عرضه اولیه NFT چیست؟ (همه چیز در مورد INO)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "عرضه اولیه NFT چیست؟ (همه چیز در مورد INO)"


  • 07:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد فرایند INO برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های عرضه اولیه NFT بپردازیم و نحوه شرکت در INO رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین در این فرایند شرکت کنین و سود به دست بیارین. رویکرد سریع به سمت دنیای دیجیتال، استفاده از ارزهای دیجیتال رو تا حد زیادی افزایش داده و به همین دلیل برای کمک به نهادهای تجاری و پلتفرم های کوچک در جمع آوری سرمایه و پرورش پروژشون برای به رسمیت شناختن بیشتر و جذب سرمایه گذاران اولیه، تعدادی از مدل ها جمع آوری سرمایه و پروژه های تامین مالی جمعی ایجاد شدن.
جالب اینجاست که بدونین این پلتفرم های جمع آوری سرمایه به نهادهای تجاری مختلف این امکان رو میدن تا بازدهی سودشون رو افزایش بدن. همچنین محبوب ترین مدل جمع آوری سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، عرضه اولیه سکه هست. کاربران این مدل به سرمایه گذاران خود با یه توکن رمزنگاری شده برای تامین مالی پلتفرم پاداش میدن. نکته قابل توجه این هست که افزایش تقاضا برای پلتفرم های غیر متمرکز، باعث شده که محبوبیت ارزهای دیجیتال نیز به شدت افزایش پیدا کنه. چون دارایی های دیجیتال تقریبا در همه نقاط جهان به رسمیت شناخته شده و شما نیز می تونین وارد این بازار بشین و معامله های خودتون رو شروع کنین.
با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، هر پروژه دیجیتالی برای جمع آوری سرمایه توسعه مجموعه خودش، به روش جمع آوری سرمایه نیاز داره که به این مدل در بازار NFT، فرایند INO گفته میشه. INO نیز نوعی نوآوری جدید سرمایه گذاری جمعی ارزهای دیجیتال هست که بر اساس مفهوم عرضه اولیه سکه هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد فرآیند INO برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های عرضه اولیه NFT بپردازیم و نحوه شرکت در INO رو برای شما یاد بدیم.

توکن NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم توکن های غیر مثلی یا NFT رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این توکن ها به دست بیارین و شاید این سوال نیز واستون پیش اومده باشه که توکن NFT چیست؟ و چه کاربردی دارن؟ در پاسخ به این سوال می تونیم بگیم که به توکن های غیر قابل تعویض، NFT گفته میشه. به عبارت توکن های منحصر به فردی که قابلیت معاوضه با سایر توکن ها رو ندارن، NFT محسوب میشن و شما فقط می تونین این توکن ها رو خرید و فروش کنین و امکان مبادله اون ها وجود نداره. همچنین توکن های غیر مثلی به عنوان یه گواهی مالکیت دیجیتال غیر تکراری برای هر نوع دارایی دیجیتال صادر میشن.
جالب اینجاست که بدونین NFT نوعی قرارداد هوشمند هست که با استفاده از پلتفرم های متن باز تنظیم و برای ایمن سازی اون به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیره. همچنین توکن های غیر مثلی یا NFT از انواع دارایی های رمزنگاری شده هستن. ارزهای دیجیتال مثل بیت کووین، اتریوم و سایر رمز ارزها قابل تعویض هستن، در حالی که توکن های غیر مثلی دارای خصوصیت منحصر به فردی هستن که اون رو با سایر توکن های جدا می کنه و شما نمی تونین توکن های غیر مثلی رو با همدیگه معاوضه کنین. همین موضوع باعث میشه تا توکن های NFT مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران زیادی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن.
برخی از شکل های مختلف و دوست داشتنی توکن های غیر مثلی شامل gif، تصاویر، فیلم و توئیت ها هستن. ولی در واقع هر دارایی دیجیتالی با توجه به خواست سازنده و طراح اون امکان تبدیل شده به NFT رو داره. برای مثال شما می تونین موسیقی یا عکس های خودتون رو به صورت NFT در بیارین و اون رو در پلتفرم های مربوطه به صف فروش بزارین تا خریداران برای شما پیشنهاد خرید بفرستن.

