آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟

  • 02:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

شت کوین ها یکی از اصلی ترین عناصر در بازار ارزهای دیجیتال هستن که اخیرا مورد توجه کاربران این بازار سرمایه قرار گرفتن. به نظر شما آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟ اصلا می دونین منظور از شت کوین چیست؟ آیا شت کوین ها ارزش سرمایه گذاری دارن؟ به چه چیزی شت کوین گفته میشه؟ چجوری یه ارز دیجیتال معتبر رو از شت کوین شناسایی کنیم؟ سرمایه گذاری در شت کوین درسته یا غلط؟

امروزه در حالی که بیشتر افراد در حال معامله بیت کوین و اتریوم هستن، در سمت دیگه از این بازار پرنوسان، افراد وجود دارن که به خرید و فروش شت کوین و آلت کوین های کم ارزش می پردازن. هر شت کوین که وارد بازار کریپتو میشه، به دنبال جذب سرمایه گذار هست. پس با بازی هایی که به راه مینداره، حواس دنیای کاربران ارزهای دیجیتال رو به سمت خودش جلب می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره شت کوین ها یا Shitcoin به شما ارائه کنیم و به بررسی ارزش سرمایه گذاری در شت کوین ها بپردازیم و تشخیص شت کوین ها رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با شت کوین ها

آشنایی با شت کوین ها

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که شت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شت کوین یا Shitcoin نوعی رمزارز پایه هست که بر اساس نظر ذهنی فرد، انتخاب بد و پرریسکی برای سرمایه گذاری هست. این اصطلاح همچنین واسه توصیف توکن هایی استفاده میشه که هدف خاصی رو دنبال نمی کنند. در واقع هر ارز دیجیتالی که بدون دلیل خاصی و بر اساس حدس و گمان قیمت گذاری میشه، شت کوین نام داره. این ارزها در ظاهر ارزهایی فاقد ارزش خاص هستن.

جالب اینجاست که بدونین شت کوین به ارزهای دیجیتالی گفته میشه که گزینه خوبی واسه سرمایه گذاری نیستن. عدم موفقیت سرمایه گذار، یه شت کوین رو کم ارزش می کنه. چون با حسن نیست ایجاد نشده یا قیمت اون بر اساس حدس و گمان بوده. به این ترتیب، این رمزارزها به عنوان سرمایه گذاری بد شناخته میشن. دلیل مشخصی واسه ایجاد شت کوین وجود نداره. بیشتر شت کوین ها مسیر یکسانی دارن. افزایش زیادی در ارزش اون توکن اتفاق می افته، چون توجه سرمایه گذاران رو به خودش جلب می کنه.

مقاله پیشنهادی: شت کوین چیست؟ 3 نکته مهم برای شناسایی شت کوین

ارزش سرمایه گذاری در شت کوین ها

مشخص کردن اینکه آیا سرمایه گذاری در شت کوین ها ارزش داره یا نه، به عوامل زیادی بستگی داره. بهتره بدونین بعضی از شت کوین ها در عرض یه شب رشد و سقوط می کنند، ولی بعضی وقت ها شت کوین هایی وجود دارن که هفته ها و ماه ها به نوسانات خودشون ادامه میدن و بعد از چند سال در نهایت از بین میرن. از طرف دیگه مهمه که ما استراتژی های سرمایه گذاری در شت کوین ها رو بدونیم. شت کوین ها از نظر سرمایه گذاری تفاوت زیادی با آلت کوین ها دارن. اگه درباره پروژه شت کوین، زمان دقیق رشد و سقوط قیمت اون اطلاعات معتبری در اختیار ندارین و همچنین مهارت معامله گری شما به قدر کافی نیست، بهتره دور شت کوین ها رو خط بکشین، البته اگه نمی خواهین سرمایتون یه شبه نابود بشه!

