سیگنال

نکات مهم در استفاده از سیگنال 

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام دریافت سیگنال به آن دقت داشته باشین این هست که سیگنالی که دریافت می کنین باید از نظر اطلاعاتی کامل باشه. یک سیگنال حرفه باید اطلاعاتی مثل نوع معامله، نقطه ورود و خروج، حد سود و حد ضرر ، میزان ریسک و دوره زمانی سود دهی را داشته باشه. در خیلی از کانال های سیگنال دهی فقط نقاط ورود و حد سود به عنوان سیگنال ارائه میشه که باعث گیج شدن معامله گر میشه.

جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که سیگنال های متنی یا سیگنال های روی نمودار کدام بهتر است؟ بازار های ارزدیجیتال پر از سود هستن و هر فردی که مهارت داره میتونه از سود ها استفاده کنه و برای خودش کسب درامد کنه. برای اینکه بتونین همیشه در این بازار سود کنین باید اموزش ببینین چون همیشه نمیشه به سیگنال های امیدوار بود. سیگنال های ارزدیجیتال همیشگی نبوده و یک زمانی صدور سیگنال قطع میشه. و تنها راحل استفاده از دانش و مهارت خودتان هست. برای اینکه بتونین در این بازار ها بطور همیشگی فعالیت داشه باشین باید مهارت معامله گری را به صورت حرفه ای اموزش ببینین و در هر جای دنیا فقط با استفاده از یک سیستم بتونین به کسب درامد بپردازین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سیگنال های متنی یا سیگنال های روی نمودار کدام بهتر است؟

در مورد سیگنال های متنی یا سیگنال های روی نمودار کدام بهتر است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+83 = ?