عرضه اولیه NFT چیست؟

عرضه اولیه NFT چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ما می تونیم در پاسخ به سوال عرضه اولیه NFT چیست؟ این جواب رو بدیم که شرکت ها و پروژه های زیادی برای جمع آوری سرمایه توسعه پروتکل و پروژه خودشون، از روش های جمع آوری سرمایه استفاده می کنند. بهتره بدونین عرضه اولیه سکه به عنوان راهی برای افزایش سرمایه در گردش پروژه و یا فرصت های مشارکت در سرمایه گذاری شناخته میشه. فرایند INO یا عرضه اولیه NFT نیز یکی از راه های جمع آوری سرمایه برای توسعه کالکشن های توکن های غیر مثلی هست.
جالب اینجاست که بدونین در عرضه اولیه سکه یا ICO ها معمولا توکن پروژه رو با تخفیف در ازای توکن نقدپذیر دیگه ای به سرمایه گذارن ارائه میشه. بنابراین در صورت موفقیت پروژه شرکت کننده ها در عرضه اولیه می تونن از افزایش قیمت ارز دیجیتال پروژه سود به دست بیارن و تیم توسعه دهنده نیز سرمایه جذب می کنه. در عرضه اولیه NFT نیز شما می تونین توکن های غیر مثلی مشخص شده رو با تخفیف قیمتی خریداری کنین و پس از عرضه رسمی و موفقیت پروژه، اون ها رو با قیمت بالاتر به فروش برسونین. به عبارت دیگه می تونیم بگیم که عرضه اولیه NFT فرصتی برای کسب سود هست که می تونین از این طریق درآمد کسب کنین.
عرضه اولیه NFT به معنی ارائه مجموعه توکن های غیر مثلی نسل اول یا NFT هایی که در اولین مراحل پروژه به وجود میان، در بازه زمانی مشخص هست. همچنین عرضه اولیه توکن های غیر مثلی به سرمایه گذاران و شرکت کننده ها این امکان رو میده تا به کمیاب ترین NFT های موجود در بازار توکن های غیر قابل تعویض دسترسی داشته باشن. همین موضوع نیز باعث میشه تا عرضه اولیه NFT با تقاضای زیادی روبرو بشه. مقاله مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ هم میتونه برای شما مفید باشه.

ویژگی های عرضه اولیه NFT چیست؟

ویژگی های عرضه اولیه NFT

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، عرضه اولیه سکه به دلیل ویژگی ها و مزایای خاص خودش مورد استقبال قرار می گیره و محبوبیت زیادی به دست میاره. عرضه اولیه توکن غیر قابل تعویض نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله عرضه اولیه NFT چیست؟ به بررسی ویژگی های عرضه اولیه NFT می پردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای شرکت در فرایند INO بگیرین.

•    بازده سرمایه گذاری بیشتر

یکی از ویژگی های عرضه اولیه NFT که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران بازار توکن های غیر مثلی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که بازده سرمایه گذاری زیاد هست. به عبارت دیگه شما با سرمایه گذاری در عرضه اولیه NFT ممکنه سود زیادی به دست بیارین. البته به شرط اینکه پروژه مورد نظر شما موفق بشه تا مجموعه خودش رو توسعه و تکمیل کنه.
•    هزینه های تراکنش کم
یکی دیگه از ویژگی های عرضه اولیه NFT، پایین بودن هزینه تراکنش هاست. بهتره بدونین در فرایند عرضه اولیه توکن های غیر قابل تعویض، قیمت NFT ها پایین هست تا سرمایه گذاران و کاربران زیادی اقدام به خرید کنند. همین موضوع نیز باعث میشه تا تقاضا برای خرید توکن ها غیر مثلی افزایش پیدا کنه.