مقاله پیشنهادی: شت کوین بخریم یا نخریم؟

آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟

به نظر شما آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟ بهتره بدونین حقیقت این هست که با اینکه میشه از خرید و فروش شت کوین ها سود کسب کرد، ولی بعیده که اون ها شما رو پولدار کنند. برخلاف بیت کوین و یا سایر رمزارزهای شناخته شده که دارای کاربردها و پذیرش در دنیای واقعی هستن، بیشتر شت کوین ها فقط مبتنی بر تبلیغات هستن و فاقد هرگونه ارزش یا قیمت واقعی هستن. در واقع شت کوین ها می تونن شما رو پول ساز کنند ولی پولدار نه!

با اینکه بعضی از تریدرها و سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در بیت کوین یا سایر رمزارزهای معتبر به میلیونر تبدیل شدن، ندیدیم که کسی با سرمایه گذاری در شت کوین ها ثروتمند بشه. به همین دلیل، واسه سرمایه گذاران مهمه که قبل از سرمایه گذاری در رمزارزها، مخصوصا شت کوین ها پرریسک، تحقیق و بررسی کامل انجام بدن. به جای دنبال کردن تبلیغات و سودهای سریع، سرمایه گذاران باید روی ایجاد یه سبد متنوع از رمزارزها با نقشه و اهداف قوی و پذیرش در دنیای واقعی تمرکز داشته باشن.

چگونه شت کوین ها رو تشخیص دهیم؟

چگونه شت کوین ها رو تشخیص دهیم؟

همونطور که گفتیم، امروزه پروژه های ارز دیجیتال زیادی در سطح بلاک چین و شبکه های مختلف به وجود اومدن که بعضی از اون ها احتمال داره شت کوین باشن و بعضی از اون ها هم با داشتن یه پروژه قوی و هدفمند به عنوان آلت کوین عمل می کنند. با اینکه به صورت قطعی نمیشه از شروع فعالیت یه ارز دیجیتال درباره شت کوین بودن یا نبودن اون قضاوت کرد، ولی مواردی وجود دارن که می تونن شما رو در شناسایی این مسئله کمک کنند. واسه شناسایی رمزارزهای معتبر و تشخیص شت کوین ها باید موارد زیر رو بررسی کنین:

•    وایت پیپر و اهداف پروژه ارز دیجیتال
•    عرضه در گردش رمزارز مورد نظر
•    کل میزان عرضه
•    تغییرات قیمت ارز دیجیتال
•    ارزش بازار یا مارکت کپ
•    قابلیت استفاده و کاربرد رمزارز مورد نظر

چگونه شت کوین بخریم؟

بیشتر شت کوین ها هنوز در فهرست خرید و فروش صرافی ها وجود ندارن. پس خرید شت کوین به دو بخش ارزهای پشتیبانی شده از طرف صرافی ها و رمزارزهایی که هنوز در لیست صرافی ها نیستن، تقسیم میشن. واسه خرید شت کوین هم مثل هر ارز دیجیتال دیگه ای باید به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کنین. شت کوین ها در همه صرافی ها ممکنه قابل دسترسی نباشنن. بنابراین، باید خرید شت کوین رو به وسیله صرافی که شت کوین مورد نظر در اون فهرست شده انجام بدین. ولی بعضی از شت کوین ها رو باید با تراست ولت و سواپ کردن بخرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟ اطلاعاتی درباره شت کوین ها یا Shitcoin به شما ارائه کنیم و به بررسی ارزش سرمایه گذاری در شت کوین ها بپردازیم و تشخیص شت کوین ها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، شت کوین یا Shitcoin نوعی رمزارز پایه هست که بر اساس نظر ذهنی فرد، انتخاب بد و پرریسکی برای سرمایه گذاری هست.. در زمان سرمایه گذاری روی شت کوین ها باید به نکات مهمی توجه داشته باشین تا بتونین سود زیادی به دست بیارین و محتمل ضررهای بزرگ نشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟

در مورد آیا شت کوین می تواند ما را پولدار کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+73 = ?