مجموعه NFT مشتقه چیست؟ (بررسی 0 تا 100 NFT های مشتقه)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مجموعه NFT مشتقه چیست؟ (بررسی 0 تا 100 NFT های مشتقه)"


  • 18:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های NFT مشتقه برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی NFT های مشتقه بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با این توکن ها نیز آشنا بشین. جالب اینجاست که بدونین این روزها افراد زیادی به سمت سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال رو آوردن و همین موضوع نیز باعث شده تا بازارهای مالی مختلفی با مزایا و ویژگی های مختلفی به وجود بیان و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار بگیرن. همچنین شما نیز شاید دوست داشته باشین تا وارد بازارهای مالی بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید دارایی های دیجیتالی کنین. بازار NFT نیز یکی از بازارهای مالی هست که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده و سرمایه گذاران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده. مقاله NFT چیست؟ مفهوم توکن های غیرقابل تعویض رو کامل به شما یاد خواهد داد.
جالب اینجاست که بدونین این روزها بازار NFT جذاب و داغ شده و همچنین خرید و فروش توکن های NFT که حالا به یکی از معامله های سودآور برای خیلی از افراد تبدیل شده، مکانیزم خاص خودش رو داره و برای اینکه بشه در NFT ها سرمایه گذاری کرد، باید ابتدا آموزش های لازم رو فرا گرفت و با دانش و تخصص کافی مراحل خرید توکن های غیر مثلی رو انجام داد. نکته قابل توجه این هست که این توکن ها اونقدر جذاب و کاربردی شدنن که افراد مشهور نیز از خیر اون نمی گذرن و نمیشه به راحتی از اون عبور کرد.
اگه در بازار NFT یا توکن های غیر مثلی فعالیت داشته باشین، شاید تا الان اسم NFT مشتقه رو شنیده باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های NFT مشتقه برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی NFT های مشتقه بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مجموعه NFT مشتقه چیست؟

مجموعه NFT مشتقه چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که مجموعه NFT مشتقه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مجموعه NFT مشتقه یکی از پروژه ها و زیرشاخه های دنیای توکن های غیر مثلی هست که با استفاده از دارایی های خلاقانه و ماکیت و حقوق معنوی یه پروژه جدید به وجود میان و به همین دلیل مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به عبارت دیگه مجموعه NFT مشتقه توکن های بی مثلی هستن که از روی پروژه های معروف کپی برداری شدن.
جالب اینجاست که بدونین پروژه های NFT مشتقه به دلیل داشتن مزایا و ویژگی های خاص خودشون مورد استقبال کاربران بازار توکن های غیر مثلی قرار گرفتن و نظرات مختلفی رو به دنبال داشتن. برخی از کاربران این پروژه ها رو فرصتی برای به چنگ آوردن سرمایه کاربران محسوب می کنند و بعضی افراد نیز این پروژه ها رو تشکر یا ادای دین به پروژه های محبوب می دونن. بنابراین اگه دوست دارین تا بر روی این پروژه ها سرمایه گذاری کنین، باید ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و تحقیقات لازم رو انجام بدین تا سرمایه شما از دست نره. چون با گسترش بازار NFT ها کلاهبرداری در این حوزه نیز افزایش پیدا کرده.
به عبارت ساده تر، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداری در بازار توکن های غیر مثلی، اقدام به ساخت و انتشار توکن های شبیه به NFT ها مشهور کردن که هیچ ارزش خاصی ندارن و این توکن ها رو به خریداران پیشنهاد میدن تا اون ها رو بخرن و از این طریق اقدام به سرقت سرمایه کاربران کنند، ولی در بعضی مواقع نیز شرکت ها و موسسه ها اقدام به ساخت توکن های شبیه به مجموعه توکن های خودشون می کنند که ارزش و اعتبار خاصی دارن که به این توکن ها، مجموعه توکن NFT مشتقه گفته میشه.