•    پروژه های NFT با راه اندازی آسان

یکی دیگه از ویژگی های عرضه اولیه NFT، پروژه های NFT با راه اندازی آسان هستن. بهتره بدونین برخی از پروژه های توکن های غیر مثلی که دوست دارن تا به صورت رسمی راه اندازی بشن و فعالیت خودشون رو شروع کنند، فرایند عرضه اولیه رو شروع می کنند تا با به دست آوردن سرمایه، بتونن پروژه خودشون رو توسعه بدن.

نحوه عملکرد INO چگونه است؟

نحوه عملکرد INO

همونطور که گفتیم، NFT نوعی توکن دیجیتالی هست که تنوع زیادی داره و تفاوت اصلی اون با سایر دارایی های دیجیتال اینه که قابل معاوضه نیست و شما نمی تونین توکن های NFT رو با همدیگه مبادله کنین. همچنین بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه NFT، لازمه که بدونین عرضه اولیه توکن های غیر مثلی چجوری عمل می کنه و چه فرایندی در این پروسه طی میشه. همچنین تعداد زیادی از پلتفرم های توکن های غیر قابل تعویض در حال پیشنهاد دادن حق استفاده از گزینه عرضه اولیه توکن های غیر مثلی رو برای کاربران خودشون منتشر می کنند. این پلتفرم ها به کاربران این امکان رو میدن تا به پروژه های خوب که قراره در پلتفرم مورد نظر لیست بشن، رای بدن و به برنده های جایزه اهدا کنند. به این ترتیب شما نیز می تونین در این فرایند شرکت کنین.
در مراحل ابتدایی تولید کننده ها و پروژه هایی که در آستانه انتشار عمومی هستن اسناد فنی، برنامه ریزی ها و نقشه های راه رو بری کاربران خودشون ارائه می کنند تا این امکان رو داشته باشن تا بهترین تصمیم رو برای خرید و سرمایه گذاری بگیرن. همچنین این موضوع نیز می تونه فرصت بزرگی برای سازنده ها محسوب بشه تا بتونن در مرکز توجه قرار گرفته و آثار nft خودشون رو ترویج بدن. برخی از پروژه های نوپای NFT نیز که تازه می خوان وارد این حوزه بشن، با برگزاری عرضه اولیه؛ سرمایه مورد نیاز خودشون رو به دست میارن و پلتفرم و پروتکل خودشون رو توسعه میدن. سپس با موفقیت این پروژه کاربران و شرکت کننده ها در عرضه اولیه سود به دست میارن.
جالب اینجاست که بدونین بازار توکن های غیر مثلی امکان دسترسی به آثار NFT رو به شما میدن و این موضوع به تعداد توکن های رمز ارز بومی که توسط کاربرد هولد میشه بستگی داره. این موضوع نیز به کاربران این امکان رو میده تا توکن های خودشون رو در ازای دریافت حق تخصیص پروژه های NFT آتی استیک کنند و سود به دست بیارن. به این ترتیب شما نیز می تونین در این فرایند شرکت کنین. ویدیوی آموزش ساخت NFT  هم میتونه برای شما مفید باشه.

چرا عرضه اولیه NFT محبوبیت پیدا کرده است؟

چرا عرضه اولیه NFT محبوبیت پیدا کرده است؟

بهتره بدونین امروزه عرضه اولیه NFT محبوبیت زیادی پیدا کرده و شاید این سوال واستون پیش بیاد که چرا عرضه اولیه NFT محبوبیت پیدا کرده است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازار توکن های غیر مثلی به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه تبدیل بشه و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار بگیره. همچنین با رشد بازار توکن های غیر مثلی و توسعه بیشتر اون، ماهیت مالی ایجاد توکن های غیر قابل تعویض نیز واضح تر شد و شرکت ها و پروژه های زیادی اقدام به ساخت و انتشار NFT ها اختصاصی خودشون کردن.
جالب اینجاست که بدونین پیدایش عرضه اولیه توکن غیر مثلی به همه افراد با ایده های سرمایه گذاری کوچیک و بزرگ این امکان رو میده تا توسط تعداد زیادی از مخاطبان شناخته بشن. به عبارت دیگه پروژه ها و شرکت ها برای اینکه بتونن شناخته بشن و سرمایه لازم رو برای توسعه مجموعه خودشون به دست بیارن، نوعی عرضه اولیه برگذار می کنند تا از این طریق به اهداف خودشون برسن. همین موضوع باعث میشه تا عرضه اولیه NFT محبوبیت زیادی به دست بیاره. به عبارت دیگه خیلی از سازنده ها که هنوز در حال طی کردن فرایند ساخت هستن، نیاز به تامین مالی پروژه های خودشون دارن و این امکان رو دارن تا سرمایه مورد نیاز خودشون رو از طریق عرضه اولیه توکن غیر مثلی تامین کنند.

