نوسانگر مهیب چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 18:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

نوسانگر مهیب یا اندیکاتور Awesome Oscillator؛ یکی از بهترین ابزارها و اندیکاتورهای آموزش تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این اندیکاتور به دست بیارین؟ اصلا می دونین اندیکاتور نوسانگر مهیب چیست؟ نوسانگر مهیب چه مزایایی به همراه داره؟ محدودیت های اسیلاتور مهیب چیست؟ نحوه کار اسیلاتور مهیب چجوریه؟ چجوری از نوشانگر مهیب برای پیدا کردن سیگنال خرید و فروش استفاده کنیم؟

از اونجایی که ارزهای دیجیتال، دارایی های نوظهور و جدیدی هستن، نوسانات قیمتی زیادی دارن. همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما می تونین با تجزیه و تحلیل نمودارها قیمت ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین رو پیش بینی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین. ابزارهای معامله گری کمی در تحلیل تکنیکال وجود دارن که استفاده از اون ها به اندازه نوسانگر مهیب ساده و کاربردی باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نوسانگر مهیب چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور نوسانگر مهیب یا Awesome Oscillator به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای اندیکاتور نوسانگر مهیب بپردازیم و نحوه کار با اندیکاتور مهیب رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور نوسانگر مهیب چیست؟

اندیکاتور نوسانگر مهیب چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور نوسانگر مهیب چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور مهیب یکی از ابزارها و اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال هست که توسط تاجر آمریکایی به اسم Bill Williams به منظور تعیین وضعیت بازار از لحاظ روند صعودی و نزولی طراحی شده. اندیکاتور در واقع یه فرمول ریاضی بر اساس متغیرهای مختلف هست. با استفاده از نمودار قیمت هر کدوم از رمزارزها، هر شخص می تونه یه اندیکاتور منحصر به فرد ایجاد کنه.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور نوسانگر مهیب یا OA یکی از ابزارهایی هست که تریدرها و تحلیلگران بازار رمزارزها با استفاده از اون می تونن روند رشد یا نزول یکی از ارزهای دیجیتال رو پیش بینی یا اندازه گیری کنند. در نوسانگر مهیب(Awesome Oscillator)، میانگین متحرک در یه بازه زمانی کوتاه و یه بازه زمانی طولانی تر با هم مقایسه میشه. در واقع شما می تونین از اسیلاتور مهیب برای مقایسه تغییرات در یه دوره زمانی کوتاه و دوره زمانی طولانی استفاده کنین.

ویدیوی پیشنهادی: بهترین تنظیمات اندیکاتور Macd برای نوسانگیری

نوسانگر مهیب چه مزایایی به همراه دارد؟

نوسانگر مهیب چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور نوسانگر مهیب(OA) داده های خودش رو بر روی یه هیستوگرام نشون میده که مثل هیستوگرام شاخص MACD عمل می کنه. ساده ترین هشدار خرید و فروشی که از سمت این شاخص میشه دریافت کرد، مربوط به زمانی میشه که شاخص از خط صفر رو به بالا یا پایین عبور می کنه. این اندیکاتور مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای نوسانگر مهیب بپردازیم.

•    یکی از مزایای نوسانگر مهیب این هست که در بازار ارزهای دیجیتال کاملا مفید عمل می کنه.
•    یکی دیگه از مزایای نوسانگر مهیب یا OA این هست که شاخص پیشرو هست، چون حرکت بازار ارزهای دیجیتال رو اندازه گیری می کنه.
•    قابل استفاده برای بازارهای مختلفی سرمایه گذاری بخصوص بازار رمزارزها

ویدیوی پیشنهادی: پیدا کردن نقاط حمایت و مقاومت با اندیکاتور Lux

استراتژی های معاملاتی نوسانگر مهیب کدامند؟

استراتژی های معاملاتی نوسانگر مهیب کدامند؟

توجه داشته باشین، برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال استراتژی های مختلف و شاید بشه گفت بی پایانی وجود داره. همه چیز به میزان دانش و زمان شما برای یادگیری این استراتژی ها بستگی داره. شما می تونین با استفاده از اندیکاتور نوسانگر مهیب استراتژی های معاملاتی مختلفی بسازین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی استراتژی های معاملاتی نوسانگر مهیب بپردازیم.

•    استراتژی ترید قله های دوقلو

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی نوسانگر مهیب، استراتژی ترید قله های دوقلو هست که با استفاده از این اندیکاتور میشه بهترین زمان خرید و فروش رو مشخص کرد. قله های دوقلوی صعودی اشاره به بازار گاوی داره و وقتی تشکیل میشه که دو قله متوالی در زیر خط صفر قرار داره که قله دوم در مقایسه با قله اول بالاتر هست و به دنبال اون یه نوار سبز وجود داره. قله های دوقلوی نزولی هم اشاره به بازار خرسی داره و وقتی تشکیل میشه که دو قله بالای خط صفر وجود داشته باشه و قله دوم پایین تر از قله اول هست.

•    استراتژی بشقاب پرنده

یکی دیگه از بهترین استراتژی های معاملاتی نوسانگر مهیب، استراتژی بشقاب پرنده هست. بعضی از تریدرها و معامله گران در زمان استفاده از اندیکاتور مهیب(Awesome Oscillator) در استراتژی معاملاتی خود، به دنبال استفاده از سیگنال خرید و فروش بشقاب پرنده هستن. استراتژی معاملاتی بشقاب پرنده به این معنی هست که تریدر یا معامله گر سعی می کنه تا یه روند خاص از سه نوار متوالی رو در هیستوگرام پیدا کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نوسانگر مهیب چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور نوسانگر مهیب یا Awesome Oscillator به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای اندیکاتور نوسانگر مهیب بپردازیم و نحوه کار با اندیکاتور مهیب رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور نوسانگر مهیب یا OA یکی از ابزارهایی هست که تریدرها و تحلیلگران بازار رمزارزها با استفاده از اون می تونن روند رشد یا نزول یکی از ارزهای دیجیتال رو پیش بینی یا اندازه گیری کنند. این اندیکاتور مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال تریدرها و تحلیلگران بازار رمزارزها قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نوسانگر مهیب چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد نوسانگر مهیب چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+73 = ?