ویژگی NFT های مشتقه چیست؟

ویژگی NFT های مشتقه چیست؟

ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ برخی از خصوصیات و ویژگی NFT های مشتقه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    کپی شده نسخه اصلی

یکی از ویژگی NFT های مشتقه که از خصوصیات اصلی این توکن ها محسوب میشن و باعث میشن تا مورد استقبال سرمایه گذاران قرار بگیرن و منحصر به فرد بشن این هست که کپی شده نسخه اصلی هستن. به عبارت دیگه برخی شرکت ها و موسسه ها اقدام به ساخت و انتشار توکن های NFT شبیه به توکن های مجموعه اصلی خودشون می کنند و اون ها رو به فروش می ذارن.

•    قیمت پایین تر

یکی دیگه از ویژگی NFT های مشتقه، پایین بودن قیمت اون هاست. بهتره بدونین از اونجایی که توکن های غیر مثلی مشتقه نسخه کپی شده مجموعه توکن های اصلی هستن، قیمت های پایین ترین نسبت به اون ها دارن. به این ترتیب شما می تونین به جای خرید توکن های اصلی با قیمت بالا، توکن های مشتقه رو با قیمت پایین تر خریداری کنین.

•    وجود جعل و کلاهبرداری

یکی دیگه از ویژگی NFT های مشتقه، وجود جعل و کلاهبرداری هست. بهتره بدونین امروزه افراد سودجو و کلاهبردار زیادی در بازار توکن های غیر مثلی وجود دارن که اقدام به ساخت و جعل توکن های NFT می کنند که هیچ ارزش خاص ندارن و قصد دارن تا از این طریق سرمایه کاربران رو سرقت کنند.

نحوه شناسایی توکن های مشتقه رسمی چگونه است؟

نحوه شناسایی توکن های مشتقه رسمی

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد پروژه های مشتقه، شما نیز دوست داشته باشین تا این پروژه ها رو شناسایی کنین و بهترین تصمیم رو برای خرید و سرمایه گذاری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه توکن NFT مشتقه چیست؟ روش های شناسایی توکن های مشتقه رسمی رو برای شما یاد بدیم.

  • مراجعه به مجموعه NFT های رسمی

یکی از روش های شناسایی توکن های مشتقه رسمی این هست که به مجموعه یا کالکشن NFT های رسمی مراجعه کنین و توکن های غیر مثلی مورد نظر خودتون رو پیدا کنین. وقتی به این مجموعه ها مراجعه می کنین، توکن های زیادی رو مشاهده می کنین که هر کدوم قیمت و مشخصات متفاوتی دارن. بنابراین برای اینکه بتونین NFT مورد نظر خودتون رو بخرین، باید توکن مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین. همچنین بعضی مواقع در این مجموعه ها، توکن ها مشتقه نیز به کاربران پیشنهاد میشه و اون ها می تونین توکن های مشتقه رو بخرن.

  • بررسی آخرین اعلان ها منتشر شده توسط تیم توسعه دهنده پروژه رسمی

یکی دیگه از روش های شناسایی توکن های مشتقه این هست که در شبکه های اجتماعی، صفحات شخصی تیم توسعه دهنده پروژه NFT اصلی رو دنبال کنین و از آخرین اعلانات و اطلاعات باخبر بشین. بعضی وقت ها تیم توسعه دهنده برای مجموعه NFT خودش، توکن های مشتقه صادر می کنه تا کاربران این امکان رو داشته باشن که اقدام به خرید توکن هایی شبیه به توکن های اصلی کنند. بنابراین اگه دوست دارین تا توکن های مشتقه رسمی رو شناسایی کنین، بهتره تا صفحات شخصی تیمم توسعه دهنده اصلی رو دنبال کنین.