کسب درآمد از INO چگونه است؟

بازار توکن های غیر قابل تعویض یکی از بازارهای مالی هست که شما می تونین وارد این بازار بشین و درآمد به دست بیارین. یکی از روش های کسب درآمد از این بازار، شرکت در عرضه اولیه توکن غیر مثلی یا INO هست. به این ترتیب شما می تونین در فرایند INO شرکت کنین و توکن های عرضه شده رو بخرین تا اگه پروژه یا مجموعه تونست با موفقیت توسعه پروژه خودش رو پشت سر بذاره، سود به دست بیارین.

نکات مهم در زمان شرکت در عرضه اولیه NFT:

نکات مهم در زمان شرکت در عرضه اولیه NFT:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه توکن غیر مثلی یا INO و بررسی ویژگی های عرضه اولیه NFT، شما نیز دوست داشته باشین تا در این فرایند شرکت کنین و سود به دست بیارین. بنابراین باید برخی نکات رو مورد توجه قرار بدین تا دچار مشکلی نشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله فرایند INO چیست؟ برخی از نکات مهم در زمان شرکت در عرضه اولیه NFT برای شما معرفی کنیم.

•    یکی از نکات مهم در زمان شرکت در عرضه اولیه NFT این هست که باید ابتدا تحقیقات لازم رو انجام بدین و از معتبر بودن عرضه اولیه یا INO اطمینان داشته باشین. بهتره بدونین در بازار توکن های غیر مثلی کلاهبرداری زیادی وجود داره و برخی از افراد سودجو با برگذاری عرضه اولیه، قصد دارن تا سرمایه کاربران رو سرقت کنند. به همین دلیل باید به این مورد توجه لازم رو داشته باشین و بتونین معتبرترین پروژه رو شناسایی کنین.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان شرکت در عرضه اولیه NFT این هست که باید برای خودتون کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنین که از NFT ها نیز شرکت می کنه. وقتی شما در این فرایند شرکت می کنین و NFT می خرین، باید توکن خودتون رو به جای امنی انتقال بدین و در اونجا ذخیرش کنین. به همین دلیل باید برای خودتون کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنین و NFT های خودتون رو در اونجا نگهداری کنین.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زممان شرکت در عرضه اولیه NFT این هست که باید با سرمایه وارد این فرایند بشین که بهش نیاز ندارین. چون ممکنه پروژه با موفقیت توسعه مجموعه خودش رو انجام نده و در نتیجه ارزش NFT هاش کاهش پیدا بکنه و شما ضرر کنین.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان شرکت در عرضه اولیه NFT این هست که باید مقدار کافی اتریوم در ولت خودتون داشته باشین تا بتونین هزینه کارمزد تراکنش ها رو پرداخت کنین و توکن مورد نظر خودتون رو بخرین.

انواع پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه NFT کدامند؟

انواع پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه NFT

برای اینکه بتونین در عرضه اولیه توکن غیر مثلی شرکت داشته باشین و سود به دست بیارین، باید ابتدا پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه توکن های غیر مثلی رو شناسایی کنین و از این پلتفرم ها استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله همه چیز در مورد INO، برخی از انواع پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه NFT رو برای شما معرفی می کنیم تا با این سایت ها اشنایی داشته باشین.