نکات مهم در زمان خرید NFTهای مشتقه کدامند؟

نکات مهم در زمان خرید NFTهای مشتقه

با توجه به توضیحاتی که در مورد توکن های غیر مثلی مشتقه برای شما ارائه کردیم، فهمیدین که توکن های NFT در اصلی نسخه کپی شده پروژه های اصلی هستن و خطراتی مثل جعل و کلاهبرداری در این زمینه وجود داره. به همین دلیل ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ برخی از نکات مهم در زمان خرید NFTهای مشتقه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

•    یکی از نکات مهم در زمان خرید NFTهای مشتقه این هست که باید ابتدا پروژه مورد نظر خودتون رو مورد بررسی قرار بدین. بهتره بدونین امروزه کلاهبرداری در بازار توکن های غیر قابل تعویض زیاد شده و به همین دلیل ممکنه توکن مشتقه مورد نظر شما با هدف سرقت سرمایه شما به وجود اومده باشه و هیچ ارزش قیمتی نداشته باشه. بنابراین باید برای اینکه سرمایه خودتون رو حفظ کنین، باید ابتدا پروژه یا توکن NFT مشتقه مورد نظر خودتون رو به صورت کامل بررسی کنین. توصیه میکنیم مقاله 8 روش کلاهبرداری درNFT  رو هم مطالعه کنین.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید NFTهای مشتقه این هست که باید آخرین اطلاعیه ها و اخبارهای پروژه اصلی رو مورد توجه قرار بدین. در بعضی مواقع ممکنه پروژه اصلی اقدام به ساخت NFTهای مشتقه بکنه و اون ها رو منتشر کنه. بنابراین اگه چنین اطلاعیه ای مشاهده کردین، می تونین با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFTهای مشتقه کنین.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید NFTهای مشتقه این هست که قیمت این توکن ها رو مورد توجه قرار بدین. از اونجایی که توکن های مشتقه نسخه کپی شده پروژه های اصلی هستن، باید قیمتشون پایین تر از توکن های اصلی باشه.

مزایای NFT های مشتقه چیست؟

مزایای NFT های مشتقه چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله مجموعه توکن NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد مزایای NFT های مشتقه برای شما ارائه کنیم تا با این مزایا آشنا بشین. بهتره بدونین ایجاد یه پروژه NFT مشتقه دلایل زیادی داره و همین موضوع باعث میشه که مورد استقبال قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. یکی از مزایای این پروژه ها، سرگرم کننده بودن و جالب بودن اون هاست. به عبارت دیگه پروژه NFT مشتقه به سرگرم کننده و جذاب هستن و به کاربران این امکان رو میدن تا خلاقیت خودشون رو محک بزنن. کاربران سعی دارن تا هیجان و قدردانی خودشون از جامعه رو به روشی جدید به اشتراک بذارن.
این موضوع در پروژه هایی مثل Jenkins The Valet قابل مشاهده هست و می تونین توکن های مشتقه یا کپی شده مجموعه اصلی رو خریداری کنین. همچنین این پروژه رو میشه به دلایلی منحصر به فرد در نظر گرفت. پروژه Jenkins The Valet نوعی پروژه مشتقه غیررسمی در جامعه باشگاه قایق سواری میمون کسل یا Bored Ape Yacht Club هست، ولی با این حال به عنوان یه پروژه نسبتا موفق در بازار توکن های غیر قابل تعویض محسوب میشه، چون دارای ارزش منحصر به فردی هست. نکته قابل توجه این هست که امروزه پروژه های زیادی اقدام به ساخت توکن های NFT مشتقه کردن که پروژه جنکیز نمونه ای از اون هاست. 
جالب اینجاست که بدونین تیم توسعه دهنده پروژه Jenkins The Valet در پلتفرم Tally Labs قابلیت های خودشون رو در اجرا و چشم اندازی فراتر از فروش توکن های غیر قابل تعویض رو نشون دادن. همچنین در حال حاضر CAA یکی از بزرگترین آژانس های استعدادیابی در هالیوود هست که نشون دهنده و معرف پلتفرم Tally Labs هست. همین موضوع نیز برگفته از انتشار توکن های مشتقه هست. ویدیوی آموزش ساخت NFT هم میتونه برای شما مفید باشه و توصیه میکنیم حتما تماشا کنین.

معایب NFT های مشتقه چیست؟

معایب NFT های مشتقه

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله مجموعه توکن NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد معایب NFT های مشتقه برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید NFT های مشتقه بگیرین. بهتره بدونین پروژه های مشتقه با وجود مزایای زیادی که دارن، معایبی نیز به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا تصمیم گیری برای خرید اون ها کمی سخت بشه. یکی از این معایب این هست که امکان جعل و کلاهبرداری در این پروژه ها خیلی زیاده. در بعضی مواقع ممکنه افراد کلاهبردار و سودجو توکن های مشتقه جعلی رو که هیچ ارزشی ندارن با قصد سرقت سرمایه کاربران، وارد بازار کنند.
برای اینکه در دام این کلاهبردان نیفتین، باید ابتدا پروژه ها و توکن های غیر مثلی مشتقه رو مورد بررسی قرار بدین و تحقیقات لازم رو انجام بدین. همچنین از طرف دیگه بعضی از افراد به ایجاد توکن های مشتقه NFT می پردازن که فقط سعی دارن تا از سرمایه کابران سوء استفاده کرده و از پروژه های اصلی تقلید کنند. بهتره بدونین این افراد فرصت طلب و سودجو برای پاسخگویی به تقاضای زیاد از طرف تازه واردان، توکن های تقلیدی به وجود میارن و اون ها رو به این کاربران پیشنهاد می کنند. به عبارت دیگه طراحی و هدف این پروژه ها این هست که تازه واردان رو تشویق کنند تا با صرف هزینه های کم بتونن در پروژه های مهم حوزه توکن های غیر قابل تعویض شرکت داشته باشن.
با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، امروزه کلاهبرداری در حوزه توکن های غیر قابل تعویض زیاد شده و همین موضوع باعث میشه تا خیلی از کاربران دچار ترس بشن و نتونن سرمایه گذاری خوبی داشته باشن. برای اینکه بتونین بهترین سرمایه گذاری رو در بازار NFT ها داشته باشین و سرمایه خودتون رو حفظ کنین، باید ابتدا جدیدترین اطلاعیه ها و اخبار منتشر شده توسط پروژه های اصلی رو مورد بررسی قرار بدین.

انواع پروژه های NFT تقلیدی کدامند؟

انواع پروژه های NFT تقلیدی کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین امروزه پروژه های مشتقه تقلیدی زیادی وجود دارن که ممکن با سرمایه گذاری در این پروژه ها سرمایه خودتون رو از دست بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مجموعه توکن NFT مشتقه چیست؟ انواع پروژه های NFT تقلیدی الهام گرفته شده از پروژه معروف دودلز یا Doodles رو برای شما معرفی کنیم تا با این توکن ها آشنایی داشته باشین.

پروژه Lil Baby Doodles X

پروژه Lil Baby Doodles X

یکی از انواع پروژه های NFT تقلیدی، پروژه Lil Baby Doodles X هست. بهتره بدونین پروژه های غیر رسمی یا تقلیدی دارای ویژگی های پامپ و دامپ هستن. این ویژگی شامل تب و تاب و تبلیغات زیاد در شبکه های اجتماعی، خریدها بزرگ بعد از صدور و عرضه و سپس سقوط قیمت ناگهانی هست. همچنین این طرح ها در صدد افزایش قیمت توکن های NFT از طریق تبلیغات جعلی در شبکه های اجتماعی هست.
پروژه Lil Baby Doodles X یکی از مجموعه توکن هایی بود که محبوبیت زیادی داشت و توکن های این مجموعه قیمتی حدود 0.1 اتر داشتن وبرخی از افراد سودجو در شبکه های اجتماعی تونستن از همین موضوع استفاده کنند و اینجوری تبلیغ کنند که بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد برای پروژه دودلز میشه در این پروژه شرکت کرد. سپس با هجوم مردم به سمت این پروژه، قیمت توکن های این مجوعه سقوط قیمتی زیادی رو تجربه کرد و باعث شده تا خیلی از افراد و خریداران ضررهای زیادی کنند.