•    پلتفرم OpenSea

یکی از انواع پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه NFT، پلتفرم اوپن سی هست. بهتره بدونین سایت اوپن سی یکی از بازارهای اصلی برای دادوستد توکن های غیر مثلی هست و شما می تونین با مراجعه به این پلتفرم اقدام به ساخت، خرید و فروش توکن های غیر مثلی کنین. همچنین پلتفرم OpenSea این امکان رو برای شما فراهم می کنه تا بتونین در فرایند عرضه اولیه توکن های غیر مثلی شرکت داشته باشین و بتونین این توکن ها رو خریداری کنین و سود به دست بیارین. به همین دلیل پلتفرم OpenSea محبوبیت زیادی به دست آورده.

•    پلتفرم Only1

یکی دیگه از انواع پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه NFT، پلتفرم Only1 هست. بهتره بدونین این پلتفرم نیز یکی از بازارهای توکن های غیر مثلی هست که به شما این امکان رو میده تا در فرایند INO شرکت داشته باشین و بتونین از این طریق سود به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که پلتفرم Only1 رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی از این پلتفرم استفاده کنین.

نحوه شرکت در عرضه اولیه NFT:

نحوه شرکت در عرضه اولیه NFT

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه توکن های غیر مثلی و بررسی مزایای این فرایند شما نیز دوست داشته باشین تا در این فرایند شرکت داشته باشین و با خرید NFT های مشخص شده سود به دست بیارین. برای این کار باید ابتدا وارد یکی از پلتفرم های ارائه دهنده عرضه اولیه توکن های غیر مثلی بشین. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به سایت اوپن سی و Only1 اشاره کنیم. سپس بعد از اینکه وارد این پلتفرم ها شدین، باید به دنبال پروژه های INO یا عرضه اولیه بگردین و با پیدا کردن این پروژه ها، در این فرایند شرکت کنین.
شرکت کردن در فرایند عرضه اولیه توکن های غیر مثلی، کار پیچیده ای نیست و شما می تونین به راحتی در این فرایند شرکت کنین و سود به دست بیارین. همچنین باید برخی نکات لازم رو مورد توجه قرار بدین تا دچار مشکل نشین. برای مثال باید تحقیقات لازم رو در مورد عرضه اولیه انجام بدین و سعی کنین تا معتبرترین INO رو پیدا کنین. همچنین باید مقداری اتریوم برای پرداخت هزینه های کارمزد تراکنش تهیه کنین و اون ها رو به ولت خودتون انتقال بدین. سپس ولت خودتون رو به سایت مورد نظر متصل کنین.

انتخاب بلاک چین مناسب برای NFTها:

اکثر NFTها بخشی از بلاک چین اتریوم هستن. همچنین بلاک چین های دیگه ای مثل بایننس اسمارت چین، سولانا، فلو، ترون، نسخه های خود رو از NFTها ارائه کردن. در زمان انتخاب بلاک چین برای ساخت پروژه های توکن غیر مثلی مقیاس پذیری نیز یکی از مسائل مهمی هست که باید مورد توجه قرار بگیره. با توجه به هزینه های گس، برخی ممکن هست بلاک چین اتریوم رو مناسب برای فعالان اصلی این حوزه نبینند. نکته قابل توجه این هست که استخراج NFT در بلاک چین اتریوم نیز می تونه پر هزینه و کند باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله همه چیز در مورد INO، اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های عرضه اولیه NFT بپردازیم و نحوه شرکت در عرضه اولیه رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین در این فرایند شرکت کنین. همونطور که گفتیم، برخی پروژه ها برای جمع آوری سرمایه به منظور توسعه مجموعه خودشون، اقدام به عرضه توکن های NFT می کنند که به این فرایند عرضه اولیه گفته میشه و شما نیز می تونین با شرکت در این فرایند سود به دست بیارین. البته به شرط اینکه تحقیقات لازم رو انجام داده باشین و پروژه معتبر رو انتخاب کنین و اون پروژه در انجام توعه خودش موفق عمل کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه NFT چیست؟ (همه چیز در مورد INO)

در مورد عرضه اولیه NFT چیست؟ (همه چیز در مورد INO) نظر دهید
سوال امنیتی :1+95 = ?