پروژه Lil Baby Ape Club

پروژه Lil Baby Ape Club

یکی دیگه از انواع پروژه های NFT تقلیدی، مجموعه Lil Baby Ape Club هست که به عنوان باشگاه قایق سواری میمون کسل نیز شناخته میشه. بعضی از افراد معتقد هستن که فرصت شرکت در این پروژه رو از دست دادن و برخی نیز فکر می کنند قدرت مالی خرید این توکن ها رو ندارن و بعضی از افراد نیز به دنبال پروژه های مهم و بزرگ بعدی هستن. همچنین شاید شما نیز این افکار رو داشته باشین و دنبال پروژه ها مهم بعدی باشین. در این شرایط ممکنه کلاهبرداران شما رو به تله بندازن.

انواع پروژه های مشتقه NFT رسمی کدامند؟

همونطور که در بخش های قبلی مقاله نیز گفتیم، برخی از پروژه های مشتقه NFT به صورت رسمی و توسط پروژه اصلی به وجود اومدن و می تونین با خیال راحت این پروژه ها رو شناسایی کنین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید این توکن های مشتقه کرده و سود به دست بیارین. در ادامه برخی از انواع پروژه های مشتقه NFT رسمی رو برای شما معرفی می کنیم تا با اون ها آشنا بشین.

پروژه Space Doodles

پروژه Space Doodles

یکی از انواع پروژه های مشتقه NFT رسمی، مجموعه Space Doodles هست. بهتره بدونین این مجموعه پروژه ای مشتقه هست که توسط تیم توسعه دهنده پروژه اصلی Doodles راه اندازی شده. این مجموعه مشتقه NFT رسمی نسبتا منحصر به فرد هست که برای دسترسی به این پروژه باید Doodle خودتون رو در قرارداد هوشمند تبادل کنین. همچنین قیمت توکن های موجود در مجموعه Space Doodles نسبت به سایر پروژه ها مطابق با قیمت توکن های اصلی پروژه دودلز هست.

پروژه Noodles

یکی دیگه از انواع پروژه های مشتقه NFT رسمی، مجموعه Noodles هست. جالب اینجاست که بدونین این مجموعه اولین پروژه مشتقه دودلز محسوب میشه که توسط پلتفرم دودل بنک یا Doodlebank تایید شده و شما می تونین با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های مشتقه این مجموعه کنین. همچنین پلتفرم دودل بنک نیز یه سازمان مستقل غیر متمرکز جامعه محور و با مدیریت جامعه برای پروژه Doodle هست. اگرچه مجموعه مشتقه غیررسمی دارای ارزش مشکوک هست، ولی پروژه های مشتقه رسمی مثل Noodles که توسط تیم توسعه دهنده پروژه اصلی به وجود اومدن، شانس این رو دارن تا ارزش خودشون رو حفظ کرده و یا حتی با افزایش ارزش یا قیمت همراه باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد پروژه های مشتقه NFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی NFT های مشتقه بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید توکن های مشتقه بگیرین. همونطور که گفتیم، مجموعه NFT مشتقه یکی از پروژه ها و زیرشاخه های دنیای توکن های غیر مثلی هست که با استفاده از دارایی های خلاقانه و ماکیت و حقوق معنوی یه پروژه جدید به وجود میان و به همین دلیل مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.
ما در این مقاله برخی از نکات مهم در زمان خرید توکن های NFT مشتقه رو برای شما توضیح دادیم تا با رعایت این نکات ضرر نکنین. برای مثال باید در زمان خرید توکن NFT مشتقه، باید تحقیقات لازم رو انجام بدین تا در دام کلاهبردان نیفتین و سرمایتون از دست نره. همچنین در این مقاله برخی از انواع پروژه های NFT تقلیدی جعلی و برخی از پروژه های مشتقه NFT رسمی رو برای شما معرفی کردیم تا با این پروژه ها آشنایی داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مجموعه NFT مشتقه چیست؟ (بررسی 0 تا 100 NFT های مشتقه)

در مورد مجموعه NFT مشتقه چیست؟ (بررسی 0 تا 100 NFT های مشتقه) نظر دهید
سوال امنیتی :3+52 = ?